Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De Ringmeester!!

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: De Ringmeester!!

Ongelezen bericht door LongFields »

Bij de Belgische Herders gebeurt het ook nogal vaak, ik vind het irritant en storend, zeker als er weer eens iemand langs de kant van de ring allerlei mensen weg staat te duwen omdat die blijkbaar in de weg staan voor de "randactiviteiten" van deze persoon. :piew:
Van mij mogen ze veel strenger gaan toezien op het double-handlen. En dat is in mijn ogen dan de taak van de ringmeester.
Ik zou zeggen, 1 x waarschuwen en wanneer toch doorgegaan wordt niet meer plaatsen, een lagere kwalificatie of gewoon de ring uit. Moet je kijken hoe snel het dan over is (als het tenminste door alle ringmeesters in alle ringen zo strikt gehanteerd wordt).
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Toen ik voor het eerst op een show kwam, stond ik bij de Bouviers te kijken. Ineens stond er een man achter me en als ik weg wilde draaien, hield ie me vast.
Ik dacht: "Wat zijn dit voor rare praktijken?" :mrgreen: Hij zei dat ik moest blijven staan omdat hij zo bang was dat de hond hem ging zoeken.. Dan was hij gediskwalificeerd!
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Nanna schreef:
ladybird schreef:
Reny schreef:Ik ga daar eens opletten, ook nooit geweten :N:
Ga maar eens 10 minuten bij de boxers zitten. Dan weet je precies wat er bedoelt wordt :mrgreen:
Volgens mij worden Boxers meer tegen elkáár opgezet. Op hun teentjes staan en de buurman te lijf willen maar nèt tegengehouden worden.
Double handling zie (zag?)je vooral bij Duitse herders.
Van die glimtrainingspakken die zwaaiend met cavia's langs de ring hollen.
Nee hoor :wink: Ik heb zelf een tijd een boxer geshowd en werd gek van alle dubbelaars aan de ring. :wink:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Vind het net alsof ze een vorm van tourette met een scheutje autisme hebben.
:pffff:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Eastmoor
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eastmoor »

:F: Wij hebben Rottweilers en onze honden kunnen het beide. Voor keurmeesters die het toelaten en keurmeesters die het niet willen haha. Het vervelende is gewoon dat een Rottweiler die in zijn riem hangt veel meer voorborst en hoeking in de achterhand en meer temperament toont dan een die keurig naar zijn baasje staat te kijken netjes vierkant neergezet. Bij een clubmatch van de NRC mag je gerust aan dubbel handling doen maar als diezelfde keurmeester op een CAC show staat weer niet? Ze moeten er gewoon eens mee ophouden en alles op een manier laten doen. Omdat mijn doggies zich keurig rustig tonen heb ik al een aantal keren een opmerking op het temperament gekregen..... en dat is niet terecht... alleen maar omdat ze dan niet als een idioot in de riem hangen te hijgen maar keurig staan. Jammer hoor. Een vriendin van mij heeft eens hun reu moeten voorbrengen die was braaf tot hij een voetbal bewegend aan een touw in het vizier kreeg...... ze werd de ring doorgesleurd zeg maar...... de keurmeester heeft de persoon aangesproken en het speeltje moest uit zicht.... lekker makkelijk want het was een buitenlander die ook nog deed of hij er niks van snapte......en eerst werd ook nog gedacht dat die man bij ons hoorde :evil: Uiteindelijk kon de hond rustig voorgebracht worden.
Groetjes Angela
Sommige mensen hebben een Rottweiler.....wij hebben er drie

Afbeelding
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Wij hadden een paar jaar terug op de Winner de ring, naast de ring waar de Rottweilers geshowd werden. De doublehandlers van de Rotties verziekten alles in de omliggende ringen met hun piepers en rammelaars en hun geduw en geren. De hele sfeer rond de ring waar de Rottweilers stonden werd wat grimmiger door die gekkigheid.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Ik heb het toen in groningen gezien :N: Vriend en ik staan altijd gebukt achter andere mensen, als Elmo zijn fokker hem voorbrengt :mrgreen: 1x gehad dat ik zelf met hem liep, en vriend zat achter i/d zaal. Maar recht in het zicht als ik in de lengt met Elmo liep. Elmo dacht waarschijnlijk :cheer: baasje :cheer: kon hem nog net op tijd naar links trekken anders waren we zo de ring uitgevlogen :smile:
Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

toch wel grappig dat het voornamelijk bij de Duitse rassen gebeurt. :mrgreen:
@Eastmoor: wat ontzettend jammer dat een zich stabiel tonende hond een bemerking op het temperament kreeg.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik heb als ringmeester gewerkt tijdens de Boxer clubmatch. Daar werd gezegt dat double handling werd toegestaan, maar wij mochten er wel wat van zeggen als het anderen stoorde. En ik moet zeggen dat ik geen een keer hoefde te waarschuwen. Overigens gebruikten ze geen andere honden, ze stonden alleen met een arsenaal knuffels en piepjes langs de ring. Heel apart :mrgreen:
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Nanna schreef:
Elly* schreef:toch wel grappig dat het voornamelijk bij de Duitse rassen gebeurt. :mrgreen:
Bij teckels zie je het niet hoor ;-)
Ik zeg ook niet alle Duitse rassen. :wink:
Waar zie je het: Duitse herder, Boxer, Rottweiler, Dobermann, en dan nog bij het Belgische (buurman van de Duitsers :mrgreen: ) ras Bouvier ook? Bij welke rassen nog meer?
bieb4
Zeer actief
Mijn ras(sen): Miniature American Shepherd en een Friese Stabij
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door bieb4 »

ohhh..... :19: ik ben dus een van die irri mensen....niet zo extreem hoor als bij de rottweilers en boxers, maar afgelopen zaterdag stond mijn jeugdteefje in de ring en ik ging dus bij haar staan aan de kant op het moment dat de km alle 3 de hondjes gekeurt heeft en dus gaat plaatsen loop ik zichtbaar naar de andere kant van de ring heel rustig hoor..maar ze stond me een partij allert en mooi....dus het kan ook zonder geluid en storend gedrag :denken: Ben wel bezig hoor met haar dat stil staan ana te leren en tijdens het keuren van het hondje zelf ging dat ook goed, maar tijdens de plaatsing of als je net de ring in komt met de honden vind ik het een plus punt als ze allert ergens naar staan te kijken, de expressie komt er dan zoveel mooier uit.

Heb ook 1 teef en die kan echt niet zonder, ik heb daar echt al van alles mee geprobeert maar stil staan voor een snoepje of wat dan ook gaat er bij haar niet in!! Maar als een bekenden langs de ring een broodje gaat zitten eten en af en toe wat kraakt met het zakje..staat ze als een blok.

maar ik snap jullie wel hoor, als ik doordat ik alleen maar met de hond bezig ben mensen en honden onderste boven ga lopen zou ik ook zeggen van joh kap eens ff of dat gegil en drukke gedoe met knuffels en piepertjes nee dat doe ik niet.
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

LongFields schreef:Bij de Belgische Herders gebeurt het ook nogal vaak, ik vind het irritant en storend, zeker als er weer eens iemand langs de kant van de ring allerlei mensen weg staat te duwen omdat die blijkbaar in de weg staan voor de "randactiviteiten" van deze persoon. :piew:
Van mij mogen ze veel strenger gaan toezien op het double-handlen. En dat is in mijn ogen dan de taak van de ringmeester.
Ik zou zeggen, 1 x waarschuwen en wanneer toch doorgegaan wordt niet meer plaatsen, een lagere kwalificatie of gewoon de ring uit. Moet je kijken hoe snel het dan over is (als het tenminste door alle ringmeesters in alle ringen zo strikt gehanteerd wordt).
Het viel mij inderdaad ook op bij de jonge hondendag van de NVBH.
Ik hoorde steeds een man een naam roepen en die liep de hele tijd al roepend rond. Dacht dat hij zijn kind zocht tot mijn zus zei dat het om de hond in de ring ging. :oeps:
Toen jij met Tapas in de ring stond was er ook zo'n irritant mens die om de ring rende met een piepspeeltje terwijl jij net je rondje aan het rennen was. Heb het er toen nog met de KMs en ringmeester over gehad omdat ik het zo vreemd vond dat dit mocht. Bleek normaal ook eigenlijk niet te mogen.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

stefanie schreef: Toen jij met Tapas in de ring stond was er ook zo'n irritant mens die om de ring rende met een piepspeeltje terwijl jij net je rondje aan het rennen was. Heb het er toen nog met de KMs en ringmeester over gehad omdat ik het zo vreemd vond dat dit mocht. Bleek normaal ook eigenlijk niet te mogen.
:smile: Dat was vermoedelijk de eigenaresse van Nozems zus. :wink:
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

LongFields schreef:
stefanie schreef: Toen jij met Tapas in de ring stond was er ook zo'n irritant mens die om de ring rende met een piepspeeltje terwijl jij net je rondje aan het rennen was. Heb het er toen nog met de KMs en ringmeester over gehad omdat ik het zo vreemd vond dat dit mocht. Bleek normaal ook eigenlijk niet te mogen.
:smile: Dat was vermoedelijk de eigenaresse van Nozems zus. :wink:
Zou best eens heel goed kunnen. :mrgreen:
Ze was in ieder geval errug irritant bezig.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ik ben zo iemand die roepend rond de ring rent , met zn clickertje en bijtrolletje.
Mja ik loop alleen cm omdat een tentoonstelling voor ons niet telt als kwalificatie.

Maaaaarrrrr, ook ik erger me aan de fanatiekelingen hoor.
Bedoel t is nergens voor nodig om naast iemand ineens een toeter af te laten gaan of nog erger opzij te duwen en een grote mond te geven als ze niet op tijd opzij gaan.

Ik zoek gewoon een open plaatsje bij de ring, roep een x evt ff zwaaien met worstje en weer weg.
Niemand die last heeft van mij, en ik kijk ook nog eens waar ik loop.

Hoevaak ik wel niet gezien heb dat de dubble handlers een pup omver liepen of zo.

Mn pa heeft t 2 jaar terug nog gehad, hun eerste show waar ze gingen kijken.
De KCM op de Wouwse Plantage.
Mn pa heeft een bekertje koffie in zn handen , liep niet te dicht langs de ring ( daar had ik m al voor gewaarschuwd :wink: )
Word zo omver gelopen door een dubble handler, krijgt hete koffie over zich heen en een grote bek van die vent :80:

Ben later ff naar die persoon gelopen , kon ik ook nog een grote bek krijgen
De achtelijke gladiool :piew:

Heb toen gezegd dat ik zwaar medelijden had met zijn hond datie zo'n baas had en ben weggelopen.

Sindsdien als ik m tegenkom op show weetie niet hoe gauw hij de andere kant op moet kijken :engel:
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

nathalie schreef:Hij zei dat ik moest blijven staan omdat hij zo bang was dat de hond hem ging zoeken.. Dan was hij gediskwalificeerd!
:denken: Ik denk eerder dat die man juist wilde dat die hond hem zou gaan zoeken en hij zich daarom achter jou 'verstopte'? Tenminste; zo doen veel mensen dat.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Elly* schreef:
Nanna schreef:
Elly* schreef:toch wel grappig dat het voornamelijk bij de Duitse rassen gebeurt. :mrgreen:
Bij teckels zie je het niet hoor ;-)
Ik zeg ook niet alle Duitse rassen. :wink:
Waar zie je het: Duitse herder, Boxer, Rottweiler, Dobermann, en dan nog bij het Belgische (buurman van de Duitsers :mrgreen: ) ras Bouvier ook? Bij welke rassen nog meer?
Bij de duitse doggen zie je het ook veel. En het is helemaal niet nodig. Ook zonder double handler kun je prima BOB worden! ;-)
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

er is een tjech met een podenco ibicenco die ook zo irritant laat double handlen, met als gevolg dat de andere honden in de ring vaak afgeleid zijn wat weer ten voordele aan hun komt :devil:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Mickie schreef: Een ringmeester mag ze wel de ring uitsturen, maar niet meer plaatsen of een lagere kwalificatie, daar gaat hij/zij niet over, dát is voorbehouden aan de keurmeester :wink:
Ja, dat is wel logisch natuurlijk.
lunayvita
Actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door lunayvita »

Hier in Nederland staan ze meestal toch achter de rij kijkende mensen en laten ze de honden allert zijn, ze zoeken de baas.

Ik was afgelopen weekend in Stuttgard en daar wordt gewoon achter het lintje gedouble handled! Gewoon in het zicht van de keurmeester! :oohja: Niemand die er iets van zei.
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Mickie schreef: Jammer overigens dat TS geen antwoord geeft op de vragen :19:
dat is in dit topic geen uitzondering :wink:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Als er van buiten de ring op een gewone subtiele manier de aandacht van de hond gevraagt word kan ik er niet mee zitten.

Waar ik mij ook aan stoor is de desinteresse van de keurmeesters soms.
Vragen om te lopen en dan omkeren om aan de schrijftafel te gaan staan lullen.
Of met de ring meester even in zijn catalogus te gaan staan snuffelen.
Of de hele groep te laten lopen en lopen en dan uiteindelijk diegeen met het slechtste gangwerk eruit pikken.
En de onderonsjes tussen keurmeester en exposant.

Of de hond onvriendelijke vloeren waar je zelf en de hond onderuit gaan of een spierblessure op zou lopen.
Of de opgepakte massa honden en mensen in een te kleine ruimte om maar genoeg inschrijvingen/geld binnen te halen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Ringmeesters mogen van mij veel vaker optreden tegen exposanten die zich niet weten te gedragen. Double handling zie je niet bij ons ras (of het valt me niet op). Maar de laatste jaren wel steeds vaker clickers in de ring en dat vind ik ook erg irritant :(
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

under the red sky schreef:Maar de laatste jaren wel steeds vaker clickers in de ring en dat vind ik ook erg irritant :(
waarom vind je dat?
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Rosita Compagner schreef:
under the red sky schreef:Maar de laatste jaren wel steeds vaker clickers in de ring en dat vind ik ook erg irritant :(
waarom vind je dat?
Ik kan me dat wel voorstellen. Als mijn hond een klik hoort clicker hoort, kijkt hij. Ik gebruik dat ding thuis ook maar als iemand 2 meter verderop staat te clickeren zou hij zeker die kant op kijken :)
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Oh, hoe denk je dat dat in een groepsles clickertraining gaat dan? Mijn hond kijkt mij hooguit aan als we een klik horen.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Rosita Compagner schreef:Oh, hoe denk je dat dat in een groepsles clickertraining gaat dan? Mijn hond kijkt mij hooguit aan als we een klik horen.
Geen idee, ik gok zomaar dat dat niks voor mij is :F:
Tijdens mijn cursus wordt ook veel met een clicker gewerkt. We staan alleen dermate ver uit elkaar dat iig ik de clicker van een ander niet hoor :)
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

lunayvita schreef:Ik was afgelopen weekend in Stuttgard en daar wordt gewoon achter het lintje gedouble handled! Gewoon in het zicht van de keurmeester! :oohja: Niemand die er iets van zei.
Volgens mij mag dat in Duitsland ook?
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

bouvierpoedel schreef:Waar ik mij ook aan stoor is de desinteresse van de keurmeesters soms.
Vragen om te lopen en dan omkeren om aan de schrijftafel te gaan staan lullen.
Of met de ring meester even in zijn catalogus te gaan staan snuffelen.
Of de hele groep te laten lopen en lopen en dan uiteindelijk diegeen met het slechtste gangwerk eruit pikken.
En de onderonsjes tussen keurmeester en exposant.

Of de hond onvriendelijke vloeren waar je zelf en de hond onderuit gaan of een spierblessure op zou lopen.
Of de opgepakte massa honden en mensen in een te kleine ruimte om maar genoeg inschrijvingen/geld binnen te halen.
Leuk, he? Shows! :cheer:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Machie schreef:
Rosita Compagner schreef:Oh, hoe denk je dat dat in een groepsles clickertraining gaat dan? Mijn hond kijkt mij hooguit aan als we een klik horen.
Geen idee, ik gok zomaar dat dat niks voor mij is :F:
Tijdens mijn cursus wordt ook veel met een clicker gewerkt. We staan alleen dermate ver uit elkaar dat iig ik de clicker van een ander niet hoor :)
Maar je hond hoort die click en die van alle andere medecursisten echt wel, hoor! Maar hij weet ook feilloos het geluid van jouw clicker er uit te halen.
Plaats reactie

Terug naar “Show”