Wij zijn nieuw op het forum dus hopelijk doen we het goed.
In het profiel is er al naar boven gekomen dat onze Truffle waarschijnlijk drachtig is, bewezen is dit natuurlijk nog niet maar ik heb er een goed gevoel over.
Truffle is een heerlijke dwergteckel met bovenal een fantastisch karakter.
Hoe het allemaal begon:
Wij hadden toen nog onze Newfy die toen 11 jaar was, toch wilde ik er heel graag weer een klein hondje bij (schoothondje), mijn man die uit een teckelgezin kwam riep gelijk: een ruwharige dwegteckel.
Neee dacht ik een teckel, na heel veel gelezen te hebben en informatie aangevraagd had ik zoiets van; waar beginnen we aan, we hebben een hond met een karakter uit duizenden, en dan willen we een rebel.

Vanaf het begin wilde ik graag een netsje. Na lange tijd lezen, verdiepen en informatie te hebben weggevreten, hebben we het besluit genomen dat de tijd nu goed was. Ik hield haar loopsheid iedere keer bij en wist dus dat ze in september loops zou worden.Wat ik niet wist is op de dag dat we van vakantie terugkeerden en onderweg van schiphol naar huis Truffle zouden ophalen, dat ze ook gelijk loops werd. Dus eenmaal thuis gelijk alles in het gareel, gelukkig had ik alles met betrekking tot de dekking al voor onze vakantie geregeld. Ze heeft 3x een progesteron test gehad wat niet van harte verliep. en op maandag 13 september is ze voor de eerste keer gedekt, en woensdag 15 september voor de 2e keer.
In mijn informatie "vreetbui" kwam ik op dit forum en toen gebeurde het; de angst sloeg me om het hart, buiten de mooie verhalen kom je ook de verschikkelijke verhalen (vooral eclampsie) tegen en baasje kreeg nachtmerrie's met de twijfel: heb ik hier wel goed aan gedaan, ik wil absoluut mijn eigen hondje niet verliezen, die gaat me boven alles. Na een gesprek met de dierenarts die me echt heeft gerustgesteld gaan we er nu voor. Het vreemde is ondanks dat we nog niet zeker weten of ze drachtig is dat we wel al vooruit moeten denken met het idee dat er pups komen, mede omdat dit ons eerste nestje is en we niets in de kast hebben klaarstaan. De vraag tante's gezocht komt dus vanuit baasje voor als ze het niet meer trekt en dan mij (truffle) wilt bijstaan als baasje vragen heeft omtrent mijn dracht en bevalling