Ja klopt. Niet steeds, want door een camera is het moeilijk precies kijken wat er goed en fout gaatGitha schreef:Heeft Birgit je gefilmd?

Moderator: moderatorteam
Ja klopt. Niet steeds, want door een camera is het moeilijk precies kijken wat er goed en fout gaatGitha schreef:Heeft Birgit je gefilmd?
Ik zou ook meer moeten trainen. Bram kan bijv. nog steeds niet naast me gaan staan vanuit zit. Dat is echt een kwestie van herhalen. Maar ja.....Daphne schreef:Ontzettend leuk om te zien. Zo leuk dat ik met Jente ook wil maar...... tijd tijd tijd.........
Je bedoelt dat ik ze hard geef, de commando's? Dat heb ik zelf niet zo door eigenlijk. Ik praat ook gewoon nogal hard. Bram vindt bepaalde oefeningen echt heel lastig. Posities op afstand bijvoorbeeld en ook het weglopen bij de terug plaats blijft lastig. Maar wat je nu vooral op het filmpje ziet, is dat hij te weinig geconcentreerd is. Zonder loopse teef in z'n neus maakt hij een stuk enthousiastere indrukgyanty schreef:Leuk om te zien hoor hoe jullie trainingen vorderen. Izzy doet het echt al heel erg leuk. Goed om te zien hoe jij het apporteren met Izzy nu traint. Kay kauwt namelijk ook erg op het apport. Maar ik durfde nog niet helemaal een andere aanpak te gebruiken zonder bang te zijn om zijn gekke enthousiasme (waar examinators van mijn huidige hondenschool altijd erg om kunnen lachen) te niet te doen. Maar zoals je dat bij Izzy aanpakt moet dat vast ook bij Kay lukken.
En brammetje. Hij loopt leuk, al heb ik het idee dat hij zich soms iets drukt onder jou commando, zodra je die geeft. Moet zeggen dat ik af en toe ook heb dat de commando's best pittig gegeven worden, want dan schrik ik ook even op, maar het kan ook te maen hebben met dat hij wat last heeft van zijn rug? Vond het vooral bij terugsturen plaats in eerste instantie heel erg duidelijk.
Oh werkelijk moeten ze bij G&G in galop terug? Dat zal inderdaad voor veel honden een probleem worden. Voor Kay op zich niet, als hij terugkomt. We waren gister bezig met sorteren en aangezien ik niet de stadaard sorteerspeelgoed kan gebruiken (de bal, dan kan ik de rest wel vergeten namelijk) had ik zijn autoknuffel genomen. Alleen ging meneer er mee vandoor haha
Stukjes kip. Izzie kon toen we begonnen ook niet zo door de hal draven hoorfenneke schreef:wat voor heeeeel lekker voertje gebruik je![]()
jeetje ze zit bijna geplakt![]()
ik kan zo 2 stappen en dan houd het op
Nee dat mag niet. Bij Bram moet ik het afbouwen, bij Izzie doe ik het expres nog wel op een aantal punten. Omdat het in de aanleerfase is.Chasing Clouds schreef:Maar jij doet het ook, zie ik in je filmpje... Mag dat dan wel bij jullie op wedstrijden? Of ben je het aan het afbouwen?
Izzie maakt het geen klap uit wat er om haar heen gebeurt. Agility trainen we wel in een groep en na afloop doe ik ook nog wel eens obedience. Expres volledig tussen andere groepen. Het levert geen verschil in concentratie op. Voor Bram maakt het inmiddels ook niet meer uit. Ik train met hem wel eens in een groep GG en agility ook in een groep.Chasing Clouds schreef:En train je soms ook in groep samen? Want dat vind ik net het moeilijkste: als ik alleen train met Elmo, is hij net zo geconcentreerd... Dan heb ik zelfs geen voer meer nodig... Maar zijn er andere honden bij, dan doet hij het allemaal wel, maar het koppie gaat dan niet zo mooi omhoog bij het volgen bv!
Nee, dat 'paraderen' wat je ziet is juist goed. Dat is draf. Telgang ziet er niet mooi uit, volgen hoort in draf te zijn.Chasing Clouds schreef: Wat is telgang eigenlijk? Is het zoals ze met haar voorpoten gestrekt loopt? En waarom mag dat niet?
Plaatje:Inge O schreef:telgang is als ze voor- en achterpoot van dezelfde kant tegelijkertijd neerzetten ipv. de diagonalenChasing Clouds schreef: Wat is telgang eigenlijk?.
Bij Belgische gehoorzaamheid is het beter ook dat de hond niet continu met zijn hoofd omhoog loopt, de hond moet de omgeving ook in het oog houden, je moet namelijk bij de volgoefening toestellen nemen, als je de hond aanleert van strak omhoog te kijken heb je een probleemChasing Clouds schreef:Mooi!
Ik merk dat jij ook veel lichaamstaal hoort?
Nu ik mezelf (en Elmo) aan het klaarstomen ben voor de wedstrijd, krijg ik vaaaaak te horen dat ik met mijn lichaam onbewust meebeweeg. En dat mag dus niet, want daar worden punten voor afgetrokken. Bv: 'staan', dan wiebel ik beetje omhoog, 'af' dan buig ik mijn schouders, "zit voor" verleng ik... Ik vind het zelf héél lastig, want ik doe het niet bewust, maar mag dus allemaal niet!Reden te meer voor mij om het bij deze ene wedstrijd te houden!
Veel te streng, terwijl ik gewoon met Elmo wil bezig zijn, zonder druk...
Maar jij doet het ook, zie ik in je filmpje... Mag dat dan wel bij jullie op wedstrijden? Of ben je het aan het afbouwen?
En train je soms ook in groep samen? Want dat vind ik net het moeilijkste: als ik alleen train met Elmo, is hij net zo geconcentreerd... Dan heb ik zelfs geen voer meer nodig... Maar zijn er andere honden bij, dan doet hij het allemaal wel, maar het koppie gaat dan niet zo mooi omhoog bij het volgen bv!
Izzie is wél super, prachtige aus!
Wat is telgang eigenlijk? Is het zoals ze met haar voorpoten gestrekt loopt? En waarom mag dat niet?
Veel vragen, sorry!
Dat klopt. Ik had al meermalen geclickt voor oppakken zonder poten. Om te voorkomen dat ze denkt dat dit de volledige oefening is, doen we ook langere stukken. Bij click spuugt ze het apport uit namelijk.Carma schreef: Wat me opviel: Bij het apport van Izzie waarbij het aandachtspunt "geen poten gebruiken" is click je niet voor het oppakken maar pas later (je loopt eerst achteruit). het oppakken met de bek, zonder poten, beloon je dan toch eigenlijk niet?
Ah, ok! Je bent al aan het uitbreiden dusZoek stok! schreef:Dat klopt. Ik had al meermalen geclickt voor oppakken zonder poten. Om te voorkomen dat ze denkt dat dit de volledige oefening is, doen we ook langere stukken. Bij click spuugt ze het apport uit namelijk.Carma schreef: Wat me opviel: Bij het apport van Izzie waarbij het aandachtspunt "geen poten gebruiken" is click je niet voor het oppakken maar pas later (je loopt eerst achteruit). het oppakken met de bek, zonder poten, beloon je dan toch eigenlijk niet?
Ik zal van Bram ook een filmpje maken als hij weer wat meer z'n hoofd erbij heeft
Ze leert heel snel het verkeerde aan. Als ik te lang blijf hangen, moet ik moeite doen om haar weer verder te krijgen. Dus ja, idd wel weer direct door.Carma schreef:Ah, ok! Je bent al aan het uitbreiden dusZoek stok! schreef:Dat klopt. Ik had al meermalen geclickt voor oppakken zonder poten. Om te voorkomen dat ze denkt dat dit de volledige oefening is, doen we ook langere stukken. Bij click spuugt ze het apport uit namelijk.Carma schreef: Wat me opviel: Bij het apport van Izzie waarbij het aandachtspunt "geen poten gebruiken" is click je niet voor het oppakken maar pas later (je loopt eerst achteruit). het oppakken met de bek, zonder poten, beloon je dan toch eigenlijk niet?
Ik zal van Bram ook een filmpje maken als hij weer wat meer z'n hoofd erbij heeft
Ik zit nu in de C-klas bij allemaal véél te prestatiegerichte mensen! Zo van het type dat zijn/ haar hond wegdoet als hij geen kampioen blijkt te zijn! Ik zit daar dan tussen met mijn Elmo... En die mannen hebben op alles wat ik doe commentaar: ik buig een beetje bij het "af", ik verleng "zit voor", ik hou mijn leiband verkeerd vast, Elmo kijkt eventjes weg tijdens het volgen (dan bedoel ik dus echt weg kijken naar bv een jankende hond), ... Ik word er een beetje moedeloos van soms! En op deze manier gaat de lol er ook wat af, vind ik! Volgens jou is het dan toch niet zo streng?Bij Belgische gehoorzaamheid is het beter ook dat de hond niet continu met zijn hoofd omhoog loopt, de hond moet de omgeving ook in het oog houden, je moet namelijk bij de volgoefening toestellen nemen, als je de hond aanleert van strak omhoog te kijken heb je een probleem Spreek van ondervinding
En dat is allemaal niet zo strak hoor valt best mee, zitvoor bijvoorbeeld verlengt zowat iedereen, je moet er natuurlijk niet mee overdrijven. Gewoon doen zoals je op training doet op wedstrijd, doe je iets verkeerd dan zeggen ze dat wel hoor.
Ik denk dat je misschien toch beter een andere hondenschool kan zoeken hoor, als ik alles zo lees. Ik ken dat soort mensen maar al te goed en het is extreem moeilijk om tussen zo'n mensen te trainen al zeker als de meerderheid plus instructeurs zo zijn, de hond reageert daar ook op. Als je er zelf niet thuis voelt, dan voelt de hond dat ook aan. Ik denk ook dat zo'n sfeer helemaal niet geschikt is voor een aussie. Op wedstrijden verschilt het allemaal van keurder tot keurder, extreem streng is het nu ook weer niet. Gehoorzaamheid kan heel plezierig zijn als je op de juiste hondenschool zit.Chasing Clouds schreef:Ik zit nu in de C-klas bij allemaal véél te prestatiegerichte mensen! Zo van het type dat zijn/ haar hond wegdoet als hij geen kampioen blijkt te zijn! Ik zit daar dan tussen met mijn Elmo... En die mannen hebben op alles wat ik doe commentaar: ik buig een beetje bij het "af", ik verleng "zit voor", ik hou mijn leiband verkeerd vast, Elmo kijkt eventjes weg tijdens het volgen (dan bedoel ik dus echt weg kijken naar bv een jankende hond), ... Ik word er een beetje moedeloos van soms! En op deze manier gaat de lol er ook wat af, vind ik! Volgens jou is het dan toch niet zo streng?Bij Belgische gehoorzaamheid is het beter ook dat de hond niet continu met zijn hoofd omhoog loopt, de hond moet de omgeving ook in het oog houden, je moet namelijk bij de volgoefening toestellen nemen, als je de hond aanleert van strak omhoog te kijken heb je een probleem Spreek van ondervinding
En dat is allemaal niet zo strak hoor valt best mee, zitvoor bijvoorbeeld verlengt zowat iedereen, je moet er natuurlijk niet mee overdrijven. Gewoon doen zoals je op training doet op wedstrijd, doe je iets verkeerd dan zeggen ze dat wel hoor.
Ik denk dat die mannen gewoon jaloers zijn op mijn kampioentje!!!
Maar even een vraag....het feit dat het precies zou moeten, maakt het toch niet minder leuk? Obedience is heel precies, maar Izzie en ik hebben er niet minder lol om.Chasing Clouds schreef: Ik word er een beetje moedeloos van soms! En op deze manier gaat de lol er ook wat af, vind ik! Volgens jou is het dan toch niet zo streng?
Je hoeft daar niet bij te horen om wedstrijden te kunnen spelen hoor, anders kan ook en meestal beter ook nog. Ik heb ook een gevoelig ras waar je met zo'n methodes nergens komt.Ik weet niet of ik daarbij wil horen... Dus ik twijfel enorm of ik ooit wedstrijden ga spelen...