Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Iets met een Landseer willen doen, maar wat?

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Indra
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Landseer

Iets met een Landseer willen doen, maar wat?

Ongelezen bericht door Indra »

Hoi hoi,
Misschien kunnen jullie mij helpen. Ik volg nu met Indra een puppycursus en deze is bijna afgelopen. Nu wil ik met haar wel verder met de gehoorzaamheidscursus, maar het lijkt me ook erg leuk om er nog iets naast te gaan doen. Iets wat zij ook echt leuk vindt, dat het doen ervan de beloning op zich is, zeg maar. Het lastige is dat Indra van het eigenwijze soort is en als ze er dus geen zin in heeft, dan doet ze het ook echt niet :roll: .
Ik zag hier al een paar keer het waterwerk langs komen en dat lijkt me helemaal iets voor haar (ze is een echte waterhond), maar het zomerseizoen is net afgelopen, dus voor nu heb ik daar niet zoveel aan. Op internet ook al een beetje gekeken naar trainingen voor reddingshond. Dit lijkt mijzelf heel gaaf, maar ik twijfel of het geschrikt is voor ons als combi op dit moment. Indra is een Landseer, dus ze valt in de categorie grote hondenrassen en ik ben bang dat deze training erg belastend gaat zijn voor haar gewrichten. Daarnaast is Indra eigenlijk van m'n ouders. Ik woon nu nog thuis, maar volgend jaar ga ik waarschijnlijk studeren en dan gaat het dus niet lukken om nog dagelijks met haar bezig te zijn. Daarom valt dit voor nu dus ook af.
Mijn vraag is dus eigenlijk, aan eigenaren van de wat grotere honden: doen jullie nog iets naast de gewone gehoorzaamheidstraining en wat dan?
Ik heb verder helemaal geen ambitie in de sport, het is dus gewoon iets als fun erbij en om onze band te versterken.
Nou, ben benieuwd!
Marlouke
Actief
Mijn ras(sen): Old Englisch Bulldog x Franse basset en een bruine Labrador
Contacteer:

Re: Iets met een Landseer willen doen, maar wat?

Ongelezen bericht door Marlouke »

Indra schreef:Hoi hoi,
Misschien kunnen jullie mij helpen. Ik volg nu met Indra een puppycursus en deze is bijna afgelopen. Nu wil ik met haar wel verder met de gehoorzaamheidscursus, maar het lijkt me ook erg leuk om er nog iets naast te gaan doen. Iets wat zij ook echt leuk vindt, dat het doen ervan de beloning op zich is, zeg maar. Het lastige is dat Indra van het eigenwijze soort is en als ze er dus geen zin in heeft, dan doet ze het ook echt niet :roll: .
Ik zag hier al een paar keer het waterwerk langs komen en dat lijkt me helemaal iets voor haar (ze is een echte waterhond), maar het zomerseizoen is net afgelopen, dus voor nu heb ik daar niet zoveel aan. Op internet ook al een beetje gekeken naar trainingen voor reddingshond. Dit lijkt mijzelf heel gaaf, maar ik twijfel of het geschrikt is voor ons als combi op dit moment. Indra is een Landseer, dus ze valt in de categorie grote hondenrassen en ik ben bang dat deze training erg belastend gaat zijn voor haar gewrichten. Daarnaast is Indra eigenlijk van m'n ouders. Ik woon nu nog thuis, maar volgend jaar ga ik waarschijnlijk studeren en dan gaat het dus niet lukken om nog dagelijks met haar bezig te zijn. Daarom valt dit voor nu dus ook af.
Mijn vraag is dus eigenlijk, aan eigenaren van de wat grotere honden: doen jullie nog iets naast de gewone gehoorzaamheidstraining en wat dan?
Ik heb verder helemaal geen ambitie in de sport, het is dus gewoon iets als fun erbij en om onze band te versterken.
Nou, ben benieuwd!
Tsja ik heb geen grote hond maar wel een ontzettende eigenwijze (Franse Basset X Old English Bulldog)... ;) en klinkt erg bekend dat als ze ergens geen zin in heeft... dan doet ze het ook niet :P... Mja ben nou eenmaal Treibball Freak ;) dus kan je dat aanraden... wellicht kun je een keertje en workshop volgen met Indra om er eens van te proeven!
Treibball, het samenwerkingsspel tussen baas & hond! http://www.sportdog.nl
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

HOi,

leuk idee!
Ik zou nog een paar gehorzaamheidscursussen ertegenaan gooien ;-)
Je kunt de meeste sporten toch pas rond het jaar/anderhalf jaar beginnen.. in ieder geval niet (intensief) voordat de hond is uitgegroeid.

Geven ze bij jullie op de hondenschool niet nog wat leuks??

Suzanne
wenche
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising mechelaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door wenche »

Je kunt Rally-O gaan doen, of treibball...
Afbeelding
Indra
Vaste gebruiker

Suzanne 123: Gehoorzaamheidscursus ga ik inderdaad mee door, dat blijft toch wel de basis, maar ik zoek iets erbij wat Indra zelf ook echt leuk vindt. Bij de gehoorzaamheid doet ze (meestal) braaf de oefeningen, maar om nou te zeggen dat ze het geweldig vindt, neuh. Natuurlijk ben ik ook niet van plan om nu al meteen fanatiek en intensief een sport te gaan beoefenen. Ik zoek gewoon iets waar we samen lol aan kunnen beleven. Jammer genoeg wordt er bij ons op de cursus alleen maar gehoorzaamheid gegeven. Maar ik ga wel eventjes aan m'n lesgeefster vragen of zij misschien nog iets geschikts voor Indra weet, zij is toch iets meer dan ik in dat alles thuis.

Marlouke: Dat treibball ziet er echt ontzettend leuk uit. Ik moet maar eens kijken of dat hier ergens gegeven wordt zodat ik kan kijken of het iets voor Indra is.

Wenche: Rally-O lijkt me een beetje te veel op gehoorzaamheid. En daar ziet Indra niet echt het plezier van in. Of misschien is het meer dat ik nog niet de goede beloning gevonden heb. Thuis wil ze best wel wat doen voor snoepjes, maar buiten spuugt ze het meestal uit, en ik heb echt alles geprobeerd van de snoepjes uit de winkel tot aan stukken biefstuk, maar als ze niet wil, dan wil ze niet :roll: . Ook voor een speeltje heeft ze buiten weinig interesse. Het is dus erg lastig om haar aandacht erbij te houden. Maar over treibball zal ik inderdaad eens wat meer info zoeken.
~Suzanne~
Zeer actief

WAar woon je?
En je zult toch NU nog niet aan de slag mogen; de hond moet eerst uitgegroeid zijn!

Suzanne
Indra
Vaste gebruiker

Ik woon in Oldenzaal, Overijssel.
Maar is het dan zo belastend voor haar als ik met bijv. treibball al een beginnetje maak? En dan heb ik het niet over wedstrijden en dat soort gedoe, maar gewoon voor de lol. Waarschijnlijk is dat rustige dan wat ze nu voor sprongen maakt hier op het hondenveld terwijl ze met andere honden aan het spelen is.
Met bijv. behendigheid enzo snap ik dat je daar nu nog niet mee begint, dat is toch aardig belastend voor de gewrichten. Maar als ik zo naar die filmpjes van treibball kijk, zie ik niet eens zulke rare bewegingen.
~Suzanne~
Zeer actief

Indra schreef:Ik woon in Oldenzaal, Overijssel.
Maar is het dan zo belastend voor haar als ik met bijv. treibball al een beginnetje maak? En dan heb ik het niet over wedstrijden en dat soort gedoe, maar gewoon voor de lol. Waarschijnlijk is dat rustige dan wat ze nu voor sprongen maakt hier op het hondenveld terwijl ze met andere honden aan het spelen is.
Met bijv. behendigheid enzo snap ik dat je daar nu nog niet mee begint, dat is toch aardig belastend voor de gewrichten. Maar als ik zo naar die filmpjes van treibball kijk, zie ik niet eens zulke rare bewegingen.
Nee, maar een hond moet voor dit soort bewegingen uitgegroeid zijn EN geestelijk eraan toezijn.. het 'kunnen begrijpen'......
Dat is een hond/pup nog die net uit de pupcursus komt nog niet.

Ga lekker door met deze cursussen, en zoek ondertussen iets in je buurt waar je aan de slag kunt. Helaas ben ik in jouw buurt niet bekend, maar je hebt tijd zat om wat te zoeken.

Suzanne
Indra
Vaste gebruiker

Okey, waarschijnlijk heb je gelijk hoor. Maar ik mis nu gewoon het samen dingen doen waar we beiden plezier aan beleven. Ze is geen wandelhond, dan sjokt ze maar een beetje achter je aan. Wat ze wel erg leuk vindt zijn andere honden, maar ja, dat is dus ook niet samen met mij. Ik wil haar natuurlijk niet overvragen. Maar bijv. bij onze vorige hond, kwam ik er op wat latere leeftijd achter dat hij het helemaal geweldig vond om een dummyprooi te zoeken dat ik in het bos verstopt had. Het was helemaal geen hond dat van het apporteren hield, maar dit zoeken vond hij helemaal geweldig en hij hoefde hier dus ook geen beloning voor omdat het zoeken al beloning genoeg was. Zoiets zoek ik nu dus eigenlijk ook voor Indra. Het hoeft helemaal niet eens een hele sport ze zijn, gewoon iets simpels waar zij helemaal blij van wordt. Maar misschien heb je gelijk en is ze er nog niet aan toe.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Suzanne123 schreef: Nee, maar een hond moet voor dit soort bewegingen uitgegroeid zijn EN geestelijk eraan toezijn.. het 'kunnen begrijpen'......
Geloof ik best, maar de basis, op een speelse manier? Kan prima.
Ik doen dat altijd. Ook met dingen als treibbal, juist zelfs.
Dat kan prima, als je het speels houdt.
Speuren is misschien ook iets?
Fysiek niet inspannend, mentaal wel.

Leuk, ik ben benieuwd!
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Marlouke
Actief
Contacteer:

Suzanne123 schreef:
Indra schreef:Ik woon in Oldenzaal, Overijssel.
Nee, maar een hond moet voor dit soort bewegingen uitgegroeid zijn EN geestelijk eraan toezijn.. het 'kunnen begrijpen'......

Ga lekker door met deze cursussen, en zoek ondertussen iets in je buurt waar je aan de slag kunt. Helaas ben ik in jouw buurt niet bekend, maar je hebt tijd zat om wat te zoeken.

Suzanne
Ben met je eens dat een pupje net uit de puppycursus vaak nog te jong is (lichamelijk maakt het niet uit want je kan je programma aan passen op puppies) en het waarschijnlijk nog niet helemaal begrijpen echter is het belangrijkste gewoon dat je als baas lekker met je hondje bezig kan zijn en dan hoeft het zeker nog geen prof-sporter te worden.. er zijn verschillende jonge honden die al zoveel werklust voor de baas hebben dat ze alleen maar oog hebben voor bal en baas, tsja ze zijn eerder moe en klaar met leren maar dat neemt niet weg dat je het altijd kan proberen met je hond.

De hond hoeft zeker niet uitgegroeid te zijn voor de bewegingen bij de sport treibball overigens... De sport staat er juist om bekend dat het geen zware lichamelijke belasting geeft en daarom geschikt is voor alle rassen honden jong en oud met of zonder beperking...
Indra
Vaste gebruiker

Mmm, speuren, ik weet niet, ze is nou niet bepaald handig met haar neus :tongue:
Maar zal daar ook eens wat meer info over zoeken.

Marlouke: Dat bedoel ik, gewoon lekker samen lol maken.

Het probleem met Indra is eigenlijk dat ik haar al die dingen niet zo 123 zie doen, daar lijkt ze me iets te nuchter voor (als in, doe het lekker zelf :tong: ). Maar wie niet waagt wie niet wint!
~Suzanne~
Zeer actief

Koop een boekje met/over hondenspelletjes?
Ga clickeren (liefst via een hondenschool die dat ook echt als zodanig doet; er is een groot verschil tussen "trainen met een clicker" en "clickertraining"!)?

Gewoon gezellig bezigzijn.... "truckjes" leren.. (wel op de beweginen letten, niet alles mag/kan bij een jonge hond!!!!!)

Suzanne
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Volgens mij zijn ze (Rosemary) bij de KC Almelo begonnen met Treibbal. Kun je eens naar informeren.
Gr. Aniek

Afbeelding
Marlouke
Actief
Contacteer:

Budkes schreef:Volgens mij zijn ze (Rosemary) bij de KC Almelo begonnen met Treibbal. Kun je eens naar informeren.
Ik heb een tijdje terug een wedstrijd treibball gehad in Almelo volgens mij iets van HSV de vriendschap.. Daar wordt het ook gegeven.

Die kruising van mij is ook eigenwijs met eigenwijs haha en onwijs op zichzelf! Dus soms zijn er dagen dat ze het inderdaad gewoon niet doet maar oha vindt ze het spelletje zo leuk dat dat nu ni zo vaak meer voorkomt :D als Indra de goeie motivatie krijgt van jou om voor je te werken dan moet dt goed komen, als het met Noa lukt dan kan het vast ook met Indra! :D haha
Wij zullen gewoon wat harder moeten werken om onze hond enthousiast te krijgen ;)

Heel veel plezier met wat je dan ook gaat doen met haar, laat het nog eens weten!
doggyfun
Erelid
Mijn ras(sen): border collies, whippet, middenslag kees, chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door doggyfun »

hoi,

op deze site staan trainigsadressen, http://www.treibball.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

groetjes,
corina
http://www.treibball.nl,http://www.kvv-zevenaar.nl: ruim assortiment kvv, barfprodukten, snacks
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Indra schreef:Mmm, speuren, ik weet niet, ze is nou niet bepaald handig met haar neus :tongue:
Maar zal daar ook eens wat meer info over zoeken.

Marlouke: Dat bedoel ik, gewoon lekker samen lol maken.

Het probleem met Indra is eigenlijk dat ik haar al die dingen niet zo 123 zie doen, daar lijkt ze me iets te nuchter voor (als in, doe het lekker zelf :tong: ). Maar wie niet waagt wie niet wint!
Maar ze kan wel léren om handig met haar neus te worden :wink:
Juist speuren is iets wat honden van nature heel goed kunnen (leren) en waar ze een bepaalde zelfstandigheid voor nodig hebben. Lijkt me voor jou nuchtere Indra juist ideaal :ok:
Afbeelding
Indra
Vaste gebruiker

Haha, daar heb je een punt. Ik moet eerlijk bekennen dat ik erg weinig over het speuren weet. Heb dit eigenlijk altijd aan de jacht gekoppeld, maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet. Als ik er goed over nadenk klopt het wel dat ik Indra eigenlijk sneller zie speuren, dan dat ik haar fanatiek achter van die grote ballen aan zie rennen.
Mmm, lastig, denk dat ik bij beiden maar eens bij een trainig moet gaan kijken.

doggyfun: dank je voor de site :ok:

Marlouke: Gekeken naar HSV de vriendschap, maar die zitten in de buurt van Deventer, dat is toch net iets te ver weg. Maar bij de KC in Almelo kan het inderdaad, zal daar dus maar eens contact mee opnemen.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Dan zou je ook nog eens kunnen kijken voor het basis zoekhondenprogramma. Erg leuk en veelzijdig om te doen.
Zit appel in (volgprogramma, afliggen en vooruitsturen) stukje vaardigheidsbaan(tunnel/buis, breedtesprong, hoogtesprong, trap en loopplank) wat tegen behendigheid aanschuurt, kleine voorwerpjes zoeken, grote voorwerpen revieren, speuren, sorteren en slachtoffer revieren.
Is maar een kilometer of 5 verder dan de KC Almelo vanuit Oldenzaal gezien.
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief

HSV de vriendschap zit niet in Almelo. HSV Almelo wel.
Gr. Aniek

Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Ik zou ook aan speuren of zoekenwerk denken.
En waterwerk is inderdaad ook aan te raden voor volgend jaar!
Afbeelding
Indra
Vaste gebruiker

Ja, dat waterwerk staat voor volgend zomer op de agenda, denk dat we daar beiden veel plezier aan gaan beleven :ok:
Die zoekhondenprogramma lijkt me ook interessant. Alleen heb ik haar liever niet nu al op zo'n vaardigheidsbaan. Dat lijkt me toch iets te belastend voor haar gewrichten. Ik denk dat ik daar zowiezo heel voorzichtig mee moet zijn, ook als ze later groot is. Het blijft toch een hoop gewicht wat ze op moet vangen.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

jézus suzanne, wat kan jij toch ontzéttend drammen zeg! na 4 keer (in 1 topic notabene!!!!) weet ze het wel hoor! :roll: :kotz:
Suzanne123 schreef: Je kunt de meeste sporten toch pas rond het jaar/anderhalf jaar beginnen.. in ieder geval niet (intensief) voordat de hond is uitgegroeid.
Suzanne
Suzanne123 schreef: En je zult toch NU nog niet aan de slag mogen; de hond moet eerst uitgegroeid zijn!
Suzanne
Suzanne123 schreef: Nee, maar een hond moet voor dit soort bewegingen uitgegroeid zijn EN geestelijk eraan toezijn.. het 'kunnen begrijpen'......
Suzanne
Suzanne123 schreef: Gewoon gezellig bezigzijn.... "truckjes" leren.. (wel op de beweginen letten, niet alles mag/kan bij een jonge hond!!!!!)
Suzanne
@ts: ik zat ook aan speuren te denken :ok:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

en suzanne, als ze er nu tegenin zou gaan maar nee hoor, ze snapt het prima zelf. maar toch moet jij weer zo met je dikke vinger (want een vingertje is het niet meer) reageren:
Indra schreef:Op internet ook al een beetje gekeken naar trainingen voor reddingshond. Dit lijkt mijzelf heel gaaf, maar ik twijfel of het geschrikt is voor ons als combi op dit moment. Indra is een Landseer, dus ze valt in de categorie grote hondenrassen en ik ben bang dat deze training erg belastend gaat zijn voor haar gewrichten.
Indra schreef:Natuurlijk ben ik ook niet van plan om nu al meteen fanatiek en intensief een sport te gaan beoefenen. Ik zoek gewoon iets waar we samen lol aan kunnen beleven.
Indra schreef: Maar is het dan zo belastend voor haar als ik met bijv. treibball al een beginnetje maak? En dan heb ik het niet over wedstrijden en dat soort gedoe, maar gewoon voor de lol. Waarschijnlijk is dat rustige dan wat ze nu voor sprongen maakt hier op het hondenveld terwijl ze met andere honden aan het spelen is.
Indra schreef:Okey, waarschijnlijk heb je gelijk hoor. Maar ik mis nu gewoon het samen dingen doen waar we beiden plezier aan beleven. Ze is geen wandelhond, dan sjokt ze maar een beetje achter je aan. Wat ze wel erg leuk vindt zijn andere honden, maar ja, dat is dus ook niet samen met mij. Ik wil haar natuurlijk niet overvragen. Maar bijv. bij onze vorige hond, kwam ik er op wat latere leeftijd achter dat hij het helemaal geweldig vond om een dummyprooi te zoeken dat ik in het bos verstopt had. Het was helemaal geen hond dat van het apporteren hield, maar dit zoeken vond hij helemaal geweldig en hij hoefde hier dus ook geen beloning voor omdat het zoeken al beloning genoeg was. Zoiets zoek ik nu dus eigenlijk ook voor Indra. Het hoeft helemaal niet eens een hele sport ze zijn, gewoon iets simpels waar zij helemaal blij van wordt. Maar misschien heb je gelijk en is ze er nog niet aan toe.
Indra schreef: Die zoekhondenprogramma lijkt me ook interessant. Alleen heb ik haar liever niet nu al op zo'n vaardigheidsbaan. Dat lijkt me toch iets te belastend voor haar gewrichten. Ik denk dat ik daar zowiezo heel voorzichtig mee moet zijn, ook als ze later groot is. Het blijft toch een hoop gewicht wat ze op moet vangen.
ik vind het echt ongelofelijk hoe jij weer reageert.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Vaardigheidsbaan kan je net zo belastend maken als je zelf wilt. Trap is alleen omhoog, dus niet naar beneden, loopplank in alle rust. Hoogtesprong kan je mee beginnen vanaf 20 centimeter en de breedtesprong kan smal worden gemaakt. De buis is niet belastend.

En al die hindernissen moet hij, als hij uitgegroeid is maar 1x doen, dus dit in tegenstelling tot bv de behendigheid. Dus in totaal 5 hindernissen waarvan 2 sprongetjes. Die zou mijn Mastiff met 2 vingers in de neus kunnen, dus de Landseer gaat dat ook wel lukken als hij volwassen is.
Gr. Aniek

Afbeelding
Minna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Minna »

Je kan idd speuren/zoeken, er is ook gewoon recreatief speuren dus gewoon voor de lol, niet aan examen of programma vast.
Dogdance/Heelwork To Music kan ook, zijn meer landseers die het doen.
En clickeren en gewoon trucjes leren ook.
Waterwerk is idd erg leuk. Keuze genoeg dus, met alleen gehoorzaamheid merken we wel vaak met dit soort rassen dat ze snel aangeven dat ze het al snappen, er is geen uitdaging meer aan en dan is de lol er ook een beetje van af. Mits dat het gehoorzaamheidslessen zijn die erg leuk en afwisselend en uitdagend zijn, dan kan je dat gewoon blijven doen. Kijk naar je hond; vindt die dat echt leuk?
Marlouke
Actief
Contacteer:

@ Hutsje..... respect ;) :ok:
Marlouke
Actief
Contacteer:

Marlouke schreef:@ Hutsje..... respect ;) :ok:
Ik bedoel hiermee dat ik het met je eens ben hoor en dat ik respect voor je hebt dat je het nog zo netjes neer zet!
Indra
Vaste gebruiker

Budkes: Okey, dat is inderdaad wel iets minder dan echt behendigheid.

Minna: Dat is iets wat ik nu ook echt wil doen, kijken wat de hond leuk vindt. Dogdance bijv. vind ik er echt onwijs gaaf uitzien en het lijkt me ook heel leuk om daar wat meer van te leren, maar ik denk niet dat ik daar Indra een plezier mee doe. Wil wel met haar op een gehoorzaamheidscursus blijven, gewoon omdat het mij wat meer handvatten biedt en het wel een hond is die duidelijkheid nodig heeft.

Allemaal heel erg bedankt voor jullie antwoorden. Heb zaterdag weer cursus en zal dan eens met m'n lesgeefster erover hebben wat zij denkt dat beter bij haar past, richting het speuren/zoeken of toch treibball.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Waterwerk, daar is het ras heel geschikt voor en het is niet te belastend voor de gewrichten.
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”