Martijn schreef:Het gaat er om dat je geen toestemming kunt onthouden. Dat kun je nergens op baseren.
Hooguit geen medewerking verlenen. Dat is niet hetzelfde als doen alsof het niet mag.
Dat doen ze niet.
Dat doet de bond. Die wil die toestemming. Zo simpel is het.
Anders mag je best meedoen, maar niet voor het echie.
Nee. De (leden van de )Raad bepaalt wat ze zelf doet en niet doet. Dat is iets heel anders dan doen alsof de rasvereniging er iets over te zeggen heeft.
Dat hebben ze wel, want zo is dat besloten. Democratisch.
Een organisatie die van zichzelf niet weet waar hun zeggenschap begint en ophoudt is geen knip voor de neus waard. Dat geldt zowel voor de Raad als voor rasverenigingen.
Dat je samen een wedstrijdcircuit runt zegt niet dat je daarom de baas over alles wat een wedstrijd is bent.
Gooi je ook de sportbonden op de schop dan? Die werken exact zo namelijk.
Zeg gewoon hoe het zit. Zeg gewoon dat jouw club gekozen heeft om iets niet te doen. Dat is meer dan genoeg.
Als dat zo was, maar dat is niet zo. Er is voor gekozen dat elke club zelf die keuze kan maken.
ALS de rasverenigingen iets in de melk te brokkelen hadden dan hadden ze het toch allang dichtgetimmerd? Waarom zouden ze in de zelfde vergadering niet besloten hebben om zelf die toestemming actief aan de rasverenigingen te vragen? Dus een nieuwe lijst samen te stellen? Dat is een kwestie van één mailing naar een al bestaand adressenbestand.
Nee, dat gaat niet zonder de FCI, want het zijn internationaal erkende titels. Dus zo simpel zal dat niet zijn. Je kan niet als land zomaar een lijst maken die internationaal werkt. Daar vraag je medewerking voor.
En volgens mij is dit een tussenfase omdat de FCi er nog niet uit is. Die hebben ook met andere landen te maken namelijk.
Net zoals je een nest kunt fokken buiten de regels van de rasvereniging kun je ook een wedstrijd organiseren buiten de regels van de rasvereniging. Toestemming heeft niemand nodig.
Natuurlijk. Alleen moet je dan niet boos worden als je niet dezelfde rechten krijgt als de rest.
Ze laten het bewust open en onduidelijk om de indruk te wekken dat er vreselijk veel gedaan moet worden voor het zover is. Dat is onzin en een heel erg onbehoorlijk.
En dat waag ik te betwijfelen.
Maar ik ga het navragen.