Nou ja, laten we maar zeggen dat ik hardnekkig ben.DeniseCyril schreef:Ik snap best dat jullie denken ze heeft een dochter en de hond is te druk en noem maar op, ik ben het hier niet mee eens, ik weet wat een mechel inhoud en dat vrouwtjes ook rustiger zijn als mannetjes, en mijn gevoel is niet snel veranderd want dat was de reden dat ik de topic opende om misschien mijn gevoel weg te laten nemen omdat ze toch mooi warren en nog steeds zijn, en daarom al die vragen van waarom niet etc.
Ik blijf bij mijn standpunt ik ben inmiddels ook bij een fokker geweest ik hoop dat iemand wil weten hoe en wat zonder te zeggen dat het niet slim is, ik snap jullie zorgen echt maar weet echt wat ik doe! ik ben ook zeker vanplan om een cursus met de hond te gaan volgen
Maar ik zou het dus niet doen als ik jou was. Ik heb 10 jaar les gegeven aan hondeneigenaren, gedrag en gehoorzaamheid, en de enige hond die ik ooit uit huis heb gepraat bij cursisten was een mechelaarteefje. Gelukkig zagen die mensen het ook redelijk op tijd in en voordat 1 van de vriendjes van hun kinderen daadwerkelijk het slachtoffer was geworden van de hond is ze geplaatst bij iemand die er KNPV mee ging doen.
Ik zie ook geen daadwerkelijk grote verschillen tussen reu en teef qua dominantie of felheid.
Dat je moeder vroeger Mechelaars heeft gehad moet je in een ander licht zien denk ik. De honden van 20-30? jaar terug kun je over het algemeen niet echt meer vergelijken met de honden van nu. Daarvoor heeft het fokken op werklust een veel te groot stempel gedrukt op het ras.
Tuurlijk ben je vrij je eigen mening te volgen, maar ik denk oprecht dat je jezelf, je kind en haar vriendjes er geen plezier mee gaat doen. De gemiddelde mechelaar is nu eenmaal niet de gemiddelde huishond. Ik kan fietsen tot ik er bij neer val met die mechelaar van mij, dat maakt geen enkel verschil. Hij is druk, heel erg druk en dat blijft hij ook. Daar helpt geen 10 kilometer fietsen per dag aan.
De hond overal mee naar toe nemen ? Als er 1 ras is die ik daar niet geschikt voor vind is dat wel de mechelse herder. Die wil regelen/gaat regelen en wil maar 1 ding dat is werken met de baas. Niet naar de braderie, en niet op visite. Daar heeft ie helemaal de rust niet voor. Daar ligt z'n hart niet. Z'n hart ligt bij zijn baas en alleen daar wil hij mee aan het werk. En iedereen die dat cirkeltje verstoort is voor de gemiddelde mechelaar een sta in de weg.
Maar als je al deze waarschuwingen in de wind gaat slaan, zoek dan in godsvredesnaam naar een stamboom mechelaar die niet uit werklijnen komt. Dus niet van het internet een leuk nestje zoeken, echt niet doen. Neem contact op met de rasvereniging. Ga eens naar een show en leg een aantal serieuse oprechte fokkers voor wat je met de hond wilt.
Maar nog liever, neem een ander ras.