Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sterker dan natuur? (intacte reu moet loopse teef negeren)

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Re: Sterker dan natuur? (intacte reu moet loopse teef negeren)

Ongelezen bericht door Frenk »

malinois schreef:Dat doet Xantos ook niet, die eet ook slecht als Xena loops is, maar na een paar dagen helemaal niks noppes nada kiest hij toch wel eieren voor zn geld hoor... Overleven is toch belangrijker.... ze krijgen hier dan ook niets alleen water, werken voor het eten anders niet.
Ik kan me best voorstellen dat dat werkt ja. Maar ik heb echt geen zin om er zo'n toestand van te maken... Ik wil gewoon een beetje gezellig met elkaar omgaan..

Ha! Ligt het dus toch aan mij :pffff:
:engel:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Frenk schreef:
malinois schreef:Dat doet Xantos ook niet, die eet ook slecht als Xena loops is, maar na een paar dagen helemaal niks noppes nada kiest hij toch wel eieren voor zn geld hoor... Overleven is toch belangrijker.... ze krijgen hier dan ook niets alleen water, werken voor het eten anders niet.
Ik kan me best voorstellen dat dat werkt ja. Maar ik heb echt geen zin om er zo'n toestand van te maken... Ik wil gewoon een beetje gezellig met elkaar omgaan..

Ha! Ligt het dus toch aan mij :pffff:
:engel:
Dit hoef ik alleen bij Xantos te doen overigens hoor, die eet slecht als Xena loops is...
Hij krijgt net als de rest elke dag zn eten, is het niet op met 10 min. gaat het weg. 's avonds exact hetzelfde, het verschil is zou hij normaal tussendoor weleens een snoepje krijgen, krijgt hij nu helemaal niets het is eten of niets. De andere honden eten net zo hard als dat ze niet loops is.
Wel moeten mijn honden altijd werken voor hun eten, ze krijgen niets voor 'niets'... zoals mijn voorbeeld met de pup, die heeft vandaag zijn eten op het spoor gehad, netjes uitgewerkt dus dan heeft hij eten... als hij dat niet doet komt hij niets tegen dus heeft ie geen eten....
Ik ga hartstikke gezellig met hem om, maar trainen is net zo belangrijk... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Frenk
Zeer actief

malinois schreef:Wel moeten mijn honden altijd werken voor hun eten, ze krijgen niets voor 'niets'... zoals mijn voorbeeld met de pup, die heeft vandaag zijn eten op het spoor gehad, netjes uitgewerkt dus dan heeft hij eten... als hij dat niet doet komt hij niets tegen dus heeft ie geen eten....
Ik ga hartstikke gezellig met hem om, maar trainen is net zo belangrijk... :wink:
Maar bij mij is dat natuurlijk heel anders. :19: Frenk is een huishondje. Hij hoeft niet te werken, hij moet gewoon gezellig meedraaien in het gezin.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

bennie schreef:Je mist dus duidelijk mijn punt en daar gaat het veelal verkeerd. Je laat het komen tot een situatie waar dat kaasje niet meer interessant is. En dat moet je dus voor zijn, hij heeft helemaal niets te zoeken met z'n neus bij de grond, als ie daar wel komt met z'n neus, heb je dus zelf je aandacht laten verslappen en je die van hem ook kwijt ;).
Weet je hoe groot Frenk is? :mann:
En jij mist dat Frenk NIKS helemaal NIKS echt de moeite waard vindt.
Wat moet je dan met een pond kaas? :U:

Vanaf de auto naar het trainingsterrein gaan voeren had ik best gelezen, maar daar had Linda (Zoek stok) al op geantwoord.
Dat hoeft niet dubbel :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
malinois schreef: Wel moeten mijn honden altijd werken voor hun eten, ze krijgen niets voor 'niets'...
Ik word al moe als ik er aan denk ;-)
Begrijp het wel hoor, maar voor mij zou dat niks zijn. Ik heb ze gewoon als gezellige maatjes en niet om te werken en te sporten.
Ze kennen ook geen enkel kunstje dus ik zou ook niet wéten hoe dat "werken" er bij mij uit zou moeten zien. :engel:
Misschien als Simone weer eens een nachtje voortrèffelijk in bed gelegen heeft :smile: Of Topsi op uitzonderlijk fraaie wijze achter een nijn aangepeerd is :mrgreen:
puppemans had binnen 10 min. geleerd dat als ie ging zitten dat ie een brokje kreeg :wink: hoefde hem met geen vinger aan te raken, gewoon als hij per ongeluk ging zitten kreeg ie wat... dat werkt snel door in zn hersentjes :F:

Met de volwassen honden ga ik ook niet dagelijks speuren, kan nu niet meer aangezien het zo goed als donker is als ik terug ben van mn werk, maar die moeten dus iets anders doen, het eten opzoeken bijv. of simpel even zit, af, sta en dan krijgen ze het... ligt eraan hoeveel zin en tijd ik ervoor heb. :wink:

met dat nijntje zal heeeeeeeeeeel goed werken denk ik :lol1: :smile:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:
malinois schreef:Wel moeten mijn honden altijd werken voor hun eten, ze krijgen niets voor 'niets'... zoals mijn voorbeeld met de pup, die heeft vandaag zijn eten op het spoor gehad, netjes uitgewerkt dus dan heeft hij eten... als hij dat niet doet komt hij niets tegen dus heeft ie geen eten....
Maar bij mij is dat natuurlijk heel anders. :19: Frenk is een huishondje. Hij hoeft niet te werken, hij moet gewoon gezellig meedraaien in het gezin.
dat klopt, maar als hij honger heeft is hij waarschijnlijk toch iets makkelijker om te kopen met voer dan als ie zijn buikje vol heeft...
Ik zou dit overigens ook gedaan hebben bij een huishond die dergelijke 'problemen' met een loopse teef zou hebben. Dus hongergevoel kweken.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

malinois schreef:
Frenk schreef:
dat klopt, maar als hij honger heeft is hij waarschijnlijk toch iets makkelijker om te kopen met voer dan als ie zijn buikje vol heeft...
Ik zou dit overigens ook gedaan hebben bij een huishond die dergelijke 'problemen' met een loopse teef zou hebben. Dus hongergevoel kweken.
Maar dan moet ik hem dus permanent honger laten hebben, omdat ik in het losloopgebied wel eens een loopse teef tegen zou kunnen komen? Sorry, daar heb ik geen zin in.
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

ranetje schreef:
bennie schreef:Je mist dus duidelijk mijn punt en daar gaat het veelal verkeerd. Je laat het komen tot een situatie waar dat kaasje niet meer interessant is. En dat moet je dus voor zijn, hij heeft helemaal niets te zoeken met z'n neus bij de grond, als ie daar wel komt met z'n neus, heb je dus zelf je aandacht laten verslappen en je die van hem ook kwijt ;).

Vanaf de auto naar het trainingsterrein gaan voeren had ik best gelezen, maar daar had Linda (Zoek stok) al op geantwoord.
En nu verwacht je dat ik voor die andere dingen wel dubbel ga posten? :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef: Maar dan moet ik hem dus permanent honger laten hebben, omdat ik in het losloopgebied wel eens een loopse teef tegen zou kunnen komen? Sorry, daar heb ik geen zin in.
nee je zou het wel kunnen doen op de dag dat je naar je hondenschool gaat en er is een loopse teef, je zult toch ergens moeten beginnen qua oefenen.
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Border Collie

Als ik de foto in je footer bekijk denk ik dat het wel even duurt voordat Frenk het idee heeft dat ie verhongerd :engel: .
Frenk
Zeer actief

bennie schreef:Als ik de foto in je footer bekijk denk ik dat het wel even duurt voordat Frenk het idee heeft dat ie verhongerd :engel: .
Pardon?
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Border Collie

Frenk schreef:[..]
Pardon?
Wellicht dat de foto een vertekend beeld geeft, ik zeg niet dat ie te dik is, maar mager lijkt hij ook niet. Z'n vacht is toch nat op die foto?
Frenk
Zeer actief

bennie schreef:
Pardon?
Wellicht dat de foto een vertekend beeld geeft, ik zeg niet dat ie te dik is, maar mager lijkt hij ook niet. Z'n vacht is toch nat op die foto?
Deels. Maar hij heeft zoveel vacht dat zelfs dat vertekent. Tot nu toe is iedereen die hem in levende lijve kan voelen verbaasd. De dierenartsen die hem tot nu toe op tafel hebben gehad zijn zonder uitzondering allemaal zeer te spreken over zijn lijf. Hij is namelijk een en al spier. Zit niet of nauwelijks vet op.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:
bennie schreef:
ranetje schreef:@bennie

ja nettie, komop, wat vraag je nou :piew: :mrgreen: ?
:mrgreen:

OK :8):
Bennie, kan je nog iets anders kan verzinnen dan KAAS blijven roepen, zelfs als iemand vertelt dat zijn hond helemaal NIKS om snoeperij geeft? :Q:
En hoe voorkom je dat een hondje van nog geen 25 cm. schofthoogte als hij uit de auto komt zijn neus niet op de grond heeft?

Er zijn zelfs keurmeesters van Cynophilia die inzien dat met zo'n "laag bij de grond hondje"(sorry Frenk :wink: ) de moeilijkheidsgraad van een G&G examen onevenredig meer toeneeemt, zelfs zonder loopse teven.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Ze bestaan echt hoor honden die niets om eten of beloningen of een bal geven. :wink:

Ik denk als ik Baco uithonger dat hij nog steeds niets doet wat hij niet wil voor eten, daar is het het ras ook naar, het had wel leuk geweest maar het zit er niet in. :19:

Nana ( Lydia) had op de berghondendag kaas mee voor Baco, ze geloofde denk ik niet dat hij dat niet moet, en inderdaad wat ze ook deed, hij moest het niet. :mrgreen:
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Nanna schreef:
*Linda* schreef: Lastig he, Boon is ook zo. Niets, maar dan ook niets is leuker dan een loopse teef.
Eigenlijk is dat ook volkomen natuurlijk. In het belang van het instandhouden van de soort.
De werking van de roemruchte hormoontjes ;-)
Een beetje vent zal een rivier met snot oversteken als ie denkt dat er aan de andere kant een vrouw zit die te neuken is. Waarom zou een reu dan anders denken en doen?
Zo denk ik er ook over hoor, neem hem dan ook absoluut niets kwalijk :mrgreen: Maar het maakt het zo af en toe niet minder lastig :wink:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

duitse herder schreef:Tja dan kan je beter je teef binnen houden want ook buiten blijven die luchtjes hangen :hmmm:
Volgens mij valt het best mee hoor, de luchtjes op de toestellen zelf
Alle reuen die ik tegenkom tijdens het pakjes rondbrengen, vinden dat ik heel interessant ruik. En mijn dames zijn niet eens loops. Van mij mogen ze ruiken, helaas was er nog niet een die met me mee in de bus wilde :mrgreen:
Sepp
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie

Ongelezen bericht door Sepp »

Inge O schreef:
bennie schreef:
Als je zelf al schrijft 'oh dat weer', hoe kun je dan verwachten dat het belonend werkt voor je hond?
ja joh, het zal ook nog een keer de fout van de baas zijn dat een hond iets niet als beloning ervaart.

met hoeveel niet-werkhonden heb je je beschreven theorie overigens al met succes toegepast?
Wat versta jij onder niet-werkhonden? Of om het iets makkelijker te maken...welke rassen versta jij eigenlijk onder werkhonden?
Afbeelding
Sepp
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie

Ongelezen bericht door Sepp »

Ff los van behendigheid...kan je vertellen wat Frenk of welke situaties enthousiast maken. Er moet toch iets zijn waarvan hij blij wordt? En wat voor een ras is Frenk? Oeps staat bij je handtekening....
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Border Collie

ranetje schreef:
Inge O schreef:
bennie schreef:[..]

Bennie, kan je nog iets anders kan verzinnen dan KAAS blijven roepen, zelfs als iemand vertelt dat zijn hond helemaal NIKS om snoeperij geeft? :Q:
En hoe voorkom je dat een hondje van nog geen 25 cm. schofthoogte als hij uit de auto komt zijn neus niet op de grond heeft?

Er zijn zelfs keurmeesters van Cynophilia die inzien dat met zo'n "laag bij de grond hondje"(sorry Frenk :wink: ) de moeilijkheidsgraad van een G&G examen onevenredig meer toeneeemt, zelfs zonder loopse teven.
Ja hoor, optillen (kan ie ook niet weglopen) en volproppen met worst. Waar een wil is, is een weg. Er is niks mis met creativiteit, de leermethodes kennen en een gezonde portie doorzettingsvermogen :ok: .
Minna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Minna »

Misschien kun je hem afleiden met een hoogloopse teef, moehahahaha!
Nou, dat is helemaal geen gek idee. Mijn reu vroeger deed bvb GG. Voor los volgen oefende ik ook in de tuin waar de loopse teef zat in een kenneltje. Als hij heeeeel erg goed volgde, kreeg hij "vrij" en mocht gaan flirten met de teef (uiteraard met de gaas er tussen, maar goed hij vond het een hele leuke beloning :mrgreen: ).
Andere keer dat we zoeits hebben gedaan was bij een cursist met ook een erg op lekker ruikende dames gestelde reu. Normaal ook in te porren voor bal of voer, maar af en toe geen interesse voor dat soort beloningen.
We hadden wat lapjes met geur van een loopse teef op haar beste dagen in een oude sok, en als hij dan goed deed mocht hij daar aan snuffelen en er achteraan rennen. Echt een jackpot beloning voor die hond, werkte prima.
Dus, zelf een loopse teef gebruiken is helemaal niet een grapje. :wink:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Frenk schreef:
bennie schreef:
Pardon?
Deels. Maar hij heeft zoveel vacht dat zelfs dat vertekent. Tot nu toe is iedereen die hem in levende lijve kan voelen verbaasd. De dierenartsen die hem tot nu toe op tafel hebben gehad zijn zonder uitzondering allemaal zeer te spreken over zijn lijf. Hij is namelijk een en al spier. Zit niet of nauwelijks vet op.
Ik denk dat sporthondmensen een wat ander idee hebben van wat het juiste gewicht is :wink: Ik vind mijn honden al snel aan de magere kant, maar heb me er maar bij neergelegd dat het toch beter is. Als ik denk 'oei ik moet wat meer voeren, die arme hond', dan zijn ze juist goed op gewicht :F: Het heeft natuurlijk alles met Brams knie en Izzie's belasting te maken waarom ik me over mijn te mager syndroom heen zet :wink:

Wat ik er mee wil zeggen, is dat dierenartsen Bram prima vonden toen zelfs ik vond dat hij te dik was. Bram is echt zo geweest als Frenk. Flikker maar op met je koekjes. Logisch want hij had wel wat om in te teren.

Nu hij schraler is, is het toch een ander verhaal. Als ik hem beloon met kaas, eet hij er bijna een vinger bij op. We hebben onder leiding van Bennie gespeurd en dat ging toch een stuk beter dan eerdere pogingen. Ik ben er van overtuigd dat zijn voerdrive daarmee te maken heeft. Hij is best bereid wat te doen als daar een stuk long van Bennie tegenover staat :wink:

Waarmee ik niet wil zeggen dat het 1-op-1 zo zal werken voor Frenk en ook niet dat je hem dus schraal moet houden (als Bram geen knieproblemen zou hebben, zou ik een beetje vet helemaal niet zo'n probleem vinden :wink: ). Ik wil er wel mee uitleggen waar het verschil in inzicht vandaan komt als het gaat om voergerichtheid.

Izzie is een ander verhaal. Zij werkt om het werken. Dat maakt dat ik zo'n enorm verschil tussen Bram en Izzie zie. Laat Izzie een stuk parcours lopen en dat op zich is de 'beloning' voor haar. Ik beloon haar alsnog met een bal hoor, maar het doen op zich vindt zij al prachtig. Bij obedience werk ik veel met voer omdat het zo ontzettend precies is. Er wordt eigenlijk constant geschaafd en ik merk ook dat obedience minder in haarzelf zit dan agility. Bij obedience speelt de beloning een belangrijkere rol.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
ranetje
Zeer actief

bennie schreef:
ranetje schreef:
Inge O schreef:

Ja hoor, optillen (kan ie ook niet weglopen) en volproppen met worst. Waar een wil is, is een weg. Er is niks mis met creativiteit, de leermethodes kennen en een gezonde portie doorzettingsvermogen :ok: .
Op een KC moet je hond lopen en niet getild worden :8):

Het zou leuk zijn als je nog iets anders kon verzinnen dan iets lekkers.................. over leermethodes gesproken :19:

edit:toevoeging
Laatst gewijzigd door ranetje op 07 okt 2010 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

bennie schreef: Ja hoor, optillen (kan ie ook niet weglopen) en volproppen met worst. Waar een wil is, is een weg. Er is niks mis met creativiteit, de leermethodes kennen en een gezonde portie doorzettingsvermogen :ok: .
hoe stel je voor dat ik dat zou gaan doen, kom je ff helpen tillen :cool2:
Frenk
Zeer actief

Sepp schreef:Ff los van behendigheid...kan je vertellen wat Frenk of welke situaties enthousiast maken. Er moet toch iets zijn waarvan hij blij wordt? En wat voor een ras is Frenk? Oeps staat bij je handtekening....
Tsjonge.. hoe leg ik dat uit.. Frenk wordt blij van alles en tegelijkertijd van niks in het bijzonder ;)
Natuurlijk, hij vindt uit gaan heerlijk. Lekker naar het bos of de hei en struinen. Hij is dan de hele tijd bezig met snuffelen en snuiven en holt van het ene polletje naar de volgende. En af en toe krijg ik dan een blik, vaak zo eentje: :Q: en dan holt hij weer door.
Na een half uur is 'ie dan wel beter aanspreekbaar. Net alsof 'ie even een shot heeft gehad. :mrgreen:

Verder wordt hij blij van gewoon samen zijn en samen dingen doen. Hij vindt het heerlijk als de kinderen er zijn, maar hij slaapt als een os als ze weer vertrokken zijn. Hij vindt het geweldig om overal mee naartoe te mogen, maar kan ook prima alleen zijn. Hij vindt gekamd worden stom, maar ondergaat alles gelaten. Hij is ontzettend slim, leert heel snel en vindt spelletjes ook leuk. Zo speelt hij bijvoorbeeld met zo'n dogpyramid. De twee logees, ondanks het gat in hun maag, kunnen daar niks mee. Die spelen niet. Piepspeeltjes en knuffels vindt hij ook leuk. Maar ze worden dus niet zijn 'heelal', zogezegd. Dus niet zodanig dat ze Altijd Leuker Zijn. ;)

Frenk is onvoorstelbaar lief en rustig en vooral: gezellig! :love:
Hij wil af en toe bij je liggen, af en toe spelen, af en toe klieren en af en toe rust. En hij draait gewoon mee in het gezin.

Wat ik zelf heel leuk vind is zijn staart. Als hij op z'n kussen ligt en ik kijk naar hem, dan begint z'n staart al te kwispelen voor hij zijn ogen open doet. :I:

We zijn net op de hei geweest. De twee logees zijn heel onrustig, want zometeen krijgen ze eten. Frenk ligt zo:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Kijk dat snuitje nou :lief:

Een vriendin van me zegt dat hij zo rustig is, omdat hij gewoon alle vertrouwen heeft. Er is altijd eten, ik ben er of kom altijd terug. Hij maakt zich nergens druk om, omdat hij geen zorgen heeft. :19:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

bennie schreef:Ja hoor, optillen (kan ie ook niet weglopen) en volproppen met worst. Waar een wil is, is een weg. Er is niks mis met creativiteit, de leermethodes kennen en een gezonde portie doorzettingsvermogen :ok: .
Je wilt het niet snappen he? Worst boeit hem niet. Hij draait echt rustig zijn hoofd weg of probeert je hand te ontwijken. Zelfs met het lekkerste van het lekkerste. Niet als er geen afleiding is natuurlijk, dan verwaardigt hij zich heus om een hap te nemen. Maar niet als er ergens iets spannenders is... En ja, dat heeft hij altijd in de gaten, want je hebt nooit zijn aandacht zo exclusief dat je de rest van de wereld buiten sluit.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Oh en ik snap heus dat als ik hem uithonger, dat ik hem dan voergericht kan krijgen. Maar daar heb ik dus geen zin in. Op die manier wil ik niet met hem omgaan. Het moet wel leuk blijven..
Edit: als ik pas een 'goede hondenbaas' ben als ik zo rigoureus met mijn hond omga, nou, dan maar waardeloos. :klaar:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:Oh en ik snap heus dat als ik hem uithonger, dat ik hem dan voergericht kan krijgen. Maar daar heb ik dus geen zin in. Op die manier wil ik niet met hem omgaan. Het moet wel leuk blijven..
Dat is geen uithongeren, dat is puur realisatie dat aanwezigheid van eten niet de gewoonste zaak van de wereld is... dat blijkt exact uit je bovenstaande stukje met foto... hij weet dat er toch wel eten komt maakt zich er geen sec. druk over...
Dat doen die van mij bijv. wel... en ja daar train ik vanaf dag 1 dat een pup bij me is ook op... Juist dat brokje waar hij zo trek in heeft maakt dat ie komt, ook bij een loopse teef later.
Hier gaan ze dus ook altijd met honger uit...

ps. je vind toch niet dat de honden van Linda en van mij bijv. er uitgehongert uitzien?

Je zegt nu weer, het moet wel leuk blijven, eerder noemde je al gezellig... je doet net of die honden het niet gezellig kunnen hebben of niet leuk :19:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Jip schreef:uithongeren is overdreven hoor........

ik doe het niet altijd maar er zijn tijden dat Quint me de dikke vinger geeft en ja.......dan kan hij die terug krijgen en gaat zijn maaltje brokken in een zakje voor onderweg.........hij luistert dan weer prima ......... :19:
Precies... dat is hetzelfde als mijn pup het voer op het spoor krijgt en zijn andere maaltijd idd. ook onderweg, regelmatig roepen en 'hier' = voer....
:19:
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Border Collie

Frenk schreef:
bennie schreef:Ja hoor, optillen (kan ie ook niet weglopen) en volproppen met worst. Waar een wil is, is een weg. Er is niks mis met creativiteit, de leermethodes kennen en een gezonde portie doorzettingsvermogen :ok: .
Je wilt het niet snappen he? Worst boeit hem niet. Hij draait echt rustig zijn hoofd weg of probeert je hand te ontwijken. Zelfs met het lekkerste van het lekkerste. Niet als er geen afleiding is natuurlijk, dan verwaardigt hij zich heus om een hap te nemen. Maar niet als er ergens iets spannenders is... En ja, dat heeft hij altijd in de gaten, want je hebt nooit zijn aandacht zo exclusief dat je de rest van de wereld buiten sluit.
Nee, mijn excuses, maar jij wilt het niet snappen, verandering komt niet uit de lucht vallen. Er staan inmiddels zat tips en aanwijzigingen en ik wens je er veel succes mee.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”