Sonnie1983 schreef:het is zeker niet in het mom van daar word ie hard van.
waarom dan????
op de club waar mijn vriend zit word wel op hoog niveau serieus getraind. Ze zeggen ook eerlijk wat ze van dingen vinden, of als ze je te snel vinden gaan.
ken de club......
maar er zit nog geen druk op of wat dan ook bij de hond. Ook niet gestraft als het een keer wat minder gaat.
De oefeningen doet hij niet allemaal elke training.
gaat niet om of je straft als het een keer wat minder gaat of niet,
straffen heeft nl nog helemaal geen nut als de oefening nog niet begrepen wordt en op deze leeftijd worden oefeningen over het algemeen nog niet dusdanig begrepen....
Stellen doet Ivan heel af en toe van een korte afstand. Dat zal misschien 1x in de maand zijn ofzo. Verder word hij gewoon opd e mouw of op het been gezet. Dat afstand stellen dat komt straks wel over een aantal maanden.
of zoals het kistje, dat gebeurd nog steeds op het veld. Net zolang tot hij dit helemaal goed doet, dan gaan ze pas weer een stapje verder. Niet overhaast.
waarom soms dan wel vanaf korte afstand, of het is goed en hij weet zijn plek (en kan dan dus van afstand stellen of op commando kort aanbijten, hoeft dan in elkgeval niet meer gezet te worden) of hij weet t nog niet en moet altijd gezet worden....
Meestal doet hij een oefening of 3/4 per training (volgen altijd uiteraard).
waarom volgen altijd uiteraard, volgen is ten eerste een oefening die je apart thuis heel handig kan oefenen, gewoon dagelijks mee pakken, zeker als je ze "gewoon" uit moet laten, merk nu met een eigen wei dat het in het dagelijks uitlaten meenemen van dat soort oefeningen wat meer "scherpte" bij mij vraagt, het sluipt er makkelijk in dat niet te doen als je toch niet over straat hoeft.....
en daarnaast kan je volgen in iedere oefening mee pakken (dus hoeft het niet standaard het volgparcours deel te zijn)
het is niet dat hij de hele avond bezig is met alleen maar ivan. Hij doet zowiezo 1x in de week het pak aan. En verder kijkt hij veel en helpt hij veel.
misschien lijkt het transport lopen hier wel heel lang duren als je al die foto's ziet, maar dit komt omdat ik veel foto's heb geknipt van maar een paar keer 10 meter heen en weer lopen.
ehmmmm, dat blijft zo hoor, dat je niet de hele avond alleen maar met je hond bezig bent
en weet ook prima hoe ik in moet schatten hoeveel tijd/energie etc een oefening (voor een jonge hond) kost....
Ivan gaat elke week weer een stapje vooruit, doel is om in het jaar dat Ivan 3 word naar de keuring te gaan, maar word dat in het jaar dat ie 4 word ook prima.
waarom nu al een leeftijd, weet dat daar in de regio ze ze idd met 2 jaar en een beetje al op de keuring willen hebben, maar ik zou zeggen, gewoon oefenen en als de hond klaar is gaan nadenken over wanneer naar de keuring, niet een tijdsbestek nu al opleggen.....
Ivan word niet verkocht ofzo (mochten daar ooit aanbiedingen voor komen wat misschien wel niet komt omdat dit zijn eerste hond is) Diego en Ivan blijven nl. bij ons. Vriendje wil daarom dan ook met Ivan alle certificaten gaan halen is de bedoeling. En hij neemt er zijn tijd voor.
dacht dat het eerst de bedoeling was dat hij wel vertrok?????
_____________________________________________________________________________________________________________________________
@ Inge, voor het stimuleren van een duwbeet zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden.....moet zeggen dat ik al veel voorbij heb zien komen, maar nooit veel succes heb gezien (toch jaren zo getraind bij mijn eerste clubje, pas sinds ik nu een end weg zit echt een goede methode gezien/geleerd) met in de beet duwen......lijnspanning en ruimte geven werkt vaak beter, maar ook hulp vanuit de helper, maar dat is wat lastig op deze wijze uit te leggen.....