Ik weet bijna zeker dat dit Europees gaat worden en dat straks in heel de EU een rassenlijst komt. Zeker nu Nederland aan het verpitbullen op een snelheid die alleen kan betekenen dat er met elke pitbull gefokt wordt op een niet al te frisse manier. Nu die bully-teef die net voor verkoop alweer gedekt gaat worden. De pups die met 6 weken verkocht worden. De pups uit het Oostblok die massaal via handelaars bij onwetende of moedwillig domme mensen terecht komen. Want laten we eerlijk zijn. Van die honden is niks meer te zeggen over het karakter. Daarop zijn ze helemaal niet gefokt. Ze zijn op massa-productie gefokt.
En dat gaat uiteraard in de nabije toekomst tot de meest gruwelijke incidenten lijden. Als je ziet wie en wat hier met deze honden rondloopt kan je domweg bijna niet anders concluderen dan dat er incidenten komen. Jonge stelletjes met een enorme pitbull uit Polen. Zwangere moeder en de hond is 13 maanden. Is met 5-6 weken verkocht etc etc. En dan zegt de overheid, zie je wel, jullie kunnen helemaal niet normaal met deze honden omgaan in de maatschappij dus we verbannen de hele toestand weer. Inclusief allerlei rassen die er weinig tot niets mee te maken hebben.
Straks komen er weer verkiezingen over 4 jaar. Net in de periode dat deze rage een mooi spoor aan ellende achtergelaten heeft. Want als in deze kabinetsperiode maar genoeg pitbulls in het nieuws komen dan staat zo ongeveer vast dat dat een punt wordt tegen die tijd. Dat de mensen die zich bedreigt voelen door de aanblik van dat soort honden rond hun kinderen dus ook gaan zeggen, ik wil niet dat mijn kind of hond de volgende is. Wij eisen maatregelen. En ja, die komen er dan gewoon als is het maar om stemmen te winnen tijdens de verkiezingen. De hele houding van Nederland wordt sowieso hoe langer hoe meer anti-hond. Straks kan je je hond alleen nog in je tuin loslaten. En voor kinder-bijtende of maltezer-pakkende honden is er helemaal geen plaats meer dan.
Want laten we eerlijk zijn. Het begint in sommige delen van Nederland meer op de Bronx te lijken wat pitbulls aangaat dan op Nederland. De video-clipjes van 5 jaar geleden vol pitbulls kun je nu zo op straat gaan filmen in veel wijken.

Er zijn nu meer pitbulls dan ooit en die honden zijn in zo korte tijd gekomen en vermeerderd dat het hoe dan ook verkeerd zal gaan. Kapotgefokte rassen in grote massa's geven verschrikkelijke problemen. Zelfs de golden kreeg karakterproblemen en werd mens-agressief toen hij zo hevig in de mode was dat er vraag was naar jaarlijks meer en meer honden. Wat denk je dat er nu met de pitbull aan het gebeuren is? Kleur op breed op fel op mensagressief op broodfok op rednose etc etc. Van hun oorspronkelijke mensvriendelijke karakter is straks niks meer over zolang er in het Oostblok met elke mooie reu gefokt wordt om maar massa's pups de markt in te pompen. En ook hier vind ik de fokkerij in het MP circuit erg oppervlakkig en op uiterlijk gebaseerd. En natuurlijk op aantallen en geld.
Ik vind dus eigenlijk dat als er inderdaad weer hevige incidenten komen dat dat ligt aan de eerdere RAD. Eerst verboden en nu legaal is wel erg "gangster" en dus erg hip. De manier waarop de overheid toestaat dat er pups geïmporteerd werden en het gebrek aan informatie over bepaalde hondenrassen. Het is toch bezopen dat mensen nog steeds zeggen, oh ja, ik hoorde achteraf dat 6 weken inderdaad wat jong was.

Of, als je maar lief doet tegen je pitbull zal hij ook altijd lief zijn. Ze worden vals gemaakt en niet geboren. Zit allemaal wel wat in maar het zijn wel honden. En een hond hoeft niet vals te zijn om iemand te bijten. En als ze bijten dan bijten ze helaas goed. En een hond die lief behandelt wordt kan ook een andere hond grijpen of gewoon angst-agressief zijn door de fokkerij of door de lokatie waar hij geboren is.
Het zal mij dus niets verbazen als de verboden ook weer snel deze kant op komen. En natuurlijk ben ik daar tegen. Ik heb ooit een pitbull meegenomen zien worden uit een flat. Mooie zwarte jonge reu, politie erbij, dierenambulance erbij, vangstok, hond uit de flat mee en een jong stel helemaal over de rooie. Arme hond.

Toch denk ik wel dat dit gebeuren rondom die honden nu tot problemen gaat lijden. Hoe die op te lossen weet ik niet. Ik ben zelf nl ook niet blij dat ik tegenwoordig zo extreem veel pitbulls en co tegenkom. Ik vrees dan ook voor mijn honden en ik ben ook bevooroordeeld als hier weer een opgeleukte auto stopt, de deur open gaat en er twee honden de eerste de beste boom in vliegen om daar een minuut of tien in te hangen. Dat kan niet goed blijven gaan. Eens is de eerste keer dat ze gaan matten of een hond grijpen. En ik wil zo graag dat dat dan niet mijn honden zijn.