Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Katten eigenaren

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Re: Katten eigenaren

Ongelezen bericht door smoekie »

Saarah schreef:
smoekie schreef:
Noortje schreef:Mijn broer vertelde dat zijn kater de hond van de buren vaak treitert.
Net buiten bereik van de hond zitten en dan een beetje ongeïnteresseerd zitten poetsen. Als de hond kalmeert loopt hij weg en als de hond dan weer alert wordt op de kat, gaat de kat weer zitten poetsen.
De kater ziet het als spel en kan lang zo doorgaan. Op zich een leuke anekdote totdat de Am. Stafford van de buren de kat grijpt. Dan is het spelletje toch wat minder leuk...
En bij wie ligt de schuld dan?
Bij jouw broer natuurlijk. Hij weet dat zijn kat de hond zit uit te dagen dus tja, tis nu gewoon wachten tot het fout gaat. Oftewel wie het laatst lacht, lacht het best. Nu "lacht" de kat nog, straks niet meer :19: En dan neem ik maar aan dat je broer niet ook nog eens bij de buren aan gaat bellen wat voor "klote" hond zij wel niet hebben dat die zijn kat heeft doodgebeten.

Ik denk niet dat er één katten-eigenaar is die zo zwart-wit reageert als jij, hoor.
Maar ik zie het wel vaker gebeuren, als mensen geen fatsoenlijke argumenten meer kunnen aanhalen gaan ze het maar in het belachelijke trekken. :mrgreen:
Verschil zal zijn dat ik geen katteneigenaar ben. Weet wel dat als ik al een kat zou hebben waarvan ik weet dat deze de hond van de buren uit zit te dagen (ongeacht of het een ast is of een ander ras) ik zou proberen mijn kat daar weg te krijgen. Al dan niet in overleg met de betreffende buren. Laat ze mijn kat maar natspuiten of op een andere manier dusdanig aan het schrikken krijgen dat ik weet dat mijn kat die hond niet meer zou uitdagen.

Hoe dan ook zou ik persoonlijk toch echt niet bij de buren aan de bel trekken op het moment dat de hond onverhoopt mijn kat toch wel eens te pakken krijgt.

Wat voor argumenten wil jij hier horen dan? Ik trek niks in het belachelijke. Haar broer weet dat zijn kat de hond uitdaagt, dan is het toch simpelweg afwachten tot de kat eens een keer de lul is of ben ik nou gek?

Nee, maar wel aan de deur trekken om verhaal te halen als de hond de kat straks een te pakken heeft gekregen met alle gevolgen van dien :19:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Saarah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australische Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Saarah »

Sorry smoekie, ik heb m'n bericht aangepast met een betere reactie. Ik ben vandaag blijkbaar heel verstrooid en kan geen enkel bericht fatsoenlijk lezen, dus ik had je bericht totaal verkeerd begrepen en ook totaal verkeerd geantwoord. Ik weet niet wat ik heb vandaag. :oohja: :oohja:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Saarah schreef:Edit ik kan echt niet lezen vandaag, verdomme toch, m'n reactie maar weggehaald want die sloeg nergens op.

Hmm, met de essentie van je bericht ben ik het eens (fout van de broer).
Maar de toon waarop je dit neerzet... Net hetzelfde als je hier in een topic over een probleemhondje gaat plaatsen "tgoh ja, hij doet nu wel lastig, maar hij zal wel eens doodgebeten worden door een andere hond. Wie laatst lacht, best lacht."

Zo praat je in mijn ogen niet als het over levende huisdieren gaat, huisdieren die door iemand graag gezien worden. Ik ga jou ook niet wensen dat je hond wordt doodgebeten, zelfs al zou jouw hond mij op de één of andere manier irriteren.
Ik wens toch ook niet dat die kat gegrepen wordt. Vanuit de hond gezien wordt deze nu getreiterd door de kat. Oftewel, zoals ik al zei, nu lacht die kat nog, maar straks niet meer als het fout gaat.

Kun je er wel een negatieve draai aan geven, maar zo bedoel ik het helemaal niet. Gaat erom dat hij er van weet maar er niets aan doet. De hond irriteert zich waarschijnlijk kapot aan die kat en zou er misschien maar wat graag zijn tanden inzetten. Voor de hond is het dus wachten tot hij kan toe slaan.

Dus zo negatief als jij het nu stelt zo bedoel ik het niet. Denk dat je vandaag een iets mindere dag hebt dan normaal gesproken :19: kin op. Tis prachtig weer :ok:

Edit:
Saarah schreef:Sorry smoekie, ik heb m'n bericht aangepast met een betere reactie. Ik ben vandaag blijkbaar heel verstrooid en kan geen enkel bericht fatsoenlijk lezen, dus ik had je bericht totaal verkeerd begrepen en ook totaal verkeerd geantwoord. Ik weet niet wat ik heb vandaag. :oohja: :oohja:
Tis je al vergeven hoor :wink: Die indruk had ik al :F:
Laatst gewijzigd door smoekie op 06 aug 2010 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Saarah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australische Herder

Ongelezen bericht door Saarah »

smoekie schreef: Dus zo negatief als jij het nu stelt zo bedoel ik het niet. Denk dat je vandaag een iets mindere dag hebt dan normaal gesproken :19: kin op. Tis prachtig weer :ok:
Oké, aangezien ik vandaag toch al niet begrijpend kan lezen, trek ik misschien ook alles in het negatieve, kan best zijn. Ik zal vandaag maar niet te veel meer reageren. :F:
En ik ga zo dadelijk lekker buiten tennissen en dan met Kizzy wandelen, dus idd van het goede weer genieten. :mrgreen:
Afbeelding
rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door rubyred »

Ik heb kippen, pony, katten, hamsters,konijn, cavia etc. die allemaal los in harmonie samen leven met mijn honden. En omdat mijn honden dat zo gewend zijn gaan ze ook niet achter wilde eekhoorns, katten etc. aan.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

rubyred schreef:Ik heb kippen, pony, katten, hamsters,konijn, cavia etc. die allemaal los in harmonie samen leven met mijn honden. En omdat mijn honden dat zo gewend zijn gaan ze ook niet achter wilde eekhoorns, katten etc. aan.
dat een hond je eigen cavia's, katten etc. niet pakt wil niet zeggen dat die dit bij vreemde katten, cavia's etc. ook niet doet...
Maar jij bent enorm goed in dergelijke dingen heb ik al zeer regelmatig opgemaakt uit jouw berichten dus petje af.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Noortje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Noortje »

Noortje schreef:Mijn broer vertelde dat zijn kater de hond van de buren vaak treitert.
Net buiten bereik van de hond zitten en dan een beetje ongeïnteresseerd zitten poetsen. Als de hond kalmeert loopt hij weg en als de hond dan weer alert wordt op de kat, gaat de kat weer zitten poetsen.
De kater ziet het als spel en kan lang zo doorgaan. Op zich een leuke anekdote totdat de Am. Stafford van de buren de kat grijpt. Dan is het spelletje toch wat minder leuk...
En bij wie ligt de schuld dan?

Ik vind in dit geval ook dat de 'schuld' (verantwoordelijkheid) bij mijn broer ligt. Ik wil met dit voorbeeld duidelijk maken dat katten wel degelijk honden uitdagen. In dit geval zullen toch veel mensen hun vooroordelen uit de kast halen en de Amerikaanse Stafford beschuldigen.
Een hond mag geen kat bijten...maar dit is wel een geval van 'de kat op de hond binden'. :P
S@s
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): labrador en franse bul

Ongelezen bericht door S@s »

ik heb zelf 2 katten en 2 honden
mijn katten blijven binnen of buiten op mijn eigen terras
als je een kat buiten laat lopen, weet je dat er wat kan gebeuren, is het niet een hond kan het een auto zijn..
toch vind ik dat als je van je hond weet dat ie een kat wat aan zal doen, je je hond niet los moet laten lopen waar katten zijn
mijn honden rennen ook weleens achter katten aan maar als die kat zich omdraait en blaast weten ze niet hoe snel ze weg moeten komen :smile:
rubyred
Zeer actief

malinois schreef:
rubyred schreef:Ik heb kippen, pony, katten, hamsters,konijn, cavia etc. die allemaal los in harmonie samen leven met mijn honden. En omdat mijn honden dat zo gewend zijn gaan ze ook niet achter wilde eekhoorns, katten etc. aan.
dat een hond je eigen cavia's, katten etc. niet pakt wil niet zeggen dat die dit bij vreemde katten, cavia's etc. ook niet doet...
Maar jij bent enorm goed in dergelijke dingen heb ik al zeer regelmatig opgemaakt uit jouw berichten dus petje af.
Bij mijn honden is dat dus wel zo, omdat ze van pup af aan kleine diertjes gewend zijn hebben ze ook geen interesse meer in vreemde cavia's, katten, eekhoorns etc.
smoekie
Zeer actief

Prachtig dat jij die hebt hoor, maar is het wel eens in je opgekomen dat "eigen" toch "net" even iets anders kan zijn dan wanneer de kip,pony,kat,hamster,konijn,cavia van de buren langskomt :wink:

En de waarheid gebied me te zeggen dat ik sterke twijfels heb dat jouw hond met alle dieren die je hebt in "harmonie" samen leven :wink:

Zou daar wel eens foto's-filmpje van willen zien :engel:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Hilde schreef:
Emma schreef:huh?,
waarom zouden we verwilderde katten in de tuin krijgen als er geen huiskatten meer zijn?

zouden we ook verwilderde honden in de tuin krijgen, als er geen huishonden meer zijn?
Lol, wat wou je er dan mee doen? Allemaal maar vermoorden, in grote ovens stoppen? Of ze allemaal opsluiten?
waar heb jij het nou weer over ?
in mijn buurt lopen er geen verwilderde honden of katten.(en waarom in s`hemelsnaam, zouden ze dan vermoord moeten worden?)

weet niet waar jou opmerking over gaat ?
smoekie
Zeer actief

Emma schreef:
Hilde schreef:
Emma schreef:huh?,
waarom zouden we verwilderde katten in de tuin krijgen als er geen huiskatten meer zijn?

zouden we ook verwilderde honden in de tuin krijgen, als er geen huishonden meer zijn?
Lol, wat wou je er dan mee doen? Allemaal maar vermoorden, in grote ovens stoppen? Of ze allemaal opsluiten?
waar heb jij het nou weer over ?
in mijn buurt lopen er geen verwilderde honden of katten.(en waarom in s`hemelsnaam, zouden ze dan vermoord moeten worden?)

weet niet waar jou opmerking over gaat ?

Tis de leeftijd joh :wink:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

Volgens mij is er wel degelijk wetgeving over en mogen katten dus vrij rondlopen. En goddank leven we in Nederland, niet Valerie-land. :wink:

Ik denk trouwens dat je gruwelijk onderschat wat voor effect het zou hebben als er helemaal geen huiskatten rond zouden lopen. O.a. zou je verwilderde katten in je tuin krijgen. Moeder natuur houdt namelijk niet van een vacuüm.
huh?,

In de VS heb je in bepaalde gebieden coyotes en wasberen en ja die komen 's nachts in je tuin. Hier hebben we geen coyotes, wel vossen die steeds meer de steden intrekken, en we hebben verwilderde katten. In Engeland zijn vossen in de stad al doodnormaal geworden. Die schijten ook, trouwens. Alles schijt in je tuin, ook die leuke koolmeesjes. :mrgreen:
[/quote][/quote][/quote]

ik gooi de handdoek in de ring.
jullie snappen werkelijk niets van mijn post.
rubyred
Zeer actief

smoekie schreef:
Prachtig dat jij die hebt hoor, maar is het wel eens in je opgekomen dat "eigen" toch "net" even iets anders kan zijn dan wanneer de kip,pony,kat,hamster,konijn,cavia van de buren langskomt :wink:

En de waarheid gebied me te zeggen dat ik sterke twijfels heb dat jouw hond met alle dieren die je hebt in "harmonie" samen leven :wink:

Kom gerust eens langs. Ik heb trouwens wel een foto van mijn hond en de muis die lekker tegen hem aan zit. Deze foto heeft op de website gestaan van Basset Hound club america, misschien dat die er nog steeds staat. Ik zou graag foto's hier willen plaatsen maar dat is me nog steeds niet gelukt. Je kunt je email adres geven en dan stuur ik je foto's. We krijgen hier regelmatig diertjes van andere mensen te logeren en mijn honden zijn ook met hen okay.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Emma schreef:weet niet waar jou opmerking over gaat ?
Jij zegt dat als niemand meer katten houdt (huiskatten dus) waarom we dan verwilderde katten krijgen. Die katten die je nu hebt en dus niet meer huiskat zijn, moeten dus ergens heen. Aangezien niemand meer katten houdt, krijg je katten in het wild. Lijkt me logisch, toch?
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

rubyred schreef:
smoekie schreef:

Kom gerust eens langs. Ik heb trouwens wel een foto van mijn hond en de muis die lekker tegen hem aan zit. Deze foto heeft op de website gestaan van Basset Hound club america, misschien dat die er nog steeds staat. Ik zou graag foto's hier willen plaatsen maar dat is me nog steeds niet gelukt. Je kunt je email adres geven en dan stuur ik je foto's. We krijgen hier regelmatig diertjes van andere mensen te logeren en mijn honden zijn ook met hen okay.
je lijkt wel gek,alleen omdat smoek je niet gelooft :M:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

rubyred schreef:
malinois schreef:
Bij mijn honden is dat dus wel zo, omdat ze van pup af aan kleine diertjes gewend zijn hebben ze ook geen interesse meer in vreemde cavia's, katten, eekhoorns etc.
dat zal dan meer uitzondering dan regel zijn, eigen is voor de meeste honden iets heel anders dan vreemd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Onzin, ik heb hier ook knaagdieren enz. los in de tuin lopen (vandaar dat ik zeker geen katten in mijn tuin wil hebben), maar mijn hond gaat toch echt achter katten aan.
Bovendien, andermans dieren horen niet bij mij in de tuin. Maar geen katteneigenaar die je daarover hoort. Ik heb wel de lasten van katten (kattenpoep en pies, mijn knaagdieren in de stress, vieze katten in huis :kotz: ), maar katteneigenaren vinden dat de normaalste zaak van de wereld. Omdat een kat nu eenmaal los hoort te lopen. Maar waarom moeten niet kattenbezitters daar zonodig last van hebben? Een ander heeft ook geen last van mijn dieren.
Pepie
Zeer actief

Muk schreef:
Onzin, ik heb hier ook knaagdieren enz. los in de tuin lopen (vandaar dat ik zeker geen katten in mijn tuin wil hebben), maar mijn hond gaat toch echt achter katten aan.
Bovendien, andermans dieren horen niet bij mij in de tuin. Maar geen katteneigenaar die je daarover hoort. Ik heb wel de lasten van katten (kattenpoep en pies, mijn knaagdieren in de stress, vieze katten in huis :kotz: ), maar katteneigenaren vinden dat de normaalste zaak van de wereld. Omdat een kat nu eenmaal los hoort te lopen. Maar waarom moeten niet kattenbezitters daar zonodig last van hebben? Een ander heeft ook geen last van mijn dieren.
jee zeg jij trapt wel iedereen in dezelfde hoek is het niet?
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Pepie schreef:jee zeg jij trapt wel iedereen in dezelfde hoek is het niet?
Ga nu niet de heilige Sinterklaas uithangen, want jij bent zelf geen haar beter op dit gebied.

En ja, iedere kattenbezitter in de buurten waar ik heb gewoond (jaja een kleine nuancering) gedraagt zich zo. En ja, dat zijn er heeeel erg veel helaas.
Pepie
Zeer actief

Muk schreef:
Pepie schreef:jee zeg jij trapt wel iedereen in dezelfde hoek is het niet?
Ga nu niet de heilige Sinterklaas uithangen, want jij bent zelf geen haar beter op dit gebied.

En ja, iedere kattenbezitter in de buurten waar ik heb gewoond (jaja een kleine nuancering) gedraagt zich zo. En ja, dat zijn er heeeel erg veel helaas.
je hoor mij niet zeggen dat ik een haar beter bent hoor,maar jij trapt werkelijk elke katteneigenaar de grond in,ik vind er gewoon haat in klinken in je berichtje.
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Muk schreef:
En dan die gore vieze duiven en ander gevogelte dat je tuin volschijt, het zou verboden moeten worden!
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

rubyred schreef:
smoekie schreef:

Roos vindt mijn muizels helemaal oké, als ik vreemde muizels meeneem accepteert ze die direct in de groep en ze doet er bijzonder voorzichtig mee, maar op de één of andere manier vangt ze vaak muizen als we in het bos zijn, hoe zou dat nou komen?? :denken:
Afbeelding
rubyred
Zeer actief

Joh, nederlanders wonen op een kluitje en daardoor hebben ze veel meer last van elkaars dieren.
Hoe meer ruimte des te minder last.
smoekie
Zeer actief

bennie schreef:En dan die gore vieze duiven en ander gevogelte dat je tuin volschijt, het zou verboden moeten worden!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik had gewed dat een opmerking als deze al eerder zou komen :smile:
Heb ik weer ff pech :jank:
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Muk schreef: Een ander heeft ook geen last van mijn dieren.
Oh? Dus jij loopt met een emmertje je hond uit te laten en dat je dan de pis mee naar huis neemt om door de w.c. te spoelen? :lol1:
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Saarah schreef:Nog een aanvulling op mijn vorig bericht:
Lellibel schreef:Gewoon weggelopen. Maar ik snap niet dat die vrouw als ze niet wilt dat honden haar kat pakken die kat toch los laat lopen op een hondenveldje..
Los van het feit dat ik het niet fatsoenlijk vind om gewoon weg te lopen als een dier dat onder jouw verantwoordelijkheid staat een ander dier verwondt...

Ik zou mijn kat NOOIT op een hondenveldje (waar honden los mogen) laten lopen, dat is natuurlijk wel om problemen zoeken.
Het was niet mijn schuld, ik had die kat niet gezien. Ik had die hond losgelaten, en toen zag ik de kat, maar omdat het niet mijn hond is had het ook geen zin hem te roepen hij kwam toch niet. En ik liep zo maar weg omdat ik er genoeg van had, daarvoor hadden we een avontuur met die hond dus zin in nog meer gezeik had ik niet :ok:
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Muk schreef:
Ik citeer nu toevallig jou Muk, maar ik erger me eigenlijk nooit zo aan andere dieren, behalve moet ik eerlijk zeggen soms op de wandelingen met Mies (een kat die ik eerder moet zien, een eend idem dito).

Ik vind veel dieren leuk en dat mis ik wat in dit topic, maar misschien lees ik het wel helemaal verkeerd? Ik kan namelijk niets met haten, dus.
Ik was op een gegeven moment het konijnenhok/hoekje aan het schoonmaken en daar zit soms een pad (denk ik) in. In ieder geval het padje ( in dit geval denk ik toch) was helemaal uit zijn dak dat ik bezig was met dat afgezette stukje tuin. Het andere stukje was iets hoger en het padje kon het niet bespringen. Ik dacht toen ik zet er mijn schop naar voren, waar het padje was en hoopte dat hij op mijn schop ging zitten. Maar niets hoor, beestje was denk ik bang en hij klom zo via het gaas weg (ik zag zijn/haar handjes) naar betere oorden. Ik wist niet dat een padje kon klimmen, maar hij/zij woont hier nog steeds. Dat vind ik wel apart. :I:
smoekie
Zeer actief

christo schreef:
Muk schreef: Een ander heeft ook geen last van mijn dieren.
Oh? Dus jij loopt met een emmertje je hond uit te laten en dat je dan de pis mee naar huis neemt om door de w.c. te spoelen? :lol1:
Jezus zeg. Gaan we nu op die toer :N: Jullie (algemeen gesproken) weten volgens mij bijgod niet wat nog meer op te noemen om de anders argumenten op welke domme wijzen dan ook onderuit te halen he :roll:

nee jij loopt met een emmertje met sop achter je hond aan? :piew: En hoe heeft een ander last van het gezeik van jouw of andermans hond? Dat is toch geheel iets anders dan wanneer andermans kat in jouw tuin, op jouw balkon schijt. :19: Welke hond duikt ff lekker op een warme motorkap om zich daar ff lekker te verwarmen :scratch: welke hond springt op een muur om de hond van de buren veilig uit te dagen?(voor zolang dat goed gaat) Gaat jouw hond zomaar een willekeurig huis in omdat de deur/raam toevallig openstaat zodat jij je de kolere schrikt omdat je ineens achter je een rare (donkere) vlek voorbij ziet komen en je in de veronderstelling verkeerd dat hetgeen je in je ooghoeken ziet wel een heul erg grote rat is :smile:

Kom zeg christo, niet op het Hilde niveau gaan zitten hoor. Dat siert je niet. :pffff:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

smoekie schreef: Gaat jouw hond zomaar een willekeurig huis in omdat de deur/raam toevallig openstaat zodat jij je de kolere schrikt omdat je ineens achter je een rare (donkere) vlek voorbij ziet komen en je in de veronderstelling verkeerd dat hetgeen je in je ooghoeken ziet wel een heul erg grote rat is :smile:
Moet je maar horren aanschaffen :pffff: :smile:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”