Ik gebruik ook graag de platform, alleen bvb Dappie vond statische oefeningen vreselijk saai, en was niet echt gek op voer.
Dus met haar ben ik begonnen met posities in beweging. En met flinke pas. Bvb hond links, in looppas, hond aan buitenkant.
Ik gebruik veel de muren, om zo te voorkomen dat de hond scheef gaat.
Erg vermoeiend, maar hond volgt wel met heel veel power.

Wordt steeds beter, nu vindt ze posities leuk en kan ik zelfs al langzame pas doen.
Ik zal met een hond die heel erg de neiging heeft om te gaan zitten wat dynamischer de positie aannemen en belonen naar voren dmv voertje gooien, en uiteraard juist bij de posities "de superbeloning" gebruiken, bvb gehaktballetje.
Wat ook nog kan (als je met 2-en bent); hond aan de lijn met een tuig om, jij gaat met je linkerkant naar een muur toe staan (genoeg ruimte er tussen voor de hond uiteraard), jij roept de hond, hulpje houdt de hond tegen, als hond gretig is om naar jou toe te komen loslaten en als die er aan komt zelf even begeleiden naar links, click, voer gooien naar voren.
Wat ook kan helpen (ik lijk wel een wandelende trucendoos

) is posities oefenen met tube smeerkaas. Zo kan je langdurig en constant belonen.
Ik oefen posities ook veel met een stoel, gewoon heel simpel rondjes lopen om een stoel (vrij dichtbij uiteraard) zo leert de hond ook mooi de achterhand mee te nemen in een positie.
Als je er iets van "live" wil zien moet je effe zeggen, dan doe ik een youtube-linkje van het aanleren.