Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Denemarken verbiedt 13 rassen

Alles over de RAD.

Moderator: moderatorteam

tineke

Re: Denemarken verbiedt 13 rassen

Ongelezen bericht door tineke »

Badu schreef:
tineke schreef:
Badu schreef: Ben bang dat Sjon de centjes dan toch wel ergens bij elkaar scharrelt. Niets is te dol als het om een 'ego'verlenging gaat :19:
Maar het kan eenvoudiger.. honden indelen in secties en er een opleidings-/inkomensniveau aan koppelen. Alleen de eerste 3 klassen van de lagere school met succes doorlopen is een 'bartje smit' enzovoorts....
Lijkt me een goed plan ,sowieso bij iedere vorm van overlast.
Dus die domme doos wiens cairns uren in de tuin staan te brullen omdat zij ze niet kon opvoeden kan wel inpakken :mrgreen: dat wordt een een Bart Smitje voor haar :ok:
Heb je nou zo'n magnifique geheugen of heb je mijn quotes weer eens gecheckt :Q:
Vrees het laatste.... als je al geen onderscheid kunt maken tussen blaffende cairns en bijtende vechters... :mrgreen:
Nou toch echt het eerste hoor :mrgreen:
Jij komt toch met het gedrag koppelen aan opleiding en inkomsten , dus dan is de conclusie dat jij met je overlast bezorgende tetteraars klaarblijkelijk een miniuminkomen hebt en de lagere school twee keer doorlopen :engel:
Het komt voor jou waarschijnlijk als een grote schok maar er zijn mensen die hun honden wel onder controle kunnen houden ,ook de grotere ,niet iedereen denkt zo makkelijk over overlast als jij ,want zorgen dat mijn hond niet bijt is voor mij net zo vanzelfsprekend als zorgen dat hij de hele dag de buurt niet bij elkaar gilt.
Over bijtende honden kan ik kort zijn aanpakken de baasjes daarvan ongeacht het ras.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ik kan me het ergens wel voorstellen hoor. . .
ik ben ook wel een beetje huiverig nu dat veel jonge mensen een stafford kruising nemen hier in de buurt.(hun eerste hond, en onervaren zijn).
huiverig dat het eens wel verkeerd gaat met mijn honden. want die baasjes willen dat die honden zo leuk met andere honden moeten spelen. het gaat natuurlijk een keer mis. daar is het op wachten. en ik hoop toch dat mijn honden daar niet bij zijn :19:

Dat, terwijl ikzelf misschien ooit wel ga vallen voor zo`n pittbull. ( ik noem het zo omdat het geen stamboom staffies zijn, hier) maar dan zou ik er dus heel anders mee omgaan, dan hoe ze hier doen. ze willen allemaal bewijzen dat het zulke gezellige honden zijn. ook met andere honden. en dat vind best ik eng.
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

De rottweiler, stafford bt en de Bull Mastiff staan ook op de observatie lijst.

http://www.facebook.com/group.php?gid=127615683933543" onclick="window.open(this.href);return false;
As from July 1st 2010 the the government of the Kingdom of Denmark will introduce a ban on 13 different dog breeds. This is happening in a democratic country and the only criteria for introducing the ban has been as a result of media hysterics. The new law is not based on any research by the Danish politicians. Is this a democratic decision? NO!
They have also placed 3 breeds on an "observation" list. The Staffordshire Bull Terrier, Rottweiler and Bull Mastiff. What next?
Please help us show the Danish parliament the error they have made. This is not a group to moan about what cannot be changed. This is a group where we ask all members to take an active role in contacting the politicians and stating their opinions directly to Christiansborg
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Emma schreef:ik kan me het ergens wel voorstellen hoor. . .
ik ben ook wel een beetje huiverig nu dat veel jonge mensen een stafford kruising nemen hier in de buurt.(hun eerste hond, en onervaren zijn).
huiverig dat het eens wel verkeerd gaat met mijn honden. want die baasjes willen dat die honden zo leuk met andere honden moeten spelen. het gaat natuurlijk een keer mis. daar is het op wachten. en ik hoop toch dat mijn honden daar niet bij zijn :19:

Dat, terwijl ikzelf misschien ooit wel ga vallen voor zo`n pittbull. ( ik noem het zo omdat het geen stamboom staffies zijn, hier) maar dan zou ik er dus heel anders mee omgaan, dan hoe ze hier doen. ze willen allemaal bewijzen dat het zulke gezellige honden zijn. ook met andere honden. en dat vind best ik eng.
Dat gevoel kan ik me best voorstellen hoor ,maar ik zie niet zo veel heil in het verbieden van rassen als wel in gevolgen voor de eigenaar om te zorgen dat die incidenten zal voorkomen.
Vlinder
Actief
Mijn ras(sen): Bulldoggen

Ongelezen bericht door Vlinder »

Lucky luke schreef:Ik moet zeggen dat ik een aantal honden van deze lijst liever ook niet zie in onze wijk, dat zeer kinderrijk is met allemaal jonge gezinnen.
Ik zie het liefst alleen echte gezins- en gezelschapshonden hier, en geen honden die vroeger generaties lang als vechthonden gefokt zijn.

Ooit gehoord van struisvogelpolitiek :scratch: ? Ik zie mijn honden (op 1 na) ook liever niet in de buurt van jonge kinderen. Die denken lijken namelijk vaak te denken dat het speelgoed is :evil: . Ik hou ze dan ook kort, helaas kan datzelfde lang niet van alle kinderen gezegd worden. Er ligt een taak bij de mensen, zowel ouders als hondeneigenaren. Het klakkeloos verbieden van rassen is geen oplossing!
Groetjes!

Afbeelding
Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Bons »

Hutsje schreef:en dan beginnen we met een grote ster op de halsband :ok:
:wink:
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Vlinder schreef:
Lucky luke schreef:Ik moet zeggen dat ik een aantal honden van deze lijst liever ook niet zie in onze wijk, dat zeer kinderrijk is met allemaal jonge gezinnen.
Ik zie het liefst alleen echte gezins- en gezelschapshonden hier, en geen honden die vroeger generaties lang als vechthonden gefokt zijn.

Ooit gehoord van struisvogelpolitiek :scratch: ? Ik zie mijn honden (op 1 na) ook liever niet in de buurt van jonge kinderen. Die denken lijken namelijk vaak te denken dat het speelgoed is :evil: . Ik hou ze dan ook kort, helaas kan datzelfde lang niet van alle kinderen gezegd worden. Er ligt een taak bij de mensen, zowel ouders als hondeneigenaren. Het klakkeloos verbieden van rassen is geen oplossing!
Precies. Wat versta je trouwens onder gezins of gezelschapshond? Ik kan me namelijk geen betere gezinshond als een Tosa voorstellen; maar als je daarmee langs een jong kind loopt weten de ouders niet hoe snel ze het kind een zondagsarmpje moeten bezorgen door het zo hard mogelijk omhoog te trekken...
Moet iedereen in een kinderrijke wijk dan maar verplicht een shitzu nemen?
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik weet bijna zeker dat dit Europees gaat worden en dat straks in heel de EU een rassenlijst komt. Zeker nu Nederland aan het verpitbullen op een snelheid die alleen kan betekenen dat er met elke pitbull gefokt wordt op een niet al te frisse manier. Nu die bully-teef die net voor verkoop alweer gedekt gaat worden. De pups die met 6 weken verkocht worden. De pups uit het Oostblok die massaal via handelaars bij onwetende of moedwillig domme mensen terecht komen. Want laten we eerlijk zijn. Van die honden is niks meer te zeggen over het karakter. Daarop zijn ze helemaal niet gefokt. Ze zijn op massa-productie gefokt.

En dat gaat uiteraard in de nabije toekomst tot de meest gruwelijke incidenten lijden. Als je ziet wie en wat hier met deze honden rondloopt kan je domweg bijna niet anders concluderen dan dat er incidenten komen. Jonge stelletjes met een enorme pitbull uit Polen. Zwangere moeder en de hond is 13 maanden. Is met 5-6 weken verkocht etc etc. En dan zegt de overheid, zie je wel, jullie kunnen helemaal niet normaal met deze honden omgaan in de maatschappij dus we verbannen de hele toestand weer. Inclusief allerlei rassen die er weinig tot niets mee te maken hebben.

Straks komen er weer verkiezingen over 4 jaar. Net in de periode dat deze rage een mooi spoor aan ellende achtergelaten heeft. Want als in deze kabinetsperiode maar genoeg pitbulls in het nieuws komen dan staat zo ongeveer vast dat dat een punt wordt tegen die tijd. Dat de mensen die zich bedreigt voelen door de aanblik van dat soort honden rond hun kinderen dus ook gaan zeggen, ik wil niet dat mijn kind of hond de volgende is. Wij eisen maatregelen. En ja, die komen er dan gewoon als is het maar om stemmen te winnen tijdens de verkiezingen. De hele houding van Nederland wordt sowieso hoe langer hoe meer anti-hond. Straks kan je je hond alleen nog in je tuin loslaten. En voor kinder-bijtende of maltezer-pakkende honden is er helemaal geen plaats meer dan. :neenee:

Want laten we eerlijk zijn. Het begint in sommige delen van Nederland meer op de Bronx te lijken wat pitbulls aangaat dan op Nederland. De video-clipjes van 5 jaar geleden vol pitbulls kun je nu zo op straat gaan filmen in veel wijken. :19: Er zijn nu meer pitbulls dan ooit en die honden zijn in zo korte tijd gekomen en vermeerderd dat het hoe dan ook verkeerd zal gaan. Kapotgefokte rassen in grote massa's geven verschrikkelijke problemen. Zelfs de golden kreeg karakterproblemen en werd mens-agressief toen hij zo hevig in de mode was dat er vraag was naar jaarlijks meer en meer honden. Wat denk je dat er nu met de pitbull aan het gebeuren is? Kleur op breed op fel op mensagressief op broodfok op rednose etc etc. Van hun oorspronkelijke mensvriendelijke karakter is straks niks meer over zolang er in het Oostblok met elke mooie reu gefokt wordt om maar massa's pups de markt in te pompen. En ook hier vind ik de fokkerij in het MP circuit erg oppervlakkig en op uiterlijk gebaseerd. En natuurlijk op aantallen en geld.

Ik vind dus eigenlijk dat als er inderdaad weer hevige incidenten komen dat dat ligt aan de eerdere RAD. Eerst verboden en nu legaal is wel erg "gangster" en dus erg hip. De manier waarop de overheid toestaat dat er pups geïmporteerd werden en het gebrek aan informatie over bepaalde hondenrassen. Het is toch bezopen dat mensen nog steeds zeggen, oh ja, ik hoorde achteraf dat 6 weken inderdaad wat jong was. :oeps: Of, als je maar lief doet tegen je pitbull zal hij ook altijd lief zijn. Ze worden vals gemaakt en niet geboren. Zit allemaal wel wat in maar het zijn wel honden. En een hond hoeft niet vals te zijn om iemand te bijten. En als ze bijten dan bijten ze helaas goed. En een hond die lief behandelt wordt kan ook een andere hond grijpen of gewoon angst-agressief zijn door de fokkerij of door de lokatie waar hij geboren is. :cry:

Het zal mij dus niets verbazen als de verboden ook weer snel deze kant op komen. En natuurlijk ben ik daar tegen. Ik heb ooit een pitbull meegenomen zien worden uit een flat. Mooie zwarte jonge reu, politie erbij, dierenambulance erbij, vangstok, hond uit de flat mee en een jong stel helemaal over de rooie. Arme hond. :jank: Toch denk ik wel dat dit gebeuren rondom die honden nu tot problemen gaat lijden. Hoe die op te lossen weet ik niet. Ik ben zelf nl ook niet blij dat ik tegenwoordig zo extreem veel pitbulls en co tegenkom. Ik vrees dan ook voor mijn honden en ik ben ook bevooroordeeld als hier weer een opgeleukte auto stopt, de deur open gaat en er twee honden de eerste de beste boom in vliegen om daar een minuut of tien in te hangen. Dat kan niet goed blijven gaan. Eens is de eerste keer dat ze gaan matten of een hond grijpen. En ik wil zo graag dat dat dan niet mijn honden zijn. :U:
Afbeelding
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Ik dacht net dat de BSL in de verschillende landen versoepeld werd !?
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
Lucky luke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua mix
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucky luke »

Hutsje schreef: en dan beginnen we met een grote ster op de halsband :ok:
Excuse me? ik heb het over een fok en import verbod van bepaalde soorten honden.
De vergelijking met de holocaust die jij hier neerzet vind ik op z'n zachts gezegd nogal :piew:

Er zijn hier in het dorp twee serieuze incidenten geweest in de afgelopen jaren, waarbij een Jack Russel en een poedeltje werden gedood. In beide gevallen was een Stafford de boosdoener. In 1 geval rende de stafford een paar honderd meter van z'n baas weg om in blinde woede een poedeltje te verscheuren die met z'n bazin aan de lijn liep.
In het andere geval, geen 500 meter hier vandaan sprong een loslopende Stafford in een omheinde tuin om daar een Jack Russel te grazen te nemen, Onder het oog van het hele gezin mét de kinderen(!) heeft hij de JR uiteindelijk binnen in de keuken aan stukken gescheurd.

In een ander draadje hier kun je lezen over het befaamde 'omslagpunt' bij dit soort honden.
En helaas is het zo dat het aantal pitbull achtigen de laatste jaren weer enorm aan het toenemen is. Ook hier in het dorp heb ik er alweer een aantal gespot, halfwassen pups nog.
Moeten we wachten tot het weer een keer misgaat?

Snap je nou waarom ik dit deze honden hier liever niet zie? Ook ik heb een hek met daarachter een klein hondje en 3 jarig kind. De eerste hond die daar overheen springt om wat dan ook te grazen te nemen komt er met gestrekte poten en een stuk gereedschap in z'n lijf weer uit.
Fok en import verbod dus, is over 10 jaar de populatie zo goed als verdwenen. Ik geloof niet in een 'bewijs van kunde' voor het houden van honden. Een rijbewijs is ook geen bewijs dat je een goede chauffeur bent, lees de krantenberichten op maandag er maar op na.
Ik hoop dat het voorbeeld van Denemarken zo snel mogelijk navolging krijgt in de rest van Europa.
Afbeelding
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Lucky luke schreef:Ik hoop dat het voorbeeld van Denemarken zo snel mogelijk navolging krijgt in de rest van Europa.
Zo, lekker dan. :U:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Lucky luke schreef: Fok en import verbod dus, is over 10 jaar de populatie zo goed als verdwenen.
Jij hebt zeker geen idee hoe dat met die vorige RAD is gegaan ?
Ik zal je even helpen. Die is afgeschaft omdat bleek dat het aantal bijtincidenten niet vermindert zijn.
Het was niet te controleren. Mensen gaan dan rassen kruisen. Om toch zo'n soort hond te hebben.
En zag je minder Pitbull achtigen ? Nee, juist niet want het was juist stoer om er één te hebben.
Verder ben ik het wel eens met wat Marc zegt, en deel deze zorgen ook wel. Inderdaad zie je nu wel véél meer pittbullachtigen.
Priscilla en Kevin met kinderwagen en Rednose. Ik zie ze hier ècht.
Het is jammer dat de volgende stap een nog veel erger beleid zal zijn dan toen ben ik bang. Ik hoop dat we straks nog ergens mogen komen met honden los...
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Allez, we zullen alle honden groter dan 30 cm verbieden behalve voor de professionals (jagers, politie, bewaking, drugscontrole op de luchthaven). :scratch:

Ik ben ook al aangevallen geweest door een Rottweiler, maar daarom vind ik dat nu geen minder tof ras.

Als je eigenschappen van 1 exemplaar naar een heel ras extrapoleert, daar bestaat een woord voor.
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Ok nou dan praktisch gezien he:

Je wilt dus onder andere dit:

Afbeelding

dit:
Afbeelding

dit:
Afbeelding

Afbeelding
verbieden,

maar dit:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
niet?

En hoe dag je dat meneer de agent het verschil tussen die honden kan zien??
Zo'n wet is dus niet uitvoerbaar! Zoiezo is dat het begin van het einde wat blijft er dan nog over? Moeten we dan maar allemaal met dezelfde hondjes rond gaan lopen :denken:
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Waarschijnlijk gaan ze wel iets uitvinden dat de flikken een mobiele scanner hebben en de eigenaars altijd een kopie van de stamboom moeten bijhebben om te bewijzen dat de hond geen Tosa of ... is.

Op de hondenshow in Hoogstraten zag ik een Broholmer waarvan ik eerst dacht dat het een Tosa was.

De enige aanwezige Tosa had dan meer iets van een kruising tussen een Fila en Bloodhound.

Hoe kunnen mensen die niks van honden weten dat onderscheid maken ?
nana
Zeer actief

Lucky luke schreef:
Excuse me? ik heb het over een fok en import verbod van bepaalde soorten honden.
De vergelijking met de holocaust die jij hier neerzet vind ik op z'n zachts gezegd nogal :piew:

Er zijn hier in het dorp twee serieuze incidenten geweest in de afgelopen jaren, waarbij een Jack Russel en een poedeltje werden gedood. In beide gevallen was een Stafford de boosdoener. In 1 geval rende de stafford een paar honderd meter van z'n baas weg om in blinde woede een poedeltje te verscheuren die met z'n bazin aan de lijn liep.
In het andere geval, geen 500 meter hier vandaan sprong een loslopende Stafford in een omheinde tuin om daar een Jack Russel te grazen te nemen, Onder het oog van het hele gezin mét de kinderen(!) heeft hij de JR uiteindelijk binnen in de keuken aan stukken gescheurd.

In een ander draadje hier kun je lezen over het befaamde 'omslagpunt' bij dit soort honden.
En helaas is het zo dat het aantal pitbull achtigen de laatste jaren weer enorm aan het toenemen is. Ook hier in het dorp heb ik er alweer een aantal gespot, halfwassen pups nog.

Snap je nou waarom ik dit deze honden hier liever niet zie? Ook ik heb een hek met daarachter een klein hondje en 3 jarig kind. De eerste hond die daar overheen springt om wat dan ook te grazen te nemen komt er met gestrekte poten en een stuk gereedschap in z'n lijf weer uit.
Fok en import verbod dus, is over 10 jaar de populatie zo goed als verdwenen. Ik geloof niet in een 'bewijs van kunde' voor het houden van honden. Een rijbewijs is ook geen bewijs dat je een goede chauffeur bent, lees de krantenberichten op maandag er maar op na.
Ik hoop dat het voorbeeld van Denemarken zo snel mogelijk navolging krijgt in de rest van Europa.

Denk je echt als deze hondenrassen verdwijnen ( in de openbaarheid dan want in achterschuurtjes blijft men ze dan houden en de types die de honden illegaal in schuurtje houden zijn niet de mensen die aan socialiseren doen) je hondje of kind veilig is?
Zowieso vindt ik het erg overdreven om gelijk kinderen erbij te halen. De incidenten in je dorp waren met 2 honden en niet met 2 kinderen. Meen me te herinneren dat in de afgelopen 15 jaar 2 gevallen zijn geweest waarin kinderen dodelijk verwond zijn.
De meeste kinderen worden door de eigen hond gebeten dus als je je zorgen maakt over je kindje dan moet je vooral zelf geen hond aanschaffen. Zou me persoonlijk meer zorgen maken over zwemleraren die niet van kinderen af kunnen blijven bijvoorbeeld, de kans dat een mens je kind verwond is vele vele malen groten dan dat een hond dit doet.

De meeste honden in nederland sterven door allerlei ziektes en doodgebeten worden is niet een grote oorzaak laten we zeggen.
Veel honden in nl hebben veel meer te vrezen van de mensen dan van andere honden kijk maar in het topic dier en leed.
Ik kan aan de lijst van 13 zo nog 25 rassen toevoegen die pittig, waaks en geen allermans vrienden zijn die kunnen ook over je hekje springen.

Hondenrassen laten verdwijnen omdat men mensen geen verantwoordelijk laat nemen en regels niet wil handhaven zou onze maatschappij misschien 0,02% veiliger maken maar een heel stuk minder leuk. Kijk alleen al hier op het forum hoeveel mensen en kinderen er genieten en houden van hun honden.

lydia
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Lucky luke schreef:
Politie en waakhonden zie ik hier liever ook niet, die komen beter tot hun recht op een boerenerf, of in de politiekennel en doen waarvoor ze gefokt zijn.
:cheer: Kijk hier ben ik het nu eens heel erg mee eens, hopen dat de overheid mijn boerenerf gaat vergoeden. :idea: Ik ga het ze eens voorleggen, want met dat hongerloontje wat ze me nu betalen :wink: moet ik wel in een woonwijk wonen.\
En er worden steeds meer kinderen geboren rondon me heen momenteel. :N: Iieeks ik heb ze zelf ook. :F:
Gr. Aniek

Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Inge O schreef:
Budkes schreef:
Lucky luke schreef:
Politie en waakhonden zie ik hier liever ook niet, die komen beter tot hun recht op een boerenerf, of in de politiekennel en doen waarvoor ze gefokt zijn.
:cheer: Kijk hier ben ik het nu eens heel erg mee eens, hopen dat de overheid mijn boerenerf gaat vergoeden. :idea: Ik ga het ze eens voorleggen, want met dat hongerloontje wat ze me nu betalen :wink: moet ik wel in een woonwijk wonen.\
En er worden steeds meer kinderen geboren rondon me heen momenteel. :N: Iieeks ik heb ze zelf ook. :F:
ja, en die kleine rat in je onderschrift is ook al half doodgebeten :N: :mrgreen: .

Ja die is ook te hoog gegrepen voor je.
Want die ratten horen thuis bij echte filmsterren en in de PC hoofdstr.
:cheer: :smile:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Er worden nog altijd meer kinderen verwond of sterven door passief roken, dronken chauffeurs, ongevallen thuis, enge ziektes enz dan doodgebeten te worden door losgebroken pitbulls ...

Als ouder moet je idd meer schrik hebben van leraars, jeugdbewegingsleiders en priesters.

Ik ben al 4 jaar vrijwilliger in een asiel in de buurt van Antwerpen waar ze alle honden die ze in andere asiels niet moeten hebben (doggenkruisingen, amstaff en kruisingen, dobermann, rottweiler) zitten. De enige hond die me er ooit gebeten heeft, is een Jack Russell.
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

johan1969 schreef:De enige hond die me er ooit gebeten heeft, is een Jack Russell.
Hehe, ik ben 'slachtoffer' geweest van een Duitse Dog en een Golden Retriever. :mrgreen:

Rassenverboden werken niet. De interesse verschuift simpelweg naar andere rassen (of kruisingen), totdat alles verboden is en de aso's een gespierde GR gaan fokken die wel wil knokken en stoer doet. Er moeten regels komen en mensen (MENSEN!) die de fout in gaat moeten beperkt worden in hun hondenhebberij.
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Er woont precies 1 Zuidrus in Denemarken :oohja:
Groetjes, Marjan
nana
Zeer actief

Nawosh schreef:Er woont precies 1 Zuidrus in Denemarken :oohja:

echt triest dit :ugh: en deze ene zuidrus moet dus verboden worden ivm de volksveiligheid.

lydia
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

Lucky luke schreef:
nana schreef:

precies er kan beter een ban komen op domme onverantwoordelijke hondeneigenaren.
Dan moet er niet gezegd worden "ik zie in kinderrijke woonwijken liever niet deze honden" maar je ziet liever niet deze honden met bepaalde eigenaren.
Maar dat is veel moeilijker te bewerkstelligen, wie wel en wie niet?
Ik denk dat een uiteindelijk volledige ban voor bepaalde rassen de beste oplossing is. Te beginnen met een Europees fok- en importverbod.
jij spoort niet he
wil je weer terug naar de rad
alleen omdat jij ze eng vind?????????
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

nana schreef:

echt triest dit :ugh: en deze ene zuidrus moet dus verboden worden ivm de volksveiligheid.
Het is een zomaar gekozen lijst wat betreft rassen zo lijkt het.
Wat al eerder is gezegd, de mensen aanpakken die met hun honden overlast veroorzaken, of het nu een chi of kaukaas is :wink:
Afbeelding
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

nana schreef:

Als het niet zo triest en dom was, zou je er hard om moeten lachen....
Groetjes, Marjan
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Lucky luke schreef: Ik zie het liefst alleen echte gezins- en gezelschapshonden hier,
:19: ik gelukkig niet...
Waarom zouden die wel mogen blijven bestaan en een ander ras niet?
Wat is het verschil, dat jij die nu eenmaal zo leuk en lief vind? Ja dat zal mij toch een worst zijn :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Lucky luke schreef:
Dat doen ze hier ook, ze trainen hier wekelijks minimaal 2 x, daarnaast nog wedstrijden examens etc. etc. etc.
En weet je, ja ze lopen hier ook in de wijk :80: echt! Nog los ook zo af en toe... :80:
En ik woon niet op een boerenerf gewoon in een rijtjeshuis...
In totaal zitten er nu hier 5 stuks :8): erg he...

Maarre als jij voor mij een boerderijtje gaat sponsoren heb ik daar helemaal geen problemen mee hoor... echt niet... :mann:
Laatst gewijzigd door malinois op 16 jun 2010 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Lucky luke schreef:
bouvierpoedel schreef: De meeste gezinnen met leuk kindergrut hebben per definitie ook geen verstand van honden opvoeden.
Wat is dat nou weer voor een onzin? :mrgreen:
Er zijn verschillen, maar zeker ook overeenkomsten bij het opvoeden van een kind en hond.
Dat is geen onzin, dat heet er ervaring mee hebben. Ik heb die ervaring nl ook, de meesten weten amper het verschil tussen de voor- en achterkant van een hond.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Lucky luke schreef:

Lekker typje ben je, heb jij jezelf ook een fokverbod voor jezelf aangemeten? Daar kun je beter mee beginnen nl. :roll: Wat een enge mensen zijn er toch op deze wereld.
Afbeelding
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

He,jakkes zeker heel eng

Ik zie dat de Bullmastiff er volgens mij niet op staat.
Maar ik vind het een vrij grote lijst,,,, tis niet te hopen dat ander landen gaan volgen,, want dan is het eind zoek.
Het slaat nergens op,, altijd maar weer,, het ligt aan het ras.. nee dus, niet altijd, meestal ligt het aan de baasjes! die hun hond niet goed opgevoed hebben, er is geen hond die van nature vals geboren wordt,, dit geld voor alle rassen. tenminste normaal gesproken dan, ook in de hondenwereld heb je viervoeters waarbij het niet helemaal tof is in de bovenkamer. Maar dit geldt ook voor mensen. :lol1:
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
Gesloten

Terug naar “Regeling Agressieve Dieren”