Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vechtende honden

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

ashafowler
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): americaansebulldog

Re: Vechtende honden

Ongelezen bericht door ashafowler »

mercedes2803 schreef:- Niet in het Amsterdamse bos gaan lopen - check :ok:

- Hopen dat Ashaflower met Ambull Tyson niet in mijn omgeving woont :N: - check :ok:

Dat werden echt Telegraaf krantenberichten als ik zulke mensen in mijn buurt had wonen en ze tegenkwam :cheer: :pop:
mag ik vragen waarom niet mijn hond heeft nog nooit een andere hond gebeten. hij gaat alleen niet op zijn rug als een andere hond hem aan valt e als een andere hond hem aan valt bijt hij nog niet.
het is een reu en kon vroeger stoer doen naar een andere reu maar alleen als die andere reu stoer naar hem kwam lopen.
maar dan beet de andere reu en tyson gebruikte toen alleen zijn ligaam voor de tiende keer. zodat de eigenaren zijden er na, jeetje wat een zachte hond en nu dat hij geholpen heeft heeft hij niet eens de stoere neigingen hij wil alleen spelen en nog eens spelen. meer niet.
reuen of teefjes daarbij mogen teefjes alles bij hem doen hij heeft daar zo veel respeckt voor.
en ik laat hem gewoon niet met alle reuen spelen omdat vreemde reuen en spelen toch altijd een kracht afmeting is ook al zijn ze gewoon aan het spelen.
daarbij ben ik wel zo iemand die als mijn hond los loopt en ik een andere hond zie ik mijn hond altijd bij me roep en naast me laat lopen en dan laat wachten en aan de andere eigennaar vraag hoe zijn hond is. en of het een vrouwtje of mannetje is als het een vrouwtje is zeg ik dat de mijne daar mee altijd lief is. en als het een reutje is leg ik uit dat als zijn hond stoer is dat het mischien niet goed gaat en dan als de andere zegt dat zijn hond stoer is probeer ik het niet eens want ik wil de risco niet nemen.
dus als ik jou tegen zou komen en jij had reuen zou ik netjes met mijn hond aan de lijn langs jou en jou honden lopen dus ik snap jou opmerking niet.
alleen omdat ik zeg dat als twee honden op het punt staan te vechten dat roepen dan niet helpt en dat dat het alleen maar erger maakt.
en honden gaan schoppen terwijl ze aan het vechten zijn, dan ligt dan wel heel erg aan de hond voor sommige honden maak je het juist erger waar door ze echt gaan vechten en door bijten of juist niet los laten.
groetjes asha +tyson
Tamara&Dana
Actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier & American Pitbullterrier

Ongelezen bericht door Tamara&Dana »

renee-uk schreef:
Lellibel schreef:Nou dank jullie voor jullie aardige opmerkingen :klaar:

Ja, ik hoop ook voor jou dat je weet dat er buiten ook rangorde is aangezien de honden buiten met elkaar nog moeten spelen en niet elkaar negeren of aanvallen dus moeten ze wel weten wie sterker is en wie baziger is enz. Ja Roos dwingt een hond op zijn rug, dus? Als die teef veel te bazig is voor haar dan doet ze dat, en dan is dat over en kunnen ze gewoon vrolijk verder leven. Ze gaan elkaar niet vermoorden en dat zal Roos ook nooit doen. En als jij mijn hond gaat schoppen als mijn hond de rangorde bepaald dan kan je een schop van mij terug verwachten :lol1:
Als jij eens wat minder hoog van de toren blies zouden die onaardige opmerkingen ook een stuk aardiger zijn denk ik.

Je slaat onzin uit en jouw hond hoort een andere hond niet op zn rug te dwingen, dat is wangedrag en dat heb je als eigenaar niet te tolereren.
Voed je hond eerst eens op voorat je andere honden blootstelt aan dat onacceptabele gedrag.
Als jouw hond dat bij mijn honden doet komt ze er niet af met een gedeukt ego hoor en mijn honden zullen niet de enige zijn die zulk gedrag niet pikken, ook al eens aan gedacht?

Ik zie jou mij al schoppen, met mijn duitse herder reu vlak naast me...... ik zou het haast willen uitproberen :smile:
Dat is nou precies waar ik aan dacht bij het lezen van de post.
Mijn teef laat zich niet op de rug dwingen en zal wat anders uit de kast gaan halen om te zorgen dat jouw teef met d'r staart tussen d'r poten afdruipt. Nee daar ben je dan mooi klaar mee omdat jij vind dat het moet kunnen maar goed dat ik dit niet accepteer en jouw hond wel mooi een schop onder zijn kont verkoop als jij de verantwoording niet neemt.

Zou maar heel goed oppassen dat je niet een keer de 'verkeerde' hond treft. Zou zielig voor je hondje zijn.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Lellibel schreef:Ja, ik hoop ook voor jou dat je weet dat er buiten ook rangorde is aangezien de honden buiten met elkaar nog moeten spelen en niet elkaar negeren of aanvallen dus moeten ze wel weten wie sterker is en wie baziger is enz. Ja Roos dwingt een hond op zijn rug, dus? Als die teef veel te bazig is voor haar dan doet ze dat, en dan is dat over en kunnen ze gewoon vrolijk verder leven. Ze gaan elkaar niet vermoorden en dat zal Roos ook nooit doen. En als jij mijn hond gaat schoppen als mijn hond de rangorde bepaald dan kan je een schop van mij terug verwachten :lol1:
Waarom denk je dat eigenlijk, van die rangorde?
Honden die ik tegenkom hebben niks te maken met mijn honden, laat staan dat er "rangorde" bepaald moet worden.
Ik zou niet weten waarom ze met elkaar moeten spelen?
Van mij mogen ze elkaar negeren hoor, graag zelfs!
Als ze dat een keer of wat gedaan hebben gaan ze elkaar vanzelf wel eens begroeten, of niet.
Maar zolang ze niet in de neutrale modus blijven (zowel mijn honden als de vreemde) mogen ze helemaal niet naar elkaar toe.
Het is mij een raadsel waarom mensen zo vaak denken dat er iets bepaald moet wordt. :19:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

storm draagt altijd zijn tuig buiten...
handig om hem aan vast te pakken als ie pattserig wil gaan doen.. en makkelijk en snel aan te haken..
daarnaast draagt ie voor extreme situaties een slip..

hij is dat ook nooit los als er andere honden zijn..
en alleen bij mijn vriend mag ie los.. want hij luisterd beter naar hem..

rox draagt ook buiten altijd een halsband..
ook als ze los is..
ze mogen het pad niet verlaten als ze los zijn..

binnen dragen ze het beide niet.. alleen als er visite is..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
ashafowler
Vaste gebruiker

even over het teefje dat andere honden op hun rug dwingt, volgens mij doen honden dingen om te over leden teminste dat is natuur eigen. jou hond heeft een keer een hond op de rug gekregen en heeft gemerkt dat ze er suces er mee kreeg dus is dat vaker gaan doen en met elke keer dat ze het doen krijgt ze bevestiging dat ze daar mee wint dus als ze speelt en ze vertrouwt het niet helemaal. dus de andere hond is niet onderdanig genoeg. grijpt ze wat nu bij haar het meest vertrouwelijk is. en zet de andere op de rug. dat is geen dominantie maar juist een beetje onzekerheid en een heel stuk aan geleerd gedrag. jij zou haar moeten leren dat ze zonder dat te doen ook wel kan zien hoe de andere is. zonder gelijk daar na toe te grijpen.

en nog iets wat hebben toch al die mensen met honden schoppen.geef de baas de schult maar om een andere hond te schoppen.
en hoe zo denken we toch dat alle honden met elkaar maar moeten spelen. wij gaan toch ook niet met iedereen om.
groetjes asha +tyson
Bibeltje
Actief
Mijn ras(sen): podenco
chowchow/mix
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bibeltje »

Waarom maken jullie nou zo"n ruzie onder mekaar?

Wat ben ik dan blij dat ik dat ik dan met niemand geen probleem heb op dat gebied.
Onze honden zijn allebei zeer sociaal en altijd aan de lijn als we gaan wandelen. :mrgreen:
Vandaag is onze Bibel voor de eerste keer mee naar de ardennen geweest. Hij heeft daar kennis gemaakt met al de honden van kennissen en vrienden.
Zora, de dalmatiër dame, zij is de moeilijkste en meest dominante
Sonny de york en Anaïs de middenslagschnauzer, ook niet van de poes.
Tenslotte Dea, de duitse staander.
Het ging super. Maar we hadden niet anders verwacht :engel:
Zowel Tom als Bibeltje zijn direct vriendjes met iedereen en ik hoop dat ze nooit de dupe worden van hun vriendelijkeid want dat zou ik verschrikkelijk vinden :ugh:
Do take your time,because your soul
Will be mine, the day you die

Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Bibeltje schreef:Waarom maken jullie nou zo"n ruzie onder mekaar?

Wat ben ik dan blij dat ik dat ik dan met niemand geen probleem heb op dat gebied.
Onze honden zijn allebei zeer sociaal en altijd aan de lijn als we gaan wandelen. :mrgreen:

Dat vind ik niet echt iets om te lachen. Misschien heb je het al een verteld hoor, maar waarom kunnen ze niet los?

Vandaag is onze Bibel voor de eerste keer mee naar de ardennen geweest. Hij heeft daar kennis gemaakt met al de honden van kennissen en vrienden.
Zora, de dalmatiër dame, zij is de moeilijkste en meest dominante
Sonny de york en Anaïs de middenslagschnauzer, ook niet van de poes.
Tenslotte Dea, de duitse staander.
Het ging super. Maar we hadden niet anders verwacht :engel:

Je hebt een podencoreutje van 7 maanden, en misschien is hij over een jaar en over 2 jaar nog steeds een enorme allemansvriend, maar hij kan ook best een periode krijgen dat hij helemaal niet meer zo lekker met andere reuen kan. Niet zozeer dat hij er meteen gaten in bijt, maar podencoreuen kunnen best wat praatjes krijgen als ze volwassen worden.

Zowel Tom als Bibeltje zijn direct vriendjes met iedereen en ik hoop dat ze nooit de dupe worden van hun vriendelijkeid want dat zou ik verschrikkelijk vinden :ugh:
Als een hond overenthousiast op een vreemde hond af komt en het wordt mot, leert die hond er wellicht nog wat van en is de volgende keer wat voorzichtiger. De keren dat mijn honden tegen de grond werden gesmakt door een andere hond was na nul of nauwelijks interactie. En dat soort toestanden vind ik heel wat vervelender dan wanneer ze een snauw of zelfs een gaatje oplopen van een hond die bijvoorbeeld zijn bal of baas niet wil delen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Lellibel schreef:

Trouwens , even voor de duidelijkheid, als jij mijn hond schopt schop ik niet jouw hond, neen wie schopt nou een dier dat er niks mee te maken heeft (behalve jij dan), ik schop jou dan :wink: Als honden kijken wie sterker is en jij schopt ineens mijn hond , begon jij he. :19:

ik schop honden weg die bij mijn honden komen... (als brullen niet helpt), beter voor jouw hondje... anders heeft ie gaatjes.
Er wordt zeer zeker niet gekeken wie sterker is, ik wil geen vreemde honden bij mijn honden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Lellibel schreef:Nou dank jullie voor jullie aardige opmerkingen :klaar:

Ja, ik hoop ook voor jou dat je weet dat er buiten ook rangorde is aangezien de honden buiten met elkaar nog moeten spelen en niet elkaar negeren of aanvallen dus moeten ze wel weten wie sterker is en wie baziger is enz. Ja Roos dwingt een hond op zijn rug, dus? Als die teef veel te bazig is voor haar dan doet ze dat, en dan is dat over en kunnen ze gewoon vrolijk verder leven. Ze gaan elkaar niet vermoorden en dat zal Roos ook nooit doen. En als jij mijn hond gaat schoppen als mijn hond de rangorde bepaald dan kan je een schop van mij terug verwachten :lol1:
er moet helemaal niks gespeeld worden... ze hebben hier elkaar en ik wil geen vreemde honden.
dus de rest hoeven ze ook niet te weten....
en ja jouw hond wordt zeer zeker weggeschopt hier.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

dan gaat ze jou ook schoppen Mal, ben benieuwd of jouw hondjes dat net zo'n strak plan vinden als ik dank dat Jan het vindt :mrgreen: :F:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
malinois
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:dan gaat ze jou ook schoppen Mal, ben benieuwd of jouw hondjes dat net zo'n strak plan vinden als ik dank dat Jan het vindt :mrgreen: :F:
hmm.. niet zo'n strak plan... :N: kom niet aan het vrouwtje......
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

ashafowler schreef:knip
en nog iets wat hebben toch al die mensen met honden schoppen.geef de baas de schult maar om een andere hond te schoppen.
Ik zou ook heel wat liever die baas een schop verkopen, maar die zit op dat moment niet op mijn hond en die andere hond wel.
Natuurlijk probeer ik hem/haar eerst weg te brullen, maar als dat niet helpt trap ik hem er echt af, daar waag ik mijn handen niet aan.
De redenen hiervoor staan ergens hierboven.
Als je die niet gelezen hebt en je wil weten waarom moet je dat alsnog maar even doen ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
malinois
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef: daar waag ik mijn handen niet aan.
is ook niet verstandig. Mijn ex heeft het gedaan tussen 2 eigen knokkende honden met als gevolg een afgebeten vingertopje...
Hier dus ook direct mn maat 43 ertussen.
Afbeelding
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

Zijn er bij jullie dan geen bepaalde regels,bij die losloopgebieden?

Op de hondenweide moet je er niet aan denken dat het een mengelmoes wordt van aangelijnde honden en los.Daar gaat elke hond los.

Voor de rest moeten ze altijd aangelijnd zijn,misschien een optie :engel:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

gotcha schreef:Zijn er bij jullie dan geen bepaalde regels,bij die losloopgebieden?

Op de hondenweide moet je er niet aan denken dat het een mengelmoes wordt van aangelijnde honden en los.Daar gaat elke hond los.

Voor de rest moeten ze altijd aangelijnd zijn,misschien een optie :engel:
Nee dank u. Ik loop heel graag in losloopgebieden. Moet er niet aan denken dat ik ze altijd aan de lijn moet houden tijdens het wandelen. Ik heb overigens zelden gezeik tussen honden. Izzie bemoeit zich over het algemeen niet met onbekende honden. Bram maakt even kennis en loopt door. Als ik een baas tegen kom die met een loopse of hondagressieve hond loopt, roep ik hem terug. Hondagressieve honden kom ik in de losloopgebieden waar ik loop overigens zelden tegen. Die lopen in meer afgelegen gebieden.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

malinois schreef:
Lellibel schreef: Trouwens , even voor de duidelijkheid, als jij mijn hond schopt schop ik niet jouw hond, neen wie schopt nou een dier dat er niks mee te maken heeft (behalve jij dan), ik schop jou dan :wink: Als honden kijken wie sterker is en jij schopt ineens mijn hond , begon jij he. :19:
ik schop honden weg die bij mijn honden komen... (als brullen niet helpt), beter voor jouw hondje... anders heeft ie gaatjes.
Er wordt zeer zeker niet gekeken wie sterker is, ik wil geen vreemde honden bij mijn honden.
Jij loopt ook niet in het Amsterdamse bos in het weekend. Dat zou niet werken. Ik ken losloopgebieden niet anders als honden die kennis met elkaar maken. Op dit forum lijkt het wel alsof het normaal is dat iedereen z'n honden bij zich roept. Ik loop heel veel in losloopgebieden en zie dat zelden. Mijn honden vechten overigens niks uit omdat ik het wel begeleid.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zoek stok! schreef: Jij loopt ook niet in het Amsterdamse bos in het weekend. Dat zou niet werken. Ik ken losloopgebieden niet anders als honden die kennis met elkaar maken. Op dit forum lijkt het wel alsof het normaal is dat iedereen z'n honden bij zich roept. Ik loop heel veel in losloopgebieden en zie dat zelden. Mijn honden vechten overigens niks uit omdat ik het wel begeleid.
Mee eens. Ik heb overigens ook zelden gezeik met vreemde honden, en als Vera op d'r rug gedwongen wordt door een klierige vreemde hond vind ik dat ook nog niet eens echt gezeik (Vera doet dat wel en rent daarna weer vrolijk verder) en zal je mij er dan ook niet echt over horen. Maar leuk is anders, en ik vind het altijd bijzonder 'niet netjes' van een baas die zijn hond die loopt te dwingelanden bij andere honden maar wat rond laat hobbelen zonder begeleiding. Zeker overigens ook als er een flink formaat verschil bij komt kijken. Ik vind het altijd verbazingwekkend als mensen met twee Ridgebacks ofzo lopen, en die dan samen bij Saar laten snuffelen, overhangen, haar gatje omhoog duwen, terwijl ze zelf al beppend verder lopen. En ja hoor, het gaat wel goed, en ook dan zeur ik niet :mrgreen: , maar netjes is anders, vind ik. Als Saar dat niet zou pikken dat twee groterds haar zo behandelen, en ze zou grommend in hun nek hangen, heb ik nog de k*tkeffer ook :engel:
Afbeelding
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

Zoek stok! schreef:
malinois schreef:
Lellibel schreef: Trouwens , even voor de duidelijkheid, als jij mijn hond schopt schop ik niet jouw hond, neen wie schopt nou een dier dat er niks mee te maken heeft (behalve jij dan), ik schop jou dan :wink: Als honden kijken wie sterker is en jij schopt ineens mijn hond , begon jij he. :19:
Jij loopt ook niet in het Amsterdamse bos in het weekend. Dat zou niet werken. Ik ken losloopgebieden niet anders als honden die kennis met elkaar maken. Op dit forum lijkt het wel alsof het normaal is dat iedereen z'n honden bij zich roept. Ik loop heel veel in losloopgebieden en zie dat zelden. Mijn honden vechten overigens niks uit omdat ik het wel begeleid.
Deze bedenking had ik ook als ik deze reacties allemaal lees,lijkt me niet leuk om zo te wandelen met je hond. :19:
Je zou haast je hond constant bij je moeten houden.Wat heeft het dan zin om in een losloopgebied te wandelen.
Moos
Zeer actief

gotcha schreef:
Deze bedenking had ik ook als ik deze reacties allemaal lees,lijkt me niet leuk om zo te wandelen met je hond. :19:
Je zou haast je hond constant bij je moeten houden.Wat heeft het dan zin om in een losloopgebied te wandelen.
Je leest hier nu natuurlijk voornamelijk negatieve dingen. Dat krijg je als een topic zo'n soort draai krijgt.
Ik loop veel in vrij drukke losloopgebieden, en dat gaat dus vrijwel altijd probleemloos. De keren dat mijn honden echt gegrepen zijn, waren twee keer ook terwijl ik ze aangelijnd had in de wijk bijvoorbeeld, dus helemaal niet in losloopgebied. Alleen in die drukkere losloopgebieden is de 'heersende houding' wel dat er gebuurd kan en mag worden. Schiet ook weinig op om je hond continu bij je te moeten roepen anders, als je om de paar minuten wel een andere hond tegenkomt. Maar goed, je moet daar dan dus niet gaan lopen op een zondagmiddag met een hond die wel lastig is, en verwachten dat andere mensen hun honden daar allemaal bij weg gaan houden. Kan je wel doen hoor, maar een leuke wandeling heb je dan niet.
Voor alle duidelijkheid, ik hou mijn honden dan wel bij me hoor, en sowieso zijn het in wat weidsere gebieden zelf geen buurters.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

gotcha schreef:
Zoek stok! schreef:
malinois schreef: ik schop honden weg die bij mijn honden komen... (als brullen niet helpt), beter voor jouw hondje... anders heeft ie gaatjes.
Juist om die reden loop ik ook niet in drukke losloopgebieden en uit vorige posts weet ik dat Mal dat ook niet doet.
Je moet de kat niet op het spek (de hond op de hond ;)) binden vind ik.
Afbeelding

ashafowler
Vaste gebruiker

tja ik ging vroeger en soms nog steeds in de zomer naar de groene ster met mijn hond dat is zeg maar een honden strantje. maar ik vind dat er veel te veel honden op 1 kleutje. en dan zie je de eigenaren met hun rug gekeerd naar hun eigen hond en maar gezellig praten en totaal niet opletten wat hun hond doet met de gevolgen die gewoon vervelend zijn honden die niet ophouden te rijen of kleine hondjes achterna zitten dat die zich onder de bank proberen te schuilen of. grote honden die constand hun hoofd boven andere honden hun hoofd leggen en zulke dingen. ik vind het niet natuurlijk zo veel honden van verschillende roedels bij elkaar. ik loop liever leker over hele lange los loop gebieden waar je wel af en toe een andere hond ziet maar wat over zichtelijk is maar ja dat is mijn mening
groetjes asha +tyson
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

gotcha schreef: Deze bedenking had ik ook als ik deze reacties allemaal lees,lijkt me niet leuk om zo te wandelen met je hond. :19:
Ik ben vandaag met 4 andere AHHtjes gaan wandelen en ben er achter dat ze alle de zelfde ideen erop na houden en dat is. Wandelen is prima maar spelen, dat mag niet en te hard rennen ook niet. Ze nemen hun taak hierin heel serieus en laten elkaar meteen weten als er niet via de regels gelopen wordt. Waar ik woon zijn genoeg plekken waar ik mijn honden los kan laten (mogen is een ander verhaal :oeps: ) zonder dat ik veel honden tegen kom en als ik die wel tegen kom heb ik meestal helemaal geen problemen. Ik roep mijn honden bij me en vraag aandacht en we lopen langs. Ik doe mijn honden er geen plezier mee als ze kennis moeten maken. Dus als de andere hond niet luisterd dan doe ik wat meer mijn best mijn teef af te leiden en ook dit gaat meestal zonder problemen. Ik moet zeggen dat ik zondagen vermijd omdat er dan veel wandelaars zijn (niet veel honden) en ik roep mijn honden ook bij me als we andere mensen passeren of een fietser, paard of wat dan ook. Ik vind dat niet meer dan normaal er ervaar dit helemaal niet als vervelend.(behalve op zondag dan :wink: ) Maargoed dat zal dan wel heel erg liggen aan de plek waar ik woon. :mrgreen:

Toch durf ik best met Jola naar drukke losloopgebieden hoor en dan ook zal ik me niet zo ergeren. Maargoed dat is dan maar een paar keer per jaar en niet dagelijks.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Lellibel schreef:
Caro. schreef:Hé eigenlijk kan dat ook best met Kaya.... die gooit ook een hond op de rug, gromt en tja als de hond zich niet overgeeft, dan kan ze bijten.
Maar ik begrijp dat dit prima gedrag is, dus wat doe ik eigenlijk moeilijk al die tijd? :denken:
Die andere hond moet zich gewoon overgeven en doet ie dat niet, dan is dat de kuthond :cheer: :cheer:
Zei ik érgens dan dat de andere hond een kuthond is als die zich niet overgeeft? Ja, Roos is dominant naar andere teefjes, nee, ik snap niet waarom jullie er een probleem van maken, jullie hebben het zelf niet eens gezien en dan maken jullie er ophef van :roll: Ik kan je een ding vertellen, geen enkel baasje heeft ooit geklaagd dat Roos slecht opgevoed was, geen enkele hond is aangevallen door Roos. Wat ze doet is domineren, dat gebeurd nou eenmaal als honden vrienden met andere honden worden.

Trouwens , even voor de duidelijkheid, als jij mijn hond schopt schop ik niet jouw hond, neen wie schopt nou een dier dat er niks mee te maken heeft (behalve jij dan), ik schop jou dan :wink: Als honden kijken wie sterker is en jij schopt ineens mijn hond , begon jij he. :19:
Sorry hoor.. domineren om vriendjes te willen worden? Bluf heb ik nog nooit dominante handelingen zien uitvoeren.. een hele drukke dalmaat teef kwam ineens aanrennen in het park.. prima.. Bluf en zij ontmoetten elkaar.. en wat er gebeurde ik weet het nog steeds niet.. maar inene rende de dalmaat met de staart tussen de poten weg en Bluf er in een gezellige jubelstemming achteraan.. (had haar toen net en het was heel vroeg in de morgen) Opjagen van mijn honden uit wil ik dus ook niet hebben.. heb haar wel teruggeroepen.. en ze kwam.. paar dagen later komt de dalmaat weer aan.. die verstijfd bij het zien van Finn en Bluf.. en dit keer hield ik Bluf dus wijselijk bij me maar de dalmaat was om een of andere reden bang en koos het hazepad..schoot zo het park uit.. (eng want er is wel een weg daar) en er is geen gevecht geweest de eerste keer..
Daarom vind ik het gewoon belangrijk om af te tasten hoe vreemde honden zijn..en niet zomaar even gezellig laten kennismaken waarbij de ene de ander op een rug gaat dwingen..
Liep vandaag op strand.. dan zie je het mooi.. honden lopen op elkaar af staan neus aan neus, maken de speelbuiging en ze gaan vaak spelen..
Laat ik nou een hond hebben die dat niet doet.. die staat neus aan neus omdat een ander op hem af komt.. maar zal niet snel gaan spelen.. hij is er wel 1 van de rangorde.. ik weet dat dus houdt ik hem bij me.. en lijn zelfs aan als ik zie dat een andere reu toch op hem afkomt.. maar goed..vandaag ook een paar keer weer meegemaakt dat mensen gewoon niet inzien dat ik bewust wat hoger ga lopen..appel op de hond zet die dus aan de voet dan meeloopt en dan nog krijg je een labreu achter zijn kont.. ik gaf de hond een grote bek.. OPDONDEREN.. liever dat dan weer een dominantie ritueel.. :wink:
Toen riepen de mensen hem wel.. mij boos aankijken :denken: en toen ik zei ik heb hem niet voor jan lul aan de lijn gedaan..kreeg ik een armzwaai.. zo van je lult.. toen klikte ik Finn maar los.. hadden ze de hond weer laten komen dan had ik wel bekeken hoe het had gegaan.. blik achterom nog geworpen... en toen klikten ze toch maar eigen hond aan..
Vanmorgen in het park komt een franse bull aan de lijn.. die gaat plat op de buik liggen en vrouwtje kreeg hem niet mee..prima... ik stuur Finn een bruggetje over naar de overkant.. praat wat met de mevrouw vanaf de overkant.. bleek een bulletje van 7 mnd..reutje (zag er echt veeel ouder uit) zij zegt ook.. hij gaat plat op de buik, maar als de hond bij hem is springt hij ineens op om direct te spelen. Goh wat was ik blij dat ik Finn naar de overkant heb gestuurd :wink:
Het is Mijn verantwoordelijkheid dat er niets gebeurd vind ik.. en zoals jouw dalmaat reageert denk ik echt dat je bij mijn honden de verkeerde treft.. ze zal heus geen wonden krijgen.. maar wel even flink op de plek gezet worden.. en ik vind dat niet nodig bij vreemde honden... er zijn genoeg honden die wel willen spelen.. let daar dan gewoon op..
Snap niet dat je dit gedrag van je hond ok vind.. waarschijnlijk omdat ze nog nooit een meerdere tegenover haar hebt gezien.. denk vanaf de dag dat de rollen omgedraait zijn jij ook anders tegen dit soort gedrag aan gaat kijken.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Lellibel schreef:knip................geen enkel baasje heeft ooit geklaagd dat Roos slecht opgevoed was, geen enkele hond is aangevallen door Roos. Wat ze doet is domineren, dat gebeurd nou eenmaal als honden vrienden met andere honden worden.
Domineren om vriendjes te worden is bepaald niet de gewoonste zaak van de wereld.

Maar als ik deze zin lees dan denk ik zomaar dat Lellibel iets totaal anders bedoelt dan wat de meerderheid (en ik ook) op dit forum denkt dat ze bedoelt.
Leuke spraakverwarring :mrgreen:
Laatst gewijzigd door ranetje op 07 feb 2010 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Lellibel schreef:Oke ik zal mijn hond gewoon bij me houden in het vervolg, heb eigenlijk niet eens gedacht aan honden met rugklachten (die kunnen ook dominant zijn) :(
Denk dat je kunt zien aan mensen die liever niet een vreemde hond bij hun loslopende hond hebben hoor, ik zei het tegen degene waar ik mee liep vandaag ook.. heerlijk om gewoon ongestoord de honden kennis te laten maken etc. maar wetende dat in mijn geval ook mijn hond rugklachten heeft en pijn en dus soms defensief reageert, ik de andere honden niet ken, en niet op afstand kan zien of het reu of teef is of een hele drukke hond.. dan roep ik hem altijd even naast me.. duidelijker kan ik niet zijn toch.. :19: zelf zou hij niet snel op een vreemde hond aflopen.. hij heeft genoeg aan zijn roedeltje of aan mij..
Het is heerlijk om te zien hoe interacties tussen honden gaan, maar ik ken hem en hij is wel een eerlijke hond.. maar wel 1 die de broek aan heeft zogezegd.. en dat betekent helaas vaak dat als hij een hond brutaal vind hij die tegen de grond werkt.. en dat wil ik dus niet bij vreemde honden had het fijn gevonden als hij ook zo relaxed was geweest.. maar ja dat is hij niet in mijn ogen dus houdt ik hem bij me en mensen die ik vaak tegenkom dan kijk ik hoe hij op de honden reageert... dan gaat het gecontroleerd..
Moos
Zeer actief

ashafowler schreef:tja ik ging vroeger en soms nog steeds in de zomer naar de groene ster met mijn hond dat is zeg maar een honden strantje. maar ik vind dat er veel te veel honden op 1 kleutje. en dan zie je de eigenaren met hun rug gekeerd naar hun eigen hond en maar gezellig praten en totaal niet opletten wat hun hond doet met de gevolgen die gewoon vervelend zijn honden die niet ophouden te rijen of kleine hondjes achterna zitten dat die zich onder de bank proberen te schuilen of. grote honden die constand hun hoofd boven andere honden hun hoofd leggen en zulke dingen. ik vind het niet natuurlijk zo veel honden van verschillende roedels bij elkaar. ik loop liever leker over hele lange los loop gebieden waar je wel af en toe een andere hond ziet maar wat over zichtelijk is maar ja dat is mijn mening
Het ligt er, is mijn ervaring, erg aan wanneer je op zo'n bijvoorbeeld druk hondenstrandje bent, en wat voor hond(en) je zelf hebt.
Bijvoorbeeld de mooie zondagmiddag, dan zie je mij over het algemeen niet op de drukkere losloopplekken. Dan lopen er vaak ook veel honden die op zo'n mooie zondag even uit de kast worden getrokken, en dat zijn vaak niet de meest sociaalvaardige honden met niet de meest sociaalvaardige hondenbaasjes.

Ik kwam daar ook niet, alleen op tijdstippen dat ik wist dat het heel rustig was, toen ik nog twee hele kleine hondjes als koppeltje had, met 1 reu die geen lulletje was, en 1 teefje (Saartje) die snel bang was. Dan moest ik mijn reutje teveel bij me roepen omdat mensen hun reu van 30 kilo zwaarder maar wat aan lieten klooien met hem, en mijn teefje werd inderdaad opgejaagd. Gelukkig woonde ik toen ik dat koppeltje had niet in de randstad en kon ik dus ook heel makkelijk hele rustige plekken opzoeken, of plekken waar ik elke hond kende.
Nu heb ik Vera (Golden) bij diezelfde kleine Saartje, en dat is een wereld van verschil. Vera is groter, en heel sociaalvaardig (en een teef, speelt m.i vaak ook nog wel mee), en werkt daardoor als buffer voor bange Saar (die ondertussen nog nauwelijks bang te noemen is).
Ik woon nu wel in de randstad, en kom dus niet altijd onder drukkere losloopplekken uit, maar dat is met dit koppeltje ook gewoon geen probleem. En ja, op zo'n drukke dag zie ik ook dingen dat ik denk "vind ik niet kunnen", maar goed, mijn honden hebben het dan prima naar hun zin omdat ze over het algemeen niet lastig gevallen worden en zelf ook zeker geen andere honden lastig vallen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
malinois schreef:
nee zeker niet, ik kom niet in drukke gebieden.
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Zoek stok! schreef:
malinois schreef:
In alle eerlijkheid... Ik doe het dus ook niet hoor. In losloopgebied laat ik haar ook kennismaken met andere honden. opzich zoekt Noah andere honden niet op, want ik heb wel een hekel als een hond netjes bij baas loopt en andere honden komen dan buurten. Maar als er een vrolijke hond voorbij komt, word deze vrolijk begroet en vervolgen wij de weg weer. Ik heb eigenlijk ook nu in 1,5 jaar tijd geen gevechten meegemaakt of iets :19: Wel moet ik zeggen dat als ik klein bang hondje zie dat ik Noah aanlijn. Ze heeft 1x achter zo een hondje aangezeten en dat wil ik niet nog een keer
Perry en Noah

Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

duitse herder schreef:In alle eerlijkheid... Ik doe het dus ook niet hoor. In losloopgebied laat ik haar ook kennismaken met andere honden. opzich zoekt Noah andere honden niet op, want ik heb wel een hekel als een hond netjes bij baas loopt en andere honden komen dan buurten. Maar als er een vrolijke hond voorbij komt, word deze vrolijk begroet en vervolgen wij de weg weer. Ik heb eigenlijk ook nu in 1,5 jaar tijd geen gevechten meegemaakt of iets :19: Wel moet ik zeggen dat als ik klein bang hondje zie dat ik Noah aanlijn. Ze heeft 1x achter zo een hondje aangezeten en dat wil ik niet nog een keer
Ik ben vanochtend naar het Amsterdamse Bos geweest met Nanda en de honden hebben heel wat andere honden ontmoet. Er was maar 1 die vervelend was. Die heeft Nanda weggestuurd en de eigenaar was op z'n pik getrapt en zei iets over 'dat het de natuur is'. Bram maakt met bijna elke hond die hij tegenkomt even kennis. Bij intacte reuen is hij binnen een seconde weer weg. Ik heb nog nooit meegemaakt dat eigenaren zich stoorden aan Bram omdat hij kwam buurten. Stel dat hij te veel interesse heeft in een castraat, dan ben ik er bij om hem door te laten lopen. Ze hebben met een aantal honden hartstikke leuk gespeeld, met name Sepp en Izzie. Leuk toch.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Zoek stok! schreef: Ik ben vanochtend naar het Amsterdamse Bos geweest met Nanda en de honden hebben heel wat andere honden ontmoet. Er was maar 1 die vervelend was. Die heeft Nanda weggestuurd en de eigenaar was op z'n pik getrapt en zei iets over 'dat het de natuur is'. Bram maakt met bijna elke hond die hij tegenkomt even kennis. Bij intacte reuen is hij binnen een seconde weer weg. Ik heb nog nooit meegemaakt dat eigenaren zich stoorden aan Bram omdat hij kwam buurten. Stel dat hij te veel interesse heeft in een castraat, dan ben ik er bij om hem door te laten lopen. Ze hebben met een aantal honden hartstikke leuk gespeeld, met name Sepp en Izzie. Leuk toch.
Wat zijn we dan fout bezig :F: Het lijkt soms bijna een misdaad als je een sociale hond hebt :N:
Ik vind het in een losloopgebied ook totaal niet erg als ze komen buurten hoor. Wat ik wel vervelend vind, als een hond op Noah gaat jagen. Dat probeer k wel te verkomen want daar heeft niemand wat aan
Perry en Noah

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”