Hoe kan iemand die veel van zijn hond houd dit toch laten gebeuren?!

Moderator: moderatorteam
Dat wordt gezegd jaBadu schreef:Dit is toch ongeveer hoe honden er uit gaan zien als ze gecastreerd zijn.... :lol:
Dat vind ik al net zo zielig...lieke schreef:Ach, ik vind er geen verschil in met dit:
Zouden zij ook......?Maxine schreef:Dat vind ik al net zo zielig...lieke schreef:Ach, ik vind er geen verschil in met dit:
Dan in elk geval niet door de RSPCABadu schreef: Zouden zij ook......?
Er is ook geen verschil mee. Het is een ziekelijke vorm van houden van,..lieke schreef:Ach, ik vind er geen verschil in met dit:
Nawosh schreef:Ik vind dikke honden ook erg maar heb er op dit moment zelf een die aan de "mollige" kant is. Gelukkig niet zo dik als de honden in de voorbeelden maar toch....
En ik moet zeggen, het valt niet mee om het er af te krijgen![]()
Nawosh is zo'n 55-60 kg en zou best een kilo of 5-10 minder mogen wegen.
Ze krijgt 's morgens 330gr kvv en 's avonds 170gr. brokken en is overdag werkelijk continu bezig om eten te scoren. Je kunt echt niets laten staan of ze vindt het wel.
Nog minder geven is dus echt geen optie. Qua tussendoortjes krijgt ze af en toe een pensstaafje, ik denk 2-3 op een dag. Ik heb tot nog toe steeds honden gehad die aan de dunne kant waren dus kende dit helemaal niet, was eigenlijk altijd meer bezig met hoe houd ik mijn hond aan het eten.
Dat had ik ook toen noah tijdens beide loopsheden 32 woog, nu weeg ze kleine 30 :lol:maart schreef:en ik de vorige keer mezelf al tegen mij kop slaan omdat de weegschaal bij de DA op 36,6 stond bij Ds(3 weken laten was het nog 35,2
) .
triestig als er geen medische afwijkingen zijn of de mensen zelf het echt niet doorhebben.
Ik heb er zeker wel eens over nagedacht om te barfen.rose schreef:Nawosh schreef:Ik vind dikke honden ook erg maar heb er op dit moment zelf een die aan de "mollige" kant is. Gelukkig niet zo dik als de honden in de voorbeelden maar toch....
Ze krijgt 's morgens 330gr kvv en 's avonds 170gr. brokken en is overdag werkelijk continu bezig om eten te scoren. Je kunt echt niets laten staan of ze vindt het wel.
Nog minder geven is dus echt geen optie. Qua tussendoortjes krijgt ze af en toe een pensstaafje, ik denk 2-3 op een dag. Ik heb tot nog toe steeds honden gehad die aan de dunne kant waren dus kende dit helemaal niet, was eigenlijk altijd meer bezig met hoe houd ik mijn hond aan het eten.
Heb je er weleens over nagedacht om nrv of barf te gaan voeren of is dit voor jou geen optie?
Kvv is gemalen en zal de hond een weinig en kortdurend "voldaan" gevoel geven, met grotere stukken vlees/bot is het spijsverteringsgestel toch heel wat langer bezig.
Ook is het twee maal daags voeren eigenlijk twee maal de hond "half" vullen, dus ze blijft dan eigenlijk altijd hongerig.
Ik kon mijn gecastreerde labteefje ook nooit goed op gewicht houden, maar sinds ik naar een maal daags voeren ben overgegaan gaat het op gewicht houden een stuk beter moet ik zeggen.
Nawosh schreef:Ik heb er zeker wel eens over nagedacht om te barfen.rose schreef:Nawosh schreef:Ik vind dikke honden ook erg maar heb er op dit moment zelf een die aan de "mollige" kant is. Gelukkig niet zo dik als de honden in de voorbeelden maar toch....
Heb je er weleens over nagedacht om nrv of barf te gaan voeren of is dit voor jou geen optie?
Kvv is gemalen en zal de hond een weinig en kortdurend "voldaan" gevoel geven, met grotere stukken vlees/bot is het spijsverteringsgestel toch heel wat langer bezig.
Ook is het twee maal daags voeren eigenlijk twee maal de hond "half" vullen, dus ze blijft dan eigenlijk altijd hongerig.
Ik kon mijn gecastreerde labteefje ook nooit goed op gewicht houden, maar sinds ik naar een maal daags voeren ben overgegaan gaat het op gewicht houden een stuk beter moet ik zeggen.
Ik heb al eens een halfslachtige poging gedaan en heb wat kipkarkassen gekocht en wat stukken rundvlees.
De kipkarkassen werden wel braaf in ontvangst genomen maar daarna bleven ze onaangeroerd liggen.
Hetzelfde eigenlijk met het rundvlees, mevrouw belieft het niet. Ook verse botten hoeft ze niet.
Op die manier valt ze natuurlijk ook wel af maar dat lijkt me ook niet de manier
Wat je zegt van dat een keer per dag voeren, kan ik natuurlijk nog wel eens proberen.
Gisteren heeft ze toevallig een hele bevroren worst Carnibest gejat en verorberd en toen had ze inderdaad
de rest van de dag en vanmorgen zelfs ook geen enkele neiging om te snaaien.....
Heb je dan niet een verhoogd risico op een maagtorsie?
Tuurlijk hoe krijg je anders die koren met hoog zingende mannen die moeten voor hun 14eBadu schreef:Zouden zij ook......?Maxine schreef:Dat vind ik al net zo zielig...lieke schreef:Ach, ik vind er geen verschil in met dit:
gotcha schreef:Even reageren:
Aan al degene met maatje 36,die het nodig vinden om de schuld bij de ouders te leggen en een vergelijk te maken met het voederen van een dier.Ik hoop dat jullie of later jullie kids ook een maatje 36 kunnen behouden.