Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Saar in Saarland (en Miep natuurlijk ook)

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Marion.

Saar in Saarland (en Miep natuurlijk ook)

Ongelezen bericht door Marion. »

De rit er naar toe was zeer zonnig en warm, maar een uurtje voor aankomst kwamen de donkere wolken (die Pieter natuurlijk prachtig vond). Saar wist precies weer waar ze was, en de eerste avond hebben we gewoon lekker getut op hun eigen dekbedje
Afbeelding

De volgende dag waren wij nog gaar. Boodschappen gedaan. Beetje stuk van het Schluftenpfad gelopen met de hele roedel. En in het huisje weer lekker tutten. Lig je zo lekker wijffie?
Afbeelding

Toen ging Pieter met de honden uit. Miep had geen zin, maar oooooo wat volgde ze de stem van Pieter en de geluiden van Saar
Afbeelding

En toen werd het ballonnentijd. Allemaal naar binnen volgens oppermutter.
Afbeelding

Ik heb haar toch kunnen bewegen dat we lekker met zijn allen buiten konden blijven, en neeeee schat er komen hier ècht geen ballonnen
Afbeelding

De volgende ochtend lag deze heer voor onze deur. Hij zag eruit als zwerver, keek wat raar uit zijn ogen, en ik durfde er niet langs ivm Rabiës. Dus ik de dames via een paadje heuvel-af naar het pad gebonjourd, maar daar was Saar het niet mee eens. Mee naar beneden deed ze wel, uit wilde ze niet. Maar terug via hetzelfde paadje doet een dame niet, dus die ging gewoon via het pad. En daar lag meneer nog voor onze deur :jank:
Hachelijk momentje, Marion even rennen, maar achteraf niets aan de hand. Hond hoorde bij een ruiter van de eigenaren van een huisje en was daar kind aan huis. Maar ik vond het een gore en schichtige hond.
(achteraf logisch, hij is gevonden langs een snelweg, vastgebonden, nu heb ik spijt dat ik zo argwanend was en hem niet heb geknuffeld)
Afbeelding

Een wandeling. Felsen-weg. 5 rotspartijen zouden we moeten beklimmen. Dertien km, mwah, moet kunnen. Hier de eerste klauterpartij.
Afbeelding

Veeeeeeeeeeeeeeeeeel beekjes, en soms gingen de dames keurig over de boomstammen, maar meestal gewoon door het water. Aan water gelukkig geen gebrek, want het was niet heel koud zeg maar
Afbeelding

Oeps, klein probleempje. We moesten van hekje tot hekje (wat is het, 10 meter), maar er stond een heel gevolg van koeien en kalfjes. We hebben slechte ervaringen met lopen door een wei waar ook een stier in staat, dus we hebben het zekere voor het onzekere genomen. Om de hoek zijn we onder het schrikkeldraad doorgekropen. Ging voor mij en de dames iets makkelijker dan voor Pieter, maar we kwamen allemaal heel aan de overkant.
Dag koetjes en kalfjes. Fijne dag verder!
Afbeelding

Volgende wandeling. Door een kloof. Het begon heel vredig over graslanden, waar soms een lekker geurtje was waar in gerold moest worden (en waar Saar in rolt, moet Miep ook in rollen natuurlijk)
Afbeelding

Ehmmm, ik weet niet wat jullie van plan zijn maar ik blijf hier een paar minuten badderen hoor! (en Miep maar wachten tot er plek voor haar was in de herberg)
Afbeelding

En toen door de kloof. Prachtig! Steeds weer over het beekje. Maar ja, wat je naar beneden gaat moet je ook naar boven. Er stonden mega-waarschuwingen voor de kloof dat het alleen voor ervaren "schritt-sichere" personen was. Het was ook erg glad, en erg rotsig. Drie jaar geleden gleed Pieter 10 meter de berg af, en ik liep als laatste en dacht steeds maar "ik heb een telefoon, wat moet ik bellen, wat moet ik doen, stel dat Pieter valt dan valt hij op mij, donderen we samen naar beneden, en de honden dan?".
Maar het ging allemaal goed, tot we bijna op de top waren. Mieppie was vooraan en die glijdt zo weg. Mijn hart stond stil. Maar met haar voorklauwtjes hield ze zich vast, en net voordat ik haar bereikt had had ze zichzelf weer omhoog geklauterd. Brrrrr, engggggggggggg.
Afbeelding

En alleen al om de spanning hadden we allemaal een koffiekopje nodig. Maar helaas. Beide tenten in dat kleine durpje waren op donderdagmiddag gesloten. Zaten we dan. Hebben we daar maar een beetje uitgerust
Afbeelding

Eenmaal terug in het huisje, waar het bier koud stond, was het leed ook alweer geleden. Het was wèl een prachtige wandeling geweest
Afbeelding

Nextttttttt. Blijkbaar is er ooit iemand op het idee gekomen om een rieten stoel helemaal naar boven te sjouwen :piew:
Hij/zij vond de 2 Sinnenbanken blijkbaar niet lekker liggen. Pieter wel.
Afbeelding

Dit was het uitzicht trouwens
Afbeelding

En toennnnnnnnnnnnnn, kwamen we bij de bron van dat heldere beekje die we al een tijdje volgden. Owwwww, lekker!!!!
Afbeelding

Waarom maak je nou een foto van me???
Afbeelding

En dit beeld zag ik ongeveer 26 uur geleden voor me
Afbeelding

Ja lekker ding, ik ook van jou :love:
Afbeelding

Hun vachten vertonen nog steeds sporen van de modder van gisteren; ik ben blij dat ik weer thuis ben en ga zo lekker badderen; maar eigenlijk wil ik toch ook wel weer terug. We hebben het heerlijk gehad!
(vooral lekker wandelweer, 's avonds/'s nachts hevige regen en overdag droog en bewolkt)
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Re: Saar in Saarland (en Miep natuurlijk ook)

Ongelezen bericht door Ariane »

Wat een leuke foto's en wat is het daar prachtig zeg!
Zo te zien hebben jullie, ondanks de vermeende balonnen :F: en dankzij modderbaden voor de dames, genoten :E:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Mooi gebied zeg. Wauw! Oeh en Saar en miep zien er met hun modderbadje helemaal cute uit :I:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Leuke foto's van Saar en Miep (en van jou en Pieter :mrgreen: ).
Prachtige omgeving en heerlijk huisje zo te zien!

Misschien moet deze Francofiel toch eens richting Duitsland... :oeps:
Afbeelding
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Mooi verslag en erg leuke foto's :ok:
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

Wauw niks mis mee!
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Dat was genieten.
heerlijke foto's en wat zullen de meiden weer knap zijn na die modderbaden!
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Rami schreef:
Dat dacht ik ook al :mrgreen:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Prachtige omgeving zeg!
Wat zullen jullie genoten hebben!
Marion.

Nanna schreef:Prachtige omgeving, mooi groen ook zeg.
Dat geklauter zou echter niets voor mij wezen als niet schrittsichere ;-)
Grrrrrrrrrrr, komt zij weer. En ik maar mijn best doen op mijn Duits :jank: :mrgreen:

Het geklauter was echt wel zwaar. We hadden geluk met het weer. Als de zon constant geschenen had was het nog een veel grotere beproeving geweest. Ik heb nu al Pieter vervloekt (terwijl ik 's ochtends de wandeling van amper 10 km zelf uitgezocht had). Maar ja, geen koffiekopje onderweg he.... daar krijg je me erg chaggerijnig mee.
shinju
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shiba
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door shinju »

WAW, dat ziet er echt een heerlijke vakantie uit :I:
Marion.

Ariane schreef:
Rami schreef:
Dat dacht ik ook al :mrgreen:
Ehmmmmmmmmmmm, maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, ehhhhhhhhhhhhhhhhhhhh....
Ik was net van plan jouw hulp in te roepen Ariane. Voor een correct Duitse tekst :scratch:

Dit was de 2e keer dat we hier waren, en we hebben weer allerlei nieuwe routes gelopen. En we hebben ze nog lang niet allemaal gelopen. Het is er echt prachtig. En het huisje super-de-luxe, en het is niet op een park ofzo het is gewoon van particulieren en staat halverwege een berg. 's Ochtends loop je met de honden ongaangelijnd de berg op, je loopt een rondje, en je komt niets of niemand tegen.

Enige nadeel is dat de supermarkt 7 km weg is, en dat er geen Nederlandse kranten te verkrijgen zijn. Maar elke pizza-service is wel erg blij met elke bestelling, en brengen het heel graag binnen in je huis (vinden het zelfs een beetje raar dat je het komt halen op je blote voeten onderaan het grindpad en dan ook nog fooi geeft).

Deze huisjes zijn echt een aanrader voor iedere natuurliefhebber met honden. De eigenaresse werd nog verliefder op de dames toen ze gisteren de honden zo zwart zag ("tsja, so sind Labradors"), ook toen ze ze zo zwart het huisje weer in zag verdwijnen.

En ik ga gewoon reclame maken :pffff:
http://www.bellana-ferien.de/de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Marion.

basil schreef:Wow! Dat ziet er echt geweldig uit!! :D
Helemaal op zijn Saar's he ;)
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Naima »

Wat een schitterende omgeving daar! Ziet eruit alsof er door jullie allevier erg hard is genoten :D En Miep, hoe ze staat te wachten op dr beurt :I:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Marion.

Expecting schreef:En Miep, hoe ze staat te wachten op dr beurt :I:
Zoet he? Hier mag ze dan eindelijk :mrgreen:

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”