Paulala schreef:Ja hoor, ik probeer mensen te vernederen en in een hoek te drijven.
Voel jij eens even aan je voorhoofd zeg.

Ik denk dat jij zelf eens aan je voorhoofd moet voelen, hou toch op en doe normaal zeg. Trek het je niet aan, ik was niet degene die raar zat te doen hoor.
bouvierpoedel schreef:Hoor nu wat je zegt het zit niet in je om iemand te veroordelen die een eigen mening heeft.
Maar wel gelijk iemand willen verzuipen.
Gaf je nog het voordeel van de twijffel dat je een opvoeding had gehad met de normen en waarden ,maar je bent echt niet goed wijs en nog dom ook.
Hopelijk haalt nooit iemand het in zijn hoofd om met het zelfde idee iemand van jouw familie te verzuipen.??
Ga vragen of je samen met Iones in therapie kan.
Hier kan ik echt alleen maar om lachen. Doe toch gewoon joh!
bouvierpoedel schreef:Paulala schreef:iones schreef:Afgezien van de opvoeding en cultuur waar ik vandaan kom, heb ik altijd geweten dat je zo niet met levende wezens om gaat. Ook in andere culturen waar mensen slecht met dieren om gaan zijn nog mensen te vinden die diep van binnen besef hebben dat het zo niet hoort en zich daar niet schuldig aan maken. Het zegt dus heel veel over dat meisje dat ze tot zulke daden in staat is, ONGEACHT waar ze vandaan komt.
Dat ben ik ook deels met je eens.
En het is gewoon heel erg dat ze deze pups in het water gooit, dat is en bijft een feit.
Natuurlijk hoord dat niet.
Maar wat geeft jouw het recht dan om haar te verzuipen .
En maakt dat van jou een beter en rechtvaardiger mens dan dat zij is.
En we hebben het hier over een meisje die misschien ook wel het 1 of ander heeft meegemaakt.
Oke ze kan afwijken van de norm ,maar dat kan dan van jou ook weer gezegt worden afgelezen hoe wij hier in NL reageren en denken.
En dan nog ,het voegd helemaal niets toe of maakt het waardevoller als je iemand wilt/gaat verzuipen.
Misschien dat het je oplucht om iemand uit de weg te ruimen ,maar dan komt er weer een ander die jou uit de weg ruimt.
het lucht ook op je gewoon te kunnen uiten. IEDEREEN mag dat en zegt niet dat je het OOK DOET.
Effe serieus, laat iedereen zich gewoon uitlaten in de woorden die hij/zij wil. T gaat hier toch niet om wat we zouden willen? Je hebt willen en kunnen ook nog. Maar laat elkaar lekker reageren, zeg. Komop. Dat ellendige kind heeft moedwillig pups in een rivier gegooid, niet omdat het daar normaal was maar omdat ze er plezier aan beleefde. Daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben om dat eruit te kunnen halen. En of ze iets heeft meegemaakt zou ook niets uit mogen maken. Dat rechtvaardigt haar daad niet. Vooralsnog vind ik dat als iemand iemand of een dier zoveel leed aan kan doen, die hetzelfde lot tegemoet mag treden.
En om het dan nog even over mijn familie te hebben want uiteraard wil ik best reageren op die ene stelling: ik heb een veroordeelde oom wegens doodslag. Gooide iemand ,met zijn dronken kop over een brug die niet kon zwemmen. Ja, mijn oom mogen ze ook verzuipen, hoe haalt hij het in zijn kop!
Mijn op jonge leeftijd verkrachte nichtje: jahoor, ik hoop dat ze dader in de gevangenis iedere dag hebben laten voelen hoe dat voelt.
Nog een oom wegens mishandeling trouwens: ook onder invloed van. Sloeg iemand per ongeluk dood. Van mij mogen ze hem net zon klap verkopen. en dan weglopen, deed hij ook.
Ik schaam mij niet voor zulke gedachten hoor. Is trwns heel menselijk, zal een therapie ook uitwijzen. Therapie heeft trwns niets te maken met mensen die in jullie ogen fout denken. Zwaar beledigend.