Komt in veel kleuren voor

Ik vond het zo'n mooi ras, ik vroeg me af of hij ooit wel erkend wordt..
Moderator: moderatorteam

Wat een mooie honden!willekebarens schreef:Ik heb er twee en ze zijn inderdaad geweldig. Ze zijn erkend in Slovenië en mogen nu wel officieel meedoen aan de coursing in de Verenigde Staten.
Er zijn er op dit moment negen in Nederland.
Mijn blonde heet Finnegan (officieel Bonzoi's Dutch Design) en is eigenlijk ietsje te groot, wel een prachtig type, en de zwarte is Cleithe (officieel Jagnes Black Cleithe) (Cleithe is Iers en betekent veertje - ik heb ook 2 Ieren, vandaar) Cleithe is gitzwart en prachtig van maat en heeft alleen een iets te rechte rug <g>. Hij is de vader van het eerste nest in Duitsland.
Ze zijn allebei stapelgek op coursing, en zijn voor windhonden behoorlijk gehoorzaam.

Machtig om te zien, zo'n windhond in actie.willekebarens schreef:ik heb nog even snel twee foto's opgezocht, Cleithe aan het coursen, dat doet ie geweldig en hij GENIET!!!!
Waar haal je dat vandaan?Veenmug schreef:Heerlijk weer een stropend ras en het volgende bos op slot voor loslopende honden.
Die bedoelde ikNanna schreef:Nee. Dat was de jachtwet, die is inmiddels veranderd in de flora- en faunawet.Marjoleine schreef: Buiten dat: we hebben hier een wet op lange honden, als ik me niet vergis?
Lange honden mogen ook los daar wat dat mag MITS duidelijk is dat zij niet aan het stropen zijn.
Coursing is bij mijn weten het op zicht najagen van een kunstmatige prooi dus jachtdrift duidelijk aanwezig. Volgende topic is waarschijnlijk voor degenen die beginnen met prachtige hond zonder zich werkelijk in de hond te verdiepen : ik kan mijn hond nergens loslaten. Zielig maar bezint eer ge begint.Marjoleine schreef:Waar haal je dat vandaan?Veenmug schreef:Heerlijk weer een stropend ras en het volgende bos op slot voor loslopende honden.
Ik zie hier alleen dat ze coursing doen, dat is geen stropen.
Ik zie wel af en toe stropende honden, hoor, daar niet van.
Maar nooit windhonden.
Hier loopt bv een Saluki, die niet stroopt. Die vindt reeën totaal niet interessant en konijnen ook al niet.
Wat hier wel stroopt in een pointer.
Buiten dat: we hebben hier een wet op lange honden, als ik me niet vergis?
Je gaat er zomaar van uit dat degenen hier die het een mooie hond vinden, niet zullen weten waar ze mee bezig zijn.Veenmug schreef:Coursing is bij mijn weten het op zicht najagen van een kunstmatige prooi dus jachtdrift duidelijk aanwezig. Volgende topic is waarschijnlijk voor degenen die beginnen met prachtige hond zonder zich werkelijk in de hond te verdiepen : ik kan mijn hond nergens loslaten. Zielig maar bezint eer ge begint.Marjoleine schreef:Waar haal je dat vandaan?Veenmug schreef:Heerlijk weer een stropend ras en het volgende bos op slot voor loslopende honden.
Ik zie hier alleen dat ze coursing doen, dat is geen stropen.
Ik zie wel af en toe stropende honden, hoor, daar niet van.
Maar nooit windhonden.
Hier loopt bv een Saluki, die niet stroopt. Die vindt reeën totaal niet interessant en konijnen ook al niet.
Wat hier wel stroopt in een pointer.
Buiten dat: we hebben hier een wet op lange honden, als ik me niet vergis?
Mvg Veenmug
TARAKJe kunt dan voor hezelfde geld ook mijn honden als voorbeeld nemen, een zeer gepassioneerde heidewachtel die nooit wegliep en een Duitse staande langhaar van een bejaagde afstamming die zijn rondjes altijd om mij heen en bijna altijd in het zicht maakt.Zelfs nog nooit een bijna-ongeluk gehadNanna schreef:En iemand met een Duitse Staande Langhaar heeft daarmee gefokt en twee pups daarvan in de buurt verkocht. Het hele gezin DSL is inmiddels in een tijdsbestek van twee jaar ruim weggelopen en onder auto's beland......
Geef mij die windhond dus ook maar