Kan dit ook voor kleine honden?
Zijn er bepaalde voorwaarden of maakt het niet uit?

Moderator: moderatorteam
Natuurlijk kan het ook met kleine honden!Sonicske schreef:welke honden zijn geschikt op agility te doen?(Enkel als ontspanning)
Waarheid als een koe!Pumi schreef:Ik zou eerste kijken welk ras ik zou willen hebben/ leuk vind en als de pup dan oud genoeg ik kijken of die behendigheid leuk vind. Want een geschikt ras is geen garantie dat jou hond behendigheid ook leuk gaat vinden.
Een Leonberger, die past namelijk niet door de tunnel heengyanty schreef:Zijn weinig rassen die echt ongeschikt zijn
gyanty schreef:Kleine hondjes kunnen ook prima op (recreatief) niveau behendigheid doen hoor. Ik heb een aantal jaar met onze kruizing uit het asiel behendigheid gedaan en ook nog wel wedstrijden, waar best leuke uitkomsten uit kwamen. Als Bas jogner was geweest waren we denk ik ook best nog wel een behoorlijk eind gekomen. Bij mij op training zaten een aantal jack russels, een malteser, aantal cavalier spanieltjes, (kleine) keeshonden, en nog wat kleine kruizinkjes. Zijn weinig rassen die echt ongeschikt zijn, als zal een teckel inderdaad neit handig zijn. Chihuahua hebben kwa gewicht ook nog wel eens problemen met het kantelen van de wip.
Suzanne123 schreef:Natuurlijk kan het ook met kleine honden!Sonicske schreef:welke honden zijn geschikt op agility te doen?(Enkel als ontspanning)
Het enige waar je op moet letten is "lichaamsbouw"... tekkels zie ik het niet doenen "willen werken voor de baas".
wie nu bij ons op de vereniging loop is dacht ik net 1,5 kilo, tenminste wie van haar zelf is,May Linn schreef: De kleinste hond was een inimikees of pomerarian (hoe schrijf je dat), beestje is denk ik 2 miss 3kg en doet het helemaal leuk in de behendigheid. De wip duurt idd wat langer, maar het baasje heeft de hond geleerd geheel tot het eind door te lopen en zo valt dat wel weer mee.
Dat had ik graag willen zien!! fantastischMay Linn schreef:De grootste hond die ook ooit eens in de les gehad heb is een Duitse dog, wel een voor het ras kleinere variant.
Maar zelfs die was zo gek te krijgen en kon met wat bukken prima door de tunnel. Alleen de kattenloop vondt ik erg gevaarlijk omdat hij daar niet stabiel op kon lopen.
Hoe die ook de 'band' doet... hahahaha! en dat met die tunnel, mooi opgelost, er gewoon buitenlangs omheen! Wat een topstel die twee!_Inge_ schreef:Kan best met zon joekel, kijk maar " onclick="window.open(this.href);return false;![]()
Sowieso vind ik al die filmpjes leuk van die hond, die vrouw doet er echt veel mee haha.. ze probeert zelfs doggydance