iones schreef:maart schreef:amber81 schreef:pesies, dat zijn van die potentiele seriemoordenaars en dergelijken
Nou, ik heb vandaag ook pasgeboren dieren dood gedaan, de komende dagen zal ik dat blijven doen zelfs. Toch denk ik niet dat ik de overstap zal maken naar andere dieren/ laat staan mensen
op zich vind ik het dooddoen van de pups geen ramp. Het hoeft natuurlijk niet, er bestaan manieren om je hond niet te laten werpen. En ik vind het vreselijk om zien, maar dat is omdat ik emotioneel reageer op die honden.
Maar er bestaan wel andere manieren dan ze in de rivier te gooien.
en al helemaal ga je dat inderdaad niet filmen en ondertussen 'wieeeee' roepen als je er ene gooit

Mensen die dieren opzettelijk doden voor de fun kunnen zijn ziek in hun hoofd en kunnen wel degelijk de overstap gaan maken naar mensen.
Dieren doden voor de slacht, of euthanasie is een heel ander uitgangspunt.
kunnen idd, maar worden het daarom nog niet.
Net zoals ze kunnen mishandeld geweest zijn door hun blonde moeder en daarom blonde vrouwen gaan vermoorden
of hun bruinharige stiefmoeder sloot hun jarenlang op in de kast en daarom gaan ze later hun woede gaan richten op bruinharige vrouwen
Ik heb me niet verdiept in seriemoordenaars en hun 'drijfveren', maar ik weet wel dat het niet zo zwart/wit is en dat uit het één het andere volgt. Ik herinner me nog een kameraad vroeger, was denk ik een jaar of 10. Ik had verschrikkelijke angst van die langpootmuggen. hij had er eens eentje aan een touwtje gebonden. En hij wou die mug zijn poten uittrekken.
Ik weet nog dat ik zei dat hij niet mocht. Hij zei me 'ofwel trek ik zijn poten uit, ofwel stop ik hem in je nek". Ik zei dat ie dan maar zijn poten moest uittrekken
Die jongen is nu voor zover ik weet geen seriemoordenaar en denk niet dat hij andere dieren mishandelt of nu nog poten uittrekt.