Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat vinden jullie hiervan? (art vanmorgen in de krant)

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Re: Wat vinden jullie hiervan? (art vanmorgen in de krant)

Ongelezen bericht door Jaap* »

We hebben er allemaal een handje van om excuses te bedenken :mrgreen:
Liefde maakt blind :wink:
Maar ik vind het, in het belang van de hond, belangrijk om gedrag serieus te nemen en te zien voor wat het echt is.
Natuurlijk kun je er vaak om lachen, maar je moet de dingen wel blijven zien zoals ze zijn vind ik.
Anders doe je je hond écht tekort :wink:
Ik ben van mening dat een kleine hond echt wel snapt wat de intenties zijn. Die begrijpt heus wel of een hond over hem heen hangt vanwege het er overheen hangen, of dat het is omdat hij er anders niet bij kan. Ze benne niet gek :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

S@ndr@ schreef:hij gaat ook vaak liggen, maar dat mag hij dan weer niet van mij :oohja: , er is wat dat betreft niet echt een oplossing, maar ik mot geen hond die zomaar midden op straat gaat liggen :roll: :Q:
Als er contact komt tussen de honden dan vind ik het prima hoor dat Vera zich klein maakt. Ik ga haar niet beperken in haar communicatie dan. Op 30 meter afstand alvast gaan liggen, nee, dat doen we niet :mrgreen: Maar tijdens de interactie? Van mij mag ze. Dit is dan over het algemeen toch in losloopgebied.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

na laat ik het zo zeggen honden die niet op 6 meter afstand al gaan grommen en tanden laten zien omdat er een soort van gigant aankomt maken er ook geen bezwaar tegen, en het is vaak maar heel even, dus de bedoeling zal niet kwaad zijn, als je daarvan uit zou gaan.
maar de meeste kleine hondjes zijn misschien niet gek, maar ze hebben wel een behoorlijk vooroordeel :wink:
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 06 jun 2010 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
S@ndr@
Zeer actief

Moos schreef:
S@ndr@ schreef:hij gaat ook vaak liggen, maar dat mag hij dan weer niet van mij :oohja: , er is wat dat betreft niet echt een oplossing, maar ik mot geen hond die zomaar midden op straat gaat liggen :roll: :Q:
Als er contact komt tussen de honden dan vind ik het prima hoor dat Vera zich klein maakt. Ik ga haar niet beperken in haar communicatie dan. Op 30 meter afstand alvast gaan liggen, nee, dat doen we niet :mrgreen: Maar tijdens de interactie? Van mij mag ze. Dit is dan over het algemeen toch in losloopgebied.
Ik kom ze meestal op de stoep tegen en wil het niet hebben daar,
en vind het toch al niet zoveel om kennis te maken aan de riem :oeps:
Moos
Zeer actief

Jaap* schreef: Ik ben van mening dat een kleine hond echt wel snapt wat de intenties zijn. Die begrijpt heus wel of een hond over hem heen hangt vanwege het er overheen hangen, of dat het is omdat hij er anders niet bij kan. Ze benne niet gek :wink:
Ik denk dat dat toch ook wel aan het karakter van de kleine hond ligt. Saar vindt grote honden die met die snufferd bij haar komen sowieso gewoon vaak niet zo leuk. En of ze dan het een beetje intimiderend bedoelen of niet, ze mot gewoon liever geen grote gok van een vreemde hond te dichtbij (ze loopt dan weg overigens, staart laag). Kleine intimiderende reutjes bek ze wel af.
De kleine hondjes die zich door Vera geintimideerd voelen zijn ook van dat type, schat ik zo in. Je kan veel zeggen van Vera, maar initimiderend is ze niet namelijk :mrgreen: Wel groter dan een klein haarballetje, en vaak zie je zo'n klein haarballetje ook al wat schichtig naderen, en vervolgens wat bangig reageren als Vera terugsnuffeld en niet gaat liggen. Terwijl ze Saar best redelijk oke vinden :wink:

Saar moet die grote gokken niet, omdat zijzelf heel snel denkt "zal vast een engerd zijn, vast, vast!". En dan krijg je dus dat ze zodra er ook maar een beetje iets van overgehangen wordt, al dan niet omdat ze er niet bij kunnen, al denkt "hop wegwezen".
Moos was meer van het type "da's vast zo'n etterbal die komt klieren, zal je weer zien natuurlijk :roll: :S: ", en die dacht bij het minste of geringste overgehang van een grote hond al "yep, daar gaan ze, zie je wel, opzouten!".
Beetje als mensen die meteen weglopen als iemand waarover ze twijfelen ze nadert, of die meteen de verdediging inschieten terwijl dat (nog) nergens voor nodig is :mrgreen:
Bij kleine hondjes hebben ze dat veeeeeel minder, da's toch minder snel bedreigend ofzo denk ik.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

S@ndr@ schreef: maar de meeste kleine hondjes zijn misschien niet gek, maar ze hebben wel een behoorlijk vooroordeel :wink:
Dat is geen vooroordeel, da's door schade en schande wijs geworden :wink:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

en dus van te tevoren al bepaald hebben deze is voor mij nodig of niet,
dat heet een vooroordeel :wink:
want niet iedere grote hond wil je schade berokkenen, ook al denken sommige dat wel
Moos
Zeer actief

S@ndr@ schreef:en dus van te tevoren al bepaald hebben deze is voor mij nodig of niet,
dat heet een vooroordeel :wink:
In de stricte zin van het woord wel, maar ik vind die negatieve bijklank in dit geval niet terecht. Als je als hondje van een paar kilo ontelbare keren het veld over bent gemept door groterds die "alleen maar willen spelen", of tig keer als prooi bent opgejaagd, daar ga je je reacties daarop aanpassen. Ik vind dat niet meer dan logisch. Die hondjes handelen ook alleen maar naar eerdere ervaringen. Net zoals ze soms katten gaan mijden nadat ze een aantal keren fiks gemept zijn. Dan is het misschien een vooroordeel dat ze de vriendelijke katten ook eng vinden, maar het is wel vokomen logisch, en die negatieve klank die bij vooroordeel hoort vind ik dan niet passend :wink:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

en toch is het dat wel, ik heb ook een vooroordeel naar hedders toe en waar het door komt, komt het door,
maar het blijft een vooroordeel.
de negatieve bijsmaak plak je er zelf aan hoor,
het is gewoon een simpele constatering van het feit.
de meeste postbodes zijn doodsbang voor honden en niet iedere hond hoeft de postbode te hebben, dus is dat een vooroordeel, ik zie een hond en ik ben bang want ik ben zo vaak al ( bijna)gebeten straks gaat deze het ook doen.
en dan zijn er vaak nog helemaal geen signalen, alleen ik zie een hond :19:
en het is me verder wel goed hoor, als je het anders wilt noemen, :19:
S@ndr@
Zeer actief

Martijn schreef:
S@ndr@ schreef:en toch is het dat wel, ik heb ook een vooroordeel naar hedders toe en waar het door komt, komt het door,
Nou en?

Wat zijn ze jou verplicht dan?

Ik ga niet bij de 40ste Cane Corso proberen opf deze misschien anders is.
Als jij het zegt zal het wel maar ik hoef het niet in actie te zien.

En als jij geen zin hebt om met Eva uit te proberen of ze wel of geen kuthedder is vind ik dat ook prima. Wat is daar mis mee?

Rastype zit niet zoveel in de kop als in de kleur en de bouw. Dat rastype herkennen is geen vooroordeel maar gezond nadenken.

Noem het een vooroordeel maar het is wel praktisch. Ik heb geen zin om gezeik met een hond te krijgen om het baasje niet te kwetsen met mijn vooroordelen. Ik bepaal zelf wel waar mijn hond wel en niet mee speelt en of de ander daardoor in crisis raakt zal me worst zijn.

Vooroordelen zijn reuze handig. Daar moet je niet zo spastisch over doen, joh.
tja wie doet er hier nu spastisch :denken:
het ging over een woord en niet of het al dan niet terecht was, dacht ik
jeetje wat maak je je weer druk
S@ndr@
Zeer actief

doe eens niet zo moeilijk man,
daar ging het toch helemaal niet over
Moos
Zeer actief

S@ndr@ schreef:en toch is het dat wel, ik heb ook een vooroordeel naar hedders toe en waar het door komt, komt het door,
de negatieve bijsmaak plak je er zelf aan hoor,
het is gewoon een simpele constatering van het feit.
de meeste postbodes zijn doodsbang voor honden en niet iedere hond hoeft de postbode te hebben, dus is dat een vooroordeel, ik zie een hond en ik ben bang want ik ben zo vaak al ( bijna)gebeten straks gaat deze het ook doen.
en dan zijn er vaak nog helemaal geen signalen, alleen ik zie een hond :19:
en het is me verder wel goed hoor, als je het anders wilt noemen, :19:
Het is als postbode wel zo slim als je op je hoede bent bij honden als je de post bezorgt, als je al een aantal keren gebeten bent. Toch? :mrgreen:
Die kleine hondjes die tig keer als voetbal gebruikt zijn, zijn ook niet achterlijk, en gaan dan dus anders reageren op (bepaalde) grote honden. Saar is vaak angstig voor Herder-achtigen omdat ze de ervaring heeft dat ze 9 van de 10 keer haar op willen jagen. Vooroordeel, ja deels, maar wel een verdraaid handige als je niet uiteindelijk een keer als prooi gevangen wilt worden.
Dus ja, je kan het een vooroordeel noemen als een klein hondje door ervaringen op een bepaalde manier gaat reageren op (bepaalde) grote honden. Maar als je maar genoeg vervelende ervaringen gehad hebt is het zodanig daarop gebasseerd dat je het nauwelijks meer alleen maar een vooroordeel kan noemen. Het is immers vaak genoeg waarheid gebleken :wink:

En dan heb je nog kleine hondjes die gewoon ettertjes zijn, net zoals sommige grote honden dat gewoon zijn, en die snauwen en grauwen gewoon omdat ze klieren :mrgreen:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

snap het ook wel ik heb nog niet zo lang puppy gil ook uit een kluwen honden getrokken omdat het te ruw ging
.
maar zoals mijn broer reed voor een pakket service en die had gewoon geïnvesteerd in een zak met koekjes voor de erf honden van de klanten en dat werkte ook heel goed,
en die erf honden zijn vaak inderdaad niet erg leuk, en ook als ik hardloop in de polder ga ik vaak maar in stap voet over als er eentje blaffend en grauwiger meeloop, gewoon omdat ik het risico niet neem.
ik zou dan ook geen postbode meer willen zijn denk ik :ugh:
ik denk dat mensen gewoon lekker de verantwoordelijk heid voor hun eigen hond moeten nemen, en als de postbode voorbij wil zet ik Gil nadrukkelijk aan de kant, en ze zegt altijd dank je wel :ok:
kleine en grote honden een probleem ontstaan door dat wij ze zo zijn gaan fokken ,
en ja allemaal rekening houden met elkaar kom je een heel eind.
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 06 jun 2010 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
S@ndr@
Zeer actief

Martijn schreef:
S@ndr@ schreef:doe eens niet zo moeilijk man,
daar ging het toch helemaal niet over
Ik doe niet moeilijk. Jij begint over vooroordelen en ik reageer daarop.
Kennelijk heb je het niet in je om inhoudelijk verder te reageren en ga je op deze toer.
Kinderachtig.
Maar goed, wat jouw niveau is is voor mij verder niet relevant.

Het gaat mij om het gezeik over vooroordelen. Bij rashonden zijn vooroordelen geen vooroordelen want er is wel degelijk reden om aan te nemen dat je aan de hand van de buitenkant de bedoelingen en mentaliteit van de hond kunt voorspellen. Ze zijn nu eenmaal die kant opgefokt.
Jij doet alsof de buitenkant van je hond niets te maken heeft met de binnenkant en dat iedereen die denkt dat een jonge Cane Corso de kleine hondjes alleen maar wil aaien en er daarom zijn poot op legt.

Ik vind het een prachtige hond en er is niets mis mee hoe hij is. Hij hóórt zo.
Maar het is geen geschikt speelkameraadje voor mijn honden. Net zoals ze dat niet voor hem zijn overigens.

Dat heeft niets met vooroordelen te maken maar met kennis van het rastype en dus ook van jouw rashond.
als je wilt lees mijn berichten na om te kijken hoe ik hierin sta , zal je wel te veel moeite zijn gok ik zomaar
verder ben ik net nog slim genoeg om me niet te laten op ******* door jou, want je gaat toch door en geen antwoord wordt gelezen zoals het bedoeld is en verder heb ik ook helemaal die ambitie niet om inhoudelijk met jouw te discussiëren,
is ver, heel ver boven mijn niveau :Q:
fijn dat je het opgemerkt heb, wat ben ik toch blij met de slimme mensen op deze wereld, ik zou niet zonder kunnen :Q:
hoewel , sorry kan het niet laten , ships :engel:
S@ndr@
Zeer actief

Martijn schreef:Mens, smeer het in je haar.
:mann:
:wink:
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:
Martijn schreef:Mens, smeer het in je haar.
:mann:
:wink:
Afbeelding
Ik wou het haast nog zeggen, van ik heb tenminste haar,om het in te smeren
maar dat vond ik zelfs beneden mijn lage niveau :ugh: :engel:
S@ndr@
Zeer actief

Martijn schreef:
S@ndr@ schreef: Ik wou het haast nog zeggen, van ik heb tenminste haar,om het in te smeren
maar dat vond ik zelfs beneden mijn lage niveau :ugh: :engel:
Hahahaha! Jezus, wat flauw.
zijn we het toch nog ergens over eens :19:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik heb niet alle pagina's doorgeworsteld want op de eerste 5 pagina's zag ik al veel reacties in de trant van 'ja heel erg, maar het is ook wel errug dom van de york-eigenaar om met haar hondje in een losloopgebied te komen'. :roll:
Ik vind deze redenatie de omgekeerde wereld. Het slachtoffer (c.q. eigenaar) krijgt de schuld van het hele gebeuren.
Ik vind dat iedereen met een hond die niet te vertrouwen is met andere honden (pups of volwassen honden) aangelijnd moet blijven. Honden die andere honden verwonden of doden om wat voor reden dan ook behoren NIET los te lopen. 't Kan me niet schelen om wat voor reden, uit lompheid, agressie of wat dan ook en het interesseert me ook niet of de hond in kwestie formaat chihuahua of ierse wolfshond is.
De eigenaar van dergelijke honden behoren de verantwoordelijkheid te nemen en deze honden te allen tijde aangelijnd te houden. Punt.

Zoals iedereen op het forum zo langzamerhand weet kan ik mijn Cody niet vertrouwen met pups, pubers (van beide sexen) en reuen. Omdat mijn andere honden wel gewoon los kunnen en graag wat beweging willen hebben, loop ik wél door het hondenlosloopgebied maar Cody blijft aangelijnd (behalve om 6 uur 's ochtends en dan scan ik nog de omgeving continue). En het is mijn verantwoordelijkheid dat hij niemand, óók geen vrolijke pupseltjes die op hem afhuppelen, kan bijten.
En ik mag wel zeggen dat me dat de laatste 3 jaar ook goed gelukt is. Hij heeft (behalve mijzelf) niemand meer gaatjes bezorgd.
Ik moet er toch niet aan denken dat hij zo'n stakkertje zou hebben doodgebeten :N: .
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik denk dat niemand daaraan wil denken dat dat ooit gebeurd, met welke hond ook.

Deze mevrouw vind ik niet slim om naar een gebied te gaan waar al volgens haar zeggen 3 pups de york zijn voorgegaan in zeer korte tijd. Of dat nu om een york zou gaan of welk ras dan ook. Als je dat weet ga je je niet op je recht om daar te lopen beroepen maar kies je voor de veiligheid van je hond lijkt mij en pak je een ander stuk.
Wat is niet te vertrouwen? Ik denk dat het kijken naar je hond is, kijken hoe de hond is opgevoed en kijken wat het spel van een hond is. Spelen betekend niets meer dan leren, er word niet zomaar gespeeld.
Gisteren was ik met Belle op stap. Die ontmoette een bull mastif reu en wij hebben dubbel gelegen om hun spel maar als zij straks zo met andere honden (want wij waren het er over eens dat honden niet naar grootte keken want een hond is een hond) dan moet ik dus opletten als zij zo met een kleine hond gaat spelen.
Hier hebben de honden spelletjes die eigenlijk als je goed kijkt altijd op dezelfde manier verlopen. Rennen, achter elkaar aanlopen, neerploffen en bekken bijv. Belle mag hier altijd een paar keer winnen. Dan ligt bijv Nikan uiteindelijk op zijn rug en Belle er bovenop. De bull kreeg zowat een infarct toen dit gebeurde. Ook zag je heel duidelijk dat manieren van spelen aangeleerd zijn. Het hoort niet bij het ras maar toch deed zij het.
Er zat geen agressie bij, het is een spel. Een spel is oefenen.
Dit deed zij ook bij een basset die zoiets had van hee optiefen jij en dan rende ze weer hard weg. Maar wat en dat is eigenlijk mijn gedachte, wat als het een chipup was? Dan had dat beestje er dus wel wat aan kunnen overhouden terwijl Belle geen kwaad in zin heeft op dat moment alhoewel ik nu begrijp dat dit dan een bewuste actie is en Belle die chi pup wil doden :U: Nee dat gaat er bij mij dus gewoon niet in.

Als je Belle tegenkomt dan geeft zij zich direct over want ohh een vreemde hond of als zij los is dan probeerd zij te vluchten. Of dat nu een poedel is of een duitse dog. Pas als de honden een tijdje bij elkaar zijn dus bijv het samen opwandelen of terwijl je een praatje maakt en Belle ziet dat er weinig aan de hand is dan komt zij los en word nieuwschierig. Zij is lomp, dat klopt. Zij heeft niet geleerd wat grenzen zijn en het is aan mij om te bepalen met welke honden zij om kan gaan en welke niet. Ik kies daar bewust geen miniaturen voor uit, die zijn mij te kwetsbaar (alhoewel ik nu ook begrijp dat het onzin is en zij niet kwetsbaarder zijn dan een dog :denken: )
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Waarom niet gewoon ieder zijn eigen verantwoording nemen voor zijn eigen hond? Wat voor formaat je hond ook is, of hij wel of niet met alle honden kan. Ook in een losloopgebied, moet je je hond bij je kunnen houden en niet zo maar op jan en alleman af laten lopen. Ook al zouden de honden prima met elkaar overweg kunnen, is het nog steeds de eigenaar van de hond die bepaalt of andere honden bij zijn/haar hond mag. Een losloopgebied is volgens mij niet een vrijkaart om alle honden op een hoop te gooien.

Neem je verantwoordelijkheid en heb respect voor een ander.

Maar goed, mij zie je niet in een losloopgebied, ik hoef niet tussen die 'rotzooi'.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hoi Whera, jij vergeet voor het gemak gewoon even dat een spel twee spelers heeft. Dus wat Belle daar doet heeft alles te maken met hoe leuk de bullmastif daar op reageerde. Honden zien wel degelijk hoe groot een andere hond is. Wuilus lag op haar rug voor doggen, negeerde kleine hondjes en vocht met teven van haar eigen formaat of net iets kleiner. Denk dus dat honden heel goed weten wie ze voor zich hebben over het algemeen.

Dus Belle gaat echt zo niet spelen met een kleine hond die bang is. Want dan gaat het gewoon helemaal anders. Gaat ze gewoon keihard spelen met een hondje dat dat niet wil dan moet je je afvragen hoe onschuldig je kleine hondje eigenlijk is. Want ze kan prima zien dat het kleine hondje het helemaal niet tof vindt om met de poten geslagen te worden. :19:
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Naima »

lieke schreef:Ik heb niet alle pagina's doorgeworsteld want op de eerste 5 pagina's zag ik al veel reacties in de trant van 'ja heel erg, maar het is ook wel errug dom van de york-eigenaar om met haar hondje in een losloopgebied te komen'. :roll:
Ik vind deze redenatie de omgekeerde wereld. Het slachtoffer (c.q. eigenaar) krijgt de schuld van het hele gebeuren.
Ik vind dat iedereen met een hond die niet te vertrouwen is met andere honden (pups of volwassen honden) aangelijnd moet blijven. Honden die andere honden verwonden of doden om wat voor reden dan ook behoren NIET los te lopen. 't Kan me niet schelen om wat voor reden, uit lompheid, agressie of wat dan ook en het interesseert me ook niet of de hond in kwestie formaat chihuahua of ierse wolfshond is.
De eigenaar van dergelijke honden behoren de verantwoordelijkheid te nemen en deze honden te allen tijde aangelijnd te houden. Punt.

Zoals iedereen op het forum zo langzamerhand weet kan ik mijn Cody niet vertrouwen met pups, pubers (van beide sexen) en reuen. Omdat mijn andere honden wel gewoon los kunnen en graag wat beweging willen hebben, loop ik wél door het hondenlosloopgebied maar Cody blijft aangelijnd (behalve om 6 uur 's ochtends en dan scan ik nog de omgeving continue). En het is mijn verantwoordelijkheid dat hij niemand, óók geen vrolijke pupseltjes die op hem afhuppelen, kan bijten.
En ik mag wel zeggen dat me dat de laatste 3 jaar ook goed gelukt is. Hij heeft (behalve mijzelf) niemand meer gaatjes bezorgd.
Ik moet er toch niet aan denken dat hij zo'n stakkertje zou hebben doodgebeten :N: .
:ok:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
S@ndr@
Zeer actief

Neeltje schreef:Waarom niet gewoon ieder zijn eigen verantwoording nemen voor zijn eigen hond? Wat voor formaat je hond ook is, of hij wel of niet met alle honden kan. Ook in een losloopgebied, moet je je hond bij je kunnen houden en niet zo maar op jan en alleman af laten lopen. Ook al zouden de honden prima met elkaar overweg kunnen, is het nog steeds de eigenaar van de hond die bepaalt of andere honden bij zijn/haar hond mag. Een losloopgebied is volgens mij niet een vrijkaart om alle honden op een hoop te gooien.

Maar goed, mij zie je niet in een losloopgebied, ik hoef niet tussen die 'rotzooi'.
:ok: helemaal mee eens
Moos
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Neeltje schreef:Waarom niet gewoon ieder zijn eigen verantwoording nemen voor zijn eigen hond? Wat voor formaat je hond ook is, of hij wel of niet met alle honden kan. Ook in een losloopgebied, moet je je hond bij je kunnen houden en niet zo maar op jan en alleman af laten lopen. Ook al zouden de honden prima met elkaar overweg kunnen, is het nog steeds de eigenaar van de hond die bepaalt of andere honden bij zijn/haar hond mag. Een losloopgebied is volgens mij niet een vrijkaart om alle honden op een hoop te gooien.

Volgens mij is iedereen het daar wel mee eens, alleen de praktijk is anders :wink:

Ik loop trouwens prima in losloopgebieden over het algemeen hoor, zie dat niet als "die rotzooi". Op zo'n omheind speelveldje waar iedereen zijn hond in kwakt zou je me niet zo snel zien denk ik, maar die heb je hier ook niet.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

nou dat is het hier wel hoor, en dat gat meer over wat aan de andere kant loopt, en niet het gene op 4 voeten vaak, er loopt hier nog heel veel van ze zoeken het zelf maar uit.
heeft niets met elite te maken maar met begrip voor en rekening houden met elkaar
Moos
Zeer actief

S@ndr@ schreef:er loopt hier nog heel veel van ze zoeken het zelf maar uit.
Volgens mij loopt dat overal wel :wink: Ik kom zelden, echt zelden, mensen tegen in losloopgebied die hun hond bij zich houden hoor. Dus het is niet dat iedereen hier zo braaf overlegt of het wel of niet goed zal gaan :mrgreen: Waar ik eerst woonde, precies hetzelde verhaal.
Maar zolang andermans hond mijn honden niet aanvalt, of tegen de grond schoffelt, vind ik het wel prima. En dan zal ik meteen toegeven dat ik daar iets anders over dacht toen ik nog met Moos liep hoor. In ieder geval toen ik met ruim volwassen Moos liep die zelf geen watje was, erg klein, en een reu :wink: Maar met de twee waarmee ik nu loop gaat alles ook gewoon goed, zolang er niet uit het niets gegrepen wordt.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

tjaa , als je weinig risico loopt, maar tot die categorie behoor ik niet, helaas,
ik vind het niet fijn als er een JR op ons afstuift om te kijken of hij Gil kan hebben :N:
en als dat dan leuk en stoer gevonden wordt,
ze moeten er zo om lachen :U: :boos:
Moos
Zeer actief

S@ndr@ schreef:tjaa , als je weinig risico loopt, maar tot die categorie behoor ik niet, helaas,
ik vind het niet fijn als er een JR op ons afstuift om te kijken of hij Gil kan hebben :N:
en als dat dan leuk en stoer gevonden wordt,
ze moeten er zo om lachen :U: :boos:
Nee, dat snap ik ook hoor. Ik vond dat met Moos ook bere irritant. Niet eens zozeer Jacks, want dat was zijn formaatje, en als er dan wat gesnauwd werd, nou ja, kan gebeuren. Maar van die patsende Ridgeback of DH reuen die maar konden blijven klieren bij hem, kon ik me ook ontzettend aan ergeren! Ik heb daar nu gewoon geen last van, want patsende reuen en mijn teven is sowieso geen probleem, en patsende teven kom ik niet zoveel tegen, en als we die wel tegenkomen liggen er bij mij twee plat op de grond :mrgreen: Hitsige reuen is lastigheidspunt nummer 1 hier eigenlijk, maar sinds de laatste loopsheid heeft Vera eindelijk leren snauwen, hoezee :cheer:

Dus ik ken beide kanten ondertussen wel een beetje, wilde alleen wel wat nuanceren dat het niet standaard zo is dat het een rotzooitje is in losloopgebieden. Afhankelijk van waar je zelf ook mee loopt dus, denk ik.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

MARC_S schreef:Hoi Whera, jij vergeet voor het gemak gewoon even dat een spel twee spelers heeft. Dus wat Belle daar doet heeft alles te maken met hoe leuk de bullmastif daar op reageerde. Honden zien wel degelijk hoe groot een andere hond is. Wuilus lag op haar rug voor doggen, negeerde kleine hondjes en vocht met teven van haar eigen formaat of net iets kleiner. Denk dus dat honden heel goed weten wie ze voor zich hebben over het algemeen.

Dus Belle gaat echt zo niet spelen met een kleine hond die bang is. Want dan gaat het gewoon helemaal anders. Gaat ze gewoon keihard spelen met een hondje dat dat niet wil dan moet je je afvragen hoe onschuldig je kleine hondje eigenlijk is. Want ze kan prima zien dat het kleine hondje het helemaal niet tof vindt om met de poten geslagen te worden. :19:
En jij vergeet voor het gemak even dat niet alle honden zo keurig netjes opgevoed en onder appel zijn als de jouwe. Ik ben zooooooooooo blij dat jij mij altijd precies kan vertellen hoe mijn honden zijn, echt top. Je bent net Jomanda maar dan anders. Nu ineens staat er een bang hondje, knap hoor. Zo kan je elk verhaal wel naar je hand zetten. Je bent gewoon de goeiste :ok: Ik stop met jou in dit topic, want jij wil maar 1 ding horen en dat krijg je niet uit je hoofd.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
chrico
Zeer actief

S@ndr@ schreef:

Hier nog 1 :ok:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”