joe schreef:IK heb gezocht bij de zoekfunctie (was wel benieuwd) maar heb geen andere topics over dit asiel kunnen vinden. Ook niet bij google.
Ik had van te voren ook gegoogled op internet en kon niets negatiefs vinden over dit asiel, dus daarom ben ik er ook naartoe gereden. Het was 3,5 uur rijden!!
Maar wel de moeite waard, want alhoewel Boy niet helemaal goed loopt (hij loopt in de telgang) is het een schat van een beest. Met de poezen gaat het goed, met andere honden, paarden en kinderen.
Hij is ook erg aanhankelijk en ligt altijd in de buurt.
Hij is zindelijk en loopt goed mee in het bos. Hij let op mij i.p.v. ik op hem (dat was bij de andere Boy, die had een groot vluchttrauma).
Nog wel 1 probleem: Hij durft niet over de tegels bij ons in huis te lopen.
Ik heb nu matjes naar de voerbakken en naar de deur gelegd, zodat hij zich eniogszins kan verplaatsen, maar hij gaat er niet af...hopelijk gaat het nog komen anders is hij wel erg beperkt in zijn bewegingsruimte.
Ik ga trouwens wel vrijdag een kleed kopen voor onder de tafel, zodat hij daar ook op kan, maar ik wil natuurlijk dat hij gewoon op de tegels loopt.
Hij liep er een keer overheen zonder het te weten en het ging goed. Hij heeft er gewoon angst voor.
Nu zei de mevrouw in het asiel het ook dat hij niet over de tegels wilde, maar ja die waren daar zeiknat en spekglad. Waarschijnlijk heeft het hier mee te maken.
Of hij heeft toch last van zijn heupjes, omdat hij ook in de telgang loopt??
Hij kan nog wel goed lopen hoor! Ik loop (buiten de kleine ommetjes) 2 maal daags 3 kwartier en hij is niet moeilijker gaan lopen. En hij rent wat af, zo blij is hij. Hij heeft ook weer helemaal moeten leren snuffelen en plassen. Hij plastte ook als een vrouwtje. De poephouding lukte in het begin ook niet, nu beter.
Het is wat, maar ik ben blij dat ik hem een goed huisje kan geven! Hij is zichtbaar dankbaar!!
Maak je maar niet druk over die telgang dat doen heel veel honden. Wat de tegels betreft zou het kunnen dat hij een keer lelijk is uitgegleden op de tegels en daardoor nu bang is om er op te lopen. Misschien een idee om tijdelijk goedkope vloerbedekking te leggen op de benedenverdieping waar tegels zijn ? Dat deden wij ook altijd als we een pup hadden.
Ben je al bij de dierenarts geweest ?? Wat zei hij ? Welke he je trouwens, ik heb altijd in Ossendrecht gewoond dus misschien ken ik hem/haar