Je ziet dat Izzie bij de belgische wissel bij Marye meer inhoud (door te verzamelen) dan als jij de belgische wissel inzet. Als ik het filmpje goed kan zien dan is jullie begin positie net iets anders. Marye staat frontaal richting Izzie en jij staat al meer opengedraaid. Izzie is denk ik gevoelig voor het naderen van handler, zeker als deze zo dreigend

Alleen zoals ik Izzie een aantal keer heb meegemaakt past het denk ik wel in haar profiel en haar gevoel voor lichaamstaal.
Ik zou haar aan gaan leren dat het onwijs gaaf is om op jouw in te lopen. Dat het juist een leuk spelletje is.
Je kan dit prima in het bos oefenen zonder toestellen. Ik heb Sepp het geleerd met het vast en los commando. Eerst van dichtbij en langzamerhand verder af. Daarna op afstand met start - go - vast. Nu kan ik vast op afstand oefenen met verschillende startposities en ik kan ook een belg maken (nu gooi ik een bal langs mij heen, omdat hij met zo'n vaart aan komt zetten dat hij een nekhernia oploopt haha)
Eigenlijk wil je dat je hond op je inloopt ala een IPO hond op de mouw van een pakwerker, geen aarzeling ...(natuurlijk bij wijze van spreken).
Groetjes
Nanda