Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stelling; Slipkettingen moeten verboden worden

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Stelling; Slipkettingen moeten verboden worden

Ongelezen bericht door malinois »

SiberischeHuskyinfo schreef:@maart en malinois

Met mij kan je ook prima door een deur zul je next year wel merken op de hondendag als je er zult zijn. Misschien heb ik mijn mening tever doorgedraaft daarvoor hierbij mijn excuses, wel vind ik het jammer dat mijn site zover naar beneden word gehaald op basis van 1 artikel. Ik laat dit topic nu rusten hopelijk jullie ook :)
Je moet je mening niet opdringen daar bereik je nl het tegenstelde mee...
Jij hebt nl. niets te beslissen over de hond van een ander en hoe de ander er mee traint, dat het jouw manier niet is prima maar dat wil niet zeggen dat het bij voorbaat slecht is.
Mijn honden zijn alles behalve zielige, gedrukte honden... ook niet als ze met TT lopen... (gebruik dat vb omdat ik geen slipketting gebruik). Ook dat kan beaamt worden want diegene die er buiten mee loopt voor het jagen was er ook op de Doedag dit jaar en die hem voor andere honden om heeft was er vorig jaar... en ik kan je vertellen dat het een alles behalve zwaar getraumatiseerde hond is en dat kunnen Massam en Maart ook beamen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Siberische Husky
Contacteer:

Ongelezen bericht door SiberischeHuskyinfo »

Ik zie 15 hondjes van de honderden die ingezet zijn?
Informatieve website over de Siberische Husky http://www.siberischehusky.info Volg ons ook op Twitter http://www.twitter.com/SiberischeHusky
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

SiberischeHuskyinfo schreef:Ik zie 15 hondjes van de honderden die ingezet zijn?
Husky gezien?
Jan
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

janinca2002 schreef: wijs even aan dan! :engel:
http://dogsinthenews.com/issues/0109/ar ... 10915a.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ach...geen van de 100 husky's staat op de foto :jank: Het is een complot!
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Contacteer:

janinca2002 schreef:
SiberischeHuskyinfo schreef:Ik zie 15 hondjes van de honderden die ingezet zijn?
Husky gezien?
Nope maar waar is de rest? Zon klein deel is niets van te zeggen had je er net zo goed 1 kunnen laten zien.
Informatieve website over de Siberische Husky http://www.siberischehusky.info Volg ons ook op Twitter http://www.twitter.com/SiberischeHusky
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

SiberischeHuskyinfo schreef:
janinca2002 schreef:
Husky gezien?
Nope maar waar is de rest? Zon klein deel is niets van te zeggen had je er net zo goed 1 kunnen laten zien.
Op de paginanummertjes onderaan de pagina drukken.
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:
janinca2002 schreef: wijs even aan dan! :engel:
http://dogsinthenews.com/issues/0109/ar ... 10915a.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ach...geen van de 100 husky's staat op de foto :jank: Het is een complot!
Inge kan je hiermee stoppen? Ik bood net mijn excuses aan en schijnbaar krijg je een orgasme van dit soort posts. Mijn excuses was serieus graag stoppen met dit onnozele gedoe.
May Linn
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie's en herders

Ongelezen bericht door May Linn »

SiberischeHuskyinfo schreef: Huskys worden veel gebruikt voor grote reddingsacties zie World Trade Center toen werden er ruim 100 ingezet geloof ik. Herder heeft een snellere acceleratie dat is een van de redenen waarom die daarvoor worden gebruikt, maar pin me er niet op vast. Een husky is meer een diesel he :P
Best vervelend als je husky je zo over die puinhopen heen trekt
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

bennie schreef:
Inge schreef:
SiberischeHuskyinfo schreef:@maart en malinois

Met mij kan je ook prima door een deur zul je next year wel merken op de hondendag als je er zult zijn. Misschien heb ik mijn mening tever doorgedraaft daarvoor hierbij mijn excuses, wel vind ik het jammer dat mijn site zover naar beneden word gehaald op basis van 1 artikel. Ik laat dit topic nu rusten hopelijk jullie ook :)
En waar blijft het excuus aan mij? :boos:
Waarom? Er is zelfs een modje geweest dat jouw wangedrag heeft bevestigd. :Q:

oh ships... :N:
Afbeelding
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Contacteer:

@Mickie

Als je wat kan citeren graag zodat ik ernaar kan kijken, zie namelijk over broodfokkers alleen maar positieve dingen in de artikelen.
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

SiberischeHuskyinfo schreef:@Mickie

Als je wat kan citeren graag zodat ik ernaar kan kijken, zie namelijk over broodfokkers alleen maar positieve dingen in de artikelen.
Ik heb het artikel niet gelezen maar zoals je het hier neerzet begrijp ik dat je voor broodfok bent?
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Contacteer:

bennie schreef:

Ik heb het artikel niet gelezen maar zoals je het hier neerzet begrijp ik dat je voor broodfok bent?
Wat denk je nu zelf? Tegen juist!
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Afbeelding

Is die rechtse een husky??
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Nee want ik zie een loshangende lijn.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ppffffh ik kan het qua tempo bijna niet bijbenen, in de tijd dat ik topic aan het lezen was kwamen er volgens mij nog 3 blz. bij, dus laat staan hoeveel er bij komen wanneer ik dit aan het schrijven ben.

Een riem met een slip, van welk materiaal dan ook blijft voor mij een slip. Een slipketting die hersenvliesontsteking veroorzaakt? Sorry hoor, maar toen ik dit las, begon ik zware twijfels te hebben. Volgens mij (en ik heb inderdaad nog even gegoogled om mezelf ook te overtuigen) kan een hersenvliesontsteking never nooit door een dergelijk trauma/gebruik van een slipketting komen. Dit is even 1 van die dingen die ik daar uit haal, maar er stonden meer mogelijke gevolgen in, die nimmer en nooit zeker met het gebruik van een slipketting te maken kunnen hebben.

Tja een paar prachtige linkjes. Je komt met 1 zogenaamd prachtig onderzoek. Maar 1 onderzoek is niet genoeg. Ik weet niet wat voor opleiding je hebt gevolg, maar als ik onderzoek moet doen en ik baseer mijn feiten op 1 onderzoek, dan krijg ik echt een dikke vette 1. Daarbij zijn er zoveel onzin onderzoeken. Ook daarin heb ik leren selecteren. En alles wat je aanhaalt past bij mij in de verste verte niet in bruikbaar degelijk onderzoek.
Waar wij al onze informatie van rassen en e.d. van halen. Wees gerust, dit is lang(lees bijna niets) uit wetenschappelijk onderzoek. De meeste dingen zijn op ervaring van kenners gebaseerd en worden misschien sinds we beter worden in onderzoeken van bepaalde zaken onderzocht om bewijzen die onze kennis steunen aan te vullen, maar nee het meeste komt echt niet uit (wetenschappelijk) onderzoek. Ik denk dat als jij termen van wetenschappelijk onderzoek wilt gebruiken eerst eens goed door moet hebben hoe je kan beoordelen of een onderzoek wetenschappelijk is of niet (en als dat zo makkelijk was, dan vraag ik me af waarom dat in de meeste opleidingen toch vaak een struikelblok is)

Dan nog iets over drive. Ik doe natuurlijk met Kay natuurlijk nogal wat dingen. Na gehoorzaamheid, treibball, breitensport, ben ik momenteel bezig met schapendrijven en begonnen met behendigheid en doe ik thuis wat doggydance-achtige oefeningen. In alle takken kan Kay erg hoog in drift zitten. Als ik niet oppas inderdaad met een hoog gegil c.q geblaf (heeft dit gelukkig jullie niet ten gehore gebracht op de doe-dag!) Zowel met schapendrijven, als gehoorzaamheid, als doggydance en ja ook met behendigheid. Voor mij ook altijd een teken dat ik hem terug moet nemen. Gas eraf moet halen. Ik ben ook een beginner in schapendrijver en heb best een redelijk goede hond in handen. Voor mij is het ook moeilijk om hem te handelen, maar ik hoef het in principe niet met zwaar geschut. Ja we hebben hem een keer goed moeten corrigeren, omdat hij schapen beet. Als herder moet je je schapen wel beschermen natuurlijk, gaat wel om levende wezens waar je mee traint. Maar in principe is de training dar waar ik train erg gefocust op het goede gedrag van de hond en van zacht trainen (de herder stelt zelf dat een harde hond niet geboren wordt, maar door zijn handler gemaakt wordt en tot nu toe geef ik hem daar voor de volle 100% gelijk in).
Dan nog iets over die lage kruipende houding. Iets waar ik natuurlijk even iets over moet zeggen. Want ik zie dit toch erg veel bij Kay. En niet omdat ik hem (hard en/of vaak) corrigeer), maar dit is ook een beetje kenmerkend voor het ras(tja eyen gaat nou eenmaal ook gepaard met die typerende kruipende houding van een border). Inclusief de gevoeligheid van dit ras (ik hoef maar te fronzen en Kay kan genoeg weten hoor). Ik weet wel wat je bedoelt hoor, want ik zie die honden(met dergelijke bazen) ook wel. Toch denk ik dat je het er bij een border vaak zo uit ziet, terwijl het niet zo is.

Had ik verder nog iets op dit snel uit lopende topic. Oh ja. Ik keek inderdaad verder op je site. Wonderlijk dat iemand die pas 5 jaar geleden volledig onwetend een broodfok husky kocht en een tweede ook in de schoot later geworpen kreeg (waar ik me in je verhaal ook ernstig twijfel over de betrouwbaarheid van die fokker) al denkt zoveel wijsheid in pacht te hebben. Je verhaal komt als mij in ieder geval niet over als betrouwbaar en iemand die veel verstand heeft van het ras. Dat je van je 2 schatten houdt, zal ik ten stelligste niet ontkennen, dat blijkt namelijk duidelijk. En leuk dat je met zoveel kennels contact heb, maar mensen met dergelijke grote groepen honden zijn niet te vergelijken met 2 honden die in huis worden gehouden. Probeer je niet met hen te meten. Ook al is het een gezin met wat meer honden dan normaal. Het is echt toch heel anders. Ga ook eens buiten je boekje op zoek zou ik zeggen. Je bent namelijk heel erg op zoek, naar die dingen die je al denkt te weten. Maar misschien moet je je blik eens verruimen. En als de huskyclub zo graag terug wil naar de oerhusky, tja dan zal jij geen huishuksy meer kunnen hebben. De oerhusky is namelijk een werkhond pur sang. Dan wil de club ze echt niet meer plaatsen bij leuke gezinnetjes, maar enkel honden waar de oorspronkelijke taak ook daadwerkelijk mee uitgevoerd wordt. (iets waar de border collie club jarenlang voor gestreden heeft, maar deze strijd al tijdenlang heeft verloren, te zien aan de groeiende populatie showborder en andere werklijnen als behendigheidslijnen)

Zo zal weer eens verder lezen :D
Afbeelding
gyanty
Zeer actief

Lol het plaatsen van een bericht in dit topic. Ik moest meerdere keren bevestigen nadat er weer nieuwe berichten waren geplaatst haha
Afbeelding
gyanty
Zeer actief

SiberischeHuskyinfo schreef:
bennie schreef:

Wat denk je nu zelf? Tegen juist!
Toch grappig dat je zelf een hond van de broodfok heb GEKOCHT!!!!!
Afbeelding
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Contacteer:

Gyanty fijn dat je zo uitgebreid reageert! De tweede fokker was gewoon een particuliere fokker eerste keer en ook laatste keer heb ik achteraf vernomen haha. Waren 2 mensen in de 50 die er nieteens geld mee hebben verdient. Schatten van mensen trouwens totaal anders als Dogy. In 5 jaar kun je trouwens zeer veel te weten komen over een bepaald ras en hun karakter.
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Contacteer:

gyanty schreef:
Toch grappig dat je zelf een hond van de broodfok heb GEKOCHT!!!!!
Dat was 5,5 jaar geleden..... Daarom probeer ik er nu mensen voor te behoeden, mij zal het nooit meer gebeuren. Aangezien mijn volgende honden allemaal vanuit de klub zullen komen.
rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.

Ongelezen bericht door rubyred »

Hebben we het over slipkettingen met van die pinnen die in hond z'n nek steken?
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

rubyred schreef:Hebben we het over slipkettingen met van die pinnen die in hond z'n nek steken?
nee dat zijn prikkebanden. Dit gaat om een metaal ketting die door middel van schakels aan elkaar zijn verbonden. Door de ketting aan te trekken kan de hond ,etc
Jan
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

rubyred schreef:Hebben we het over slipkettingen met van die pinnen die in hond z'n nek steken?
Nee
Groetjes Inge
Afbeelding

alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

SiberischeHuskyinfo schreef: Laat ik duidelijk stellen dat een herder het nooit wint van een husky
Dus ik heb mijn arme herdertje onwetend blootgesteld aan een levengevaarlijke Husky :jank:

Afbeelding
Afbeelding
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Contacteer:

Wat is dat voor uitgehongerde Husky?
May Linn
Zeer actief

Wat ik opmaak uit je site is dat jezelf getraind hebt met een slipketting?!?
Ik snap dat niet zo goed, dat als je een hulpmiddel wil gaan gebruiken, ga je je toch eerst verdiepen erin wat het doet?
Zo hang ik dus echt niet zomaar een TT om mijn hond, om dan achteraf te zeggen dat het miss wel verschrikkelijke dingen zijn.
Nee dan lees ik me eerst in, zoek een goede trainer en vindt ik dan nog steeds dat ik dat hulpmiddel wil gebruiken, dan weet ik dat ik er achteraf ws geen spijt van zal hebben of hoogstens zeggen het was niet mijn manier.
Maar om dan het middel de schuld te geven?!? nee sorry, ik denk dat je dan beter jezelf voor je kop kan slaan omdat je je niet ingelezen en verdiept hebt in het hulpmiddel wat je gebruikt hebt.
Daar kun je de slipketting niet de schuld van geven.
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Contacteer:

Klopt ook en het was ook onder dwang van de cursiste destijds. Gelukkig zijn we wijzer geworden en zijn we er ook weg.
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

gyanty schreef:
Dan nog iets over drive. Ik doe natuurlijk met Kay natuurlijk nogal wat dingen. Na gehoorzaamheid, treibball, breitensport, ben ik momenteel bezig met schapendrijven en begonnen met behendigheid en doe ik thuis wat doggydance-achtige oefeningen. In alle takken kan Kay erg hoog in drift zitten. Als ik niet oppas inderdaad met een hoog gegil c.q geblaf (heeft dit gelukkig jullie niet ten gehore gebracht op de doe-dag!) Zowel met schapendrijven, als gehoorzaamheid, als doggydance en ja ook met behendigheid. Voor mij ook altijd een teken dat ik hem terug moet nemen. Gas eraf moet halen. Ik ben ook een beginner in schapendrijver en heb best een redelijk goede hond in handen. Voor mij is het ook moeilijk om hem te handelen, maar ik hoef het in principe niet met zwaar geschut. Ja we hebben hem een keer goed moeten corrigeren, omdat hij schapen beet. Als herder moet je je schapen wel beschermen natuurlijk, gaat wel om levende wezens waar je mee traint. Maar in principe is de training dar waar ik train erg gefocust op het goede gedrag van de hond en van zacht trainen (de herder stelt zelf dat een harde hond niet geboren wordt, maar door zijn handler gemaakt wordt en tot nu toe geef ik hem daar voor de volle 100% gelijk in).
Misschien dat ik drive anders zie of er gewoon nog niet genoeg kijk op heb :wink: maar als meerder mensen schrijven dat ze dezelfde drive ervaren bij hun honden bij verschillende sporten dan wil ik dat wel aannemen :ok:

Het dikgedrukte is ook meteen mijn punt eigenlijk, het is van groter belang dat een schaap niet gebeten word dan dat een verkeerde hindernis genomen word :wink: en dus grijp je eerder naar fisieke straffen, het kan vast ook heel anders hoor maar omdat alles snel is en beweegt en het over levende wezens gaat moet je soms ook sneller handelen. En misschien had je als je als handler beter op zou letten die beet/bijna beet wel kunnen voorkomen maar dat is niet gebeurt en je zult er toch op moeten reageren vanwege het enorme zelfbelonende gedrag dat het is.

Ik vind dat zelf ook enorm moeilijk hoor, zo legde ik best snel al teveel druk op Odin waardoor hij al niet meer wou. Maar dat deed ik dus omdat hij een beetje schaapjes beet. Bij aussies mag bijten dus wel maar alleen op bepaalde momenten en de goede plekken. Tja daar heb ik als beginner helemaal geen zicht op. De trainer bij ons was enorm relax met zijn (en andere) honden en gaf ook aan dat harder schreeuwen, meer fysiek corrigeren en gefrustreerd raken je echt niet gaat helpen alleen maar tegen staan. Daar ook zoveel mogelijk positief. Maar het brengt je nu eenmaal eerder tot een correctie omdat het wel om andere levende wezens gaat.

En vanuit dat punt zou ik dat bij het pakwerk ook wel kunnen voorstellen (maar daar heb ik al helemaal geen zicht op hoor :wink: )
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Wat mij betreft liever niet verbieden, ik vind ze erg fijn en zowel Tomas als Bruno hebben altijd slipkettingen omgehad. Snel af te doen, stinken niet als ze nat worden, gaan niet kapot op ongelegen momenten en het staat ook niet slecht :mrgreen:
May Linn
Zeer actief

SiberischeHuskyinfo schreef:Klopt ook en het was ook onder dwang van de cursiste destijds. Gelukkig zijn we wijzer geworden en zijn we er ook weg.
Onder dwang van de cursiste vindt ik heel raar klinken, ze zal je vast niet bedreigd hebben?
Als een instructeur of wie dan ook mij probeert te dwingen tot iets, kan ie, bijna letterlijk, de boom in.
Dat heeft weinig met hondentraining te maken, meer met het leerproces als mens.
Ik kan er dus niet bij als jij steld dat je slipkettingen wil verbieden, terwijl een slipketting om de hals van hond niets doet, het is de persoon die er een ruk aan geeft die een actie teweeg brengt.
Dat is net zoiets als een gewone halsband, gebeurt niets als ie gewoon om de nek van de hond hangt zonder lijn eraan. Maar je kunt ook prima een hond in een boom ophangen en laten stikken met een gewone halsband.
Ik ga gewone halsbanden maar verbieden.....of baasjes die hond ophangen....
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Ik zit net de info op jouw site te lezen vwb die slipketting en zoek op Google dat die info ook in die context op andere sites staat. Wat mij verbaast, is dat slipkettingen hersenvliesontstekingen en zelfs de schildklier kunnen beschadigen. Is daar onderbouwde info van?

En uuhhh...de term 'mannetjes Husky'....duidt nu niet echt op veel hondenkennis... :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”