Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Post halen!

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Post halen!

Ongelezen bericht door Maeve »

Nilo geeft zichzelf graag de taak om de post vanuit de gang naar iemand in de woonkamer te brengen. Als er post komt, staat hij dus helemaal blij te kwispelen, wij geven de post aan en hij brengt het helemaal enthousiast (en zonder te kauwen gelukkig!) naar de kamer. Dat vind hij kennelijk helemaal leuk om te doen :mrgreen:

Nu wil ik hem dat graag helemaal op commando leren, maar het lukt hem niet om zelf de post vanaf te grond goed op te pakken. Wat wij dus doen is het oppakken, dubbel vouwen en het dan aangeven. Enig idee hoe ik hem kan aanleren om kranten, brieven enzo zelf op te pakken van de grond? :scratch:
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Re: Post halen!

Ongelezen bericht door samantha! »

Hoe jij het hem aan kan leren weet ik niet.
Ik heb het Macho zichzelf aan laten leren, ik heb hem wat laten ofenenen met oude post.
Hij pakt de post nu door het met zijn ene poot langs de andere poot omhoog te schuiven en dan kan hij het zo pakken.
Bij Macho is het trouwens zelden nodig dat hij het van de grond pakt, hij hoort de postbode altijd aankomen als deze zijn fiets tegen ons muurtje zet en dan rent hij al naar de brievenbus om het gelijk aan te pakken :D
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

samantha! schreef:Hoe jij het hem aan kan leren weet ik niet.
Ik heb het Macho zichzelf aan laten leren, ik heb hem wat laten ofenenen met oude post.
Hij pakt de post nu door het met zijn ene poot langs de andere poot omhoog te schuiven en dan kan hij het zo pakken.
Bij Macho is het trouwens zelden nodig dat hij het van de grond pakt, hij hoort de postbode altijd aankomen als deze zijn fiets tegen ons muurtje zet en dan rent hij al naar de brievenbus om het gelijk aan te pakken :D
Grist het nog net niet uit de handen van de postbode? :smile:
We hebben hier een deur naar de gang toe die normaal altijd dicht zit dus dat gaat hier niet lukken :engel:
Yai
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Yai »

Maeve schreef:
We hebben hier een deur naar de gang toe die normaal altijd dicht zit dus dat gaat hier niet lukken :engel:
Oh! Ik heb een tijdje als bijbaantje als postbode gewerkt en toen vond ik zulke honden altijd heel eng. Straks hapt hij net iets te ver en in je vingers. :N:
En op gegeven moment had ik een wijk waar een hond was die zo hard tegen de deur begon te beuken (en blaffen en happen naar de brievenbus) als ik iets in de brievenbus probeerde te doen dat ik met de mensen die daar woonden had afgesproken dat ze een brievenbus aan hun muur zouden vastmaken. Dat werkte prima. :D

Maar goed.. tot zover mijn postbode-avonturen. Boris gaat met zijn pootje altijd een paar keer over de post totdat het wat omhoog krult en dan pakt hij het voorzichtig van de grond. Maar dat heeft hij zichzelf aangeleerd (met soms wat stimulering, als 'goed zo' enz. van mijn kant).
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Maeve schreef:
Jawel hij grist het wel uit de handen van de postbode :F:
En soms zie ik dat gebeuren en dan zie ik door het raampje die postbode terugtrekken en dan heel verbaasd naar die bekwijlde post kijken :smile:
Macho laat dan wel gelijk los als ze terug trekken en gaat dan zitten in de hoop dat hij het dan alsnog krijgt :idea: :F:
Als de postbode dan voor de 2e keer de post erin doet gaat hij vaak verbaasd nog een paar keer op en neer met de post om te kijken of er nu weer een hond het aanpakt(dat doet Macho dan niet) en dan laten ze het vaak half in de brievenbus hangen.
Macho hapt dan gelijk weer toe zodra de postbode zich omdraait en trekt het uit de brievenbus en dan staat de postbode alsnog heel verbaasd te kijken van: huh :U: :F:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
samantha!
Zeer actief

Owja en je hebt er trouwens niet altijd wat aan.
Soms bellen de postbodes hier aan met de mededeling: "ja ik denk ik bel even aan want uw hond wou de post verscheuren" :boos:
Moet ik alsnog naar de deur lopen :roll: :mrgreen:
Afbeelding
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

mika pakt het ook van mij aan..
draagt het dan netjes naar binnen..
daar geeft hij het af...voor een snoepje..
:mrgreen:
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

samantha! schreef:Owja en je hebt er trouwens niet altijd wat aan.
Soms bellen de postbodes hier aan met de mededeling: "ja ik denk ik bel even aan want uw hond wou de post verscheuren" :boos:
Gelukkig pakt Nilo alles heel voorzichtig aan (zelfs koekjes) dus misschien blijft dit probleem ons bespaard :smile:
samantha!
Zeer actief

Maeve schreef:
samantha! schreef:Owja en je hebt er trouwens niet altijd wat aan.
Gelukkig pakt Nilo alles heel voorzichtig aan (zelfs koekjes) dus misschien blijft dit probleem ons bespaard :smile:
Macho pakt ook alles heel voorzichtig aan hoor, zelfs de post, maar dat weet die postbode niet, die schrikt gewoon en trekt gelijk terug :mrgreen:
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Dat doet Zazoe ook. Hij brengt zelfs oude kartonnen doosjes naar het oud papier en ook oud papier buiten zetten is 1 van zijn grote hobbys.
Hij vind het gewoon leuk om dingen te apporteren.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

We hebben net eens geoefend maar als hij de post niet gelijk goed kan vasthouden begint hij maar te kauwen en scheuren :smile: Dus we gaan maar eens aan de slag met een clicker en veel oud papier :mrgreen:
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

Maeve schreef:We hebben net eens geoefend maar als hij de post niet gelijk goed kan vasthouden begint hij maar te kauwen en scheuren :smile: Dus we gaan maar eens aan de slag met een clicker en veel oud papier :mrgreen:
Dat herken ik hier. Wij doen het ook op de manier, dubbel vouwen geven en brengen naar de kamer maar als het valt.. dan is het gesneuveld :smile:
Denk dat je met toutchen ---> vastpakken best ver zal komen met Nilo.. ik ben benieuwd
Afbeelding
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Roos kan van nature papier zo vouwen op de grond, dat ze niet beschadigen en tegelijk goed op te pakken zijn. Dus ik kan je niet helpen, misschien moet je hond eens met de mijne praten? :F:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dogdance en Frisbee”