Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dikke honden

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Maxine
Zeer actief

Dikke honden

Ongelezen bericht door Maxine »

Dit vind ik nog steeds een van de ergste vormen van dierenmishandeling.
Hoe kan iemand die veel van zijn hond houd dit toch laten gebeuren?!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Re: Dikke honden

Ongelezen bericht door Badu »

Dit is toch ongeveer hoe honden er uit gaan zien als ze gecastreerd zijn.... :lol:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Frederiek »

Volgens mij heb ik een keer een filmpje over die Dalmatier gezien, die is gered, op een streng dieet gezet en ik geloof herplaatst. Hij zag er daarna een héél stuk beter uit gelukkig. En eventuele ziektes/aandoeningen daargelaten waardoor een hond aanleg tot dik worden zou hebben, vind ik dit soort dingen heel, heel sneu. Sommige mensen zien namelijk gewoon écht geen gevaar en denken alleen maar dat ze lief zijn voor hun hondje. Dubbel zo lullig als je hen moet duidelijk maken dat ze hun hond langzaam aan het vermoorden zijn. Dat is wel een verschil met andere vormen van dierenmishandeling. Eigenaren weten soms niet eens dat het dat is, je hond elke keer weer wat lekkers toestoppen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Badu schreef:Dit is toch ongeveer hoe honden er uit gaan zien als ze gecastreerd zijn.... :lol:
Dat wordt gezegd ja :mrgreen:
Die Dalmatier is in beslag genomen door de RSPCA,op dieet gezet en herplaatst.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ach, ik vind er geen verschil in met dit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ik heb er ook eens een discussie over geopend:
http://www.hondenforum.nl/plaza/discuss ... e%20honden" onclick="window.open(this.href);return false;
Perry en Noah

Afbeelding
Maxine
Zeer actief

lieke schreef:Ach, ik vind er geen verschil in met dit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dat vind ik al net zo zielig...
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Barf is goedkoop deze lente ...
Maxine
Zeer actief

Felix schreef:Barf is goedkoop deze lente ...
:lol:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Heeft alles te maken met het gevoel van eigenwaarde van de baas of ouder.
Dikke kinderen en honden .
Meestal kan ma of baas geen nee zeggen en koopt op zo'n manier liefde.
Onthouden ze hun kind/hond eten dan hebben zij het gevoel dat kind/hond niet meer van hun houd.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Maxine schreef:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zouden zij ook......?
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

Badu schreef: Zouden zij ook......?
Dan in elk geval niet door de RSPCA :mrgreen:
Afbeelding
Iedere dag feest!
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nee die kinderen worden niet in beslag genomen.
Die worden geruimd.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

en ik de vorige keer mezelf al tegen mij kop slaan omdat de weegschaal bij de DA op 36,6 stond bij Ds :eek: (3 weken laten was het nog 35,2 :mrgreen: ) .

triestig als er geen medische afwijkingen zijn of de mensen zelf het echt niet doorhebben.
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Ik vind dikke honden ook erg maar heb er op dit moment zelf een die aan de "mollige" kant is. Gelukkig niet zo dik als de honden in de voorbeelden maar toch....
En ik moet zeggen, het valt niet mee om het er af te krijgen :ugh:
Nawosh is zo'n 55-60 kg en zou best een kilo of 5-10 minder mogen wegen.
Ze krijgt 's morgens 330gr kvv en 's avonds 170gr. brokken en is overdag werkelijk continu bezig om eten te scoren. Je kunt echt niets laten staan of ze vindt het wel.
Nog minder geven is dus echt geen optie. Qua tussendoortjes krijgt ze af en toe een pensstaafje, ik denk 2-3 op een dag. Ik heb tot nog toe steeds honden gehad die aan de dunne kant waren dus kende dit helemaal niet, was eigenlijk altijd meer bezig met hoe houd ik mijn hond aan het eten.
Groetjes, Marjan
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

hier in de buurt woont een fox
waar mijn bob 3 keer in kan
arm beestje kan amper lopen
baasje heeft mij ooit gevraagd hoe hij hem af kan laten vallen
maar denk dat ie weinig met het advies gedaan heeft

ook zie je hier engelse bullen die je kunt rollen
ik denk dat die mensen denken dat die zo horen te zijn
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
van het Spechthorst
Zeer actief

Ongelezen bericht door van het Spechthorst »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Er is ook geen verschil mee. Het is een ziekelijke vorm van houden van,..
Je hond of kind vol stoppen tot het lijf het niet meer aan kan. Zou strafbaar moeten zijn. En mensen zouden hulp aangeboden moeten krijgen. Zodat ze een stuk inzicht krijgen.
Groeten van het Spechthorst.
A home without a dog isn't a home, it's a house
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Nawosh schreef:Ik vind dikke honden ook erg maar heb er op dit moment zelf een die aan de "mollige" kant is. Gelukkig niet zo dik als de honden in de voorbeelden maar toch....
Ze krijgt 's morgens 330gr kvv en 's avonds 170gr. brokken en is overdag werkelijk continu bezig om eten te scoren. Je kunt echt niets laten staan of ze vindt het wel.
Nog minder geven is dus echt geen optie. Qua tussendoortjes krijgt ze af en toe een pensstaafje, ik denk 2-3 op een dag. Ik heb tot nog toe steeds honden gehad die aan de dunne kant waren dus kende dit helemaal niet, was eigenlijk altijd meer bezig met hoe houd ik mijn hond aan het eten.

Heb je er weleens over nagedacht om nrv of barf te gaan voeren of is dit voor jou geen optie?
Kvv is gemalen en zal de hond een weinig en kortdurend "voldaan" gevoel geven, met grotere stukken vlees/bot is het spijsverteringsgestel toch heel wat langer bezig.
Ook is het twee maal daags voeren eigenlijk twee maal de hond "half" vullen, dus ze blijft dan eigenlijk altijd hongerig.
Ik kon mijn gecastreerde labteefje ook nooit goed op gewicht houden, maar sinds ik naar een maal daags voeren ben overgegaan gaat het op gewicht houden een stuk beter moet ik zeggen.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

maart schreef:en ik de vorige keer mezelf al tegen mij kop slaan omdat de weegschaal bij de DA op 36,6 stond bij Ds :eek: (3 weken laten was het nog 35,2 :mrgreen: ) .

triestig als er geen medische afwijkingen zijn of de mensen zelf het echt niet doorhebben.
Dat had ik ook toen noah tijdens beide loopsheden 32 woog, nu weeg ze kleine 30 :lol:
Perry en Noah

Afbeelding
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

rose schreef:
Nawosh schreef:Ik vind dikke honden ook erg maar heb er op dit moment zelf een die aan de "mollige" kant is. Gelukkig niet zo dik als de honden in de voorbeelden maar toch....

Heb je er weleens over nagedacht om nrv of barf te gaan voeren of is dit voor jou geen optie?
Kvv is gemalen en zal de hond een weinig en kortdurend "voldaan" gevoel geven, met grotere stukken vlees/bot is het spijsverteringsgestel toch heel wat langer bezig.
Ook is het twee maal daags voeren eigenlijk twee maal de hond "half" vullen, dus ze blijft dan eigenlijk altijd hongerig.
Ik kon mijn gecastreerde labteefje ook nooit goed op gewicht houden, maar sinds ik naar een maal daags voeren ben overgegaan gaat het op gewicht houden een stuk beter moet ik zeggen.
Ik heb er zeker wel eens over nagedacht om te barfen.
Ik heb al eens een halfslachtige poging gedaan en heb wat kipkarkassen gekocht en wat stukken rundvlees.
De kipkarkassen werden wel braaf in ontvangst genomen maar daarna bleven ze onaangeroerd liggen.
Hetzelfde eigenlijk met het rundvlees, mevrouw belieft het niet. Ook verse botten hoeft ze niet.
Op die manier valt ze natuurlijk ook wel af maar dat lijkt me ook niet de manier :wink:
Wat je zegt van dat een keer per dag voeren, kan ik natuurlijk nog wel eens proberen.
Gisteren heeft ze toevallig een hele bevroren worst Carnibest gejat en verorberd en toen had ze inderdaad
de rest van de dag en vanmorgen zelfs ook geen enkele neiging om te snaaien.....
Heb je dan niet een verhoogd risico op een maagtorsie?
Groetjes, Marjan
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Nawosh schreef:
rose schreef:

Ik heb er zeker wel eens over nagedacht om te barfen.
Ik heb al eens een halfslachtige poging gedaan en heb wat kipkarkassen gekocht en wat stukken rundvlees.
De kipkarkassen werden wel braaf in ontvangst genomen maar daarna bleven ze onaangeroerd liggen.
Hetzelfde eigenlijk met het rundvlees, mevrouw belieft het niet. Ook verse botten hoeft ze niet.
Op die manier valt ze natuurlijk ook wel af maar dat lijkt me ook niet de manier :wink:
Wat je zegt van dat een keer per dag voeren, kan ik natuurlijk nog wel eens proberen.
Gisteren heeft ze toevallig een hele bevroren worst Carnibest gejat en verorberd en toen had ze inderdaad
de rest van de dag en vanmorgen zelfs ook geen enkele neiging om te snaaien.....
Heb je dan niet een verhoogd risico op een maagtorsie?

Jammer dat het niet lijkt te lukken met de barf.
Naar mijn mening is het risico op een maagtorsie niet groter als je 1 maal per dag voert ipv twee maal, alleen zijn de meningen daar wat over verdeeld dus dat zul je voor jezelf eens uit moeten gaan zoeken.
Ik hou ze hier rustig na het eten en ik hoor er eigenlijk nooit iets over op de diverse rauwfora waar ik regelmatig kom, maar dat zegt ook niet alles natuurlijk :wink:
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Badu schreef:
Maxine schreef:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zouden zij ook......?
Tuurlijk hoe krijg je anders die koren met hoog zingende mannen die moeten voor hun 14e :F:

Ik vind het ook ontzettend zielig veel te dikke honden, en kinderen misschien nog wel zieliger ik weet niet of honden op het uitlaatveldje gepest worden (ach ja misschien ook wel) Al kind op de 12e al gewrichtpijnen en diabetes :N:

Heb eens op tv een collie of scheltie gezien waarvan de baasjes hem op een dieet van donuts en bier hadden gezet (dat was echt t enige wat die kreeg) :cry:
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Mij is het ook wel eens overkomen hoor, dat één van mijn honden (veel!) te dik werd. Anderhalf jaar geleden begon Lyndie te kwakkelen met haar rechtervoorpootje. Da schreef medicijnen voor en adviseerde om haar alleen nog maar aan de riem uit te laten. Geen trainen dus meer.
En ach, Lyndie was zóóó zielig :roll: dat ik (behalve vergat de hoeveelheid eten te verminderen) regelmatig iets extra's toestopte.
Afijn, na een half jaar moest ik weer met haar naar de da en die bekeek haar eens wenkbrauwfronsend en zette haar resoluut op de weegschaal. Had ik er voor gezorgd dat ze van een keurige 22,5 kg naar 29,6 was gegaan :eek:
Ik schrok me helemaal te pletter en heb haar op het VDH-dieet gezet.
Een half jaar later zat ze godzijdank weer op 23 kg en nu is er weer een kilo vanaf :cheer: (ze is nu precies goed).
Afbeelding
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

Even reageren:
Aan al degene met maatje 36,die het nodig vinden om de schuld bij de ouders te leggen en een vergelijk te maken met het voederen van een dier.Ik hoop dat jullie of later jullie kids ook een maatje 36 kunnen behouden. :engel:
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Nou, ik heb allang geen maatje 36 meer, hoor :wink: .
Het hoeft idd. niet altijd de schuld van de ouders te zijn, maar als ik peuters en kleuters zie die 3x hun normale lichaamsgewicht zijn, dan lijkt het me ook niet hun eigen schuld.
Ze kunnen nl. zelf niet naar de winkel om cola, koekjes en chips te halen.

Vorige zomer was ik er getuige van dat iemand zijn 6 maanden oude baby cola (!) in zijn flesje gaf. 'Want het was zo warm' :kotz: .
Afbeelding
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

nou vind het erg maar echt niet een van de ergsten, ik vind uitgemergeld erger, die dikkerds kunnen afvallen maar die uitgemergelde honden moeten heel wat doorstaan om aan te komen, ook de organen. en hebben meestal voernijd etc en worden niet meer herplaatst. maar idd die foto's zijn wel erg. jammer dat veel baasjes er vaak niks aan doen.

er zijn mensen die dik zijn die er echt niks aan kunnen doen maar heeel veel wel, op mn werk komt er weer een tientonner aan die even 3 gehakstaven met mayo en een chocolade melk wegwerken... ik ben ook wel wat aangekomen maar werk het ook echt zelf naar binnen. iemand uit de buurt is 18 jaar en is zo ontzettend dik, heb het echt met dr te doen alleen als ik haar dan weer bij een tankstation zie chips en alles halen denk ik :denken: ... maar haar ouders gaan weekend weg en laten haar wat geld achter om zich te redden, met de kasten gevuld met snoep en koek..
Afbeelding
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel

Ongelezen bericht door Yaika »

gotcha schreef:Even reageren:
Aan al degene met maatje 36,die het nodig vinden om de schuld bij de ouders te leggen en een vergelijk te maken met het voederen van een dier.Ik hoop dat jullie of later jullie kids ook een maatje 36 kunnen behouden. :engel:

Mijn moeder wilt juist dat ik meer ga eten! :P
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

even off topic:

@lieke

je plaatst die foto met een vergelijk naar dikke honden.
Die cola aan die baby komt wel goed hoor!Ze hadden misschien geen water bij de hand :wink:

Zelfs de fotoboy moet serieus nog groeien,als hij op dat moment pakweg 70 kg is en hij is 1m90 :mrgreen: .Dan zit zijn vrouw misschien van maatje 36 aan maat 46,met een pak chips,koekies,en cola naar soaps te kijken. :engel:
Nu ga ik het hier bij laten anders hebben we 2 topics,en dat kan er niet bij :ok:

:wink:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”