Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

asiel aangeven????

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: asiel aangeven????

Ongelezen bericht door empyree »

joe schreef:IK heb gezocht bij de zoekfunctie (was wel benieuwd) maar heb geen andere topics over dit asiel kunnen vinden. Ook niet bij google.

Ik had van te voren ook gegoogled op internet en kon niets negatiefs vinden over dit asiel, dus daarom ben ik er ook naartoe gereden. Het was 3,5 uur rijden!!
Maar wel de moeite waard, want alhoewel Boy niet helemaal goed loopt (hij loopt in de telgang) is het een schat van een beest. Met de poezen gaat het goed, met andere honden, paarden en kinderen.
Hij is ook erg aanhankelijk en ligt altijd in de buurt.
Hij is zindelijk en loopt goed mee in het bos. Hij let op mij i.p.v. ik op hem (dat was bij de andere Boy, die had een groot vluchttrauma).

Nog wel 1 probleem: Hij durft niet over de tegels bij ons in huis te lopen.
Ik heb nu matjes naar de voerbakken en naar de deur gelegd, zodat hij zich eniogszins kan verplaatsen, maar hij gaat er niet af...hopelijk gaat het nog komen anders is hij wel erg beperkt in zijn bewegingsruimte.
Ik ga trouwens wel vrijdag een kleed kopen voor onder de tafel, zodat hij daar ook op kan, maar ik wil natuurlijk dat hij gewoon op de tegels loopt.
Hij liep er een keer overheen zonder het te weten en het ging goed. Hij heeft er gewoon angst voor.

Nu zei de mevrouw in het asiel het ook dat hij niet over de tegels wilde, maar ja die waren daar zeiknat en spekglad. Waarschijnlijk heeft het hier mee te maken.
Of hij heeft toch last van zijn heupjes, omdat hij ook in de telgang loopt??

Hij kan nog wel goed lopen hoor! Ik loop (buiten de kleine ommetjes) 2 maal daags 3 kwartier en hij is niet moeilijker gaan lopen. En hij rent wat af, zo blij is hij. Hij heeft ook weer helemaal moeten leren snuffelen en plassen. Hij plastte ook als een vrouwtje. De poephouding lukte in het begin ook niet, nu beter.
Het is wat, maar ik ben blij dat ik hem een goed huisje kan geven! Hij is zichtbaar dankbaar!!

Maak je maar niet druk over die telgang dat doen heel veel honden. Wat de tegels betreft zou het kunnen dat hij een keer lelijk is uitgegleden op de tegels en daardoor nu bang is om er op te lopen. Misschien een idee om tijdelijk goedkope vloerbedekking te leggen op de benedenverdieping waar tegels zijn ? Dat deden wij ook altijd als we een pup hadden.

Ben je al bij de dierenarts geweest ?? Wat zei hij ? Welke he je trouwens, ik heb altijd in Ossendrecht gewoond dus misschien ken ik hem/haar ;-)
Sandra
Afbeelding
Makkertje

Ongelezen bericht door Makkertje »

Ik kreeg gisteren een email van een vriendin , en ook een van de medewerksters van de dierenambulance met de link naar deze discussie , en de vraag of mijn hondje hier ook weg kwam , en ja ik heb onze Makkertje daar afgelopen week ook op gehaald en zelfs nog geen uur voordat Joe , Boy ophaalde , zijn wij weggegaan met onze Makkertje .
En ik werd zo verschikkelijk boos over die fabels ( leugens ) van Joe dat ik mij hier ook heb aangemeld , ik ben geen forum lezer , maar deze beschuldigingen zijn absoluut niet waar , pure verzinsels van Joe. Een schande dat zoiets zomaar op forums wordt geplaatst , daarom kom ik er ook haast nooit op !!!

Nu mijn ervaring met het betreffende asiel :

Ik en mijn man en kinderen werden heel vriendelijk ontvangen door de beheerster en 2 vrijwilligers die in het asiel aanwezig waren , eerst konden wij de aanwezige honden bezien op de zeer grote speelweides van het asiel , daarna mochten wij met zijn allen in het keurig netjes asiel , er waren op dat moment 5 honden aanwezig , 2 kleine hondjes , waaronder onze Makkertje , 1 zwarte Labrador , 1 Witte Herder die op een hele grote speelweide liep en een witte Labrador ( die dus Boy moet zijn ) liep ook op een van de grote speelweides.
Nadat wij enige tijd met die mevr. in het asiel waren , kwam er een man binnen , dat bleek de Dierenarts te wezen , die de aanwezige honden kwam onderzoeken , en inenten.
Hierbij zijn wij gewoon bij aanwezig geweest , en hebben dus ook met zijn 4e alles gezien.
Eerst kwamen de kleintjes aan de beurt , en later de grote honden.
De dierenarts heeft ze zeer uitgebreid onderzocht en ingeënt , naar het hart en de longen geluisterd , de ogen en oren nagekeken , en bij de reuen gekeken of alles er nog zat van achteren , en bij de teven naar de vulva , verder zijn alle 5 de honden ook bekeken of ze vlooien of iets anders aan de huid hadden , ook geen een met Teken, zoals beweerd wordt , en het bleek dat bij alle 5 alles in orde was , ik en mijn gezin hebben met alle 5 nog gespeeld en aangehaald , niets mis mee.
De 2 Grote , de herder en de golden retriever werden weer vrolijk naar de speelweides gebracht , perfect .
Over de zogenaamde verwijten over de vloer , ja het gehele asiel was netjes betegeld , en ja als er schoongemaakt is dan zal dat nog wel iets vochtig wezen , maar zeiknat zoals Joe schrijft is absoluut onjuist , daar er in het asiel 2 grote wissers bij de deur stonden .
Dan heeft zij het ook nog over hokjes , maar iedereen kan op de website van het asiel zien dat er maar 2 grote loodsen staan , dus helemaal geen donkere hokjes .

Ik wil verder niet meer ingaan op de leugens die zij hier schrijft , maar kan een ieder aanbevelen , die een hondje uit het asiel wil hebben , en er staat er een op hun site die je aanspreekt , dan kan je met een gerust hart daar naar toe gaan , de hondjes worden liefdevol verzorgd met zeer veel ruimte , ook de binnen verblijven zijn zeer groot , en schoner kunnen ze niet , uitwerpselen heb ik niet gezien , en kan Joe dat ook niet gezien hebben , want de honden liepen allemaal op de speelweides buiten .

En zoals sommigen hier voorstellen , nu de Dierenbescherming en de andere suggesties die gedaan werden , worden bij dit asiel met open armen ontvangen , er ziet er tip top uit , ik zie dagelijks wel heel iets anders bij asiels van de dierenbescherming.

Wat Joe bezield om zoiets op een forum te zetten is walgelijk , en breng goed bedoelde mensen die zich met hart en ziel inzetten voor de zwerf en afstand honden in een kwaad daglicht , dit zou niet mogen op forums.

Dit wou ik toch even kwijt,

Annie
Laatst gewijzigd door Makkertje op 13 mei 2010 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:tongue: en je staat niet toevallig op de loonlijst daar?
Makkertje

Ongelezen bericht door Makkertje »

Nee hoe zou dat kunnen , als je in noord holland woont ???
KimberleyZero
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër

Ongelezen bericht door KimberleyZero »

Waarom zou ze dit in vredesnaam verzinnen.. Wat heeft ze hier voor baad bij dan? Helemaal niets.
dagmar88
Zeer actief

Okay (niet dat een forum profiel nou echt wat zegt), dan nog snap ik niet waarom iemand een asiel zwart zou willen maken en slechte leefomstandigeheden plus aandoeningen van zijn/haar eigen hond bedenkt...
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Op die eerdere link naar een andere discussie over deze kennel zijn ook een heleboel positieve berichten, naast een heleboel negatieve. Hoe kom je daar nou achter, wat de waarheid is, he...

Hoe is het met Boy? Gisteren naar de dierenarts geweest als ik het goed heb? Ben benieuwd!
joe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door joe »

KimberleyZero schreef:Waarom zou ze dit in vredesnaam verzinnen.. Wat heeft ze hier voor baad bij dan? Helemaal niets.
Inderdaad, ik had het liever ook gezien zoals makkertje beschreef.
Ik heb geen zin en baat bij welles nietes discussies, maar het kan gewoon niet waar zien wat Makkertje beschreef. Die mevrouw van het asiel zei zelf op de vraag of hij zindelijk was, dat ze het niet zeker wist, omdat ze met slecht weer niet uit hun kennels komen.
En vrijwilligers??? Ik heb ze niet gezien, maar als ze er geweest zouden zijn, wat doen ze dan de hele dag???? Boy had 10 grote zichtbare teken op zijn kop, en zijn hele vacht was vies en vervilt.
De dierenarts had ze wel geënt, zo stond in het boekje, maar dat was in april. En de onderzoekslijst was niet ingevuld. Waarom wel onderzoeken en dan niet invullen??
Chippen deed ze wel zelf. Ik weet nog steeds niet of dit mag.

Ik heb het idee dat Makkertje, geen Makkertje is maar inderdaad een van de medewerkers of eigenaren. Ik heb via via ook andere discussies van ze gelezen en haar man Henk was daar ook actief bezig om zich verweren.

Maar goed. Boy is inderdaad naar de DA geweest. En zijn gebit was heel slecht. Er zijn 3 rotte tanden en zijn tandvlees is ontstoken. Volgende week moet hij terug, want dan worden de tanden getrokken. Verder heeft hij een zwakke achterhand, maar heeft er geen pijn aan, gelukkig. Zijn oren waren erg vies, maar nog niet ontstoken. Ik heb nu een oorcleaner mee.
Voor de kale plekken (hij noemde het hot spots) op zijn lijf heb ik een soort van acederm. Het helpt nu al!!
De dierenarts vond het verder een schat van een dier!! Hij schat hem trouwens een jaar of 11.
Hopelijk gaat hij nog wat jaartjes mee!! WE doen er in ieder geval alles aan om hem gezond te houden!!
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Ik denk dat Joe niet voor niets een topic op een forum als dit hierover opent.
Laatst gewijzigd door mwillow op 03 sep 2010 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Ik weet niet of het al gemeld is, maar ik klik die link aan over dat asiel/private instelling

en op de voor pagina staat toch duidelijk:
"Wij zijn een private instelling , die de opvang van Loslopende en Zwerfhonden verzorgd voor de Gemeente Achtkarspelen. Wij zijn geen asiel van de Dierenbescherming , en hebben ook geen vrijwilligers en ook geen dierenartsen die gratis de honden behandelen , en krijgen ook geen enkele bijdragen uit collectes of giften , zoals de asiels van de dierenbescherming. "

En wat die Makkertje/Anne net zegt over niet in Friesland kunnen werken omdat ze in noord holland woont.
Den helder of alkmaar ligt ook in noord holland en dan ben je in een half uurtje in friesland dus dat vind ik een raar antwoord....
T komt bij mij een beetje raar over allemaal.....
De eigenaar van Boy krijgt toch niet zomaar een oorcleaner mee....
Afbeelding
mwillow

xx
Laatst gewijzigd door mwillow op 03 sep 2010 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

SandraH schreef:Toendertijd was het een officieel stagebedrijf vanuit een opleiding dierverzorging. Of dat nu nog steeds zo is, weet ik niet. Dus vrijwilligers zullen ze inderdaad niet hebben, zoals dat in een asiel onder beheer van gemeentesubsidie wel het geval is. En dat is ook niet zo raar als je nagaat dat hier een enorm groot fok- en pensionbedrijf achter zit. Dan refereer ik aan de diverse topics op het bouvierforum.
Er staat nu ook op de voorpagina:
Nog stageplaatsten beschikbaar voor het studiejaar 2009/2010
Afbeelding
joe
Zeer actief

Tijdens mijn boswandeling met Boy vanmorgen kwam nog het volgende in me op.
De dag dat ik Boy uit het asiel haalde (vorige week maandag) was het een en al regen die dag.
Als Boy een uur daarvoor nog in de speelwiede zou zijn geweest, dan had ik toch iets van die regen op zijn vacht moeten zien??? Of zouden die 2 vrijwilligers hem lekker hebben drooggefönt??? :idea:

Daarbij...hoe weet Makkertje wanneer en hoelaat ik hem heb opgehaald???
Komt allemaal een beetje vreemd over en dan nog dat geweldige verkooppraatje...en beweren dat ik lieg. Net als andere forummers al aangaven, waarom zou ik?? Ik heb er geen enkel belang bij om dit asiel zwart te maken. De reden is dat ik mij zorgen maak over het welzijn van die honden daar. En ik hoop dat de AID er werk van gaat maken en ik hoop nu door het openen van dit topic, dat de eigenaren ook eens achter hun oren gaan krabben en de zaken gaan verbeteren in de PRAKTIJK, i.p.v. op de website, want op "papier" kunnen we allemaal alles op orde hebben.
joe
Zeer actief

Makkertje schreef: Nadat wij enige tijd met die mevr. in het asiel waren , kwam er een man binnen , dat bleek de Dierenarts te wezen , die de aanwezige honden kwam onderzoeken , en inenten.
Hierbij zijn wij gewoon bij aanwezig geweest , en hebben dus ook met zijn 4e alles gezien.
Eerst kwamen de kleintjes aan de beurt , en later de grote honden.
De dierenarts heeft ze zeer uitgebreid onderzocht en ingeënt , naar het hart en de longen geluisterd , de ogen en oren nagekeken , en bij de reuen gekeken of alles er nog zat van achteren , en bij de teven naar de vulva , verder zijn alle 5 de honden ook bekeken of ze vlooien of iets anders aan de huid hadden , ook geen een met Teken, zoals beweerd wordt , en het bleek dat bij alle 5 alles in orde was , ik en mijn gezin hebben met alle 5 nog gespeeld en aangehaald , niets mis mee.
En dan nu het bewijs dat je liegt: In Boy zijn paspoort staat dat hij 4 april 2010 geënt is door de dierenarts. (is ook het enige wat er in heel zijn paspoort zit, verder niets ingevuld).
Als jullie willen kan ik dit scannen en laten zien!!
Dus niets je was erbij toen ze geënt en onderzocht werden!!
Ben benieuwd wat je hierop te melden hebt.
dagmar88
Zeer actief

:wink: Ik snap dat je je druk maakt, Joe; maar jij hoeft niets te bewijzen hoor. Denk dat iedereen al vanaf een kilometer ruikt dat het hele Makkertje verhaal geen zuivere koffie is.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

dagmar88 schreef::wink: Ik snap dat je je druk maakt, Joe; maar jij hoeft niets te bewijzen hoor. Denk dat iedereen al vanaf een kilometer ruikt dat het hele Makkertje verhaal geen zuivere koffie is.
precies niet druk om maken, ik denk dat iedereen wel weet wie ze kunnen geloven nu....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
joe
Zeer actief

malinois schreef:
dagmar88 schreef::wink: Ik snap dat je je druk maakt, Joe; maar jij hoeft niets te bewijzen hoor. Denk dat iedereen al vanaf een kilometer ruikt dat het hele Makkertje verhaal geen zuivere koffie is.
precies niet druk om maken, ik denk dat iedereen wel weet wie ze kunnen geloven nu....
Dank jullie voor dit advies. Ik maak me inderdaad druk omdat ik niet tegen onrecht kan en dat wil ik dan ook als het kan bewijzen. Ik voel me al een hele tijd opgefokt en dat is het inderdaad niet waard. Ben blij dat jullie door de dingen heen kunnen lezen.
mwillow

xx
Laatst gewijzigd door mwillow op 03 sep 2010 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
joe
Zeer actief

Hier is trouwens een foto van mijn inmiddels mooi getoiletteerde manneke. Normaal ben ik niet zo van het aankleden hoor!! Maar we zijn allemaal in de WK stemming :lol1:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WPHGI6BM.jpg

Hier nog een foto van zijn slecht verzorgde gebit. De tanden verder naar achteren zitten helemaal onder het tandsteen, maar die kreeg ik niet op de foto. Was best lastig bekje open doen en foto maken tegelijk.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PY7E6UHO.jpg
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Maar wat moet zo'n asiel dan aan zijn gebit doen? Zo heul erg slecht vind ik zijn gebit niet. Zeker niet dusdanig slecht dat deze getrokken zouden moeten worden. Van wat ik van jou zie (foto) zie ik er 1 die redelijk wat “tandsteen” heeft maar niet onoverkomelijk, en die zou ik persoonlijk ook echt niet laten trekken. De andere trouwens ook niet. Tandvlees ziet er wel (bij de grote) ontstoken uit, maar dat hoeft nog geen reden te zijn om de tanden te laten trekken. Nogmaals (en ik heb daar de tanden van die van mijn moeder daar als voorbeeld van) die zijn mijn inziens toch echt niet dusdanig slecht dat ze getrokken zouden moeten worden.

Vwb die teken, ja ik weet niet. Een hond die zoals jij zegt 15 teken heeft daarbij zal toch minimaal het bloed zijn getest .En dat lees ik nergens terug (je bent bij je DA geweest). Je hebt de hond nu dusdanig “lang” dat ik me haast niet kan voorstellen dat als die idd 15 teken zou hebben gehad daar geen “ziekteverschijnselen” van zou hebben eerlijk gezegd :19:

Tja, en voor de rest. Het is nou eenmaal geen jonkie. Je weet bij voorbaat al dat er e.e.a. aan kan (gaan) mankeren. Dat kun je het “asiel” niet kwalijk nemen.

Als ik de foto’s zo zie, zie ik een “ mooitje”. Ik zie in ieder geval geen slecht verzorgde, uitgemergelde hond. Als ik vroeger met de bouvier naar buiten ging terwijl het regende zag ie er niet uit :19:

Wat ik van jou lees over die “gladde” vloeren. Ik kan me daarin evenmin voorstellen dat zij te beroerd zouden zijn om de (stenen) vloeren aan te trekken aangezien ze daar hun eigen “veiligheid” mee in geding brengen. Al heb je nog zulke “wereldschoenen” aan. Bij net schoongespoten vloeren hoor je goede schoenen aan te hebben en zelfs dan moet je nog uitkijken, dus dat ze de vloeren nat laten, ja sorry, ik weet echt niet wat ik er van moet denken. Hoe dan ook hoop ik dat je idd nog heel veel plezier van hem mag beleven, want als ik de foto zo zie is het ene schat van een hond :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

smoekie schreef:

Vwb die teken, ja ik weet niet. Een hond die zoals jij zegt 15 teken heeft daarbij zal toch minimaal het bloed zijn getest .En dat lees ik nergens terug (je bent bij je DA geweest). Je hebt de hond nu dusdanig “lang” dat ik me haast niet kan voorstellen dat als die idd 15 teken zou hebben gehad daar geen “ziekteverschijnselen” van zou hebben eerlijk gezegd :19:
Nee hoor, dat hoeft zeker niet, ik heb 4 jaar geleden in Oostenrijk een hele avond gewandeld, eenmaal op de camping terug heb ik van Xena meer dan 37 teken verwijderd... ze is er nooit een sec. ziek van geweest...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
smoekie
Zeer actief

malinois schreef:
smoekie schreef:

Nee hoor, dat hoeft zeker niet, ik heb 4 jaar geleden in Oostenrijk een hele avond gewandeld, eenmaal op de camping terug heb ik van Xena meer dan 37 teken verwijderd... ze is er nooit een sec. ziek van geweest...
Zou kunnen. Maar die heb jij zo te lezen (zoals normaal is) direct bij thuiskomst gecontroleerd en ook verwijderd. Dan hebben ze er dus niet langer opgezeten dan 24(48 u). In geval van Joe dus zeker wel. Tenzij de asielhouders zo "goed" zijn geweest en de hond(en) lekker mee te hebben genomen voor een boswandeling :19: Maar ik kan me niet zo heel goed voorstellen dat indien een hond in het asiel zit, deze lekker mee uitgenomen wordt voor een lekkere boswandeling :19: En zo wel, is dat dus alleen maar een pluspunt in mijn ogen. :19:

Die komen doorgaans "binnen" en blijven "binnen" dus al wat er zit is van voor die tijd. Dus ook die teken. En met dat in het achterhoofd kan ik me dus niet voorstellen dat een DA de hond daar niet op test en/of de hond "zoveel" geluk heeft daar geen narigheid van te ondervinden.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
mwillow

smoekie schreef:Zou kunnen. Maar die heb jij zo te lezen (zoals normaal is) direct bij thuiskomst gecontroleerd en ook verwijderd. Dan hebben ze er dus niet langer opgezeten dan 24(48 u). In geval van Joe dus zeker wel. Tenzij de asielhouders zo "goed" zijn geweest en de hond(en) lekker mee te hebben genomen voor een boswandeling :19: Maar ik kan me niet zo heel goed voorstellen dat indien een hond in het asiel zit, deze lekker mee uitgenomen wordt voor een lekkere boswandeling :19: En zo wel, is dat dus alleen maar een pluspunt in mijn ogen. :19:

Die komen doorgaans "binnen" en blijven "binnen" dus al wat er zit is van voor die tijd. Dus ook die teken. En met dat in het achterhoofd kan ik me dus niet voorstellen dat een DA de hond daar niet op test en/of de hond "zoveel" geluk heeft daar geen narigheid van te ondervinden.
Daar heb je geen boswandeling voor nodig, Smoekie. De teken 'wonen' hier gewoon in mijn achter- en voortuin.....als dit asiel een beetje langs bosrijk gebied gelegen is, dan kun je die pech zomaar hebben. Een hond hoeft niet ziek te worden van een x-aantal teken in zijn lijf. Het hoeven geen besmette teken geweest zijn en mocht dat wel zo zijn, dan hoeft dat niet op dat moment ziekteverschijnselen te geven, maar pas veel later bij bv. een sterk verminderde weerstand. Weet je overigens de kosten van zo'n tekenonderzoek? Daar gaat geen asiel zich aan wagen, hoor. :mrgreen:
smoekie
Zeer actief

SandraH schreef:
smoekie schreef:Zou kunnen. Maar die heb jij zo te lezen (zoals normaal is) direct bij thuiskomst gecontroleerd en ook verwijderd. Dan hebben ze er dus niet langer opgezeten dan 24(48 u). In geval van Joe dus zeker wel. Tenzij de asielhouders zo "goed" zijn geweest en de hond(en) lekker mee te hebben genomen voor een boswandeling :19: Maar ik kan me niet zo heel goed voorstellen dat indien een hond in het asiel zit, deze lekker mee uitgenomen wordt voor een lekkere boswandeling :19: En zo wel, is dat dus alleen maar een pluspunt in mijn ogen. :19:

Daar heb je geen boswandeling voor nodig, Smoekie. De teken 'wonen' hier gewoon in mijn achter- en voortuin.....als dit asiel een beetje langs bosrijk gebied gelegen is, dan kun je die pech zomaar hebben. Een hond hoeft niet ziek te worden van een x-aantal teken in zijn lijf. Het hoeven geen besmette teken geweest zijn en mocht dat wel zo zijn, dan hoeft dat niet op dat moment ziekteverschijnselen te geven, maar pas veel later bij bv. een sterk verminderde weerstand. Weet je overigens de kosten van zo'n tekenonderzoek? Daar gaat geen asiel zich aan wagen, hoor. :mrgreen:
Dan gaan we die "discussie" toch lekker krijgen. :19: Ik vind het prima hoor. Maar als je ziet "waar" zij zitten ,en "waar" zij hun buitenspeelweide is zie je dat deze geenzins "in" het bos is. En als jij zegt dat een hond 15 (37)teken op zich kan hebben (voor langere tijd) zonder daarvan ziek te zijn prima hoor. Er zijn altijd uitzonderingen. En idd een asiel zal die kosten doorgaans niet op zich nemen. Ik doel, dan ook zeker niet op het asiel maar wel op Joe die met de hond bij de DA geweest is. Ik kan me daarin in ieder geval niet voorstellen dat de DA het nagelaten heeft (of Joe ) de hond ook een bloedonderzoek af te nemen.
:hmmm:
mwillow

smoekie schreef:Dan gaan we die "discussie" toch lekker krijgen. :19: Ik vind het prima hoor. Maar als je ziet "waar" zij zitten ,en "waar" zij hun buitenspeelweide is zie je dat deze geenzins "in" het bos is. En als jij zegt dat een hond 15 (37)teken op zich kan hebben (voor langere tijd) zonder daarvan ziek te zijn prima hoor. Er zijn altijd uitzonderingen. En idd een asiel zal die kosten doorgaans niet op zich nemen. Ik doel, dan ook zeker niet op het asiel maar wel op Joe die met de hond bij de DA geweest is. Ik kan me daarin in ieder geval niet voorstellen dat de DA het nagelaten heeft (of Joe ) de hond ook een bloedonderzoek af te nemen.
'Wij' zitten ook niet 'in' een bos................en toch hebben we die kolere teken in onze tuin kado. :mrgreen:
Het is doorgaans niet zo dat dierenartsen zelf spontaan een uitgebreid onderzoek op de 3 tekenziektes aanbieden. Ik heb daar zelf om moeten vragen, aangezien hij 'onze' tekenplaag en de hoeveelheid vastzitters bij mijn honden geen aanleiding genoeg vond om te onderzoeken. (Dat zijn er overigens geen 15 per dag, want de meeste heb ik levend te pakken en de sporadische vastzitters zijn er binnen een paar uur vanaf gedraaid.) Wie weet is dat totaal niet ter sprake gekomen. Maar daar kan Joe antwoord op geven en de 'discussie' met je over aangaan. :F: Ik reageer enkel op jou over die teken dat je daar dan een flinke boswandeling voor nodig hebt....not....... :W:
smoekie
Zeer actief

SandraH schreef:
smoekie schreef:Dan gaan we die "discussie" toch lekker krijgen. :19: Ik vind het prima hoor. Maar als je ziet "waar" zij zitten ,en "waar" zij hun buitenspeelweide is zie je dat deze geenzins "in" het bos is. En als jij zegt dat een hond 15 (37)teken op zich kan hebben (voor langere tijd) zonder daarvan ziek te zijn prima hoor. Er zijn altijd uitzonderingen. En idd een asiel zal die kosten doorgaans niet op zich nemen. Ik doel, dan ook zeker niet op het asiel maar wel op Joe die met de hond bij de DA geweest is. Ik kan me daarin in ieder geval niet voorstellen dat de DA het nagelaten heeft (of Joe ) de hond ook een bloedonderzoek af te nemen.
'Wij' zitten ook niet 'in' een bos................en toch hebben we die kolere teken in onze tuin kado. :mrgreen:
Het is doorgaans niet zo dat dierenartsen zelf spontaan een uitgebreid onderzoek op de 3 tekenziektes aanbieden. Ik heb daar zelf om moeten vragen, aangezien hij 'onze' tekenplaag en de hoeveelheid vastzitters bij mijn honden geen aanleiding genoeg vond om te onderzoeken. (Dat zijn er overigens geen 15 per dag, want de meeste heb ik levend te pakken en de sporadische vastzitters zijn er binnen een paar uur vanaf gedraaid.) Wie weet is dat totaal niet ter sprake gekomen. Maar daar kan Joe antwoord op geven en de 'discussie' met je over aangaan. :F: Ik reageer enkel op jou over die teken dat je daar dan een flinke boswandeling voor nodig hebt....not....... :W:
Nog 1x dan. “Zij” (TS) is naar de DA geweest. Ik kan me persoonlijk niet voorstellend dat zij bij de DA niet zoals zij wel hier deed zou hebben verteld dat de hond 15 teken had. Daarbij kan ik me ook totaal niet voorstellen dat de betreffende DA niet zou hebben gezegd voor de zekerheid een onderzoek te laten doen. Die van mij had er destijds 2 en de DA adviseerde mij zelfs nog (omdat het 3 dgn later was) Nell er toch op te laten onderzoeken, uiteraard zal dit wel weer uit “geldbelag” zijn geweest :hmmm: Desalniettemin deed ik het graag en had ik het er graag voor ove en zo duur vond ik het nou ook weer niet.

Maar goed, zoals gezegd is er hier toch wat “langer” overheen gegaan dan bij Mal of bij jou. Een “paar” uur of meer dan 24-48 vind ik toch wel een dusdanig verschil hoor. Daarbij komt het nu ff op mij over alsof die teken “niks” kwaad doen terwijl ik topics heb gelezen waarin de 1 na de ander dusdanig in paniek was en aangeraden werd onderzoek te laten doen :hmmm: Het zal dan wel. De rest van geschreven wordt achterwege gelaten. Ik blijf erbij dat het “asiel” noch iets kan doen aan die teken, noch iets kan doen aan ’t ontstoken tandvlees. Blijft over de vieze vacht. :19: en ook daar kan ik niet anders zeggen dat die van ons ook 1 grote klittebol was (bouvier) als die in de regen was meegeweest en lekker door de “shit” had liggen rollen.

Ik kan niet anders dan zeggen dat het alleen maar voor t “asiel” zou pleiten als zij de honden idd mee zouden nemen voor een boswandeling. En dat ze de honden niet onder de douche zetten na een regenbui met alles wat daarbij hoort, tja sorry hoor. Ik kan het me wel voorstellen als je het moet doen zonder overheidssubsidie e.d. :19:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

smoekie schreef:Nog 1x dan. “Zij” (TS) is naar de DA geweest. Ik kan me persoonlijk niet voorstellend dat zij bij de DA niet zoals zij wel hier deed zou hebben verteld dat de hond 15 teken had. Daarbij kan ik me ook totaal niet voorstellen dat de betreffende DA niet zou hebben gezegd voor de zekerheid een onderzoek te laten doen. Die van mij had er destijds 2 en de DA adviseerde mij zelfs nog (omdat het 3 dgn later was) Nell er toch op te laten onderzoeken, uiteraard zal dit wel weer uit “geldbelag” zijn geweest :hmmm: Desalniettemin deed ik het graag en had ik het er graag voor ove en zo duur vond ik het nou ook weer niet.

Maar goed, zoals gezegd is er hier toch wat “langer” overheen gegaan dan bij Mal of bij jou. Een “paar” uur of meer dan 24-48 vind ik toch wel een dusdanig verschil hoor.:
Maar hoe weet je nu of die teken er al drie dagen op zitten ,je hond komt toch wel vaker buiten dan een keer per drie dagen :denken:
Volgens mij zit een teek er ook nooit zo lang op die vreet zich vol en valt er af bij mijn weten.
Onze honden hebben ook weleens een teek maar daar gaan we echt niet elke keer voor naar de da ,dus ja een onderzoek voor een hond die een teek op zich heeft gehad vind ik geldbejag :mrgreen:
mwillow

smoekie schreef:Nog 1x dan. “Zij” (TS) is naar de DA geweest. Ik kan me persoonlijk niet voorstellend dat zij bij de DA niet zoals zij wel hier deed zou hebben verteld dat de hond 15 teken had. Daarbij kan ik me ook totaal niet voorstellen dat de betreffende DA niet zou hebben gezegd voor de zekerheid een onderzoek te laten doen. Die van mij had er destijds 2 en de DA adviseerde mij zelfs nog (omdat het 3 dgn later was) Nell er toch op te laten onderzoeken, uiteraard zal dit wel weer uit “geldbelag” zijn geweest :hmmm: Desalniettemin deed ik het graag en had ik het er graag voor ove en zo duur vond ik het nou ook weer niet.
Nog 1x dan van mijn kant...maar dan ook echt de laatste x in reactie op jou... :F:
Die discussie zal je met Joe aan moeten gaan. Ik kan jou niet vertellen hoe lang die teken er al op hebben gezeten. Als mijn honden hier door een nest hebben gebanjerd in het bos (ja, nu wel...bos...), dan ga ik daarvoor echt niet naar een dierenarts voor uitgebreid tekenonderzoek. Ga ik dat melden bij mijn dierenartspraktijk (die overigens ook in datzelfde gebied woont en regelmatig zijn honden daar laat lopen), doet hij het nog net niet af als onzin. Ik heb de tijd om de boel binnen 24 uur eraf te krijgen. Als er geen ziekteverschijnselen zijn, is het onzinnig om prefentief antibiotica te verstrekken. En al zeker niet aan 1 van mijn honden. http://www.lymenet.nl/info/teken-verwijderen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door mwillow op 03 sep 2010 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
joe
Zeer actief

smoekie schreef:Maar wat moet zo'n asiel dan aan zijn gebit doen? Zo heul erg slecht vind ik zijn gebit niet. Zeker niet dusdanig slecht dat deze getrokken zouden moeten worden. Van wat ik van jou zie (foto) zie ik er 1 die redelijk wat “tandsteen” heeft maar niet onoverkomelijk, en die zou ik persoonlijk ook echt niet laten trekken. De andere trouwens ook niet. Tandvlees ziet er wel (bij de grote) ontstoken uit, maar dat hoeft nog geen reden te zijn om de tanden te laten trekken. Nogmaals (en ik heb daar de tanden van die van mijn moeder daar als voorbeeld van) die zijn mijn inziens toch echt niet dusdanig slecht dat ze getrokken zouden moeten worden.

Tja, en voor de rest. Het is nou eenmaal geen jonkie. Je weet bij voorbaat al dat er e.e.a. aan kan (gaan) mankeren. Dat kun je het “asiel” niet kwalijk nemen.

Als ik de foto’s zo zie, zie ik een “ mooitje”. Ik zie in ieder geval geen slecht verzorgde, uitgemergelde hond. Als ik vroeger met de bouvier naar buiten ging terwijl het regende zag ie er niet uit :19:

Wat ik van jou lees over die “gladde” vloeren. Ik kan me daarin evenmin voorstellen dat zij te beroerd zouden zijn om de (stenen) vloeren aan te trekken aangezien ze daar hun eigen “veiligheid” mee in geding brengen. Al heb je nog zulke “wereldschoenen” aan. Bij net schoongespoten vloeren hoor je goede schoenen aan te hebben en zelfs dan moet je nog uitkijken, dus dat ze de vloeren nat laten, ja sorry, ik weet echt niet wat ik er van moet denken. Hoe dan ook hoop ik dat je idd nog heel veel plezier van hem mag beleven, want als ik de foto zo zie is het ene schat van een hond :ok:
Het is ook een schat van een beest!
De tanden die getrokken moeten worden zitten achter in zijn bek.
Die moeten er echt uit, want ze zijn echt rot; hij heeft het laten zien en zijn bek stinkt ook enorm. De DA heeft wel een bloedonderzoek gedaan, maar niet op teken, denk ik.
Ik zal er eens na vragen. Wat kan hij krijgen dan van die teken en hoe herken je het?
Bij ons zitten er ook enorm veel teken in het bos. Ik controleer hem na elke wandeling en hij heeft nu een Scalibur band om, maar die werkt nog niet.
Boy was volgens de DA wel te mager, maar voor een oudere hond heeft hij ze liever te mager dan te dik, maar ik moest hem wel extra gaan voeren.

Al met al vind ik dat ze hem op zijn minst voor de verkoop hadden kunnen "oplappen". Niet dat de dieren daar beter door worden. Maar als je ziet hoe hij van een bad, borstelbeurt en tekentang is opgeknapt. En nee, ik verwacht niet dat ze hem vooraf wassen, maar een hele aanelkaar geklitte, vervilte vacht duidt mijns insziens op verwaarlozing, net als ontstoken tandvlees, rotte tanden en teken. Dit valt voor mij niet goed te praten.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Makkertje schreef:Ik kreeg gisteren een email van een vriendin , en ook een van de medewerksters van de dierenambulance met de link naar deze discussie , en de vraag of mijn hondje hier ook weg kwam , en ja ik heb onze Makkertje daar afgelopen week ook op gehaald en zelfs nog geen uur voordat Joe , Boy ophaalde , zijn wij weggegaan met onze Makkertje .
En ik werd zo verschikkelijk boos over die fabels ( leugens ) van Joe dat ik mij hier ook heb aangemeld , ik ben geen forum lezer , maar deze beschuldigingen zijn absoluut niet waar , pure verzinsels van Joe. Een schande dat zoiets zomaar op forums wordt geplaatst , daarom kom ik er ook haast nooit op !!!
Annie
Hm...
Ik wil niet ingaan over wie gelijk heeft en wie niet, maar wat ik heel kwalijk vind en waar kennelijk verder niemand over valt is het feit dat kennelijk linken naar een topic op dit forum worden doorgestuurd aan mensen.
Ik kan DAAR dus heel boos over worden.
Waar haalt iemand het lef vandaan om dat maar te doen??!!

Ik weet dat op internet niets prive echt prive is, maar om dan maar linken te gaan doorsturen over topics (volstrekt ongeacht welk topic, wie de TS is en wie of wat er beschuldigd wordt...of vrijgepleit.

Ik zal wel weer het halve forum over me heen krijgen, maar ik vind het alle fatsoensnormen overschrijden om dat te doen. Normen en waarden zijn al zo zeldzaam aan het worden.... moet dat nou ook hier weer verspeeld worden??

En echt, ik weet het; niets op internet is prive... maar zullen we dan in ieder geval met elkaar het fatsoen op kunnen brengen dat dat wat hier besproken wordt ook hier blijft??

Suzanne
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”