Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gelegenheids-nesten zijn goed!

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Gelegenheids-nesten zijn goed!

Ongelezen bericht door Caro. »

christo schreef:
Caro. schreef:Ik zie de tegenspraak niet :oeps: Er is een rasstandaard en dat je daar binnen dan nog variëteiten hebt (show/werk) dat is prima, maar al die verschillen voldoen wél aan de rasstandaard.
Een Rottweiler met de bouw van een Dobermann, voldoet niet aan de rasstandaard.

Fok je met een rashond, dan vind ik dat je een verplichting hebt om dat ras mooi en gezond te houden, zowel lichamelijk als geestelijk.
Er hoort een ideaalbeeld te zijn bij een ras, dat is juist kenmerkend van een ras.
Bij Siamezen heeft de rasstandaard geleid tot het huidige überslanke type met als gevolg dat liefhebbers samengewerkt hebben om daarnaast het 'oude type' siamees terug te fokken. Rasstandaarden zijn in mijn optiek niet zaligmakend en zeker geen garantie dat je je als liefhebber kunt blijven rekenen op een voor jou rasspecifieke hond.
Ik beweer ook niet dat ze zaligmakend zijn, maar het zijn naar mijn weten wel de enige vastgelegde gegevens hoe een bepaald ras zou moeten zijn.
Op welke manier, volgens welke richtlijnen, zou jij dan graag zien dat een ras gefokt wordt?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Hanneke2 schreef: als keurmeesters de kolder in de kop krijgen en slankere rottweilers met langere snuiten gaan prefereren, heb je over 10, 20 jaar opeens een heel ander type dat met de prijzen wegloopt.
Dan zijn we gewoon weer terug bij af ;-) Bij een Rottweiler die keurig thuishoort in de rasgroep herdershonden...
Afbeelding
...en niet bij een karikatuur dat eruitziet alsof het een zware dogachtige is, maar dat puur zo gefokt is omdat de meneren met spierballen daar wel op geilen. :19:
Afbeelding

Precies :wink: De gemiddelde Rottweiler eigenaar loopt te pochen 'mijn reu dat is een knoeperd, die weegt wel 75 kg, echt een kanjer!'.
Hou toch op! Een Rottweilerreu hoort absoluut geen 75 kg te wegen :devil:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Hanneke2 schreef:
Rosita Compagner schreef:
christo schreef: Bij Siamezen heeft de rasstandaard geleid tot het huidige überslanke type met als gevolg dat liefhebbers samengewerkt hebben om daarnaast het 'oude type' siamees terug te fokken. Rasstandaarden zijn in mijn optiek niet zaligmakend en zeker geen garantie dat je je als liefhebber kunt blijven rekenen op een voor jou rasspecifieke hond.
Da's gewoon een ander ras geworden hoor....... Zo lelijk als de Thai nu soms is, is de Siamees nooit geweest :smile: :smile:
Oh kom op zeg! De Thai ziet eruit zoals de stamboom-Siamezen die ik als kind bij een kennis van mijn ouders kende. En wat tegenwoordig Siamees heet heeft zo'n raar driehoekig koppie en een gek lijf en heeft niks moois meer.

En volgens mij heeft christo dus helemaal gelijk, als keurmeesters de kolder in de kop krijgen en slankere rottweilers met langere snuiten gaan prefereren, heb je over 10, 20 jaar opeens een heel ander type dat met de prijzen wegloopt. Kijk naar andere rassen en hoe ze veranderd zijn in de loop der tijd.

En helemaal off-topic maar anders vergeet ik het weer: Caro, hoe is het nou met de eenden?

Het Amerikaanse type heeft de korte snuiten, maar eigenlijk hoort een Rottweiler dat helemaal niet te hebben hoor.

De off-topic vraag: geweldig! :ok: Ze doen het heel erg goed en zijn altijd samen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Caro. schreef:Ik beweer ook niet dat ze zaligmakend zijn, maar het zijn naar mijn weten wel de enige vastgelegde gegevens hoe een bepaald ras zou moeten zijn.
Op welke manier, volgens welke richtlijnen, zou jij dan graag zien dat een ras gefokt wordt?
Het gaat mij niet om de standaard maar om het streven naar een ideaal. Ik wil gewoon een doorsnee dobermann. Niet extra gefokt op standvastigheid tot het punt dat je een rotje tussen de poten kunt gooien. Niet zo zwaargebouwd dat je het vermoeden krijgt dat er ergens stiekem een Deense dog in gefokt is. Niets overdreven, gewoon, huis-, tuin- en keuken en niet eerste op Crufts.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

christo schreef:
Caro. schreef:Ik beweer ook niet dat ze zaligmakend zijn, maar het zijn naar mijn weten wel de enige vastgelegde gegevens hoe een bepaald ras zou moeten zijn.
Het gaat mij niet om de standaard maar om het streven naar een ideaal. Ik wil gewoon een doorsnee dobermann. Niet extra gefokt op standvastigheid tot het punt dat je een rotje tussen de poten kunt gooien. Niet zo zwaargebouwd dat je het vermoeden krijgt dat er ergens stiekem een Deense dog in gefokt is. Niets overdreven, gewoon, huis-, tuin- en keuken en niet eerste op Crufts.
Nee, die is te makkelijk vind ik.
Je geeft commentaar op het fokken volgens de rasstandaard en ik geef aan dat je volgens enige richtlijnen moet fokken, anders blijft een Rottweiler zeker niet iets wat op een Rottweiler lijkt en de Dobermann ook niet. Niet zaligmakend, nee, maar wel de enige richtlijnen die er zijn. Anders fok je helemaal in het wilde weg.
En je maakt mij niet wijs dat je bij de Dobermann fokkers van vandaag geen doorsnee Dobermann kan kopen? Nu heb ik geen verstand van dat ras hoor, maar als ik kijk binnen de Rottweilers dan heb ik toch best wat keuze tussen een 'huis tuin en keuken Rottweiler' of een werklijn of een 'doe maar een dotje' Rottweiler (meestal gefokt op stoerheid, grootte).

Ik ben overigens met je eens dat de winnaars imo vaak absoluut niet de mooiste vertegenwoordigers van hun ras zijn, maar ik denk ook niet dat alle fokkers dit klakkeloos volgen.
Is de rasstandaard van de Dobermann dan een zwaargebouwde hond? Nee toch?
Afbeelding
A good dog never dies...

Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Ik snap Christo wel. Ik merk het namelijk andersom.
Dus Dobermanns met de bouw van een Rottweiler.
Ik zie soms uitschieters naar 55 kilo op show.
Dus door die verschuiving verandert het ideaalbeeld.
Ik vond een fokker (belgie) die niet aan die mentaliteit van Martijn meedoet.
Maar volgens mij is dat nog knap lastig..
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Fin
Zeer actief

Caro. schreef:Nee, die is te makkelijk vind ik.
Je geeft commentaar op het fokken volgens de rasstandaard en ik geef aan dat je volgens enige richtlijnen moet fokken, anders blijft een Rottweiler zeker niet iets wat op een Rottweiler lijkt en de Dobermann ook niet. Niet zaligmakend, nee, maar wel de enige richtlijnen die er zijn. Anders fok je helemaal in het wilde weg.
En je maakt mij niet wijs dat je bij de Dobermann fokkers van vandaag geen doorsnee Dobermann kan kopen? Nu heb ik geen verstand van dat ras hoor, maar als ik kijk binnen de Rottweilers dan heb ik toch best wat keuze tussen een 'huis tuin en keuken Rottweiler' of een werklijn of een 'doe maar een dotje' Rottweiler (meestal gefokt op stoerheid, grootte).

Ik ben overigens met je eens dat de winnaars imo vaak absoluut niet de mooiste vertegenwoordigers van hun ras zijn, maar ik denk ook niet dat alle fokkers dit klakkeloos volgen.
Ik ben nog niet op zoek geweest en hoop dat nog heel lang niet te hoeven doen. Maar je ziet beduidend minder dobermanns dan rottweilers en de keus is beperkter. Ik denk ook dat ik hard op zoek zou moeten gaan om hetzelfde type te vinden als Chris, en wellicht daarover toch over de grenzen moet gaan kijken.

Verder ben ik dus niet voor het afschaffen van de rasstandaard. Ik zeg alleen dat deze niet zaligmakend is. Inderdaad om wat je zegt, in de rasstandaard staat niet dat een dobermann zwaargebouwd moet zijn. Toch gaat het steeds meer die kant op en de keurmeesters doen daar kennelijk weinig aan. Overigens denk ik wel dat veel fokkers toch gaan voor het lintje. Er zijn genoeg rassen te bedenken die door fokkers aangedreven door keurmeesters ronduit kapotgefokt zijn, iedereen heeft de documentaire pedigree dogs gezien, waarom dan in deze context net doen alsof de gemiddelde fokker zo verantwoordelijk is? Men wil zich onderscheiden als rasverbeteraar :pffff: :pffff: :pffff: :pffff: ten opzichte van de *spuugt op de grond* rasvermeerderaar. Toch?

Geef mij dus maar de rasvermeerderaar want die gaat goddank niet voor extremen.
Fin
Zeer actief

Danoontje powerrr schreef:Ik snap Christo wel. Ik merk het namelijk andersom.
Ik vind Nando dan ook erg mooi. Ik had liever nog iets slanker en met scherpere aftekeningen, maar ik vind hem erg mooi. Hij heeft dezelfde uitstraling als Chris trouwens als hij ligt te pitten. :mrgreen:
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Sorry zie ik nu, ik bedoelde de mentaliteit die Martijn beschreef.
christo schreef:Ik had liever nog iets slanker
Dat vind ik dus grappig, omdat keurmeesters hem vaak breder willen zien.
Dat geeft al aan dat de visie van het ras verandert (is).
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Martijn schreef:Als je keurmeesters toestaat om het beeld te bepalen doe je dat als fokker nog steeds zelf.
Je moet niet blind achter de prijzen aan fokken, hoor. Dat is je eigen keuze.
Verder hebben helemaal niet alle keurmeesters dezelfde voorkeuren.

Fokkers fokken honden. En als die een "u vraagt, wij draaien" mentaliteit hebben dan is dat een mankement van de fokker. Niet de keurmeester.

Daarnaast is er in de hedendaagse, vaak kleinschalige fok, meestal helemaal niet zo gek veel te kiezen.
Laten we niet gaan doen alsof je uit dezelfde teef alle types binnen het ras kunt fokken.
Die laatste zin van je.
Daar zul je nog verstelt van staan.
Waarom denk je dat de meeste fokkers lijnenteelt doen.
Of naar reuen gaan van het zelfde type.
Maar als je gewoon de natuur los laat en niet kijkt welk type teef en reu je samen zet dan kun je echt wel verschillende type honden in het nest hebben liggen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

christo schreef:
Caro. schreef:Nee, die is te makkelijk vind ik.

Ik ben nog niet op zoek geweest en hoop dat nog heel lang niet te hoeven doen. Maar je ziet beduidend minder dobermanns dan rottweilers en de keus is beperkter. Ik denk ook dat ik hard op zoek zou moeten gaan om hetzelfde type te vinden als Chris, en wellicht daarover toch over de grenzen moet gaan kijken.

Verder ben ik dus niet voor het afschaffen van de rasstandaard. Ik zeg alleen dat deze niet zaligmakend is. Inderdaad om wat je zegt, in de rasstandaard staat niet dat een dobermann zwaargebouwd moet zijn. Toch gaat het steeds meer die kant op en de keurmeesters doen daar kennelijk weinig aan. Overigens denk ik wel dat veel fokkers toch gaan voor het lintje. Er zijn genoeg rassen te bedenken die door fokkers aangedreven door keurmeesters ronduit kapotgefokt zijn, iedereen heeft de documentaire pedigree dogs gezien, waarom dan in deze context net doen alsof de gemiddelde fokker zo verantwoordelijk is? Men wil zich onderscheiden als rasverbeteraar :pffff: :pffff: :pffff: :pffff: ten opzichte van de *spuugt op de grond* rasvermeerderaar. Toch?

Geef mij dus maar de rasvermeerderaar want die gaat goddank niet voor extremen.
Oké, dat ben ik absoluut met je eens dat het niet zaligmakend is. Alleen het probleem ligt volgens mij dus niet zozeer bij de rasstandaard, als wel bij de keurmeesters die hun eigen voorkeuren uitspreken al dan niet volgens de rasstandaard.
Zouden keurmeesters (en daarop volgend enkele fokkers) zich aan de rasstandaard houden, dan is dat probleem er niet.
Afbeelding
A good dog never dies...

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Caro. schreef:
christo schreef:

nee de NLe dobers zijn dit vaak wel omdat ze hier puur showlijnen gebruiken. En show is groter groter grootst, vol-voller-volst etc.
Vandaar dat wij (nu mn ex en ik) destijds ook direct over de grens hebben gekeken, en natuurlijk zijn ze er wel, Axel was voor ons de dober die we zochten, uit werklijnen, moeder liep weleens een show, maar was ook een uitstekende werkhond en daar was haar bouw en die van haar nakomelingen na... stevig en niet al te groot.

Afbeelding

Axel is dan ook uitgegroeid zoals wij dachten en hoopten.
Fokker traint bij Knutt Fuchs, een duitse mechelaarfokker die op menig wk staat. Dus qua africhting zit ze daar ook heel goed.
Dus ze zijn er zeker nog als je maar goed zoekt. En nee, niet in NL...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Fin
Zeer actief

malinois schreef:Vandaar dat wij (nu mn ex en ik) destijds ook direct over de grens hebben gekeken, en natuurlijk zijn ze er wel, Axel was voor ons de dober die we zochten, uit werklijnen, moeder liep weleens een show, maar was ook een uitstekende werkhond en daar was haar bouw en die van haar nakomelingen na... stevig en niet al te groot.

Afbeelding

Fokker traint bij Knutt Fuchs, een duitse mechelaarfokker die op menig wk staat. Dus qua africhting zit ze daar ook heel goed.
Mijn type dober is zo slim om van het veld af te rennen en de auto in te springen als ze het africhten niet zien zitten, weet je nog? :engel: Dus dan heb je showdober, werklijndober, en huis- tuin- en keukendober. Ik zou het dus erg vinden als die laatste varieteit in zijn geheel verdween.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Caro. schreef:
christo schreef:

nee de NLe dobers zijn dit vaak wel omdat ze hier puur showlijnen gebruiken. En show is groter groter grootst, vol-voller-volst etc.
Vandaar dat wij (nu mn ex en ik) destijds ook direct over de grens hebben gekeken, en natuurlijk zijn ze er wel, Axel was voor ons de dober die we zochten, uit werklijnen, moeder liep weleens een show, maar was ook een uitstekende werkhond en daar was haar bouw en die van haar nakomelingen na... stevig en niet al te groot.

Afbeelding

Zonde hoor :(
Zo zie je vwb de Rottweiler hier in NL ook steeds meer 'Amerikaans' type, echt gedrongen honden en plat(tere) snuiten. Ik vind het afschuwelijk.

@ Christo, mischien begrijpen we elkaar niet helemaal goed: de huis-tuin en keuken variant bedoel ik absoluut niet denigrerend.
De showlijn vind ik persoonlijk meestal niks, de werkhond is vaak een hele hand vol en dán heb de de huis- tuin en keuken variant. Prima honden voor de meeste mensen.
Alleen zeg ik dus, om een ras te fokken moet je je aan de rasstandaard houden. Geen Dobermanns die lijken op Bullen, geen Rottweilers met platte snuiten en 75 kg wegend. Die 'mode' variëteiten vind ik persoonlijk dus ook vreselijk.
Het is jammer dat keurmeesters hier de hand in hebben, fokkers soms volgen en dus blijkbaar ook rasstandaards hier soms om aangepast worden. Al moet ik wel zeggen, dat als je bij de Dobermann of Rottweiler gaat kijken, ik helemaal niks mis vind met de rasstandaard (maar blijken winnen vaak dan toch types die hier niet aan voldoen).
Afbeelding
A good dog never dies...

Fin
Zeer actief

Caro. schreef:@ Christo, mischien begrijpen we elkaar niet helemaal goed: de huis-tuin en keuken variant bedoel ik absoluut niet denigrerend.
De showlijn vind ik persoonlijk meestal niks, de werkhond is vaak een hele hand vol en dán heb de de huis- tuin en keuken variant. Prima honden voor de meeste mensen.
Alleen zeg ik dus, om een ras te fokken moet je je aan de rasstandaard houden. Geen Dobermanns die lijken op Bullen, geen Rottweilers met platte snuiten en 75 kg wegend. Die 'mode' variëteiten vind ik persoonlijk dus ook vreselijk.
Het is jammer dat keurmeesters hier de hand in hebben, fokkers soms volgen en dus blijkbaar ook rasstandaards hier soms om aangepast worden. Al moet ik wel zeggen, dat als je bij de Dobermann of Rottweiler gaat kijken, ik helemaal niks mis vind met de rasstandaard (maar blijken winnen vaak dan toch types die hier niet aan voldoen).
Ik denk dat we het redelijk met elkaar eens zijn. En ik zie ook wel eens Rottweilers lopen waarvan ik denk, die lijken er alleen uiterlijk op, je wilt inderdaad ook weer niet dat het helemaal gaat lopen verwateren.
Gittje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gittje »

Ik heb al 40 jaar honden, en nog nooit een stamboomhond gehad. Dus zie ik absoluut geen probleem in gelegenheidsnesten en/of kruisingsnesten.

Enig probleem is natuurlijk dat je je goed moet informeren als je met je met bepaalde stamboomloze honden en/of kruisingen op vakantie gaat. Met onze kruising bordeaux dog x rottweiler mogen wij Frankrijk bv. vergeten.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Gittje schreef:Ik heb al 40 jaar honden, en nog nooit een stamboomhond gehad. Dus zie ik absoluut geen probleem in gelegenheidsnesten en/of kruisingsnesten.

Enig probleem is natuurlijk dat je je goed moet informeren als je met je met bepaalde stamboomloze honden en/of kruisingen op vakantie gaat. Met onze kruising bordeaux dog x rottweiler mogen wij Frankrijk bv. vergeten.
dat is ook zo met een stamboom stafford :wink:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Danoontje powerrr schreef:Ik snap Christo wel. Ik merk het namelijk andersom.
Dat valt mij ook op. Ik vind Nando al een knoeperd en volgens mij is hij voor een Dobermann behoorlijk bescheiden. Zelf vind ik (als leek) Justin een prachtige dobermann. Niet al te groot en grof en een heerlijk karakter
Dober die Mayo plaatste, vind ik ook erg mooi!!
Perry en Noah

Afbeelding
rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.

Ongelezen bericht door rubyred »

Ik wil alleen honden van goede fokkers met stamboom omdat mijn ervaring met deze honden zoveel beter is dan met broodfok honden. Alleen al het gedrag, wereld van verschil tussen slechte en goede fok.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

rubyred schreef:Ik wil alleen honden van goede fokkers met stamboom omdat mijn ervaring met deze honden zoveel beter is dan met broodfok honden. Alleen al het gedrag, wereld van verschil tussen slechte en goede fok.
Men heeft het hier toch ook niet over broodfok honden :roll:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

rubyred schreef:Ik wil alleen honden van goede fokkers met stamboom omdat mijn ervaring met deze honden zoveel beter is dan met broodfok honden. Alleen al het gedrag, wereld van verschil tussen slechte en goede fok.
Dat wil niet zeggen dat een hond zonder stamboom direct uit de broodfok komt :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Gittje schreef:Ik heb al 40 jaar honden, en nog nooit een stamboomhond gehad. Dus zie ik absoluut geen probleem in gelegenheidsnesten en/of kruisingsnesten.
Dat zijn toch gewoon maar 4 honden?
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Ongelezen bericht door rakker2000 »

tussen broodfok en gelegenheidsnestje zit een verschil in vind ik
broodfokker noem ik mensen die het alleen maar voor het geld doen, tig nestjes
met 1 teef noem maar op.

rakker komt van mensen die een keer met hun boerenfox een nestje wilde
hebben, toen we de pup kochten was hij geent, ontwormd en netjes aan allerlei
dingen gewend (helaas was het maar een neenmalig nestje zou van hun zo weer
een hond willen) maar dit noem ik dus absoluut géén broodfokker.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
rubyred
Zeer actief

Mijn ervaring is anders. Wat ik hier om me heen zie is dat de dure hondjes gewoon veel beter zijn in gedrag etc. dan goedkope hondjes. Toen ik Yves Saint Laurent in een heel duur restaurant zag zitten met zijn hondje op schoot wat zich zo goed gedroeg heb ik besloten dat ik alleen nog maar dure hondjes wil.......... :D
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

rubyred schreef:Mijn ervaring is anders. Wat ik hier om me heen zie is dat de dure hondjes gewoon veel beter zijn in gedrag etc. dan goedkope hondjes. Toen ik Yves Saint Laurent in een heel duur restaurant zag zitten met zijn hondje op schoot wat zich zo goed gedroeg heb ik besloten dat ik alleen nog maar dure hondjes wil.......... :D
Je zit een beetje te stangen neem ik aan :smile: Of denk je dat een duur hondje zichzelf ook duurder gedraagt? :engel:
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik zie me al zitten met een hele dure Basset op schoot in een 4 sterrenrestaurant :smile:
"Dat geeft niet ober, het is hele dure kwijl :pffff: "
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

MARC_S schreef: Of denk je dat een duur hondje zichzelf ook duurder gedraagt? :engel:
Natuurlijk, die eten met mes en vork en gebruiken een servet! :pffff:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

rubyred schreef:Mijn ervaring is anders. Wat ik hier om me heen zie is dat de dure hondjes gewoon veel beter zijn in gedrag etc. dan goedkope hondjes. Toen ik Yves Saint Laurent in een heel duur restaurant zag zitten met zijn hondje op schoot wat zich zo goed gedroeg heb ik besloten dat ik alleen nog maar dure hondjes wil.......... :D
zie mij nu niet met 4 mechelaars op schoot zitten :hmmm:
Afbeelding
rubyred
Zeer actief

sirene schreef:Ik zie me al zitten met een hele dure Basset op schoot in een 4 sterrenrestaurant :smile:
Dure Bassets kwijlen niet. :lol1: (is echt zo)
Maxine
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxine »

rubyred schreef:
sirene schreef:Ik zie me al zitten met een hele dure Basset op schoot in een 4 sterrenrestaurant :smile:
Dure Bassets kwijlen niet. :lol1: (is echt zo)
Hier in het asiel zit nu ook een basset die (voor een basset dan) relatief weinig kwijlt. Maar hij kan wel uren aan een stuk dezelfde monotone blaf volhouden. :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”