Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Met speeltje rondlopen in losloopgebied.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Re: Met speeltje rondlopen in losloopgebied.

Ongelezen bericht door Cash »

Inge O schreef:ik kijk er sowieso raar van op dat zo ontzettend veel honden geïnteresseerd zijn in balletjes die niet door hun baas zijn gegooid :denken: . als hier iemand anders (en dan nog echt met de bedoeling om het voor mijn honden weg te gooien) een bal of stok weggooit staan ze echt zo te kijken van 'heuh, watte? zou ik daarin geïnteresseerd moeten zijn dan? dacht het niet hoor :pffff: '.
ballen van andere honden vinden ze zelfs vies, laat staan dat ze die zouden willen ophalen/afpakken.
Hera heeft ook haar eigen bal en iets anders moet ze niet. Maar die rent uberhaupt niet op vreemden af, ook niet als diegene voor zijn hond een bal gooit.

Bikkel mag graag met andere honden meerennen. Die ging van de zomer dus wel kijken bij iemand die voor zijn hond een bal gooide. Maar dat is prima af te pakken verder.

Met een tennisbal vind ik het ook niet zo heel erg hoor als ik die niet meer terug zie, behalve dat ik dan een gefrustreerde hond heb. Maar ik heb dan van die gele foam ballen waar ik erg zuinig op ben en ik vind ze best prijzig dus nee die wil ik gewoon terug. Desnoods brengt die eigenaar 's avonds de bal maar naar mijn huisofzo.

Wat Marloes al zei; ik vind het gewoon raar dat je dan niks meer over je hond te vertellen hebt en zo'n bal niet meer af kunt pakken. Dan denk ik ook "hoe? niet af kunnen pakken?" moet jij eens opletten als ik mijn gang mag gaan.... kom nou.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Cash
Zeer actief

Inge O schreef:
Cash schreef: Wat Marloes al zei; ik vind het gewoon raar dat je dan niks meer over je hond te vertellen hebt en zo'n bal niet meer af kunt pakken. Dan denk ik ook "hoe? niet af kunnen pakken?" moet jij eens opletten als ik mijn gang mag gaan.... kom nou.
nee, kan ik me ook echt niks bij voorstellen maar ach, dat kan ik zo vaak niet :mrgreen: :mrgreen: .
haha ik ook niet.
Zo kon iemand laatst alleen met hulp van Cash haar hond weer te pakken krijgen. Ze hield Cash vast en toen "ohhh kom eens kijken wat een lief puppy!! kom eens dan! ohhh zo lief!!". Cash zat op zijn kont met zo'n blik te kijken naar dr van :piew:
AfbeeldingAfbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Inge O schreef:ik kijk er sowieso raar van op dat zo ontzettend veel honden geïnteresseerd zijn in balletjes die niet door hun baas zijn gegooid :denken: . als hier iemand anders (en dan nog echt met de bedoeling om het voor mijn honden weg te gooien) een bal of stok weggooit staan ze echt zo te kijken van 'heuh, watte? zou ik daarin geïnteresseerd moeten zijn dan? dacht het niet hoor :pffff: '.
ballen van andere honden vinden ze zelfs vies, laat staan dat ze die zouden willen ophalen/afpakken.
Vera vindt andermans ballen ook vies. Maar dat weet ze even niet meer op het moment dat die bal gegooid wordt :mrgreen: Dan rent ze er dus achteraan "jaaa, apporteren!", om vervolgens die bal uit te kwatten en te kijken van "gore bal is dit zeg". Tja, het is soms geen licht zal 'k maar zeggen :mrgreen:

Je moet bij Vera overigens wel echt bijna naast d'r gaan gooien hoor. Als er iemand een meter of 5 verderop een bal gooit, komt ze naar mij toe om te kijken of zij ook haar eigen bal mag.
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Inge O schreef:bij die van mij is het soms echt erg : deze zomer wilde ik een bommetjesfoto van sette. ze had al tig keer 'gebomd' maar ja, gooien en foto's maken combineert wat moeilijk, dus ik ging even twee meter verderop staan met fototoestel en vriendin gooide de stok in het water - sette haar reactie : 'ja, en, wat is hiervan de bedoeling :denken: ?'
:80:
:smile: Herkenbaar. :mrgreen:
Veenmug
Zeer actief
Mijn ras(sen): ESS
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Veenmug »

Inge O schreef:
Moos schreef:
Vera vindt andermans ballen ook vies. Maar dat weet ze even niet meer op het moment dat die bal gegooid wordt :mrgreen: Dan rent ze er dus achteraan "jaaa, apporteren!", om vervolgens die bal uit te kwatten en te kijken van "gore bal is dit zeg". Tja, het is soms geen licht zal 'k maar zeggen :mrgreen:

Je moet bij Vera overigens wel echt bijna naast d'r gaan gooien hoor. Als er iemand een meter of 5 verderop een bal gooit, komt ze naar mij toe om te kijken of zij ook haar eigen bal mag.
bij die van mij is het soms echt erg : deze zomer wilde ik een bommetjesfoto van sette. ze had al tig keer 'gebomd' maar ja, gooien en foto's maken combineert wat moeilijk, dus ik ging even twee meter verderop staan met fototoestel en vriendin gooide de stok in het water - sette haar reactie : 'ja, en, wat is hiervan de bedoeling :denken: ?'
:80:
Denk toch een beetje ras/individu afhankelijk. Zowel de retrievers als nu de spaniel zijn altijd geinteresseerd in alles wat vliegt en valt. Zoals ik al schreef afpakken=taboe maar laat niets vallen dan ben je het kwijt. Gelukkig hier=hier en los=los.

Mvg Veenmug

Ps. Woon je in de buurt en heb je tennisballen nodig de spaniel lijkt wel een ballenstofzuiger gezien het aantal wat ze inmiddels uit het park meegenomen heeft. Blijkbaar laten toch veel honden hun speeltje achter.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik zou het knap onhandig vinden als ita alles zou uitkwatten wat een andere hond in de bek heeft gehad.
Dan kan ik wel vertrekken op de jachttraining :mrgreen:

Voor sommige stukken wild levert het wat minder enthousiasme op als al veel honden die in de bek hebben gehad (die worden dan wat vodderig :? en dat vindt ze minder geslaagd).

Maar dummy's en wild moet gewoon geapporteerd worden.
We krijgen echt niet allemaal op elke training een eigen eendje, duifje, konijntje enz. :wink:
En voor elke hond de eigen dummy opgooien is gewoon te veel gedoe.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

ranetje schreef:Ik zou het knap onhandig vinden als ita alles zou uitkwatten wat een andere hond in de bek heeft gehad.
Dan kan ik wel vertrekken op de jachttraining :mrgreen:

Voor sommige stukken wild levert het wat minder enthousiasme op als al veel honden die in de bek hebben gehad (die worden dan wat vodderig :? en dat vindt ze minder geslaagd).

Maar dummy's en wild moet gewoon geapporteerd worden.
We krijgen echt niet allemaal op elke training een eigen eendje, duifje, konijntje enz. :wink:
En voor elke hond de eigen dummy opgooien is gewoon te veel gedoe.
Hier idem. Met de jachttraining worden de speciale gevallen, zoals Taro altijd als eerste gedaan. Die kreeg dan zijn eigen konijnendummy. Voor Sita maakt het niet uit welke dummy. Die pakt gewoon alles. Dus ook vieze natte slijmerige tennisballen van een andere hond. Want volgens Sita zijn alle ballen van haar :mrgreen: Maar ze komt ze vervolgens wel netjes brengen en dan kan de bal weer naar de rechtmatige eigenaar. En als die dan zo slim is om even te wachten met gooien, dan is er verder niets aan de hand. Bij hardnekkige baasjes, is het na drie keer gooien wel best en kunnen ze fluiten naar de bal. Niet omdat Sita deze niet terug wil geven, maar omdat ik er klaar mee ben :wink:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Zou daar totaal geen probleem mee hebben. Mijn honden kunnen dat goed negeren, al rent Stanley bij bekende honden af en toe wel mee met zo'n werpstok. Stanley loopt ook vaak met zijn zwart/witte voetballetje op sjouw....Whoop speelt of apporteert niet, heeft nooit iets in zijn bek, behalve zo af en toe kadavers die hij voorbrengt.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

las alleen jouw begin verhaal en heb dus van de verdere discussie niets meegelezen...
Finn heeft een favo speel, en dat is zijn gele drijvende blok, als ik die mee laat nemen is dat zowiezo bijna altijd de jippie naar strand.. en ook al pa hem uit gaat laten gaat zijn blok mee en ook hij gaat naar strand..
Alleen op Finn afgaande nu.. die geniet van zijn blok, die speelt ermee zelf.. gaat graven, laat dat ding ook zee of ander water in gooien en prima, is ook een hond die niet bedenket even tijdens een strandwandeling contact te gaan maken om te gaan spelen met een ander.. (heb dat dus ook uitgeprobeerd om als ik met een bekende vriend/vriendin hond op te lopen en geen bal of blok te geven... dan ook kwam er geen spel op gang maar zocht hij wel een flesje of tak.. hond mee leuk.. maar spelen... hmmm..)
Honden die graag met iets in de bek lopen kiezen of zoeken toch wel weer iets waar ze mee rond kunnen sjouwen, of het nu een eigen speel is of een tak of fles die ze vinden.. vanuit die gedachte heb ik dus zoiets van schatjes, nemen jullie maar lekker je ballen of het blok mee :wink:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Veenmug schreef:Ps. Woon je in de buurt en heb je tennisballen nodig de spaniel lijkt wel een ballenstofzuiger gezien het aantal wat ze inmiddels uit het park meegenomen heeft. Blijkbaar laten toch veel honden hun speeltje achter.
Nee, die raken ze kwijt.
Ik snap nooit hoe dat kan, maar dat gebeurt dus echt. :19:

Ik begrijp echt niet hoe een hond iets kwijt kan raken, hij heeft een neus en het is zijn bal, zou je denken.
Maar zo schijnt dat lang niet altijd te werken.
(Gelukkig bij mijn honden wel ;) ).
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Marjoleine schreef:
Veenmug schreef:Ps. Woon je in de buurt en heb je tennisballen nodig de spaniel lijkt wel een ballenstofzuiger gezien het aantal wat ze inmiddels uit het park meegenomen heeft. Blijkbaar laten toch veel honden hun speeltje achter.
Nee, die raken ze kwijt.

Ik begrijp echt niet hoe een hond iets kwijt kan raken, hij heeft een neus en het is zijn bal, zou je denken.
:smile: zo heb ik net weer de tennisbal in de zak gestopt en zeg oh finn.. kijk bal...
hoppa weer een bal erbij :balon:
En zo gaat het ook met voetballen die in de sloot of in het water liggen.. Finn pakt de lekke, en de wat hardere kan Bluf goed ophalen maar die is er even niet.. maar ik heb veelal vindersballen hier... ook omdat ik er oog voor heb :mann: en vervolgens de honden de bal die door een ander verloren is laat halen.... :Q:
is een soort sport geworden.... :U:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Marjoleine schreef:
Nee, die raken ze kwijt.

dan is de bal gewoon niet belangrijk genoeg voor die hond.
Reken er maar niet op dat Jan ooit zn bal kwijtraakt, hij laat hem nagenoeg niet los ook en staat te plassen en zit te poepen met bal in zn bek ;)
Mijn witte reu was ook wel balletjesgek maar veel minder, zeurde net zo lang tot ie die bal mocht houden en liep er een tijdje mee rond om hem daarna vervolgens ergens te laten vallen en de hele bal te vergeten.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Bedenk wel dat zo een wubba snel kapot is :wink:
Ik heb gierige honden, die vinden dat alles van hun is. Een wubba zouden ze zeker (af)pakken en zeer waarschijnlijk zal er ook iets kapot gaan dan.
Ik heb er verder geen problemen mee hoor :wink: Maar het is wel iets om rekening mee te houden.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Jack blieft ook zijn eigen bal niet meer als daar allemaal vreemde hondenkwijl aan zit.

Van mij mag iedereen z'n hele voorraad aan speeltjes meenemen naar het losloopgebied, het enige wat ik irritant vind is wanneer ik een bal of speeltje niet meer terug krijg omdat de pikkende hond in kwestie weigert te lossen en de baas ook niks vervangends bij zich heeft. En als 1 van mijn honden vriendelijk komt kijken wat een andere hond voor leuke bal heeft vind ik het ook een beetje onnodig als die andere hond dan meteen doet alsof het om een enorm kostbaar bezit gaat en dat grommend en grauwend en bijtend gaat verdedigen alsof het een levend wezen is dat mijn honden willen verscheuren. Ik vind dat ook geen normaal gedrag hoor.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hanneke2 schreef:En als 1 van mijn honden vriendelijk komt kijken wat een andere hond voor leuke bal heeft vind ik het ook een beetje onnodig als die andere hond dan meteen doet alsof het om een enorm kostbaar bezit gaat en dat grommend en grauwend en bijtend gaat verdedigen alsof het een levend wezen is dat mijn honden willen verscheuren. Ik vind dat ook geen normaal gedrag hoor.
Hoezo? Dat is heel normaal gedrag hoor, het is van hem en daar heeft dus iedere andere hond af te blijven.
De bal is voor mijn honden zo ongeveer het belangrijkste wat er bestaat na eten... die zullen er een moord voor doen en gaan echt niet zonder bal het bos uit bijv. laat staan dat er een andere hond bij in de buurt komt. Een eigen hond van mij mag dat nog niet eens, die mag er nog niet eens naar kijken dus laat staan een vreemde hond.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Moos
Zeer actief

Valerie schreef:Bedenk wel dat zo een wubba snel kapot is :wink:
Ik heb gierige honden, die vinden dat alles van hun is. Een wubba zouden ze zeker (af)pakken en zeer waarschijnlijk zal er ook iets kapot gaan dan.
Ik heb er verder geen problemen mee hoor :wink: Maar het is wel iets om rekening mee te houden.
Ze zouden die wubba dan echt uit Vera's bek moeten trekken, Vera laat 'm niet zo makkelijk afpakken hoor :wink: Ze snuffelt met een andere hond met dat ding in d'r snavel, en laat 'm absoluut niet zomaar ergens liggen als er nog andere honden in de buurt zijn. Hoogstens is ze zelf op 2 meter afstand, en zodra ze een hond aan ziet komen snelt ze richting wubba om 'm weer in d'r bek te nemen.
Dus tenzij jouw honden met veel gegrom en gedoe die wubba echt uit haar bek sjorren (dan laat ze wel los, als die andere hond echt een punt maakt. Anders doet Vera zelf wel even "grrr" en dan taait zo'n mogelijke afpakker ook wel af), is de kans niet zo groot dat ze de wubba te pakken krijgen hier :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik snap in het verhaal 'gij zult niet ballen bij andere honden' niet zo goed waarom de ballende persoon alleen rekening moet houden met de andere honden. Als iemand bij een watertje staat te ballen en jouw hond kan daar niet tegen, kun je toch ook even een stukje verder lopen? Ik was zondag met Marye bij het Erkemederstrand. Balletjes in het water gooien. We lopen speciaal naar een verlaten strandje waar nog niemand staat. En ja, dan vind ik het irritant als een hond de bal afpakt en je enorme moeite moet doen om de bal terug te krijgen. Als de hond gewoon meerent en de bal teruggeeft, prima. Maar zo gaat het vaak niet.

Izzie heeft ook een tijd met een wubba in de bek gelopen zodat ze Bram niet zou beuken. Inmiddels hoeft dat niet meer. Maar ik was toch behoorlijk pissig geworden als die wubba kapot gebeten was door een andere hond. Izzie geeft iets wat in haar bek zit overigens niet af aan een andere hond, dus dat verklaart wellicht dat ik daar nooit problemen mee gehad heb.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

malinois schreef:
Hanneke2 schreef:En als 1 van mijn honden vriendelijk komt kijken wat een andere hond voor leuke bal heeft vind ik het ook een beetje onnodig als die andere hond dan meteen doet alsof het om een enorm kostbaar bezit gaat en dat grommend en grauwend en bijtend gaat verdedigen alsof het een levend wezen is dat mijn honden willen verscheuren. Ik vind dat ook geen normaal gedrag hoor.
Hoezo? Dat is heel normaal gedrag hoor, het is van hem en daar heeft dus iedere andere hond af te blijven.
De bal is voor mijn honden zo ongeveer het belangrijkste wat er bestaat na eten... die zullen er een moord voor doen en gaan echt niet zonder bal het bos uit bijv. laat staan dat er een andere hond bij in de buurt komt. Een eigen hond van mij mag dat nog niet eens, die mag er nog niet eens naar kijken dus laat staan een vreemde hond.
Of het nou normaal is of niet, ik zou zo'n hond geen bal in de bek geven als je in een gebied loopt met andere honden. Maar dat doe jij ook niet. Izzie gaat geen vechtpartij beginnen om een balletje. Gelukkig.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Inge O schreef:
Valerie schreef: Ik heb gierige honden, die vinden dat alles van hun is. Een wubba zouden ze zeker (af)pakken en zeer waarschijnlijk zal er ook iets kapot gaan dan.
en waar ben jij dan in dit verhaal :denken: ?
Inderdaad. Bijzonder verhaal.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Zoek stok! schreef:
malinois schreef:
Of het nou normaal is of niet, ik zou zo'n hond geen bal in de bek geven als je in een gebied loopt met andere honden. Maar dat doe jij ook niet. Izzie gaat geen vechtpartij beginnen om een balletje. Gelukkig.
Ik reageerde puur op de reactie dat het niet normaal zou zijn dat een hond grommend en grauwend zijn bal verdedigd. Op dat moment knokt hij niet hij waarschuwt netjes tot hier en niet verder... niks mis mee toch?
Ik vind dat wel normaal dat een hond iets verdedigd wat van hem is. Mijn dober liep soms wel tussen andere honden, met bal... ook daar moest je niet aankomen als andere hond maar hij ging daar niet om knokken, een flinke grom was ruim voldoende om iets duidelijk te maken. Waarom een bal? Omdat waar iets in zit, niks anders in kan. Dus niets vreten van de grond.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Ik snap in het verhaal 'gij zult niet ballen bij andere honden' niet zo goed waarom de ballende persoon alleen rekening moet houden met de andere honden. Als iemand bij een watertje staat te ballen en jouw hond kan daar niet tegen, kun je toch ook even een stukje verder lopen? Ik was zondag met Marye bij het Erkemederstrand. Balletjes in het water gooien. We lopen speciaal naar een verlaten strandje waar nog niemand staat. En ja, dan vind ik het irritant als een hond de bal afpakt en je enorme moeite moet doen om de bal terug te krijgen. Als de hond gewoon meerent en de bal teruggeeft, prima. Maar zo gaat het vaak niet.
Nee, dat snap ik ook nooit. Aan de andere kant snap ik het ook weer niet als ik met de honden bij een redelijk ruim watertje sta, en er iemand zo ongeveer de bal voor Vera's neus langs gooit, die dan bedoeld is voor hun eigen hond. Ja, hallooo, ik loop niet met robotjes he? :mrgreen:

Maar ik snap inderdaad sowieso ook niet zo goed waarom je met een hond die dus echt balletjes e.d jat, dat soort situaties zelf al niet mijdt. Net wat jij zegt, meerennen en mee-apporteren (en dus afgeven) vind ik ook prima. Doet Vera ook weleens, en andersom doen honden dat ook regelmatig met mijn bal. Maar die houding van "tja, ik kreeg 'm nu niet meer te pakken hoor", maar dan wel ballende mensen op een paar meter gaan passeren, en afleiden vantevoren ho maar. Dat snap ik ook weer niet nee :mrgreen:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

renee-uk schreef:dan is de bal gewoon niet belangrijk genoeg voor die hond.
Reken er maar niet op dat Jan ooit zn bal kwijtraakt, hij laat hem nagenoeg niet los ook en staat te plassen en zit te poepen met bal in zn bek ;)
Mijn witte reu was ook wel balletjesgek maar veel minder, zeurde net zo lang tot ie die bal mocht houden en liep er een tijdje mee rond om hem daarna vervolgens ergens te laten vallen en de hele bal te vergeten.
Rana is zelfs een keer achter een haas aangegaan met een bal in haar bek :roll:
Pas op het laatste moment liet ze hem los vanwege zuurstofgebrek :mrgreen:

Maar als er ergens een bal ligt vindt ze die en neemt ze mee.
Zelfs tennisballen die zo ongeveer vastgegroeid zijn aan een struik en die onder het mos zitten komt ze mee aan (en die stinken!! :N: )

Iedereen mag van mij ballen als mijn honden in de buurt zijn.
ik kan niet garanderen dat ze er af blijven, maar de bal komt beslist terug bij de baas van die hond.
Alleen als je weet dat je hond heel erg veel prooidrift heeft zou ik niet in de buurt van andere honden gaan ballen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Valerie
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Inge O schreef:
Valerie schreef: Ik heb gierige honden, die vinden dat alles van hun is. Een wubba zouden ze zeker (af)pakken en zeer waarschijnlijk zal er ook iets kapot gaan dan.
en waar ben jij dan in dit verhaal :denken: ?
Inderdaad. Bijzonder verhaal.
Het is nog nooit gebeurd hoor, ik kan ze gewoon aanlijnen of met de evil eye weg sturen. Ik geef wel aan dat die dingen snel stuk zijn als een andere hond het te pakken kan krijgen. Als Vera de wubba voor de neus van mijn Tyra zou uitspugen dan is ze ermee weg. Hier lees ik dat Vera hem absoluut niet loslaat dus dat probleem zal ze niet snel krijgen maar andere honden laten die dingen vaak los stuiteren voor de neus van een andere hond. Dat is niet zo handig.
Zoek stok!
Zeer actief

malinois schreef:
Ik reageerde puur op de reactie dat het niet normaal zou zijn dat een hond grommend en grauwend zijn bal verdedigd. Op dat moment knokt hij niet hij waarschuwt netjes tot hier en niet verder... niks mis mee toch?
Ik vind dat wel normaal dat een hond iets verdedigd wat van hem is. Mijn dober liep soms wel tussen andere honden, met bal... ook daar moest je niet aankomen als andere hond maar hij ging daar niet om knokken, een flinke grom was ruim voldoende om iets duidelijk te maken. Waarom een bal? Omdat waar iets in zit, niks anders in kan. Dus niets vreten van de grond.
Ik vind het ook geen abnormaal gedrag. Izzie laat haar bal ook niet afpakken als ze die in haar bek heeft. Bram geeft er geen klap op, maar die heeft dat dan weer met eten (Izzie ook).
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Cash
Zeer actief

Moos schreef:Maar ik snap inderdaad sowieso ook niet zo goed waarom je met een hond die dus echt balletjes e.d jat, dat soort situaties zelf al niet mijdt. Net wat jij zegt, meerennen en mee-apporteren (en dus afgeven) vind ik ook prima. Doet Vera ook weleens, en andersom doen honden dat ook regelmatig met mijn bal. Maar die houding van "tja, ik kreeg 'm nu niet meer te pakken hoor", maar dan wel ballende mensen op een paar meter gaan passeren, en afleiden vantevoren ho maar. Dat snap ik ook weer niet nee :mrgreen:
In mijn geval met de meneer met de schnautzer; die man doet dus niks. Hij ziet mij van verre ballen met Bikkel maar even zijn hond aanlijnen en mij dan passeren.... neuh...
Ik moet dan dus maar zorgen dat Bikkel die bal niet voor zijn neus uitkwakt of de bal op tijd van Bikkel afpakken en wachten tot hij gepasseerd is.

Ik kwam hem ook een keer in het park tegen. Had hem zo snel niet gezien. Ze stonden dus al te snuffelen bij elkaar waarop Bikkel de bal los liet voor zijn snufferd. :N: Dan doet die man dus niks he? Kijkt mij alleen aan en zegt (zoals altijd) "als je die bal terug wilt zou ik hem maar snel pakken want anders ben je hem kwijt". :roll: Waarop ik dus in een drafje die bal kon gaan redden.
Nou ik vind dat redelijk aso hoor.
AfbeeldingAfbeelding
Valerie
Zeer actief

Je kunt ook gewoon die bal bij je houden als je die man aan ziet komen.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Valerie schreef:Je kunt ook gewoon die bal bij je houden als je die man aan ziet komen.
:smile: :smile: :smile:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Cash
Zeer actief

Jaap* schreef:
Valerie schreef:Je kunt ook gewoon die bal bij je houden als je die man aan ziet komen.
:smile: :smile: :smile:
nou tsja dat doe ik nu dus ook maar.
Maar ja, als die kerel ineens opduikt....

Beetje de omgekeerde wereld maar dat is wel vaker zo.
AfbeeldingAfbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Quasar zou dat speeltje wel willen afpakken en stampij gaan maken als dat niet lukt. Ik zou er dus niet zo blij mee zijn. Maarrr...Ik weet zelf wel dat het feit dat Quasar dat speeltje wil óns probleem is en niet dat van de andere eigenaar. Ik heb er dus simpelweg niks over te zeggen of anderen hun hond speelgoed laten meenemen.
Buiten dat lijnen we Q toch onmiddelijk aan als we een andere hond zien buiten ons groepje, we hebben er nu geen last meer van.
Afbeelding
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door spijkerhond »

Het was nog niet in me opgekomen om het als een ''probleem'' te zien als mensen hun hond met een voorwerp in de bek laten lopen eigenlijk, moet toch iedereen lekker zelf weten......

O.k. als je ermee gaat lopen gooien in een hele groep honden die elkaar niet kent is dat misschien niet altijd heel handig maar als je niet wilt dat je hond daar aan mee doet dan zorg je dat je daarbij uit de buurt blijft toch?
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”