Tamara. schreef:ranetje schreef:Ik ook geloof ik.
Ik lees veel meer waarschuwing om alert te zijn op kind/hond contacten dan Truusje lijkt te willen weten/lezen.
Maar misschien lees ik Truusje wel verkeerd

Ik lees in zijn teksten juist veel waarschuwingen en dat je hem, zijn kinderen en de wolven gewoon niet kan vergelijken met andere thuissituaties en honden. Ook geeft hij heel duidelijk aan dat je honden niet altijd kan vergelijken met wolven.
Ook lees ik niet dat welpen van andere teven per definitie geaccepteerd worden en dat er zoveel mitsen en maren zijn waarom zijn situatie op een bepaalde manier uitpakt zoals het uitpakt. Dat kun en mag je gewoon niet met elkaar vergelijken. Ook niet altijd met andere wolvenroedels. Er wordt toch ook gezegd dat in een andere roedel/andere situatie andere welpen zomaar doodgebeten worden als het geen welpen zijn van de alpha teef?
Ik heb het idee dat je (Truusje) wilt lezen zoals het jou uitkomt en met een bepaalde bril op en dit allemaal leest als dé waarheid ook voor honden. Ik ben heel blij dat je cockers hebt (en/of fokt) en geen ras waar bepaalde gedragingen nog belangrijker zijn en waar je niet zo klakkeloos mee om kan gaan.
Ik vergelijk mijn cocker roedel zeker wel met een wolvenroedel, alhoewel ik me zeer wel bewust ben van de verschillen.
Welpen van andere teven worden idd niet geaccepteerd, wat ik al wist en door Jos wordt bevestigd.
Net wat je zegt, alleen welpen van de alpha teef worden geaccepteerd en toevallig ben ik dat in mijn roedel. [ bij wijze van spreken]
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom je zegt dat ik wil lezen zoals het mij uitkomt. Wat zou daarvoor mijn reden zijn dan?
Ik vind het gewoon erg interessante materie en mijn eigen ervaring is dat kinderen niet per definitie ranglagere hoeven zijn, zoals altijd wordt beweerd.
En of het nu cockers zijn of welk ander ras dan ook [ heb zelf ook jaren engelse bullterriers gehad] het principe is hetzelfde.
En wees gerust, klakkeloos ben ik er nooit mee omgegaan. Heb het juist altijd serieus genomen en er bovenop gezeten, vandaar mijn bevindingen.