Misschien kunnen jullie mij helpen. Ik volg nu met Indra een puppycursus en deze is bijna afgelopen. Nu wil ik met haar wel verder met de gehoorzaamheidscursus, maar het lijkt me ook erg leuk om er nog iets naast te gaan doen. Iets wat zij ook echt leuk vindt, dat het doen ervan de beloning op zich is, zeg maar. Het lastige is dat Indra van het eigenwijze soort is en als ze er dus geen zin in heeft, dan doet ze het ook echt niet

Ik zag hier al een paar keer het waterwerk langs komen en dat lijkt me helemaal iets voor haar (ze is een echte waterhond), maar het zomerseizoen is net afgelopen, dus voor nu heb ik daar niet zoveel aan. Op internet ook al een beetje gekeken naar trainingen voor reddingshond. Dit lijkt mijzelf heel gaaf, maar ik twijfel of het geschrikt is voor ons als combi op dit moment. Indra is een Landseer, dus ze valt in de categorie grote hondenrassen en ik ben bang dat deze training erg belastend gaat zijn voor haar gewrichten. Daarnaast is Indra eigenlijk van m'n ouders. Ik woon nu nog thuis, maar volgend jaar ga ik waarschijnlijk studeren en dan gaat het dus niet lukken om nog dagelijks met haar bezig te zijn. Daarom valt dit voor nu dus ook af.
Mijn vraag is dus eigenlijk, aan eigenaren van de wat grotere honden: doen jullie nog iets naast de gewone gehoorzaamheidstraining en wat dan?
Ik heb verder helemaal geen ambitie in de sport, het is dus gewoon iets als fun erbij en om onze band te versterken.
Nou, ben benieuwd!