Hoezo wordt er geaccepteerd dat het fout gaat?chrico schreef:Wat ik gek vind is dat het geaccepteerd word dat het fout gaat. Die honden staan dus niet onder appel en horen niet los. Maar goed, als er bij elke ingang iemand zou moeten staan om de baasjes met hond te controleren is het eind zoek. Je zou verwachten dat mensen die roepen dat het wel kan ook op hun eigen hond letten maar dat blijkt dus niet het geval.Frenk schreef:Een vraag aan jou en ook aan Jachthond: zowel hier in Hilversum (op de Hoorneboegse heide) als in Haarlem (in de Haarlemmerhout) lopen grazers, terwijl het (drukbezochte) losloopgebieden zijn. Als dat nou het grootste gedeelte van de tijd goed gaat, wat is daar dan op tegen en waarom zou dat niet op meer begraasde terreinen kunnen?bennie schreef:Wat de begrazers betreft ben ik het overigens helemaal eens hoor, honden hebben daar niets te zoeken, tenzij toegestaan en onder strikt appel.
Wat Paddle ook zegt, ik denk niet dat de mensen die hun honden reeen of grazers laten opjagen zich wel aan bordjes houden
Je kunt een gebied losloopgebied laten zijn en erop rekenen dat er mensen zijn die hun hond niet voldoende onder controle hebben en wangedrag tolereren. Of je kunt een gebied afsluiten voor honden of tot aanlijngebied verklaren en erop rekenen dat er mensen zijn die hun hond niet voldoende onder controle hebben en wangedrag tolereren EN boetes uitschrijven voor mensen met wel luisterende en/of niet jagende honden die hun hond los hebben lopen.