Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oplossing

Alles over de RAD.

Moderator: moderatorteam

Ilse met haar witte
Zeer actief

Re: Oplossing

Ongelezen bericht door Ilse met haar witte »

nana schreef:
Denk dat het veel urgenter is om etiquette regels in te stellen voor hondeneigenaren onderling en andere gebruikers van openbare ruimtes (fietsers, wandelaars enzv) dan voor incidenten mens/hond. Wat echt dringend aandacht nodig heeft is het dierenleed en mishandelingen. Weet niet wat de cijfers zijn in het geval van honden maar denk dat je als hond echt wel meer dan 0,01 risico loopt door een mens geslagen of mishandeld te worden of welk ander vorm van leed je wilt.
Dit soort zaken zijn niet interessant voor de media en al helemaal niet voor de politiek.

Waarom als hondeneigenaren zelf regels gaan opstellen terwijl er nog geen noodzaak is. Hetzelfde als alvast preventief je rijbewijs inleveren omdat je hoort dat er zoveel vrouwen slecht rijden.
etiquettes kun je net zo goed meteen in de prullebak mieteren, veel te vrijblijvend.
Dat dierenleed waarj e het over heb, daar ben ik het helemaal mee eens, maar dat is helaas weer een ander vraagstuk wat inderdaad minder de urgentie krijgt.

Waarom als hondeigenaren zelf regels gaan opstellen? Omdat er misschien de angst is dat er straks een belachelijke regeling komt zoals in denemarken. Elke zelfbedachte regeling beter dan die :klaar: Net zoals iedereen vroeger in de sjovjetstaat in hetzelfde merk auto reed ( wat was het ook alweer... ik kom er niet op :boos: )
Groetjes Ilse
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ze kunnen al niet eens mensen pakken die met drank op rijden en dat wil je hier wel laten lukken... papiertjes gaat niet werken, er is simpelweg geen controlemiddel hiervoor.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

Ilse met haar witte schreef:
nana schreef:
Denk dat het veel urgenter is om etiquette regels in te stellen voor hondeneigenaren onderling en andere gebruikers van openbare ruimtes (fietsers, wandelaars enzv) dan voor incidenten mens/hond. Wat echt dringend aandacht nodig heeft is het dierenleed en mishandelingen. Weet niet wat de cijfers zijn in het geval van honden maar denk dat je als hond echt wel meer dan 0,01 risico loopt door een mens geslagen of mishandeld te worden of welk ander vorm van leed je wilt.
Dit soort zaken zijn niet interessant voor de media en al helemaal niet voor de politiek.

Waarom als hondeneigenaren zelf regels gaan opstellen terwijl er nog geen noodzaak is. Hetzelfde als alvast preventief je rijbewijs inleveren omdat je hoort dat er zoveel vrouwen slecht rijden.
etiquettes kun je net zo goed meteen in de prullebak mieteren, veel te vrijblijvend.
Dat dierenleed waarj e het over heb, daar ben ik het helemaal mee eens, maar dat is helaas weer een ander vraagstuk wat inderdaad minder de urgentie krijgt.

Waarom als hondeigenaren zelf regels gaan opstellen? Omdat er misschien de angst is dat er straks een belachelijke regeling komt zoals in denemarken. Elke zelfbedachte regeling beter dan die :klaar: Net zoals iedereen vroeger in de sjovjetstaat in hetzelfde merk auto reed ( wat was het ook alweer... ik kom er niet op :boos: )
Zover is het nog niet met regelingen zoals in DK, als hetzover is dan gaan we gewoon weer aan de slag
netzoals destijds met de invoering van de nieuwe RAD.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
Ilse met haar witte
Zeer actief

Nanna schreef:
Ilse met haar witte schreef: Net zoals iedereen vroeger in de sjovjetstaat in hetzelfde merk auto reed ( wat was het ook alweer... ik kom er niet op :boos: )
Trabant?
Da! :ok:
Groetjes Ilse
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Ilse met haar witte schreef:[op dit moment staat de goedzak Golden aan de top of niet? zo zie je maar, rassen verbieden helpt niet echt, daar ligt het niet aan. Er moet naar de baas-hond gekeken worden.

.
:smile: Ik blijf je humoristisch vinden. Nog maar een quote ertegenaan gooien dan:

Deze cijfers geven duidelijk aan dat bepaalde rassen/typen honden opvallend vaak zijn betrokken
bij bijtincidenten, maar er kan niet uit worden afgeleid hoe groot de percentages 'bijters'
en 'niet-bijters' zijn binnen deze rassen/typen.

Tabel 3: Hoogste aantal nieuw ingeschreven honden naar ras bij de Raad van Beheer, 1993 t/m 2006 (RvB)
Ras
# inschrijvingen
1993 t/m 2006
Labrador retriever 59.574
Duitse herder 55.664
Golden retriever 47.011
Berner sennenhond 28.503
Rottweiler 24.173
Bouvier 23.790
Boxer 23.537
West-highland white terriër 15.971
Cavalier king Charles spaniel 15.148
Jack Russell terriër 14.945

Dus. Een Golden is wel de op twee na populairste hond, met name bij gezinnen me jonge kindjes. Tel deze twee feiten bij elkaar op, en er volgt een logische conclusie. Of wil je soms stellen dat een Golden agressiever is dan bv een kuvasz? Ik snap echt niet waarom raskenmerken telkens weer zo onder discussie komen te staan...
In plaats van een schuldvraag, moet het algemeen publiek gewoon onder ogen worden gebracht dat het risico niet zo groot is als wordt gevreest. Ophouden met een heksenjacht op het woord 'hond' in het algemeen. En zoiets doe je niet door als hondenhouders te concluderen dat er 'aanvullende maatrregelen' nodig zijn...
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Anne&Taar schreef:Dus. Een Golden is wel de op twee na populairste hond, met name bij gezinnen me jonge kindjes. Tel deze twee feiten bij elkaar op, en er volgt een logische conclusie. Of wil je soms stellen dat een Golden agressiever is dan bv een kuvasz? Ik snap echt niet waarom raskenmerken telkens weer zo onder discussie komen te staan...
Dat is ongeveer wat ik bedoelde. Maar ja, het blijkt toch erg leuk te zijn om met die "aantal bijt-incidenten" steeds weer de Golden te noemen. Ik zou het inderdaad wel eens willen zien als er net zoveel Kuvaszen zouden zitten in dezelfde soort gezinnen (inderdaad veel kleine kindjes oa).

Maar goed. Laten we het er gewoon maar op houden dat de gemiddelde Golden agressiever is dan een Kangal.
Ilse met haar witte
Zeer actief

Anne&Taar schreef::smile: Ik blijf je humoristisch vinden. Nog maar een quote ertegenaan gooien dan:
Deze cijfers geven duidelijk aan dat bepaalde rassen/typen honden opvallend vaak zijn betrokken
bij bijtincidenten, maar er kan niet uit worden afgeleid hoe groot de percentages 'bijters'
en 'niet-bijters' zijn binnen deze rassen/typen.

Tabel 3: Hoogste aantal nieuw ingeschreven honden naar ras bij de Raad van Beheer, 1993 t/m 2006 (RvB)
Ras
# inschrijvingen
1993 t/m 2006
Labrador retriever 59.574
Duitse herder 55.664
Golden retriever 47.011
(knip)
Dus. Een Golden is wel de op twee na populairste hond, met name bij gezinnen me jonge kindjes. Tel deze twee feiten bij elkaar op, en er volgt een logische conclusie. Of wil je soms stellen dat een Golden agressiever is dan bv een kuvasz? Ik snap echt niet waarom raskenmerken telkens weer zo onder discussie komen te staan...
In plaats van een schuldvraag, moet het algemeen publiek gewoon onder ogen worden gebracht dat het risico niet zo groot is als wordt gevreest. Ophouden met een heksenjacht op het woord 'hond' in het algemeen. En zoiets doe je niet door als hondenhouders te concluderen dat er 'aanvullende maatrregelen' nodig zijn...

Nee natuurlijk niet :lees: Uiteraard staat de Golden ver bovenaan, er zijn verreweg de meeste honden van! Ik zei al: "aan het ras ligt het niet". idd ophouden met de heksenjacht op honden in het algemeen. En als er dan toch gejaagd moet worden... dan op de mensen die er foute dingen meer doen. fijn dat je me nog grappig vindt :wink: En je bent het meer met me eens dna je zelf weet :wink:
Groetjes Ilse
Afbeelding
Ilse met haar witte
Zeer actief

Ilse met haar witte schreef:
de goedzak Golden

ik quote mijzelf nog maar even voordat ik wederom verkeerd geïnterpreteerd wordt en de volgende rel ontstaat...

No way dat ik ergens beweer dat de golden an sich agressief is en al helemaal niet dat ik ze aggressiever vind dan de Kuvasz. (idiote vergelijking trouwens)

dus Marion effe lezen aub.
Groetjes Ilse
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Regeling Agressieve Dieren”