Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Izzie

Moderator: moderatorteam

Sepp
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie

Re: Izzie

Ongelezen bericht door Sepp »

Vanmiddag nog aan je filpje gedacht in het bos :smile1: :smile1:

Je ziet dat Izzie bij de belgische wissel bij Marye meer inhoud (door te verzamelen) dan als jij de belgische wissel inzet. Als ik het filmpje goed kan zien dan is jullie begin positie net iets anders. Marye staat frontaal richting Izzie en jij staat al meer opengedraaid. Izzie is denk ik gevoelig voor het naderen van handler, zeker als deze zo dreigend :lekkerpuh: staat te wachten ala marye. Het kan natuurlijk een moment opname zijn.

Alleen zoals ik Izzie een aantal keer heb meegemaakt past het denk ik wel in haar profiel en haar gevoel voor lichaamstaal.

Ik zou haar aan gaan leren dat het onwijs gaaf is om op jouw in te lopen. Dat het juist een leuk spelletje is.

Je kan dit prima in het bos oefenen zonder toestellen. Ik heb Sepp het geleerd met het vast en los commando. Eerst van dichtbij en langzamerhand verder af. Daarna op afstand met start - go - vast. Nu kan ik vast op afstand oefenen met verschillende startposities en ik kan ook een belg maken (nu gooi ik een bal langs mij heen, omdat hij met zo'n vaart aan komt zetten dat hij een nekhernia oploopt haha)

Eigenlijk wil je dat je hond op je inloopt ala een IPO hond op de mouw van een pakwerker, geen aarzeling ...(natuurlijk bij wijze van spreken).

Groetjes
Nanda
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Kan het niet zijn dat ze er gewoon aan moet wennen? Ik doe dat veel met haar namelijk. Neerzetten, weglopen, speeltje voor me en roepen. Ze heeft daar geen probleem mee dan. Het was voor het eerst dat ik wissels deed. Precies de reden dat ik ermee wilde beginnen, zodat ze dat ook normaal gaat vinden. Bij andere mensen past het absoluut bij haar om ze uit de weg te gaan, maar bij arme ik heeft ze dat niet (bijt bijt) :blauwoog:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Sepp schreef:Vanmiddag nog aan je filpje gedacht in het bos :smile1: :smile1:
Toch een fijn idee dat iemand aan me dacht trouwens haha.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Arline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Arline »

Zoek stok! schreef:@ Arline: ik zeg idd niks omdat ik verrast was dat ze er af liep (we waren bezig met de oploop). Ik geef het commando 'gras' bij het raakvlak, maar wil er naartoe dat ik dat niet meer zeg. Maar zo ver zijn we nog lang niet, ze moet nu nog geholpen worden in wat de bedoeling is. Als het raakvlak gewoon staat, gaat ze er direct met haar achterpoten op staan, maar van bovenaf aan komen lopen, is het een ander verhaal. Dat zijn we nu aan het trainen. Staat alleen niet op het filmpje.
Natuurlijk begrijp ik dat je zover nog niet bent, maar ik was gewoon benieuwd of jij het ook zo ging aanleren. Ik zag ook dat je bezig was met het oefenen van de oploop, maar ze liep er af dus en je gaf na het wachten weer een go. Vandaar dat ik het me afvroeg. Ik heb het namelijk eerst anders gedaan, maar dit bevalt me erg goed.
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
Zoek stok!
Zeer actief

Arline schreef:
Zoek stok! schreef:@ Arline: ik zeg idd niks omdat ik verrast was dat ze er af liep (we waren bezig met de oploop). Ik geef het commando 'gras' bij het raakvlak, maar wil er naartoe dat ik dat niet meer zeg. Maar zo ver zijn we nog lang niet, ze moet nu nog geholpen worden in wat de bedoeling is. Als het raakvlak gewoon staat, gaat ze er direct met haar achterpoten op staan, maar van bovenaf aan komen lopen, is het een ander verhaal. Dat zijn we nu aan het trainen. Staat alleen niet op het filmpje.
Natuurlijk begrijp ik dat je zover nog niet bent, maar ik was gewoon benieuwd of jij het ook zo ging aanleren. Ik zag ook dat je bezig was met het oefenen van de oploop, maar ze liep er af dus en je gaf na het wachten weer een go. Vandaar dat ik het me afvroeg. Ik heb het namelijk eerst anders gedaan, maar dit bevalt me erg goed.
Ik wil er inderdaad naartoe dat ze automatisch wacht. Dan kun je nooit te laat zijn met je commando oid en zelf al positie kiezen na het raakvlak. Bij Bram moet ik precies op de juiste plek lopen (ik doe running contacts met hem) anders springt hij. Dat is best lastig in sommige parcoursen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Die heeft er plezier in zeg! En wat is ze rete snel al! Leuk om te zien :ok:
Afbeelding
Sepp
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Kan het niet zijn dat ze er gewoon aan moet wennen? Ik doe dat veel met haar namelijk. Neerzetten, weglopen, speeltje voor me en roepen. Ze heeft daar geen probleem mee dan. Het was voor het eerst dat ik wissels deed. Precies de reden dat ik ermee wilde beginnen, zodat ze dat ook normaal gaat vinden. Bij andere mensen past het absoluut bij haar om ze uit de weg te gaan, maar bij arme ik heeft ze dat niet (bijt bijt) :blauwoog:
Zou kunnen. Duimen voor snel beter weer dan kunnen we een keertje gezellig samen trainen....kunnen we lekker over dit soort dingetjes ouwehoeren!

Trouwens heeeel trots vanavond Roef had 100% van haar raakvlak kattenloop (ongeveer 7 keer gedaan ) :cheer: . :cheer:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Sepp schreef: Zou kunnen. Duimen voor snel beter weer dan kunnen we een keertje gezellig samen trainen....kunnen we lekker over dit soort dingetjes ouwehoeren!

Trouwens heeeel trots vanavond Roef had 100% van haar raakvlak kattenloop (ongeveer 7 keer gedaan ) :cheer: . :cheer:
Ik heb iig flink naar filmpjes gekeken de afgelopen tijd. Weer een hoop te trainen!

Knappe Roef! Zou toch wel geweldig zijn, als ze op wedstrijden met perfecte running contacts loopt!!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Marye en ik zijn vanochtend aan de slag gegaan met het bouncen. Ik dacht dat het nog een heel gedoe bij Izzie zou worden. Dat ze alle latjes er af zou tikken in haar drang om het eind te bereiken. Maar niks van dat al. Ze deed het keurig, hop hop hop hop (vier hoogtesprongen zonder tussensprong). Met Bram ook gedaan (latten heel laag) en dat ging ook super. En om het saai te maken: ook Caja ging perfect. Gaan we vaker doen!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Zoek stok! schreef:Marye en ik zijn vanochtend aan de slag gegaan met het bouncen. Ik dacht dat het nog een heel gedoe bij Izzie zou worden. Dat ze alle latjes er af zou tikken in haar drang om het eind te bereiken. Maar niks van dat al. Ze deed het keurig, hop hop hop hop (vier hoogtesprongen zonder tussensprong). Met Bram ook gedaan (latten heel laag) en dat ging ook super. En om het saai te maken: ook Caja ging perfect. Gaan we vaker doen!
Pff, saai hoor :pffff: :mrgreen: Super om te horen dat het zo goed gaat!!
Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

En vooral Brammie vond het geweldig he :cheer:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

marye schreef:En vooral Brammie vond het geweldig he :cheer:
Zelfs vijf keer achter elkaar. Het wordt allemaal steeds gekker :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marye
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Hij had het best nog 5 keer willen doen :pffff:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

marye schreef:
Zoek stok! schreef:
Maar jij had geen tijd :mrgreen: O nee, z'n rug was de reden. Ik hoop dat we wel weer mogen beginnen binnenkort. Hij had zo'n blij hoofd.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marye
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
marye schreef:
Maar jij had geen tijd :mrgreen: O nee, z'n rug was de reden. Ik hoop dat we wel weer mogen beginnen binnenkort. Hij had zo'n blij hoofd.
Aankomende week moet je toch voor controle?
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

marye schreef:
Zoek stok! schreef:
marye schreef:
Aankomende week moet je toch voor controle?
Ja, dan ga ik het zeker weten. Of mijn gevoel dat het goed gaat klopt :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Sepp
Zeer actief

Leuk! Way to go Brammie!!!

Sepp en Roef vinden ons trainingsprogrammatje ook helemaal geweldig.

Sepp springt (bounced) nog laag ...maar de snelheid en die mega lange passen...mijn hemel...hoop dat ze nooit in een parcours een recht lijntje neerzetten. :O: :O:

Bij Sepp varieren wij de laatste sprong nu telkens in afstand tijdens de sessies van ongeveer 5 shoots. Zodat hij afstand leert inschatten en anticiperen.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Sepp schreef:Leuk! Way to go Brammie!!!

Sepp en Roef vinden ons trainingsprogrammatje ook helemaal geweldig.

Sepp springt (bounced) nog laag ...maar de snelheid en die mega lange passen...mijn hemel...hoop dat ze nooit in een parcours een recht lijntje neerzetten. :O: :O:

Bij Sepp varieren wij de laatste sprong nu telkens in afstand tijdens de sessies van ongeveer 5 shoots. Zodat hij afstand leert inschatten en anticiperen.
Haha die stelten van Sepp zijn enorm, wat zal die hard gaan op rechte stukken inderdaad. Dat variëren ga ik pikken, volgende keer proberen!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”