Ik kreeg gewoon de bibbers toen ik de foto's keek... Waarom maak je daar in vredesnaam foto's van ipv dat je je kind naar zn kamer slingert??? Arm beest

Moderator: moderatorteam
smoekie schreef:Voor de hond is zoiets gewoon zielig en snap ook niet echt dat de ouders die blagen gewoon niet aanpakken als ze dat doen. Hoop wat dat betreft dat de hond gauw herplaatst zal worden.
Verder denk ik persoonlijk niet dat je vanaf die 3 foto’s direct al kunt spreken van een niet georganiseerd gezin. De manier waarop het wordt gezegd “speelgoed tot daar aan toe” Hoezo tot daar aan toe? In een gezin met kinderen is het lijkt mij heel normaal dat er speelgoed op de grond ligtPapier wat op de grond ligt, tja, denk van de ‘knutselkinderen”. Als die van mij aan het knutselen zijn gaat ik ze ook niet steeds achter hun reet aanlopen om elk papiertje op te ruimen. Hier ligt ook wel eens wat op de grond dus. Kleine van me heeft een winkeltje met allerlei speelgoed boodschappen. Ook van die klein melkpakjes, waspoederpakjes e.d. waarvan sommige uit elkaar getrokken zijn, tja, als men dat op een foto zou zien en zeggen dat is een pakje sigaretten, waarvan ik zeker ben (kheb eksterogen) dat dat geen pakje sigaretten is dat men dan wel iets te snel oordeelt.
Dat “toetje” waar jij het over hebt is niks meer en minder dan een speelgoedautoDa’s op de 3e foto overduidelijk te zien, en die meetal, je wilt niet weten hoe vaak die kleine meid met de meetlat hier rond heeft gelopen om de boel op te meten
Nee, ben het er over eens dat die hond hopelijk zo snel mogelijk herplaatst moet worden omdat dit voor de hond gewoon zielig is. Maar verder. Oordelen over het gezin op basis van deze 3 foto’s. Neu. Da’s mijn inziens veel te overdreven. Die foto’s zeggen mij in ieder geval niet zo veel. Tis in mijn ogen een gewoon gezin met kinderen en daarbij hoort “rommel” al vind ik het nog meevallen hoor met 2 speelgoedauto’s, een meetlat en wat kleine stukjes papier op de grond![]()
Zou me eerder zorgen maken in hoeverre en tot wanneer de hond dit "pikt" .
Edit: Moyodo. Leuke foto trouwens
Ik zeg overduidelijk dat het rondslingerende speelgoed in een gezin met 3 kinderen normaal is. Ik zeg overduidelijk dat ik het mis kan hebben mbt het pakje sigaretten en gereedschapskist, het kan in beide gevallen een auto'tje zijn. Zeker is de meetlat. Je complete eigen gezinsverhaal erbij betrekken is dus zwaar overdreven. Die informatie hoef ik helemaal niet te weten. Eerst lezen, rustig ademhalen en dan nog eens lezen lijkt mij voor jou geen overbodige luxe.Wilm@ schreef:Ik denk dat de foto's zijn gemaakt om de hond sneller te herplaatsen. Even laten zien hoe zielig het allemaal wel niet is, en hoe erg de kinderen met de hond omgaan.
Laten we wel zijn, als een van mijn kinderen dit zou doen dan leg ik ogenblikkelijk mijn camera neer en haal de kinderen van de hond af.
Daarnaast vind ik de omgeving niet echt spreken van een georganiseerd gezin. Speelgoed nog tot daar aan toe, maar vieze rommel tegen de plinten, papier her en der verspreidt waarvan ik denk -kan het hier mis hebben- dat er 'n pakje sigaretten tegen de andere plint ligt, met als toetje een gereedschapskist in de keuken waarvan de meetlat ernaast ligt. Als je dit niet opruimt terwijl je kinderen onder de drie jaar hebt rondlopen zegt het toch wel iets over het gezin. En dan maken ze foto's en plaatsen dit op MP.
Ik denk eerder dat deze foto's erop staan om te laten zien, "kijk eens hoe goed ie met kinderen omgaat"Moyodo schreef:Mijn vriend zei net dat dat ook opzet kan zijn dat mensen hem sneller gaan halen uit medelijden. Ik zou hem ook wel willen halen omdat ik dit echt zielig vind maar wij hebben er al twee.
Nou komop Martijn, een kind die bovenop een hond zit en aan zn oren zit te trekken...Martijn schreef:Ik vind die hond helemaal niet zielig.
Waar zien jullie dat grote leed?
Ik vind die hond niet al te blij kijken eigenlijk. Dit soort foto's zouden voor mij eerder een reden zijn om zo'n hond niet op te halen, want kan me zomaar voorstellen dat hij kinderen mss niet meer echt gezellig vindtMartijn schreef:Terwijl de hond een beetje lollig blijft liggen kijken.lianne05 schreef:Nou komop Martijn, een kind die bovenop een hond zit en aan zn oren zit te trekken...Martijn schreef:Ik vind die hond helemaal niet zielig.
Ik kan ook zo'n foto van de honden maken hoor. Zonder ze ook maar een seconde zielig te laten zijn.
ja met een kind op je rug sta je ook lekker op....Martijn schreef:De advertentie is aangepast en de orentrekfoto is er af.
Zou er een krijsmail gestuurd zijn?
Je ziet aan de ogen van de hond dat hij niet eens met dat jongetje bezig is.
En als hij het zat is kan hij opstaan en weglopen.
Net elke hond lost alles op door het gezicht van een kind af te trekken.
ik toch alleszinds wel hoorlianne05 schreef:ja met een kind op je rug sta je ook lekker op....Martijn schreef:De advertentie is aangepast en de orentrekfoto is er af.
Zou er een krijsmail gestuurd zijn?
Je ziet aan de ogen van de hond dat hij niet eens met dat jongetje bezig is.
En als hij het zat is kan hij opstaan en weglopen.
Net elke hond lost alles op door het gezicht van een kind af te trekken.
Martijn schreef:Ik heb leren lopen door me op te trekken aan de vacht van bouvier kruising die we toen hadden.
Erg he?
Mijn broer zat ook altijd op de hond vroegahhhMartijn schreef:Ik heb leren lopen door me op te trekken aan de vacht van bouvier kruising die we toen hadden.
Erg he?
Wilm@ schreef: ff ingekort
Als zoiets een keer gebeurt ben ik het totaal met je eens, maar in de advertentie te lezen lieten de kinderen de hond totaal niet met rust en ondanks dat wij ook echt wel wat bij en met de honden konden doen, kan ik me voorstellen dat als dit dagelijks meerdere x gebeurt de hond hier niet echt blij van wordt en dat je er dan op kunt wachten dat ie misschien eens niet lekker is (ziek is-pijn heeft oid) en dan uithaalt naar de kinderen. 3x raden wie er dan de lul isMartijn schreef:Ik vind die hond helemaal niet zielig.
Vind ik ook. Als dit het scenario is zoals het elke dag gebeurd vind ik ook dat de hond beter af is in een nieuw thuis. Langs de andere kant vind ik wel dat je als ouder je verantwoordelijkheid moet nemen en iets aan het gedrag van de kinderen doen in plaats van gewoon de hond weg te doen.smoekie schreef:Als zoiets een keer gebeurt ben ik het totaal met je eens, maar in de advertentie te lezen lieten de kinderen de hond totaal niet met rust en ondanks dat wij ook echt wel wat bij en met de honden konden doen, kan ik me voorstellen dat als dit dagelijks meerdere x gebeurt de hond hier niet echt blij van wordt en dat je er dan op kunt wachten dat ie misschien eens niet lekker is (ziek is-pijn heeft oid) en dan uithaalt naar de kinderen. 3x raden wie er dan de lul isMartijn schreef:Ik vind die hond helemaal niet zielig.
Waar zien jullie dat grote leed?![]()
Dus ja, wat dat betreft denk ik dat het voor hen zeker geen overbodige luxe is de hond te herplaatsten. Niet omdat ik die foto's nou echt dramatisch vind, maar de gedachte dat dit dagelijks gebeurt wel zielig vind voor de hond.
Ja oke, dat hadden ze al direct vanaf het begin af aan moeten doen, maar als ze het in het begin 1x toelaten en de hond doet niks en zij hebben daarmee het idee dat ie het misschien wel leuk vind is dat later toch weer wat moeilijker af te leren en hebben de kinderen hoogstwaarschijnlijk al schijt aan de ouders en doen ze het anders wel als ze er niet bij zijn.Maxine schreef:Vind ik ook. Als dit het scenario is zoals het elke dag gebeurd vind ik ook dat de hond beter af is in een nieuw thuis. Langs de andere kant vind ik wel dat je als ouder je verantwoordelijkheid moet nemen en iets aan het gedrag van de kinderen doen in plaats van gewoon de hond weg te doen.
Wilm@ schreef: Daarnaast vind ik de omgeving niet echt spreken van een georganiseerd gezin.
Als het dan toch over lezen,ademhalen,lezen hebt, zeg ik op mijn beurt. Eerst goed kijken, rustig ademhalen, en dan nog eens kijken vooraleer te “oordelen” (niet georganiseerd gezin). [/quote]smoekie schreef:
En daarom schreef ik:smoekie schreef: Ja oke, dat hadden ze al direct vanaf het begin af aan moeten doen, maar als ze het in het begin 1x toelaten en de hond doet niks en zij hebben daarmee het idee dat ie het misschien wel leuk vind is dat later toch weer wat moeilijker af te leren en hebben de kinderen hoogstwaarschijnlijk al schijt aan de ouders en doen ze het anders wel als ze er niet bij zijn.
Wilm@ schreef:Wilm@ schreef: Daarnaast vind ik de omgeving niet echt spreken van een georganiseerd gezin.Als het dan toch over lezen,ademhalen,lezen hebt, zeg ik op mijn beurt. Eerst goed kijken, rustig ademhalen, en dan nog eens kijken vooraleer te “oordelen” (niet georganiseerd gezin).smoekie schreef:
smoekie schreef: Ja oke, dat hadden ze al direct vanaf het begin af aan moeten doen, maar als ze het in het begin 1x toelaten en de hond doet niks en zij hebben daarmee het idee dat ie het misschien wel leuk vind is dat later toch weer wat moeilijker af te leren en hebben de kinderen hoogstwaarschijnlijk al schijt aan de ouders en doen ze het anders wel als ze er niet bij zijn.
Nee ok, dat heb ik dan verkeerd begrepen, maar dat komt waarschijnlijk doordat na die uitlating direct begon over het speelgoed en vieze rommel e.d. Dus kwam voor mij zo over dat je op basis daarvan al kon spreken over “niet georganiseerd” gezin terwijl daar mijn inziens toch iets meer voor nodig is dan een 3 tal foto’sWilm@ schreef:En daarom schreef ik:
Daarnaast vind ik de omgeving niet echt spreken van een georganiseerd gezin.
Jij dacht dat ik de rommeltjes op de vloer bedoelde en dàt is dus niet zo. Met omgeving bedoelde ik 'omgaan met elkaar'. Nu is het in mijn ogen niet zo erg wat er op die foto's te zien is tussen kind en dier. Wat mij een beetje stoort is dat beide kinderen, afwachtend van elkaar, gedrag naar de hond toe vertonen en dat wordt op de gevoelige plaat gezet met als achterliggende gedachte dit op MP te plaatsen. Hiermee lijkt het alsof de boel in elkaar is gezet en daar heb ik probemen mee. Komt op mij over alsof een van de ouders (of beide) zegt met de camera in de hand;
"Pietje, ga jij even op Fikkie zitten" ondertussen staat broertje/zusje ernaast en kijkt toe wat Pietje aan het doen is. Die vindt dit zeer geweldig en wil ook wel even op Fikkie gaan zitten of aan oortjes en haartjes trekken Klik, klik, klik en de foto's zijn gemaakt zodat het plaatje en verhaaltje klopt.
Een hond herplaatsen is op zich een ernstige zaak, voor mij! Dan ga je niet je kinderen vol in beeld op MP zetten die gedrag vertonen wat je in feite had moeten begeleiden. Nogmaals, even rustig zitten (dus niet jumpen!) op een hond is heus niet negatief. Het wordt negatief gemaakt doordat ze hun kinderen op die manier 'geposeerd' hebben en het daarbij behorende verhaaltje.
Smoekie, als ik naar jou toe; lezen, ademhalen en lezen schrijf, hoef je dit niet naar mij terug te koppelen hoor! Je kunt ook gewoon vragen wàt ik bedoelde met een niet georganiseerd gezin. Dan was het misschien voor jou duidelijker geworden en zou je erachter zijn gekomen dat we méér op een lijn zaten dan jezelf dacht.