Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond met duivelse tweeling

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Hond met duivelse tweeling

Ongelezen bericht door Naima »

http://link.marktplaats.nl/326645861" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik kreeg gewoon de bibbers toen ik de foto's keek... Waarom maak je daar in vredesnaam foto's van ipv dat je je kind naar zn kamer slingert??? Arm beest :(
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Moyodo
Erelid
Mijn ras(sen): Portugese mix en griekse pointermix

Re: Hond met duivelse tweeling

Ongelezen bericht door Moyodo »

En wat een lef om zoiets op de foto erbij te zetten dan weet je gelijk wat voor mensen het zijn. Je ziet dat rotkind aan zijn oren trekken want zijn oog wordt helemaal open getrokken en op de andere foto zie je de vuistjes in de rug van de hond staan. Mijn dochter had gelijk naar haar kamer kunnen gaan als ze niet zou luisteren. Dat soort kinderen worden later van die sadisten die alles met een dier doen wat niet mag, puur omdat ze nu niet leren hoe ermee om te gaan.
Afbeelding
Naima
Zeer actief

En wat ik me nog meer afvraag.. als ze deze foto's al zo op mp zetten, wat doen die kinderen dan verder wel niet allemaal met die arme hond? :ugh:
Als mijn kinderen dat ooit zouden wagen dan zou ik ze :mep:

Zo'n beest zou je toch meteen ophalen die arme schat
Moyodo
Erelid

Mijn vriend zei net dat dat ook opzet kan zijn dat mensen hem sneller gaan halen uit medelijden. Ik zou hem ook wel willen halen omdat ik dit echt zielig vind maar wij hebben er al twee.
Afbeelding
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Ik denk dat de foto's zijn gemaakt om de hond sneller te herplaatsen. Even laten zien hoe zielig het allemaal wel niet is, en hoe erg de kinderen met de hond omgaan.

Laten we wel zijn, als een van mijn kinderen dit zou doen dan leg ik ogenblikkelijk mijn camera neer en haal de kinderen van de hond af.

Daarnaast vind ik de omgeving niet echt spreken van een georganiseerd gezin. Speelgoed nog tot daar aan toe, maar vieze rommel tegen de plinten, papier her en der verspreidt waarvan ik denk -kan het hier mis hebben- dat er 'n pakje sigaretten tegen de andere plint ligt, met als toetje een gereedschapskist in de keuken waarvan de meetlat ernaast ligt. Als je dit niet opruimt terwijl je kinderen onder de drie jaar hebt rondlopen zegt het toch wel iets over het gezin. En dan maken ze foto's en plaatsen dit op MP.

Echt van de zotte!
Moyodo
Erelid

Waar ik ook nog op zit te wachten is, dat de hond het zat is en een van die kinderen bijt. Dit is namelijk zo'n typsch voorbeel van hoe het nou juist mis kan gaan. Hij pikt het een tijdje en is het dan ineens zat en dat gaat het goed fout. Wie wordt daar dan de dupe van? De hond, die dan een spuitje moet want hij is zoooooo agressief.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Voor de hond is zoiets gewoon zielig en snap ook niet echt dat de ouders die blagen gewoon niet aanpakken als ze dat doen. Hoop wat dat betreft dat de hond gauw herplaatst zal worden.

Verder denk ik persoonlijk niet dat je vanaf die 3 foto’s direct al kunt spreken van een niet georganiseerd gezin. De manier waarop het wordt gezegd “speelgoed tot daar aan toe” Hoezo tot daar aan toe? In een gezin met kinderen is het lijkt mij heel normaal dat er speelgoed op de grond ligt :19: Papier wat op de grond ligt, tja, denk van de ‘knutselkinderen”. Als die van mij aan het knutselen zijn gaat ik ze ook niet steeds achter hun reet aanlopen om elk papiertje op te ruimen. Hier ligt ook wel eens wat op de grond dus. Kleine van me heeft een winkeltje met allerlei speelgoed boodschappen. Ook van die klein melkpakjes, waspoederpakjes e.d. waarvan sommige uit elkaar getrokken zijn, tja, als men dat op een foto zou zien en zeggen dat is een pakje sigaretten, waarvan ik zeker ben (kheb eksterogen) dat dat geen pakje sigaretten is dat men dan wel iets te snel oordeelt.

Dat “toetje” waar jij het over hebt is niks meer en minder dan een speelgoedauto :smile: Da’s op de 3e foto overduidelijk te zien, en die meetal, je wilt niet weten hoe vaak die kleine meid met de meetlat hier rond heeft gelopen om de boel op te meten :smile:

Nee, ben het er over eens dat die hond hopelijk zo snel mogelijk herplaatst moet worden omdat dit voor de hond gewoon zielig is. Maar verder. Oordelen over het gezin op basis van deze 3 foto’s. Neu. Da’s mijn inziens veel te overdreven. Die foto’s zeggen mij in ieder geval niet zo veel. Tis in mijn ogen een gewoon gezin met kinderen en daarbij hoort “rommel” al vind ik het nog meevallen hoor met 2 speelgoedauto’s, een meetlat en wat kleine stukjes papier op de grond :wink:

Zou me eerder zorgen maken in hoeverre en tot wanneer de hond dit "pikt" .

Edit: Moyodo. Leuke foto trouwens :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Wilm@

smoekie schreef:Voor de hond is zoiets gewoon zielig en snap ook niet echt dat de ouders die blagen gewoon niet aanpakken als ze dat doen. Hoop wat dat betreft dat de hond gauw herplaatst zal worden.

Verder denk ik persoonlijk niet dat je vanaf die 3 foto’s direct al kunt spreken van een niet georganiseerd gezin. De manier waarop het wordt gezegd “speelgoed tot daar aan toe” Hoezo tot daar aan toe? In een gezin met kinderen is het lijkt mij heel normaal dat er speelgoed op de grond ligt :19: Papier wat op de grond ligt, tja, denk van de ‘knutselkinderen”. Als die van mij aan het knutselen zijn gaat ik ze ook niet steeds achter hun reet aanlopen om elk papiertje op te ruimen. Hier ligt ook wel eens wat op de grond dus. Kleine van me heeft een winkeltje met allerlei speelgoed boodschappen. Ook van die klein melkpakjes, waspoederpakjes e.d. waarvan sommige uit elkaar getrokken zijn, tja, als men dat op een foto zou zien en zeggen dat is een pakje sigaretten, waarvan ik zeker ben (kheb eksterogen) dat dat geen pakje sigaretten is dat men dan wel iets te snel oordeelt.

Dat “toetje” waar jij het over hebt is niks meer en minder dan een speelgoedauto :smile: Da’s op de 3e foto overduidelijk te zien, en die meetal, je wilt niet weten hoe vaak die kleine meid met de meetlat hier rond heeft gelopen om de boel op te meten :smile:

Nee, ben het er over eens dat die hond hopelijk zo snel mogelijk herplaatst moet worden omdat dit voor de hond gewoon zielig is. Maar verder. Oordelen over het gezin op basis van deze 3 foto’s. Neu. Da’s mijn inziens veel te overdreven. Die foto’s zeggen mij in ieder geval niet zo veel. Tis in mijn ogen een gewoon gezin met kinderen en daarbij hoort “rommel” al vind ik het nog meevallen hoor met 2 speelgoedauto’s, een meetlat en wat kleine stukjes papier op de grond :wink:

Zou me eerder zorgen maken in hoeverre en tot wanneer de hond dit "pikt" .

Edit: Moyodo. Leuke foto trouwens :wink:

Smoekie, wanneer leer jij nou eens lezen en correct interpreteren wat je leest.
Wilm@ schreef:Ik denk dat de foto's zijn gemaakt om de hond sneller te herplaatsen. Even laten zien hoe zielig het allemaal wel niet is, en hoe erg de kinderen met de hond omgaan.

Laten we wel zijn, als een van mijn kinderen dit zou doen dan leg ik ogenblikkelijk mijn camera neer en haal de kinderen van de hond af.

Daarnaast vind ik de omgeving niet echt spreken van een georganiseerd gezin. Speelgoed nog tot daar aan toe, maar vieze rommel tegen de plinten, papier her en der verspreidt waarvan ik denk -kan het hier mis hebben- dat er 'n pakje sigaretten tegen de andere plint ligt, met als toetje een gereedschapskist in de keuken waarvan de meetlat ernaast ligt. Als je dit niet opruimt terwijl je kinderen onder de drie jaar hebt rondlopen zegt het toch wel iets over het gezin. En dan maken ze foto's en plaatsen dit op MP.
Ik zeg overduidelijk dat het rondslingerende speelgoed in een gezin met 3 kinderen normaal is. Ik zeg overduidelijk dat ik het mis kan hebben mbt het pakje sigaretten en gereedschapskist, het kan in beide gevallen een auto'tje zijn. Zeker is de meetlat. Je complete eigen gezinsverhaal erbij betrekken is dus zwaar overdreven. Die informatie hoef ik helemaal niet te weten. Eerst lezen, rustig ademhalen en dan nog eens lezen lijkt mij voor jou geen overbodige luxe.

Mocht je in je tegenbericht uit zijn op een rel dan stop ik bij deze met posten onder dit topic. Ik heb hier absoluut geen trek in. Al helemaal niet als ik te maken heb met iemand die niet begrijpend kan lezen.
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Moyodo schreef:Mijn vriend zei net dat dat ook opzet kan zijn dat mensen hem sneller gaan halen uit medelijden. Ik zou hem ook wel willen halen omdat ik dit echt zielig vind maar wij hebben er al twee.
Ik denk eerder dat deze foto's erop staan om te laten zien, "kijk eens hoe goed ie met kinderen omgaat"
om te :kotz: deze mensen....
En ik vind het ook allemaal smoezelig om te zien...dat huis...
Groetjes Lianne
lianne05
Zeer actief

Martijn schreef:Ik vind die hond helemaal niet zielig.
Waar zien jullie dat grote leed?
Nou komop Martijn, een kind die bovenop een hond zit en aan zn oren zit te trekken... :denken:
Groetjes Lianne
Naima
Zeer actief

Martijn schreef:
lianne05 schreef:
Nou komop Martijn, een kind die bovenop een hond zit en aan zn oren zit te trekken... :denken:
Terwijl de hond een beetje lollig blijft liggen kijken.

Ik kan ook zo'n foto van de honden maken hoor. Zonder ze ook maar een seconde zielig te laten zijn.
Ik vind die hond niet al te blij kijken eigenlijk. Dit soort foto's zouden voor mij eerder een reden zijn om zo'n hond niet op te halen, want kan me zomaar voorstellen dat hij kinderen mss niet meer echt gezellig vindt
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Als je die hond ophaald heb je daar een uitermate loyale en vriendelijke kindervriend aan.
Hij zal het misschien niet allemaal even leuk vinden,maar toch door een goed karakter en van zijn kindjes gek zijn.
Honden kunnen vaak heel wat hebben van kinderen hoor,omdat zij daar gek mee zijn.
Ik geloof dat niemand aan zijn kindjes hoeft te komen ,want dan mis je wel een paar vingers.
Hebben jullie wel eens gezien hoe honden onderling met elkaar omgaan.
Of puppen met hun moeder.??
.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Moyodo
Erelid

Toch heb je de kans dat het een keer fout kan gaan als de hond hun niet als ranghogere ziet en het wel een keer echt pijn doet. Ik trek ook wel eens zachtjes( tijdens spelen) aan Kyra's oren maar heb dat een keer verkeerd gedaan en dat deed blijkbaar zeer en ze snauwde toen wel.
Afbeelding
lianne05
Zeer actief

Martijn schreef:De advertentie is aangepast en de orentrekfoto is er af.
Zou er een krijsmail gestuurd zijn?

Je ziet aan de ogen van de hond dat hij niet eens met dat jongetje bezig is.
En als hij het zat is kan hij opstaan en weglopen.
Net elke hond lost alles op door het gezicht van een kind af te trekken.
ja met een kind op je rug sta je ook lekker op.... :denken:
Groetjes Lianne
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

lianne05 schreef:
Martijn schreef:De advertentie is aangepast en de orentrekfoto is er af.
Zou er een krijsmail gestuurd zijn?

Je ziet aan de ogen van de hond dat hij niet eens met dat jongetje bezig is.
En als hij het zat is kan hij opstaan en weglopen.
Net elke hond lost alles op door het gezicht van een kind af te trekken.
ja met een kind op je rug sta je ook lekker op.... :denken:
ik toch alleszinds wel hoor :19:

en als ik dat kan, kunnen mijn honden dat alleszinds ook.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

ik heb nog foto's van vroeger waar ik op de rug van onze boxer mijn appeltje zat te eten. :oeps:
Sanne&Bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️

Ongelezen bericht door Sanne&Bo »

Martijn schreef:Ik heb leren lopen door me op te trekken aan de vacht van bouvier kruising die we toen hadden.
Erg he?
:F:
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Martijn schreef:Ik heb leren lopen door me op te trekken aan de vacht van bouvier kruising die we toen hadden.
Erg he?
Mijn broer zat ook altijd op de hond vroegahhh :oeps: Hele kop van mijn broer verdween in de bek van de hond..... om samen te gaan spelen :mrgreen: Sokken werden ook altijd uitgetrokken door de hond, en een lol dat ze hadden
Perry en Noah

Afbeelding
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel

Ongelezen bericht door Yaika »

als boy op de bank ligt ga ik er gewoon bovenop liggen..
Moet ik bij diesel niet proberen dan hoor je krak :P
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
Moyodo
Erelid

Dat het kind op de hond zit als de hond dat gewend is daar is verder niets mis mee, maar waarom aan zijn oren trekken? Ik zag op dioe foto toch echt het oog helemaal mee getrokken worden zo hard ging dat. Gewoon je kind leren respect te hebben en het beest ook met rust te laten als hij rust wil. Stond toch ook in hun verhaal.
Afbeelding
Maxine
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxine »

Met foto's heb je altijd het probleem dat je 'momentopnames' hebt.
Deze hond bijvoorbeeld is net aan het niezen:
Afbeelding

Maar als iemand er bijvoorbeeld zou bijzetten dat deze hond net de camera gaat aanvallen zouden vele mensen het geloven. :19:

Ik kan ook niet met zekerheid oordelen over de foto waar die kleine aan de hond zijn oren aan het trekken is, gewoon omdat ik niet weet of dit nu net een toevallig moment was, of dat het daadwerkelijk komt door het getrek aan de oren.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Wilm@ schreef: ff ingekort

Nee ik ben niet uit op een rel dus wees gerust. Alleen met zulke berichten heb ik zoiets van wat doet dat ertoe? Ik kon eerlijk gezegd niet uit je berichtje opmaken dat je dat speelgoed normaal vond, en al helemaal niet overduidelijk doordat je zelf al zei dat het speelgoed nog “tot daar aan toe was” . Pakje sigaretten zat je idd mis mee. Daar hoef je nog niet eens eksterogen voor te hebben om te zien dat het geen pakje sigaretten is maar goed. Dan dat gedoe over een speelgoedauto en een meetlint (prachtig speelgoed voor kinderen) dan denk ik jee zeg. Als het dan toch over lezen,ademhalen,lezen hebt, zeg ik op mijn beurt. Eerst goed kijken, rustig ademhalen, en dan nog eens kijken vooraleer te “oordelen” (niet georganiseerd gezin). Misschien is 2x lezen voor mij geen overbodige luxe. Maar foto’s op je gemak beoordelen zou in jou geval geen overbodixe luxe zijn aangezien je er nogal conclusies uit haalt die totaal niet nergens op slaan.

Maar goed, verder on topic dan maar weer. :wink:

Edit:
Als zoiets een keer gebeurt ben ik het totaal met je eens, maar in de advertentie te lezen lieten de kinderen de hond totaal niet met rust en ondanks dat wij ook echt wel wat bij en met de honden konden doen, kan ik me voorstellen dat als dit dagelijks meerdere x gebeurt de hond hier niet echt blij van wordt en dat je er dan op kunt wachten dat ie misschien eens niet lekker is (ziek is-pijn heeft oid) en dan uithaalt naar de kinderen. 3x raden wie er dan de lul is :roll:

Dus ja, wat dat betreft denk ik dat het voor hen zeker geen overbodige luxe is de hond te herplaatsten. Niet omdat ik die foto's nou echt dramatisch vind, maar de gedachte dat dit dagelijks gebeurt wel zielig vind voor de hond.
Laatst gewijzigd door smoekie op 10 mar 2010 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Maxine
Zeer actief

smoekie schreef:
Als zoiets een keer gebeurt ben ik het totaal met je eens, maar in de advertentie te lezen lieten de kinderen de hond totaal niet met rust en ondanks dat wij ook echt wel wat bij en met de honden konden doen, kan ik me voorstellen dat als dit dagelijks meerdere x gebeurt de hond hier niet echt blij van wordt en dat je er dan op kunt wachten dat ie misschien eens niet lekker is (ziek is-pijn heeft oid) en dan uithaalt naar de kinderen. 3x raden wie er dan de lul is :roll:

Dus ja, wat dat betreft denk ik dat het voor hen zeker geen overbodige luxe is de hond te herplaatsten. Niet omdat ik die foto's nou echt dramatisch vind, maar de gedachte dat dit dagelijks gebeurt wel zielig vind voor de hond.
Vind ik ook. Als dit het scenario is zoals het elke dag gebeurd vind ik ook dat de hond beter af is in een nieuw thuis. Langs de andere kant vind ik wel dat je als ouder je verantwoordelijkheid moet nemen en iets aan het gedrag van de kinderen doen in plaats van gewoon de hond weg te doen.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Maxine schreef:Vind ik ook. Als dit het scenario is zoals het elke dag gebeurd vind ik ook dat de hond beter af is in een nieuw thuis. Langs de andere kant vind ik wel dat je als ouder je verantwoordelijkheid moet nemen en iets aan het gedrag van de kinderen doen in plaats van gewoon de hond weg te doen.
Ja oke, dat hadden ze al direct vanaf het begin af aan moeten doen, maar als ze het in het begin 1x toelaten en de hond doet niks en zij hebben daarmee het idee dat ie het misschien wel leuk vind is dat later toch weer wat moeilijker af te leren en hebben de kinderen hoogstwaarschijnlijk al schijt aan de ouders en doen ze het anders wel als ze er niet bij zijn.

Aan de andere kant zou ik er ook niet vreemd van op staan te kijken als dit maar een "verhaal" is om medelijden op te wekken bij mensen zodat ze hem eerder kwijt zijn terwijl de genoemde reden niet "de" reden is en ze straks gewoon weer een " leuke en lief" ander pupje in huis halen :roll:
Wilm@

Wilm@ schreef: Daarnaast vind ik de omgeving niet echt spreken van een georganiseerd gezin.
smoekie schreef:
Als het dan toch over lezen,ademhalen,lezen hebt, zeg ik op mijn beurt. Eerst goed kijken, rustig ademhalen, en dan nog eens kijken vooraleer te “oordelen” (niet georganiseerd gezin). [/quote]
smoekie schreef: Ja oke, dat hadden ze al direct vanaf het begin af aan moeten doen, maar als ze het in het begin 1x toelaten en de hond doet niks en zij hebben daarmee het idee dat ie het misschien wel leuk vind is dat later toch weer wat moeilijker af te leren en hebben de kinderen hoogstwaarschijnlijk al schijt aan de ouders en doen ze het anders wel als ze er niet bij zijn.
En daarom schreef ik:
Daarnaast vind ik de omgeving niet echt spreken van een georganiseerd gezin.

Jij dacht dat ik de rommeltjes op de vloer bedoelde en dàt is dus niet zo. Met omgeving bedoelde ik 'omgaan met elkaar'. Nu is het in mijn ogen niet zo erg wat er op die foto's te zien is tussen kind en dier. Wat mij een beetje stoort is dat beide kinderen, afwachtend van elkaar, gedrag naar de hond toe vertonen en dat wordt op de gevoelige plaat gezet met als achterliggende gedachte dit op MP te plaatsen. Hiermee lijkt het alsof de boel in elkaar is gezet en daar heb ik probemen mee. Komt op mij over alsof een van de ouders (of beide) zegt met de camera in de hand;

"Pietje, ga jij even op Fikkie zitten" ondertussen staat broertje/zusje ernaast en kijkt toe wat Pietje aan het doen is. Die vindt dit zeer geweldig en wil ook wel even op Fikkie gaan zitten of aan oortjes en haartjes trekken Klik, klik, klik en de foto's zijn gemaakt zodat het plaatje en verhaaltje klopt.

Een hond herplaatsen is op zich een ernstige zaak, voor mij! Dan ga je niet je kinderen vol in beeld op MP zetten die gedrag vertonen wat je in feite had moeten begeleiden. Nogmaals, even rustig zitten (dus niet jumpen!) op een hond is heus niet negatief. Het wordt negatief gemaakt doordat ze hun kinderen op die manier 'geposeerd' hebben en het daarbij behorende verhaaltje.

Smoekie, als ik naar jou toe; lezen, ademhalen en lezen schrijf, hoef je dit niet naar mij terug te koppelen hoor! Je kunt ook gewoon vragen wàt ik bedoelde met een niet georganiseerd gezin. Dan was het misschien voor jou duidelijker geworden en zou je erachter zijn gekomen dat we méér op een lijn zaten dan jezelf dacht.
smoekie
Zeer actief

Wilm@ schreef:
Wilm@ schreef: Daarnaast vind ik de omgeving niet echt spreken van een georganiseerd gezin.
smoekie schreef:
Als het dan toch over lezen,ademhalen,lezen hebt, zeg ik op mijn beurt. Eerst goed kijken, rustig ademhalen, en dan nog eens kijken vooraleer te “oordelen” (niet georganiseerd gezin).
smoekie schreef: Ja oke, dat hadden ze al direct vanaf het begin af aan moeten doen, maar als ze het in het begin 1x toelaten en de hond doet niks en zij hebben daarmee het idee dat ie het misschien wel leuk vind is dat later toch weer wat moeilijker af te leren en hebben de kinderen hoogstwaarschijnlijk al schijt aan de ouders en doen ze het anders wel als ze er niet bij zijn.
Wilm@ schreef:En daarom schreef ik:
Daarnaast vind ik de omgeving niet echt spreken van een georganiseerd gezin.

Jij dacht dat ik de rommeltjes op de vloer bedoelde en dàt is dus niet zo. Met omgeving bedoelde ik 'omgaan met elkaar'. Nu is het in mijn ogen niet zo erg wat er op die foto's te zien is tussen kind en dier. Wat mij een beetje stoort is dat beide kinderen, afwachtend van elkaar, gedrag naar de hond toe vertonen en dat wordt op de gevoelige plaat gezet met als achterliggende gedachte dit op MP te plaatsen. Hiermee lijkt het alsof de boel in elkaar is gezet en daar heb ik probemen mee. Komt op mij over alsof een van de ouders (of beide) zegt met de camera in de hand;

"Pietje, ga jij even op Fikkie zitten" ondertussen staat broertje/zusje ernaast en kijkt toe wat Pietje aan het doen is. Die vindt dit zeer geweldig en wil ook wel even op Fikkie gaan zitten of aan oortjes en haartjes trekken Klik, klik, klik en de foto's zijn gemaakt zodat het plaatje en verhaaltje klopt.

Een hond herplaatsen is op zich een ernstige zaak, voor mij! Dan ga je niet je kinderen vol in beeld op MP zetten die gedrag vertonen wat je in feite had moeten begeleiden. Nogmaals, even rustig zitten (dus niet jumpen!) op een hond is heus niet negatief. Het wordt negatief gemaakt doordat ze hun kinderen op die manier 'geposeerd' hebben en het daarbij behorende verhaaltje.

Smoekie, als ik naar jou toe; lezen, ademhalen en lezen schrijf, hoef je dit niet naar mij terug te koppelen hoor! Je kunt ook gewoon vragen wàt ik bedoelde met een niet georganiseerd gezin. Dan was het misschien voor jou duidelijker geworden en zou je erachter zijn gekomen dat we méér op een lijn zaten dan jezelf dacht.
Nee ok, dat heb ik dan verkeerd begrepen, maar dat komt waarschijnlijk doordat na die uitlating direct begon over het speelgoed en vieze rommel e.d. Dus kwam voor mij zo over dat je op basis daarvan al kon spreken over “niet georganiseerd” gezin terwijl daar mijn inziens toch iets meer voor nodig is dan een 3 tal foto’s :wink:

Voor de rest wat die foto’s en kinderen betreft, daarmee ben ik het geheel met je eens hoor. Dit is volgens mij ook “in elkaar” gezet in de hoop op die manier medelijden op te wekken :roll:

Vond dat “terugkoppelen” wel een goeie van mezelf eigenlijk :wink: . We zitten vaker op 1 lijn dan je denkt, en dat beperkt zicht echt niet tot alleen maar dit topic hoor :F: Maar dat neemt niet weg dat we elkaar niet af en toe verkeerd kunnen begrijpen.
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

ik lees nu voor het eerst dit bericht...
maar als ik nu de 2 foto's zie, snap ik niet wat er mis mee is...of hebben ze er anderen neer gezet?
wat was er te zien dan..?
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

zijn nieuwe foto's met de hond solo. Op de eerste 3 foto's zag je de hond met daarop een kind op zijn rug. Op de ene had hij de hond gewoon vast, bij de ander trok hij dusdanig aan de oren dat zijn ooglid zelfs mee werd getrokken.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:denken: Hoeveel goed georganiseerde gezinnen met 2 jongetjes van 3 jaar bestaan er dan?
1 zo'n ventje is al een dagtaak!
Maxine
Zeer actief

Ik vind het niet verwonderlijk dat in een gezin met 2 jonge kinderen wat speelgoed en zo op de grond ligt. Daarvoor moet je niet 'ongeorganiseerd' te zijn. Ik zie (of zag op de vorige foto's) niet zo'n grote chaos eigenlijk. Ok, er lag een meetlat of zo op de grond, maar het kan toch ook zijn dat ze aan een verbouwing bezig zijn of zo? Ik denk niet dat we kunnen oordelen op wat spulletjes op de grond over de georganiseerdheid van een gezin.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”