Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Izzie en Bram

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Re: Izzie en Bram

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Githa schreef:Heeft Birgit je gefilmd?
Ja klopt. Niet steeds, want door een camera is het moeilijk precies kijken wat er goed en fout gaat :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Daphne schreef:Ontzettend leuk om te zien :ok: . Zo leuk dat ik met Jente ook wil maar...... tijd tijd tijd.........
Ik zou ook meer moeten trainen. Bram kan bijv. nog steeds niet naast me gaan staan vanuit zit. Dat is echt een kwestie van herhalen. Maar ja..... :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

gyanty schreef:Leuk om te zien hoor hoe jullie trainingen vorderen. Izzy doet het echt al heel erg leuk. Goed om te zien hoe jij het apporteren met Izzy nu traint. Kay kauwt namelijk ook erg op het apport. Maar ik durfde nog niet helemaal een andere aanpak te gebruiken zonder bang te zijn om zijn gekke enthousiasme (waar examinators van mijn huidige hondenschool altijd erg om kunnen lachen) te niet te doen. Maar zoals je dat bij Izzy aanpakt moet dat vast ook bij Kay lukken.
En brammetje. Hij loopt leuk, al heb ik het idee dat hij zich soms iets drukt onder jou commando, zodra je die geeft. Moet zeggen dat ik af en toe ook heb dat de commando's best pittig gegeven worden, want dan schrik ik ook even op, maar het kan ook te maen hebben met dat hij wat last heeft van zijn rug? Vond het vooral bij terugsturen plaats in eerste instantie heel erg duidelijk.

Oh werkelijk moeten ze bij G&G in galop terug? Dat zal inderdaad voor veel honden een probleem worden. Voor Kay op zich niet, als hij terugkomt. We waren gister bezig met sorteren en aangezien ik niet de stadaard sorteerspeelgoed kan gebruiken (de bal, dan kan ik de rest wel vergeten namelijk) had ik zijn autoknuffel genomen. Alleen ging meneer er mee vandoor haha
Je bedoelt dat ik ze hard geef, de commando's? Dat heb ik zelf niet zo door eigenlijk. Ik praat ook gewoon nogal hard. Bram vindt bepaalde oefeningen echt heel lastig. Posities op afstand bijvoorbeeld en ook het weglopen bij de terug plaats blijft lastig. Maar wat je nu vooral op het filmpje ziet, is dat hij te weinig geconcentreerd is. Zonder loopse teef in z'n neus maakt hij een stuk enthousiastere indruk :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

wat voor heeeeel lekker voertje gebruik je :mrgreen:

jeetje ze zit bijna geplakt :ok:

ik kan zo 2 stappen en dan houd het op :mrgreen:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

fenneke schreef:wat voor heeeeel lekker voertje gebruik je :mrgreen:

jeetje ze zit bijna geplakt :ok:

ik kan zo 2 stappen en dan houd het op :mrgreen:
Stukjes kip. Izzie kon toen we begonnen ook niet zo door de hal draven hoor :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Chasing Clouds
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australische herder

Ongelezen bericht door Chasing Clouds »

Mooi!

Ik merk dat jij ook veel lichaamstaal hoort?
Nu ik mezelf (en Elmo) aan het klaarstomen ben voor de wedstrijd, krijg ik vaaaaak te horen dat ik met mijn lichaam onbewust meebeweeg. En dat mag dus niet, want daar worden punten voor afgetrokken. Bv: 'staan', dan wiebel ik beetje omhoog, 'af' dan buig ik mijn schouders, "zit voor" verleng ik... Ik vind het zelf héél lastig, want ik doe het niet bewust, maar mag dus allemaal niet! :roll: Reden te meer voor mij om het bij deze ene wedstrijd te houden! :wink: Veel te streng, terwijl ik gewoon met Elmo wil bezig zijn, zonder druk...

Maar jij doet het ook, zie ik in je filmpje... Mag dat dan wel bij jullie op wedstrijden? Of ben je het aan het afbouwen?
En train je soms ook in groep samen? Want dat vind ik net het moeilijkste: als ik alleen train met Elmo, is hij net zo geconcentreerd... Dan heb ik zelfs geen voer meer nodig... Maar zijn er andere honden bij, dan doet hij het allemaal wel, maar het koppie gaat dan niet zo mooi omhoog bij het volgen bv!

Izzie is wél super, prachtige aus!
Wat is telgang eigenlijk? Is het zoals ze met haar voorpoten gestrekt loopt? En waarom mag dat niet?

Veel vragen, sorry!
Zoek stok!
Zeer actief

Chasing Clouds schreef:Maar jij doet het ook, zie ik in je filmpje... Mag dat dan wel bij jullie op wedstrijden? Of ben je het aan het afbouwen?
Nee dat mag niet. Bij Bram moet ik het afbouwen, bij Izzie doe ik het expres nog wel op een aantal punten. Omdat het in de aanleerfase is.
Chasing Clouds schreef:En train je soms ook in groep samen? Want dat vind ik net het moeilijkste: als ik alleen train met Elmo, is hij net zo geconcentreerd... Dan heb ik zelfs geen voer meer nodig... Maar zijn er andere honden bij, dan doet hij het allemaal wel, maar het koppie gaat dan niet zo mooi omhoog bij het volgen bv!
Izzie maakt het geen klap uit wat er om haar heen gebeurt. Agility trainen we wel in een groep en na afloop doe ik ook nog wel eens obedience. Expres volledig tussen andere groepen. Het levert geen verschil in concentratie op. Voor Bram maakt het inmiddels ook niet meer uit. Ik train met hem wel eens in een groep GG en agility ook in een groep.
Chasing Clouds schreef: Wat is telgang eigenlijk? Is het zoals ze met haar voorpoten gestrekt loopt? En waarom mag dat niet?
Nee, dat 'paraderen' wat je ziet is juist goed. Dat is draf. Telgang ziet er niet mooi uit, volgen hoort in draf te zijn.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Inge O schreef:
Chasing Clouds schreef: Wat is telgang eigenlijk?
telgang is als ze voor- en achterpoot van dezelfde kant tegelijkertijd neerzetten ipv. de diagonalen :wink: .
Plaatje:
Afbeelding
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Chasing Clouds
Zeer actief

Ow, ik heb er geen idee van of Elmo aan telgang doet... Eens op letten! Hoe leer je dat af? Ik dacht dat honden sowieso hun poten diagonaal neerzetten?

Ik hoop dat Elmo ook eens dat punt bereikt (of eerder: terug bereikt) dat het niet uitmaakt hoeveel honden er rondom hem staan... Tot voor 9 maanden aanbad hij mij precies (zeiden de cursusgenoten toch), zo gefocust was hij op mij! Nu vindt hij andere hondjes interessanter... Maar er is verbetering! Hormoontjes hé! :N: Hij wordt bijna 14 maanden!
Dat sommige cursusgenoten stiekem toch met hun loopse teef komen trainen, doet er hier geen goed aan!
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Chasing Clouds schreef:Mooi!

Ik merk dat jij ook veel lichaamstaal hoort?
Nu ik mezelf (en Elmo) aan het klaarstomen ben voor de wedstrijd, krijg ik vaaaaak te horen dat ik met mijn lichaam onbewust meebeweeg. En dat mag dus niet, want daar worden punten voor afgetrokken. Bv: 'staan', dan wiebel ik beetje omhoog, 'af' dan buig ik mijn schouders, "zit voor" verleng ik... Ik vind het zelf héél lastig, want ik doe het niet bewust, maar mag dus allemaal niet! :roll: Reden te meer voor mij om het bij deze ene wedstrijd te houden! :wink: Veel te streng, terwijl ik gewoon met Elmo wil bezig zijn, zonder druk...

Maar jij doet het ook, zie ik in je filmpje... Mag dat dan wel bij jullie op wedstrijden? Of ben je het aan het afbouwen?
En train je soms ook in groep samen? Want dat vind ik net het moeilijkste: als ik alleen train met Elmo, is hij net zo geconcentreerd... Dan heb ik zelfs geen voer meer nodig... Maar zijn er andere honden bij, dan doet hij het allemaal wel, maar het koppie gaat dan niet zo mooi omhoog bij het volgen bv!

Izzie is wél super, prachtige aus!
Wat is telgang eigenlijk? Is het zoals ze met haar voorpoten gestrekt loopt? En waarom mag dat niet?

Veel vragen, sorry!
Bij Belgische gehoorzaamheid is het beter ook dat de hond niet continu met zijn hoofd omhoog loopt, de hond moet de omgeving ook in het oog houden, je moet namelijk bij de volgoefening toestellen nemen, als je de hond aanleert van strak omhoog te kijken heb je een probleem :wink: Spreek van ondervinding :mrgreen:
En dat is allemaal niet zo strak hoor valt best mee, zitvoor bijvoorbeeld verlengt zowat iedereen, je moet er natuurlijk niet mee overdrijven. Gewoon doen zoals je op training doet op wedstrijd, doe je iets verkeerd dan zeggen ze dat wel hoor.
Zoek stok!
Zeer actief

Belonen voor draf en niet voor telgang, zo doe ik het :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Wat volgt Izzie mooi! Ze stept lekker enthousiast! En Bram doet alles lekker op zijn gemak, maar wel met heel veel plezier!

Wat me opviel: Bij het apport van Izzie waarbij het aandachtspunt "geen poten gebruiken" is click je niet voor het oppakken maar pas later (je loopt eerst achteruit). het oppakken met de bek, zonder poten, beloon je dan toch eigenlijk niet?
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Carma schreef: Wat me opviel: Bij het apport van Izzie waarbij het aandachtspunt "geen poten gebruiken" is click je niet voor het oppakken maar pas later (je loopt eerst achteruit). het oppakken met de bek, zonder poten, beloon je dan toch eigenlijk niet?
Dat klopt. Ik had al meermalen geclickt voor oppakken zonder poten. Om te voorkomen dat ze denkt dat dit de volledige oefening is, doen we ook langere stukken. Bij click spuugt ze het apport uit namelijk.

Ik zal van Bram ook een filmpje maken als hij weer wat meer z'n hoofd erbij heeft :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Zoek stok! schreef:
Carma schreef: Wat me opviel: Bij het apport van Izzie waarbij het aandachtspunt "geen poten gebruiken" is click je niet voor het oppakken maar pas later (je loopt eerst achteruit). het oppakken met de bek, zonder poten, beloon je dan toch eigenlijk niet?
Dat klopt. Ik had al meermalen geclickt voor oppakken zonder poten. Om te voorkomen dat ze denkt dat dit de volledige oefening is, doen we ook langere stukken. Bij click spuugt ze het apport uit namelijk.

Ik zal van Bram ook een filmpje maken als hij weer wat meer z'n hoofd erbij heeft :wink:
Ah, ok! Je bent al aan het uitbreiden dus :ok:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Carma schreef:
Zoek stok! schreef:

Ah, ok! Je bent al aan het uitbreiden dus :ok:
Ze leert heel snel het verkeerde aan. Als ik te lang blijf hangen, moet ik moeite doen om haar weer verder te krijgen. Dus ja, idd wel weer direct door.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Chasing Clouds
Zeer actief

Bij Belgische gehoorzaamheid is het beter ook dat de hond niet continu met zijn hoofd omhoog loopt, de hond moet de omgeving ook in het oog houden, je moet namelijk bij de volgoefening toestellen nemen, als je de hond aanleert van strak omhoog te kijken heb je een probleem Spreek van ondervinding
En dat is allemaal niet zo strak hoor valt best mee, zitvoor bijvoorbeeld verlengt zowat iedereen, je moet er natuurlijk niet mee overdrijven. Gewoon doen zoals je op training doet op wedstrijd, doe je iets verkeerd dan zeggen ze dat wel hoor.
Ik zit nu in de C-klas bij allemaal véél te prestatiegerichte mensen! Zo van het type dat zijn/ haar hond wegdoet als hij geen kampioen blijkt te zijn! Ik zit daar dan tussen met mijn Elmo... En die mannen hebben op alles wat ik doe commentaar: ik buig een beetje bij het "af", ik verleng "zit voor", ik hou mijn leiband verkeerd vast, Elmo kijkt eventjes weg tijdens het volgen (dan bedoel ik dus echt weg kijken naar bv een jankende hond), ... Ik word er een beetje moedeloos van soms! En op deze manier gaat de lol er ook wat af, vind ik! Volgens jou is het dan toch niet zo streng?
Ik denk dat die mannen gewoon jaloers zijn op mijn kampioentje :pffff: !!!
Linsey
Zeer actief
Contacteer:

Chasing Clouds schreef:
Bij Belgische gehoorzaamheid is het beter ook dat de hond niet continu met zijn hoofd omhoog loopt, de hond moet de omgeving ook in het oog houden, je moet namelijk bij de volgoefening toestellen nemen, als je de hond aanleert van strak omhoog te kijken heb je een probleem Spreek van ondervinding
Ik zit nu in de C-klas bij allemaal véél te prestatiegerichte mensen! Zo van het type dat zijn/ haar hond wegdoet als hij geen kampioen blijkt te zijn! Ik zit daar dan tussen met mijn Elmo... En die mannen hebben op alles wat ik doe commentaar: ik buig een beetje bij het "af", ik verleng "zit voor", ik hou mijn leiband verkeerd vast, Elmo kijkt eventjes weg tijdens het volgen (dan bedoel ik dus echt weg kijken naar bv een jankende hond), ... Ik word er een beetje moedeloos van soms! En op deze manier gaat de lol er ook wat af, vind ik! Volgens jou is het dan toch niet zo streng?
Ik denk dat die mannen gewoon jaloers zijn op mijn kampioentje :pffff: !!!
Ik denk dat je misschien toch beter een andere hondenschool kan zoeken hoor, als ik alles zo lees. Ik ken dat soort mensen maar al te goed en het is extreem moeilijk om tussen zo'n mensen te trainen al zeker als de meerderheid plus instructeurs zo zijn, de hond reageert daar ook op. Als je er zelf niet thuis voelt, dan voelt de hond dat ook aan. Ik denk ook dat zo'n sfeer helemaal niet geschikt is voor een aussie. Op wedstrijden verschilt het allemaal van keurder tot keurder, extreem streng is het nu ook weer niet. Gehoorzaamheid kan heel plezierig zijn als je op de juiste hondenschool zit.
Beetje offtopic nu :wink:
Chasing Clouds
Zeer actief

Ja, beetje offtopic!
Maar ga nog één keer reageren en dan stop ik met het bevuilen van dit topic (sorry Linda! :roos: )

Ik vind het eigenlijk wél een goede hondenschool. De meeste(!) instructeurs zijn fijne mensen! Het toeval wil dat -nu het brevetspelen in eigen club dichterbij komt- er véél prestatiegerichte mensen in de C-klas zitten. (3/4 ervan eigenlijk)
Ik weet niet of ik verder wil in gehoorzaamheid: ik ga wél voor mijn brevet en ben dan van plan om af en toe bij de debutanten te gaan trainen. Ik sluit niet uit dat ik ooit wél wedstrijden ga doen met Elmo, maar ik denk dat ik daarvoor zelf te zenuwachtig ben! Elmo zou het met een ander baasje waarschijnlijk meer dan behoorlijk doen, maar ik weet niet...
Ik wil hoofdzakelijk agility gaan doen met Elmo. Dat is ook in die hondenschool, en daar zijn ze zowat kampioen in!
Misschien ken je de hondenschool: ter dries, in Putte?
Zoek stok!
Zeer actief

Chasing Clouds schreef: Ik word er een beetje moedeloos van soms! En op deze manier gaat de lol er ook wat af, vind ik! Volgens jou is het dan toch niet zo streng?
Maar even een vraag....het feit dat het precies zou moeten, maakt het toch niet minder leuk? Obedience is heel precies, maar Izzie en ik hebben er niet minder lol om.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Ik snap dat juist heel goed, dat veel mensen het maar gemierenneuk vinden. Maar chasing clouds heeft het zelfs over wedstrijden lopen. Ze vindt de sport blijkbaar wel leuk. Ik heb het idee dat het niet zo zeer om de preciezie van de oefeningen gaat, maar om de methode en de manier van brengen door de trainer en andere cursisten. Als de hond weg gaat kijken naar iets anders, kun je in plaats van zeggen dat dit 'fout' is ook bedenken dat je wellicht veel te lang volgwerk traint. En te weinig afwisselt. En als je de riem verkeerd vasthoudt, is dat blijkbaar verkeerd aangeleerd. Mijn trainer doet het gewoon even voor en helpt me.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Chasing Clouds
Zeer actief

Zeg maar gewoon Marijke hoor :wink: , Chasing Clouds is de kennelnaam van Elmo!

Ik weet niet of ik wedstrijden ga spelen, omdat het zo'n gemierenneuk is... Ik wil wél brevet spelen, zodat ik bij de debutanten kan trainen. En daar wil ik trainen omdat het daar niet constant een programma is dat afgewerkt moet worden. Dus héél afwisselend. Nu is het altijd hetzelfde: vast volgen/ houdingen/ los volgen/ plaats/ apport/ oproepen/ voorstellen. (ben ik iets vergeten?) Dus niet meer voospellend en Elmo anticipeert enorm. Hij heeft een tijd gehad dat hij niet op het commando wachtte, want hij wist toch wat er ging komen. Gelukkig is dat rechtgetrokken!

Ik vind inderdaad de manier van trainen nu minder leuk! En dat komt niet door de trainer, die is geweldig! Maar door mijn medecursisten. We staan daar soms met 15 op het plein, waarvan 12 erg prestatiegerichte hondeneigenaars! En dat is echt niet leuk om daar tussen te staan. Die vormen echt een 'kliek' waar ik (en dus nog 2 anderen) echt buitenstaan. En het zijn zij die vooral opmerkingen geven. En hoe zij met hun hond omgaan... :N: ... Die honden zijn even jong of jonger dan Elmo... Niets gespeel, alles moet precies , elke dag naar de school! Ik weet niet of ik daarbij wil horen... Dus ik twijfel enorm of ik ooit wedstrijden ga spelen...

Agility is iets anders, daar ga ik 100% voor... Hopelijk Elmo ook!
Chasing Clouds
Zeer actief

Onderbreken doen ze nu pas vanaf de debutanten. Is allemaal veranderd. We oefenen het soms, als we met weinigen op de training zijn (niet vaak dus). Maar ikzelf doe er vaak niet aan mee, omdat ik Elmo wat jong vind hiervoor. Ik laat hem dan de houdingen op afstand doen in de plaats. Hij doet het overigens wél, maar dan moet ik 3x "af" brullen en zet ik teveel druk op mijn gevoelige ausje. Dus dan oefen ik het liever nog niet, tot hij er klaar voor is.
Linsey
Zeer actief
Contacteer:

Ik weet niet of ik daarbij wil horen... Dus ik twijfel enorm of ik ooit wedstrijden ga spelen...
Je hoeft daar niet bij te horen om wedstrijden te kunnen spelen hoor, anders kan ook en meestal beter ook nog. Ik heb ook een gevoelig ras waar je met zo'n methodes nergens komt.
Ik zou gewoon niet teveel luisteren naar andere mensen, brevet spelen en dan gewoon eens aan een wedstrijd deel nemen. Dan zal je zien dat het allemaal toch wel wat anders is hoor (tenzij je 1 bepaalde keurmeester krijgt die soms erg irriterend kan zijn, het is te hopen dat je eerste wedstrijd niet bij hem is want anders is de zin wel snel weg vermoed ik :Q: ).

Agility was hier ook hetgeen dat ik wilde doen met Kai omdat ik dat al met Lotje deed en het superleuk vond, spijtig genoeg besliste Kai daar anders over, hij vind gehoorzaamheid leuker, nooit gedacht dat een hond dat leuker kon vinden. Dankzij Kai vind ik het nu ook wel leuk, ik vond gehoorzaamheid eerst niks, maar ik doe nu toch zo'n 20 wedstrijden per jaar :Q:

Het programma is inderdaad verandert, voedselweigeren en betasten is volledig weggevallen bij alle klassen ook in P1 en P2. Op brevet moet de hond geen onderbreking meer doen, maar gewoon oproepen. En in plaats van voedselweigeren en betasten, moeten ze nu het plaatske doen op brevet. Bij de debutanten komt dan de onderbreking erbij. Je ziet dat wel op wedstrijd dat verschil, voor de verandering had zowat elke hond standaard 15 punten makkelijk verdient (betasten en voedselweigeren), nu dus niet meer.
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”