De volgende dag waren wij nog gaar. Boodschappen gedaan. Beetje stuk van het Schluftenpfad gelopen met de hele roedel. En in het huisje weer lekker tutten. Lig je zo lekker wijffie?

Toen ging Pieter met de honden uit. Miep had geen zin, maar oooooo wat volgde ze de stem van Pieter en de geluiden van Saar

En toen werd het ballonnentijd. Allemaal naar binnen volgens oppermutter.

Ik heb haar toch kunnen bewegen dat we lekker met zijn allen buiten konden blijven, en neeeee schat er komen hier ècht geen ballonnen

De volgende ochtend lag deze heer voor onze deur. Hij zag eruit als zwerver, keek wat raar uit zijn ogen, en ik durfde er niet langs ivm Rabiës. Dus ik de dames via een paadje heuvel-af naar het pad gebonjourd, maar daar was Saar het niet mee eens. Mee naar beneden deed ze wel, uit wilde ze niet. Maar terug via hetzelfde paadje doet een dame niet, dus die ging gewoon via het pad. En daar lag meneer nog voor onze deur

Hachelijk momentje, Marion even rennen, maar achteraf niets aan de hand. Hond hoorde bij een ruiter van de eigenaren van een huisje en was daar kind aan huis. Maar ik vond het een gore en schichtige hond.
(achteraf logisch, hij is gevonden langs een snelweg, vastgebonden, nu heb ik spijt dat ik zo argwanend was en hem niet heb geknuffeld)

Een wandeling. Felsen-weg. 5 rotspartijen zouden we moeten beklimmen. Dertien km, mwah, moet kunnen. Hier de eerste klauterpartij.

Veeeeeeeeeeeeeeeeeel beekjes, en soms gingen de dames keurig over de boomstammen, maar meestal gewoon door het water. Aan water gelukkig geen gebrek, want het was niet heel koud zeg maar

Oeps, klein probleempje. We moesten van hekje tot hekje (wat is het, 10 meter), maar er stond een heel gevolg van koeien en kalfjes. We hebben slechte ervaringen met lopen door een wei waar ook een stier in staat, dus we hebben het zekere voor het onzekere genomen. Om de hoek zijn we onder het schrikkeldraad doorgekropen. Ging voor mij en de dames iets makkelijker dan voor Pieter, maar we kwamen allemaal heel aan de overkant.
Dag koetjes en kalfjes. Fijne dag verder!

Volgende wandeling. Door een kloof. Het begon heel vredig over graslanden, waar soms een lekker geurtje was waar in gerold moest worden (en waar Saar in rolt, moet Miep ook in rollen natuurlijk)

Ehmmm, ik weet niet wat jullie van plan zijn maar ik blijf hier een paar minuten badderen hoor! (en Miep maar wachten tot er plek voor haar was in de herberg)

En toen door de kloof. Prachtig! Steeds weer over het beekje. Maar ja, wat je naar beneden gaat moet je ook naar boven. Er stonden mega-waarschuwingen voor de kloof dat het alleen voor ervaren "schritt-sichere" personen was. Het was ook erg glad, en erg rotsig. Drie jaar geleden gleed Pieter 10 meter de berg af, en ik liep als laatste en dacht steeds maar "ik heb een telefoon, wat moet ik bellen, wat moet ik doen, stel dat Pieter valt dan valt hij op mij, donderen we samen naar beneden, en de honden dan?".
Maar het ging allemaal goed, tot we bijna op de top waren. Mieppie was vooraan en die glijdt zo weg. Mijn hart stond stil. Maar met haar voorklauwtjes hield ze zich vast, en net voordat ik haar bereikt had had ze zichzelf weer omhoog geklauterd. Brrrrr, engggggggggggg.

En alleen al om de spanning hadden we allemaal een koffiekopje nodig. Maar helaas. Beide tenten in dat kleine durpje waren op donderdagmiddag gesloten. Zaten we dan. Hebben we daar maar een beetje uitgerust

Eenmaal terug in het huisje, waar het bier koud stond, was het leed ook alweer geleden. Het was wèl een prachtige wandeling geweest

Nextttttttt. Blijkbaar is er ooit iemand op het idee gekomen om een rieten stoel helemaal naar boven te sjouwen

Hij/zij vond de 2 Sinnenbanken blijkbaar niet lekker liggen. Pieter wel.

Dit was het uitzicht trouwens

En toennnnnnnnnnnnnn, kwamen we bij de bron van dat heldere beekje die we al een tijdje volgden. Owwwww, lekker!!!!

Waarom maak je nou een foto van me???

En dit beeld zag ik ongeveer 26 uur geleden voor me

Ja lekker ding, ik ook van jou

Hun vachten vertonen nog steeds sporen van de modder van gisteren; ik ben blij dat ik weer thuis ben en ga zo lekker badderen; maar eigenlijk wil ik toch ook wel weer terug. We hebben het heerlijk gehad!
(vooral lekker wandelweer, 's avonds/'s nachts hevige regen en overdag droog en bewolkt)