Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bedonderd

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Re: bedonderd

Ongelezen bericht door tekkel »

Nanna schreef:
tekkel schreef: Want waarom zou Vetje ausgerechnet Nanna dat fotootje sturen? :wink:
dat heb ik haar gevraagd ;-)
En wat was het antwoord?
Monologue intérieur zeker :mrgreen:
En nee, ik bak geen poets.
Mag jij jokken :neenee: :F:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Misschien was de moeder een kooiker en de vader een dwergkeesje :oohja: Van veraf en in een kinderspeelhoek lijkt een kooiker best op een Sint, verklaard meteen de 3 kilo van de grote pups :engel:
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik ben wel benieuwd wat vetje zelf nu denkt.
Denk je echt dat dit een SB is ? Leken de andere pups wel op echte SB als je ze vergelijkt met foto's van echte ?
Hoe kwam je aan dit nest ? Via Marktplaats ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik denk dat de broodfokker dacht dat sint bernard pupjes voor meer geld verkocht konden worden dan kleine kruisingen. Hij zal honden zat
hebben rondlopen en pups zat opgekocht hebben. Stel dat de rest nou wel echte sint bernards zouden zijn zou ik het nog niet raar vinden.
Een broodfokker komt zo aan wat pupjes extra. Onder de noemer st B konden ze voor meer geld verkocht worden. Hij blij.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

:80: :80: :80: pups hier wogen met 10 dagen al ruim 1 kg :80: :80:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

ik zie in de foto gewoon een gezonde kleine kruising (Boomer) pup hoor.
die pupjes hebben ook vaak nog een wat groot hoofdje.

misschien hadden ze nog 1 boomer pup over van een vorig nestje. en hadden ze die tussen de Sint puppies gelegd.

400 euro is aardig aan de prijs voor een boomer. maar ja, ze konden natuurlijk niet meer zeggen dat het eigenlijk geen Sint is. als ze net een zielig verhaal hadden verzonnen.

wat wel raar is,is dat een dA het niet ziet. je zou de pup in het echt moeten zien, eigenlijk. want foto`s kunnen erg vertekenen.

dwerggroei, tja het zou kunnen. maar meestal zie je dan wel iets ``geks``aan een pup.
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

MARC_S schreef: Afbeelding
even volslagen off-topic, maar dit is kenadie. die heb ik tweemaal mogen ontmoeten de afgelopen paar jaar en ik kan jullie zeggen dat het een wel hoogst aangenaam dametje is.

ze hoort niet zo goed dus je moet dui-de-lijk spreken, dat schepte wel een band :mrgreen: want haar stem is nou ook niet bepaald als een kerkklok zo luid en het gehoor van jullie lin is ook niet al te optimaal, maar ze is zo vreselijk charmant, geestig en vooral zo vreselijk lief. ouders zijn ook volkomen okee. broer ook.

ze hangt maar wat graag bij je op schoot en meestal mot ik dat niet zo met koters behalve eigen volk, maar met kenadie was het alleen maar feest. wat een intens bijzonder mensje. om blij van te worden.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

linlin schreef:
MARC_S schreef: Afbeelding
even volslagen off-topic, maar dit is kenadie. die heb ik tweemaal mogen ontmoeten de afgelopen paar jaar en ik kan jullie zeggen dat het een wel hoogst aangenaam dametje is.

ze hoort niet zo goed dus je moet dui-de-lijk spreken, dat schepte wel een band :mrgreen: want haar stem is nou ook niet bepaald als een kerkklok zo luid en het gehoor van jullie lin is ook niet al te optimaal, maar ze is zo vreselijk charmant, geestig en vooral zo vreselijk lief. ouders zijn ook volkomen okee. broer ook.

ze hangt maar wat graag bij je op schoot en meestal mot ik dat niet zo met koters behalve eigen volk, maar met kenadie was het alleen maar feest. wat een intens bijzonder mensje. om blij van te worden.

Volgens mij heeft zij geen dwerggroei maar progeria, die snelle-verouderingsziekte.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
marleenff
Zeer actief
Mijn ras(sen): Maltezer en Keeshond

Ongelezen bericht door marleenff »

Ik heb niet het hele topic gelezen, zal dat ook niet doen, is al teveel.
Ja, TS heeft zich laten bedonderen, maar als de fokker een zielig verhaal ophangt is het moeilijk te weerstaan.
Gezond verstand zegeviert dan NIET.
Wat ik me nu afvraag is: hoe is het met het hondje? Eet het al wat meer? Staat er hier al een foto?

Femke, Flup en Fix, zijn onze honden.

.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

freskin schreef:Afbeelding Afbeelding

Alleen de tekening lijkt er een beetje op.......heel vreemd :denken:
Als dit al een dwerg zou zijn zoals Marc opperde zou ze toch wel grotere gezondheidsproblemen hebben? Dwergjes worden ook niet oud. Ik vind het een hele dubieuze zaak. Ik vind haar ook qua lichaamsverhoudingen (voor zover je dat op deze foto kan zien) niet heel raar lijken. De dwergjes waar ik foto's van heb gezien hadden allemaal hele vreemde verhoudingen.

Maar ik hoop echt voor TS dat dit geen dwergje is...... :(
Het snoetje is toch al gewoon anders.
Kijk nou naar die neus en voorsnuit.

Even afgezien van de pootjes. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Puppekind is leuk, maar no way een stB

Al lag -tie tussen 100 SB''s... (denk ik)

Overigens, al ben ik zwaar tegen de manier waarop pup bij TS kwam, ik vind het ECHT een snoesje om te zien.

Suzanne
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Wanneer is de volgende afspraak met de da?
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

MARC_S schreef:Stuur Nanna nog eens wat foto's. Ik ben nl erg benieuwd naar haar zijaanzicht. Dat zal veel duidelijk maken.

Overigens denk ik ook dat het om een dwergras-kruising gaat maar ik kan er gewoon niet bij dat de moederhond dat hondje in het nest had liggen en dat de moeder een St Bernhard was.
En ik heb ook geen goede argumenten tegen dwerggroei gehoord. Uiteraard is dat het minst logische maar het kan en bestaat wel degelijk en dit hondje laat niets zien wat uit kan sluiten dat het een dwerg is van het ras Sint Bernhard.
Als ik een nest shelties heb liggen en ik pluk om de hoek een kooikerpup weg... die leg ik gewoon bij de sheltiepups en ik zeg "die ga ik zijn nek omdraaien".... wedden dat iemand dat zielig vind en deze "sheltie" van mij koopt?
Is het daarmee een sheltie? Nee, dus
Is de door mij getoonde teef ook maar in de verste verte de moederhond van de kooiker? Nee

En dat is wat er volgens mij gebeurd is.

Er ligt een nest "StBernards"... en dit moppekind heeft qua tekening er wat van weg en de handelaar legt het ertussen, wijst ernaar en zegt 'die laat ik inslapen als jij 'm niet koopt' of woorden van gelijke strekking.

Dus, TS koopt haar StB...

Wel onbegrijpelijk dat TS dus niet het verschil zag.... het moet nogal niet uitmaken.. boomer of StB?

Suzanne
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

tekkel schreef: Volgens mij heeft zij geen dwerggroei maar progeria, die snelle-verouderingsziekte.
neej, een of andere vorm van primordial dwarfism om het maar even in goed nederlands te zeggen, als ik het me goed herinner. oh, het is zó'n speciaal meiske. ze heeft enorme indruk op me gemaakt.

ik hou er nu over op, hoor. :mrgreen: terug naar de geinige boomer die bij de sint-bernardteef in het nest is gelegd.
Karni-Mata
Actief

Ongelezen bericht door Karni-Mata »

Toen ze 8 maanden oud was werd Kenadie gediagnosticeerd met primordiale dwerggroei, waardoor ze altijd klein zal blijven. Het schijnt dat maar 100 mensen op de wereld bestaan met dezelfde conditie.

Kenadie is nu 7 jaar oud, 76 centimeter lang en speelt de hoofdrol in Iep! (2010), haar eerste film.
:wink:

Er zouden toch wat meer overeenkomsten moeten zijn als het gaat om dwerggroei?
Ik zie bij de SB-wannabe ook geen overeenkomsten alleen de kleuren.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

vetje schreef:ja jongens ik weet ook wel dat ik trut ben en de fokker sponsert
maar het gaat mij om het hondje hoe ik die kan helpen
de fokker zou der anders de nek hebben omgedraaid
en dat kon ik niet hebben, en vooral niet als je nog vol verdriet zit van het overlijden van je eigen hond, ik had inderdaad weg kunnen lopen bij die fokker maar toen ik hoorde wat hij van plan was moest ik het wel kopen, dan heb ik toch een leven gered
maar ik zat niet te wachten op commentaar maar verwachte dat jullie me wel enige tips konden geven om dit hondje een tweede kans te geven
Geloof mij maar dat die fukker dat hondje echt níet de nek had omgedraaid hoor. :neenee:
Die gaat gewoon opzoek naar de volgende dombo die er intrapt.
Sorry hoor, gevalletje eigen schuld, nu mag jij de puin gaan ruimen, succes ermee. :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Ik denk dat het een nogal impulsieve aankoop is geweest en snap best dat je de hond zielig vond en daarom niet daar wilde laten maar dan moet er toch wel een belletje gaan rinkelen dat je waarschijnlijk hoge dierenarts kosten gaat krijgen.

Ik hoop alleen maar dat je hondje er boven op komt!
Verder heel veel succes en sterkte ermee!
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
vetje
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door vetje »

gisteren naar de da geweest, geen dwerg groei, geen waterhoofd
( hoofdgroei iedere dag opgemeten)omdat de fontanel goed gesloten was, en het hoofje de juiste groote had
gewoon een gezond hondje, moest me niet druk maken
is een st.b maar dan een die heel klein is gebleven, contact gehad met de dierenarts in dommelen (da van de fokker)en die vertelde mijn da dat hij zo klein was geboren en de rest groot dit komt 1op de miljoen voor
groetjes aike
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik geloof dat je jezelf nu wel een beetje tegenspreekt. :denken:
Het is géén dwerggroei, maar wél een St Bernard en dan eentje die heel erg klein gebleven is.
Jaja...

Ik vind het trouwens knap dat de dierenarts met zekerheid kan beweren dat het een St Bernard is, wat voor onderzoek heeft hij daarvoor gedaan?
jeanet01
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door jeanet01 »

Da van de fokker :E: :E:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik had er overheen gelezen dat het om een uitspraak van de DA van de fokker ging.
Ja, nu snap ik ook dat het wél een St Bernard is, die nét die ene pup op de zoveel miljoen is die achtergebleven is in de groei... :roll:

De TS laat zich wel héél gemakkelijk van alles op de mouw spelden.
Ik geloof nog steeds geen bal van het hele verhaal.
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Wat een vreemd verhaal, ik weet nog steeds niet of ik het moet geloven :denken: :19:

Maar het klinkt als een nieuw broodfokproduct; de teacup sint bernard :roll:
Afbeelding
Afbeelding
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

En jouw Da geloofde het verhaal van de DA van de fokker?

Jij hebt gewoon een leuke kruising gezelschapshondje gekocht....dat besef je inmiddels wel?

Ik vind het ongelooflijk dom, sorry.
Afbeelding

So Sweet :I:
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ja, bedonderd.
:oohja: Ik zie een vlinderhondje x iets heel harigs, lieffie hoor!!
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

vetje schreef:gisteren naar de da geweest, geen dwerg groei, geen waterhoofd
( hoofdgroei iedere dag opgemeten)omdat de fontanel goed gesloten was, en het hoofje de juiste groote had
is een st.b maar dan een die heel klein is gebleven, contact gehad met de dierenarts in dommelen (da van de fokker)en die vertelde mijn da dat hij zo klein was geboren en de rest groot dit komt 1op de miljoen voor
groetjes aike
En Sinterklaas en de Kerstman bestaan ook echt!!!

Geloof jij het werkelijk zelf ook nog allemaal? :ugh:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Nogmaals de raad om je hondje even goed na te laten kijken bij een andere DA.
Broodfokkers hebben vaak een 'eigen' DA, die ze leuk wat extra's laten verdienen voor foute info en foute invullingen in de paspoorten van de honden die door die broodfokkers verkocht worden.

Het is ook helemaal niet zeker dat dat jouw pupje inderdaad de inentingen gehad heeft die in het paspoort staan en dat is toch wel belangrijk als het met andere hondjes in contact gaat komen.

Je kunt beter nu wat extra geld uitgeven aan nog een consult bij een DA die hier verder helemaal niks mee te maken heeft, dan dat je dadelijk echt handen vol met geld kwijt bent omdat je pup totaal niet beschermd is.

En verder zou ik maar leren leven met het feit dat je je inderdaad hebt laten bedonderen, maar daaronder hoeft pupke toch niet te lijden?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

ik zie jou (TS) al lopen straks. met een leuk Boomertje aan de lijn.
``ja,hoor mevrouw, dit is een ECHTE Sint Bernard. (ha,ha,ha).

sorry, maar ik visualiseer het even voor me :wink:
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

renee-uk schreef:Nogmaals de raad om je hondje even goed na te laten kijken bij een andere DA.
Broodfokkers hebben vaak een 'eigen' DA, die ze leuk wat extra's laten verdienen voor foute info en foute invullingen in de paspoorten van de honden die door die broodfokkers verkocht worden.

Het is ook helemaal niet zeker dat dat jouw pupje inderdaad de inentingen gehad heeft die in het paspoort staan en dat is toch wel belangrijk als het met andere hondjes in contact gaat komen.

Je kunt beter nu wat extra geld uitgeven aan nog een consult bij een DA die hier verder helemaal niks mee te maken heeft, dan dat je dadelijk echt handen vol met geld kwijt bent omdat je pup totaal niet beschermd is.

En verder zou ik maar leren leven met het feit dat je je inderdaad hebt laten bedonderen, maar daaronder hoeft pupke toch niet te lijden?
Helemaal mee eens :ok:
Sowieso heb ik mijn twijfels bij jouw eigen da. Die wist bij t eerste consult zeker dat de pup een waterhoofd had, maar veegt dat nu net zo makkelijk weer van de baan. Bij het zien vd pup gaat hij er gewoon klakkeloos is mee dat t een st Bernard is, terwijl dat 1 op de miljoen verhaal er toen nog niet eens was en hij nog helemaal geen contact had gehad met de andere da.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
snuffel11
Zeer actief

Ongelezen bericht door snuffel11 »

groetjes aike
Hoe blonT moet je zijn om dit alles te willen geloven????
Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cashel Vale »

groetjes aike
Deze "dierenarts" is al eens bij (ik geloof?) Radar geweest. Radar had toen ook een pup gekocht bij een "fokker"
Ze wilden hem nalaten kijken bij een dierenarts. Dat mocht,maar alleen bij hun eigen dierenarts, ze mochten er niet mee naar een andere dierenarts.
Dat was dus de dierenarts in dommelen, deze verklaarde de pup helemaal gezond. Daarna waren ze door gereden naar een andere dierenarts, en ik weet niet meer wat hij allemaal had, maar gezond was hij zeker niet.
Dus of ik die zou geloven :denken:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”