Jaap* schreef:
Ik ben van mening dat een kleine hond echt wel snapt wat de intenties zijn. Die begrijpt heus wel of een hond over hem heen hangt vanwege het er overheen hangen, of dat het is omdat hij er anders niet bij kan. Ze benne niet gek

Ik denk dat dat toch ook wel aan het karakter van de kleine hond ligt. Saar vindt grote honden die met die snufferd bij haar komen sowieso gewoon vaak niet zo leuk. En of ze dan het een beetje intimiderend bedoelen of niet, ze mot gewoon liever geen grote gok van een vreemde hond te dichtbij (ze loopt dan weg overigens, staart laag). Kleine intimiderende reutjes bek ze wel af.
De kleine hondjes die zich door Vera geintimideerd voelen zijn ook van dat type, schat ik zo in. Je kan veel zeggen van Vera, maar initimiderend is ze niet namelijk

Wel groter dan een klein haarballetje, en vaak zie je zo'n klein haarballetje ook al wat schichtig naderen, en vervolgens wat bangig reageren als Vera terugsnuffeld en niet gaat liggen. Terwijl ze Saar best redelijk oke vinden
Saar moet die grote gokken niet, omdat zijzelf heel snel denkt "zal vast een engerd zijn, vast, vast!". En dan krijg je dus dat ze zodra er ook maar een beetje iets van overgehangen wordt, al dan niet omdat ze er niet bij kunnen, al denkt "hop wegwezen".
Moos was meer van het type "da's vast zo'n etterbal die komt klieren, zal je weer zien natuurlijk

", en die dacht bij het minste of geringste overgehang van een grote hond al "yep, daar gaan ze, zie je wel, opzouten!".
Beetje als mensen die meteen weglopen als iemand waarover ze twijfelen ze nadert, of die meteen de verdediging inschieten terwijl dat (nog) nergens voor nodig is

Bij kleine hondjes hebben ze dat veeeeeel minder, da's toch minder snel bedreigend ofzo denk ik.