Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Westminster

Moderator: moderatorteam

MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Westminster

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Nog maar 3 dagen en dan staat " de Garden " in het teken van Westminster ,1 van de meest prestigieuze shows in Amerika : !!!

Ik hoop dat het dit jaar niet te lang duurt voordat de filmpjes van de raskeuringen op de site staan. :D

http://www.westminsterkennelclub.org/" onclick="window.open(this.href);return false;

Groetjes,

Linda
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Re: Westminster

Ik heb vorig jaar 2 weken moeten wachten voordat ik de filmpjes van de Bostons kon bekijken.

L.
(met dank aan Desi)
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

MonaToetje schreef:Ik heb vorig jaar 2 weken moeten wachten voordat ik de filmpjes van de Bostons kon bekijken.

L.
Was dat niet omdat de filmpjes bij bepaalde rassen alleen voor de usa waren? (was een foutje)
Afbeelding
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

ladybird schreef:
MonaToetje schreef:Ik heb vorig jaar 2 weken moeten wachten voordat ik de filmpjes van de Bostons kon bekijken.

L.
Was dat niet omdat de filmpjes bij bepaalde rassen alleen voor de usa waren? (was een foutje)
Ja, kan. :oohja:
(met dank aan Desi)
Rosalinde.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosalinde. »

vind het altijd heel leuk om de filmpjes te zien
zat net foto's te bekijken
schrok me kapot toen ik deze ierse setter zag, dat lijkt niet meer op het ras dat je hier in nederland ziet lopen
http://www.westminsterkennelclub.org/20 ... 77108.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Junior & Showhandler
Afbeelding
http://www.rosalinde.tk
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Rosalinde. schreef: schrok me kapot toen ik deze ierse setter zag, dat lijkt niet meer op het ras dat je hier in nederland ziet lopen
http://www.westminsterkennelclub.org/20 ... 77108.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat is met een heleboel rassen in Amerika toch het geval?
Rosalinde.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosalinde. »

ja dat klopt, vind het zo zonde!
Junior & Showhandler
Afbeelding
http://www.rosalinde.tk
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Rosalinde. schreef:ja dat klopt, vind het zo zonde!
Dat zeggen zij waarschijnlijk ook over onze types. ;-)
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

De franse bulldog de non sporting group. Mooi hondje.

Wat een beroerde hoekingen bij die fransjes :ugh: En staartloosheid hebben ze ook tot een kunst verheven blijkbaar :ugh:
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

de podencos zijn dit jaar ook bedroevend :jank:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Afbeelding
Uit een groep PRACHTGE reuen heeft de keurmeester deze BOB gegeven.
Totaal onbegrijpelijk. :hmmm:

Ik vind daarintegen het teefje dat BOS is geworden wel zeer mooi.
Afbeelding

Linda
(met dank aan Desi)
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Die Aussies, wat een beren :N: Die BOB Boston Terrier vind ik ook niet zo nee.

Moet altijd wel lachen hoe druk die handlers daar altijd bezig zijn, vooral die snoepjes voor de hond bewegen. Volgens mij was Nilo dit heul snel zat hoor :mrgreen:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Maeve schreef: Moet altijd wel lachen hoe druk die handlers daar altijd bezig zijn, vooral die snoepjes voor de hond bewegen. Volgens mij was Nilo dit heul snel zat hoor :mrgreen:
ik vind de meeste amerikaanse handlers zo vreselijk irritant :ugh:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Podenji schreef:
Maeve schreef: Moet altijd wel lachen hoe druk die handlers daar altijd bezig zijn, vooral die snoepjes voor de hond bewegen. Volgens mij was Nilo dit heul snel zat hoor :mrgreen:
Hoezo dat?

Linda
(met dank aan Desi)
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

MonaToetje schreef:
Podenji schreef:
Hoezo dat?

Linda
nerveus gedrag
snoepjes constant voor hondenneuzen heen en weer en niet stil houden maar nerveus met de handen en armen op en neer, constant de honden verzetten, er aan trekken, ophangen etc, erger me er ook hier op shows aan maar als ik naar amerikaanse filmpjes van shows kijk is het daar net weer even wat erger, althans bij mijn rassen , van de andere rassen zie ik nooit zo veel :engel:
ik hou van rust in de ring en probeer dat ook altijd toe te passen, al werken mijn honden daar dan weer niet altijd aan mee en dat maakt dat ik soms ook aan het hannessen ben :ugh: :lol1:
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Nou inderdaad. Als Nilo een dolle bui heeft ben ik ook zo druk met hem, maar daar word ik dan wel op gewezen op de ringtraining hoor. Niet gewenst dus. Ik snap het ook niet zo. Ik vind het een veel slordiger beeld dan een handler dat de hond gewoon in stand zet en er dan naast of voor staat en even niets doet. En ik vind het knap dat de meeste honden daar zo rustig onder blijven.
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Hebben jullie dit al gelezen?

Scottie Sadie wins Westminster after PETA protest
Buzz up!200 votes Send
Email IM Share
Delicious Digg Facebook Fark Newsvine Reddit StumbleUpon Technorati Twitter Yahoo! Bookmarks Print AP – Security closes in on a protester holding a sign that reads 'Breeders Kill Shelter Dogs' during the best …
Slideshow:Westminster Kennel Club Dog Show Play Video Video:134th Westminster Dog Show Kicks Off At MSG CBS 2 New York Play Video Video:First Person: Dogs fluff, flaunt for show AP By BEN WALKER, AP National Writer Ben Walker, Ap National Writer – Wed Feb 17, 4:03 am ET
NEW YORK – Sadie the Scottie was fully expected to reach the purple podium at America's top dog show. She did, after two intruders turned the center ring at Westminster into their own platform.

The heavily favored Scottish terrier won best in show Tuesday night and seemed to be an easy choice. Her team waited quite a while for this victory — it took a little longer, too, because of a startling protest inspired by People for the Ethical Treatment of Animals.

Shortly before judge Elliott Weiss picked Sadie, a pair of well-dressed women walked into the big ring at Madison Square Garden and held signs over their heads that said "Mutts Rule" and "Breeders Kill Shelter Dogs' Chances," the latter a slogan popularized by PETA.

The crowd of 15,000 gasped at the sudden protest, booed the women and then cheered as a half-dozen security guards ushered them away without incident.

PETA members Dana Sylvester and Hope Round were charged with criminal trespass, police said. They acted on their own, the organization said, but it supported them.

The interruption lasted about a minute and came between judging of a Doberman pinscher and brittany. Moments later, 4-year-old Sadie climbed the best in show podium where one of the women had stood.

"I thought it was well-controlled by our people," Westminster spokesman David Frei said, without elaborating. Frei, the host of USA Network's coverage, is a veteran of the show world and a longtime advocate of therapy and rescue dogs.

Sadie was a big favorite coming into the show, which is for 2,500 purebred dogs. There have been previous PETA protests at Westminster, but none nearly so dramatic. During every day of the show, the public-address announcer at the Garden reads an announcement urging people to visit shelters and adopt their dogs.

PETA contends the focus on purebreds leaves many mutts homeless. In a statement, vice president Daphna Nachminovitch said "euthanasia becomes a sad necessity."

Sadie earned her 112th best in show ribbon. The last time a show dog came to Westminster ranked No. 1 in America and actually won was 2001, when a perfectly primped bichon frise called J.R. did it.

"She was perfect," said Sadie's handler, Gabriel Rangel. "I couldn't ask for anything more."

Also reaching the final ring were a brittany that recently had two litters, a whippet that can run 35 mph, a Doberman pinscher headed into retirement, a white toy poodle who overcame his anxiety around crowds, a Canadian-bred French bulldog and a puli that twice won the herding group.

Her tongue out and her tail wagging, Sadie was right in step with Rangel. She is owned by Amelia Musser of Mackinac Island, Mich., and sports the champion's name of Roundtown Mercedes of Maryscot.

Rangel kidded that his relationship with Sadie was like a marriage. "I'm happily married," he said, "as long as I say, 'Yes, honey.'"

Sadie became the eighth Scottie to win at Westminster, second most to the 13 wins by wire fox terriers. She was the record 45th terrier to win in a show that began in 1877.

Judge Elliott Weiss picked the winner. He'd already seen Sadie — he chose her as the winner of an event in North Carolina last September.

Sadie became the first Triple Crown winner of dogdom. She took the National Dog Show in suburban Philadelphia in November and the AKC/Eukanuba National Championship in California in December.

She also did well last year at the world's largest show — Crufts, in England, draws nearly 25,000 dogs — when she was judged as the best Scottish terrier.

This was Sadie's third try at Westminster. She got spooked by strange sounds at the Garden two years ago, and last February had a potty accident on the green carpet.

Dogs from 173 breeds and varieties entered this show. Sadie takes over as Westminster champ from Stump, the 10-year-old Sussex spaniel who'd come to New York as an underdog.

Sadie was set to go on the talk-show circuit Wednesday and make a visit to Donald Trump. By night, maybe she'd see herself.

"She likes to watch TV," Rangel said. "We have dinner together at the hotel and watch Animal
(met dank aan Desi)
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Heb het filmpje van de tollers bekeken.
Vind een hoop honden niet mooi en irriteer me behoorlijk aan de manier van showen.
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

de PETA :roll: :piew: :Q:
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Wat zijn die Tollers daar groot, vooral de reuen. Of de handlers erg klein :hmmm: En de mooisten hebben nog niet eens gewonnen :jank: Sommigen vond ik erg mooi maar sommigen ook totaal niet.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Maeve schreef:Nou inderdaad. Als Nilo een dolle bui heeft ben ik ook zo druk met hem, maar daar word ik dan wel op gewezen op de ringtraining hoor. Niet gewenst dus. Ik snap het ook niet zo. Ik vind het een veel slordiger beeld dan een handler dat de hond gewoon in stand zet en er dan naast of voor staat en even niets doet. En ik vind het knap dat de meeste honden daar zo rustig onder blijven.
waarschijnlijk schamen ze zich voor hun baas, en denken ze als ik nu gewoon rustig blijf staan is het sneller voorbij :mrgreen:
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Podenji schreef:
Maeve schreef:Nou inderdaad. Als Nilo een dolle bui heeft ben ik ook zo druk met hem, maar daar word ik dan wel op gewezen op de ringtraining hoor. Niet gewenst dus. Ik snap het ook niet zo. Ik vind het een veel slordiger beeld dan een handler dat de hond gewoon in stand zet en er dan naast of voor staat en even niets doet. En ik vind het knap dat de meeste honden daar zo rustig onder blijven.
waarschijnlijk schamen ze zich voor hun baas, en denken ze als ik nu gewoon rustig blijf staan is het sneller voorbij :mrgreen:
:smile:
Vandaar dat de honden elkaar ook zo netjes met rust laten. 'Ik ben er niet, ik ben er niet :pffff: '
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Zie je me er al tussen staan.. Met mijn hieper de piep Rottweiler met lange staart en opgetrokken buiklijn

http://video.westminsterkennelclub.org/ ... id=1202087" onclick="window.open(this.href);return false;
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Ik zie ze toch liever anders in de ring staan hoor, maar dat is smaken verschillen ! Afgezien van dat sommige echt te dik zijn zitten er ook hele mooie tussen.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Maeve schreef:Wat zijn die Tollers daar groot, vooral de reuen. Of de handlers erg klein :hmmm:

De doggen (en dan met name ook de reuen) vind ik ook echt mega in Amerika! :eek: En anders zouden de handlers wel héél erg klein zijn daar... :scratch:
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

Ik heb het filmpje van de goldens gezien en vraag me af waarom ze de honden steeds een pets tegen hun hoofd geven. Hoewel er in de Amerikaanse standaard staat dat de honden bij voorkeur aan een losse lijn geshowd moeten worden, wordt het meerendeel opgehangen en kan nauwelijks een milimeter van z'n handler vandaan. De vachten zijn overvloedig en plat gefohnd. En dan die handlers die maar met dat voer staan te gooien, ik vind het maar een rare manier van showen.
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Elvira schreef:Ik heb het filmpje van de goldens gezien en vraag me af waarom ze de honden steeds een pets tegen hun hoofd geven.
Dat doen ze bij de honden die de neiging hebben om met hun hoofd wat laag door de ring te draven. Zo hopen ze dat de hond het hoofd wat meer heft tijdens het draven.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

http://video.westminsterkennelclub.org/ ... id=1201613" onclick="window.open(this.href);return false;

bij de mechels valt t me nog alles mee......in elkgeval beter dan wat ik op de shows waar ik geweest ben in NL....
Plaats reactie

Terug naar “Show”