LongFields schreef:Die eerste lijkt wel gekruist met een Duitse Herder of zo.
dat dacht ik eerst ook, of hij/zij moest op haar rug reverse brindle zijn (bij de dc noemen ze dat zo, maar eigenlijk is dat enorm donker brindle, je ziet heel slecht de "strepen) maar alle foto's zijn zo, dus je ziet niet goed of het inderdaad reverse brindle is of gewoon zwart
ze heeft ook de "aftekeningen" van een rottweiler op haar kop maar dan met brindle ipv het tan bij rottweilers
Marjoleine schreef:vania schreef:hoe krijg je dit eigenlijk?
ik heb het nog nooit gezien bij een DC, hij/zij lijkt een "zadel" te hebben
Kleurtechnisch kan ie in elk geval gewoon raszuiver zijn, hoor.
Zadel is een variant van tanpoint. En er bestaan ook brindle-points.
Ze hebben dan op K-locus kbr/ky en op A-locus at/at.
Bij zadel speelt dus hetzelfde, alleen hebben ze dan op A de zadel-variant, neem ik aan.
het "probleem" bij die fokker is dat ze van een deel anekdote hunde (geen idee wat het wilt zeggen) maakt en de rest als presa canario verkoopt
zoals de onderste foto, maar "blauw" of "blauw brindle" komt helemaal niet voor bij de DC alleen bij de CC, het kut is dat er op die site nergens geen stambomen bij staan en ze (toevallig?) zelf alle ouders hebben en de meeste honden met blauw brindle op haar site, zijn in zwart-wit foto's dus dat zie je slecht, er staan ook filmpjes van die honden op en dan zie je het dus wel
hoe komt het dan dat het "zadel" eigenlijk niet meer voorkomt bij brindle x brindle nesten?
ik heb het nog nooit niet gezien, wel een hond (en afstammingen van hem) die links fawn zijn en rechts licht brindle (echt een scheiding dus)
na wat verder zoeken op hun site en vertalen, heb ik precies de indruk dat het kruisingen zijn tussen de DC en de Alano, maar hun noemen dat dus alano dogo canario

en ze splitzen het ras dus op, de "DC's" en de Presa Canario, die laatste kruisen ze met de Alano
voor werkcapacitiet, dat kan wel het "rottweiler look" verklaren, maar nog altijd geen idee waar het "blauwe" dan van komt
ik heb nog een vraagje
als bij de DC fawn x fawn altijd fawn geeft
is dat bij alle rassen zo? ook bij kruisingen?
omdat ik een nest weet van 2 DC's (vader is raszuiver, moeder geen idee) ze zijn beide fawn, maar toch zit er een enorm donkere brindle pup in het nest