Verschil zal zijn dat ik geen katteneigenaar ben. Weet wel dat als ik al een kat zou hebben waarvan ik weet dat deze de hond van de buren uit zit te dagen (ongeacht of het een ast is of een ander ras) ik zou proberen mijn kat daar weg te krijgen. Al dan niet in overleg met de betreffende buren. Laat ze mijn kat maar natspuiten of op een andere manier dusdanig aan het schrikken krijgen dat ik weet dat mijn kat die hond niet meer zou uitdagen.Saarah schreef:smoekie schreef:Bij jouw broer natuurlijk. Hij weet dat zijn kat de hond zit uit te dagen dus tja, tis nu gewoon wachten tot het fout gaat. Oftewel wie het laatst lacht, lacht het best. Nu "lacht" de kat nog, straks niet meerNoortje schreef:Mijn broer vertelde dat zijn kater de hond van de buren vaak treitert.
Net buiten bereik van de hond zitten en dan een beetje ongeïnteresseerd zitten poetsen. Als de hond kalmeert loopt hij weg en als de hond dan weer alert wordt op de kat, gaat de kat weer zitten poetsen.
De kater ziet het als spel en kan lang zo doorgaan. Op zich een leuke anekdote totdat de Am. Stafford van de buren de kat grijpt. Dan is het spelletje toch wat minder leuk...
En bij wie ligt de schuld dan?En dan neem ik maar aan dat je broer niet ook nog eens bij de buren aan gaat bellen wat voor "klote" hond zij wel niet hebben dat die zijn kat heeft doodgebeten.
Ik denk niet dat er één katten-eigenaar is die zo zwart-wit reageert als jij, hoor.
Maar ik zie het wel vaker gebeuren, als mensen geen fatsoenlijke argumenten meer kunnen aanhalen gaan ze het maar in het belachelijke trekken.
Hoe dan ook zou ik persoonlijk toch echt niet bij de buren aan de bel trekken op het moment dat de hond onverhoopt mijn kat toch wel eens te pakken krijgt.
Wat voor argumenten wil jij hier horen dan? Ik trek niks in het belachelijke. Haar broer weet dat zijn kat de hond uitdaagt, dan is het toch simpelweg afwachten tot de kat eens een keer de lul is of ben ik nou gek?
Nee, maar wel aan de deur trekken om verhaal te halen als de hond de kat straks een te pakken heeft gekregen met alle gevolgen van dien