Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat doe je met opdringerige honden?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Re: Wat doe je met opdringerige honden?

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Mechelfan schreef:
Geer schreef:
Mechelfan schreef:Geer, ben je je er van bewust dat als je hond aangelijnd is, jij de schade kan verhalen als een loslopende hond schade maakt aan jouw hond?

Als jouw hond ook losloopt, kun je de schade delen, of erger nog, niets vergoed krijgen....

Voor mij is dat wel een motivatie om mijn hond juist aan te lijnen als er wat op af gestormd komt. Ook al redt mijn hond zich prima.
Oh dat zal gerust. Maar in een redelijk druk losloopgebied als het Amsterdamse Bos blijf ik er vooralsnog vanuitgaan dat was los komt aangerend niet héul erg veel kwaads in de zin heeft. De gemiddelde eigenaar met bloeddorstige hondverslindend mormel zoekt niet een losloopbos op waarvan hij weet dat het er wemelt van de honden. En ook honden die wel uit zijn op mot kan Sophie alleen veel beter het hoofd bieden dan met een bibberende baas aan de andere kant van de lijn. Ik heb toch liever geen schade doordat het niet tot een confrontatie komt dan dat ik de schade kan verhalen...
Tja, toevallig in datzelfde A'damse bos laatst een voorvalletje gehad. Mijn hond is niet zo gediend van opdringerige honden en wil dan nog wel eens uitvallen.
Een mevrouw kwam met een puberende Weimeraner langs, ik wil mijn hond aanlijnen, vraagt ze of ik hem toch los wil laten omdat het goed is dat haar hond af en toe een beetje 'opgevoed' wordt.
Ik waarschuw haar dat mijn hond wel kan uitvallen, allemaal geen probleem.
Uiteindelijk valt mijn hond inderdaad uit met als resultaat een bloedend Weimeraneroor en een krijsend wijf die mij verantwoordelijk stelt voor alle schade.

En die uitval was helemaal niet heftig, maar wel een tand die in een oor bleef hangen. En dus doe ik nu gewoon mijn hond aan de lijn, ongeacht wat een ander daar van vindt. Ze zoeken maar mooi een andere "opvoeder".

Zo eentje had ik een tijdje terug toen ik nog in Vlissingen woonde ook.
Loop met Elena gemuilkorft over een wandelpaadje , ene kant water andere kant stukje gras en dan een rustige straat. Honden mogen daar niet los.

Afijn jonge hond komt op ons afgestormt , dus ik die straat oversteken want dat gaat natuurlijk niet goedkomen ondanks muilkorf.

Je hoeft niet over te steken hoor, deze doet niks en hij moet t nog leren.

En dan staan ze gek te kijken als je zegt dat ze dat dan maar bij een ander moeten doen ( ondertussen je hond de lucht in hijsend om te voorkomen dat ze wat kan doen ). Die hond is niet voor niets gemuilkorft he
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Mechelfan
Actief

Ongelezen bericht door Mechelfan »

[/quote]
Tja, toevallig in datzelfde A'damse bos laatst een voorvalletje gehad. Mijn hond is niet zo gediend van opdringerige honden en wil dan nog wel eens uitvallen.
Een mevrouw kwam met een puberende Weimeraner langs, ik wil mijn hond aanlijnen, vraagt ze of ik hem toch los wil laten omdat het goed is dat haar hond af en toe een beetje 'opgevoed' wordt.
Uiteindelijk valt mijn hond inderdaad uit met als resultaat een bloedend Weimeraneroor en een krijsend wijf die mij verantwoordelijk stelt voor alle schade.

En die uitval was helemaal niet heftig, maar wel een tand die in een oor bleef hangen. En dus doe ik nu gewoon mijn hond aan de lijn, ongeacht wat een ander daar van vindt. Ze zoeken maar mooi een andere "opvoeder".[/quote]

Ja, maar nu heb je het over jouw eigen hond die niet zo vriendelijk is tegen opdringerige honden. Sophie is niet zo van de hele erge uitvallerige. Sophie zit wat bleu op haar bips tot het opdringsel in kwestie is uitgedrongen. En als hij het héél erg bont maakt doet ze iets van een murmelende grom en een even halfslachtige 'uitval'. Maar meestal weet ze zich zo goed onzichtbaar te maken dat ze helemaal niet aantrekkelijk is voor opdringerige honden. En dus laat ik het haar liever zelf uitzoeken.[/quote]

En met jouw hond zal mijn hond waarschijnlijk nooit een probleem gaan hebben, ze zoeken elkaar gewoon niet op.
Tja, de een doet of hij onzichtbaar is, de ander valt uit....net mensen.
Maar als ik het mijn hond zelf uit laat zoeken heb ik wel af en toe ruzie, daarom doe ik mijn hond meestal aan de lijn als ik andere honden tegenkom.
En ik begrijp niet dat mensen daar geen begrip voor kunnen hebben. :19:
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Mechelfan schreef:

En die uitval was helemaal niet heftig, maar wel een tand die in een oor bleef hangen. En dus doe ik nu gewoon mijn hond aan de lijn, ongeacht wat een ander daar van vindt. Ze zoeken maar mooi een andere "opvoeder".[/quote]

Ja, maar nu heb je het over jouw eigen hond die niet zo vriendelijk is tegen opdringerige honden. Sophie is niet zo van de hele erge uitvallerige. Sophie zit wat bleu op haar bips tot het opdringsel in kwestie is uitgedrongen. En als hij het héél erg bont maakt doet ze iets van een murmelende grom en een even halfslachtige 'uitval'. Maar meestal weet ze zich zo goed onzichtbaar te maken dat ze helemaal niet aantrekkelijk is voor opdringerige honden. En dus laat ik het haar liever zelf uitzoeken.[/quote]

En met jouw hond zal mijn hond waarschijnlijk nooit een probleem gaan hebben, ze zoeken elkaar gewoon niet op.
Tja, de een doet of hij onzichtbaar is, de ander valt uit....net mensen.
Maar als ik het mijn hond zelf uit laat zoeken heb ik wel af en toe ruzie, daarom doe ik mijn hond meestal aan de lijn als ik andere honden tegenkom.
En ik begrijp niet dat mensen daar geen begrip voor kunnen hebben. :19:
[/quote]

Oh, daar heb ik zeker wel begrip voor hoor! Als ik een ander kaliber hond had gehad had ik dat zelf ook gedaan. En ik vind dat mensen hun opdringerige hond gewoon bij zich moeten houden, als je weet dat jouw hond tot in den treure andere honden loopt te klieren, dan bind je d'r zelf maar mooi een riem aan.
rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.

Ongelezen bericht door rubyred »

Bloedende honden oor............ik sta echt versteld dat dit soort dingen echt gebeuren omdat ik het zelf nog nooit heb meegemaakt. Zijn gewoon valse honden waar wat aan gedaan moet worden, of vind je dit geen fout gedrag en normaal dat honden elkaar tot bloeden toe bijten?

En wat bedoel je met opdringerig? Honden zeggen elkaar graag gedag, net zoals mensen, wat is daar mis mee?

En als je hond het zelf niet uit kan zoeken hoe en wat met andere honden dat betekend dat hij het nooit geleerd heeft.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

rubyred schreef:Bloedende honden oor............ik sta echt versteld dat dit soort dingen echt gebeuren omdat ik het zelf nog nooit heb meegemaakt. Zijn gewoon valse honden waar wat aan gedaan moet worden, of vind je dit geen fout gedrag en normaal dat honden elkaar tot bloeden toe bijten?

En wat bedoel je met opdringerig? Honden zeggen elkaar graag gedag, net zoals mensen, wat is daar mis mee?
nee dat vinden we niet, vandaar ook dit soort topics :ok:
lees even het hele topic dan weet je waar het over gaat, dat jij iets niet hebt meegemaakt wil niet zeggen dat het niet gebeurt hoor :idea:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

rubyred schreef:Bloedende honden oor............ik sta echt versteld dat dit soort dingen echt gebeuren omdat ik het zelf nog nooit heb meegemaakt. Zijn gewoon valse honden waar wat aan gedaan moet worden, of vind je dit geen fout gedrag en normaal dat honden elkaar tot bloeden toe bijten?

En als je hond het zelf niet uit kan zoeken hoe en wat met andere honden dat betekend dat hij het nooit geleerd heeft.
Jij hebt er echt verstand van meid :ok:
Opdringerig in de zin van ... opdringerig... vb. zijn vaak Labradors die in komen beuken, totaal geen benul van hondentaal hebben en zich blijven opdringen.
Jaja wij hebben allemaal valse honden :ok: fijn toch dat je hier niet meer woont toch?!
:kotz:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

je hond is altijd leuk... ook een hond die andere honden niet leuk vind... dan pas je daar gewoon je wandeling op aan... lekker rustig lopen zonder andere honden.
Doe ik ook altijd, tot vandaag. Baal ervan dat ik nooit eens naar het strand kan ofzo, en ben dus vanmiddag weer een keer gegaan. Ik dacht vrijdag middag, niet echt heel mooi weer dus het zal vast niet druk zijn.
En op het strand was het ook niet druk. Mijn honden hebben eindelijk weer eens heerlijk los kunnen rennen, geen hond te bekennen. :cheer:

In het duin, waar honden nu los mogen, wel een aantal mensen met honden tegengekomen. Mijn honden zijn dan aangelijnd. Ze vallen niet uit aan de lijn, hangen niet als een schreeuwend varken aan de lijn als we een hond tegen komen, maar ze willen gewoon geen contact. Alle honden die ik tegen ben gekomen werden netjes aangelijnd, of bij zich gehouden. Geen enkel probleem. Zo kan het dus ook!

Vanzelfsprekend ga ik niet op een mooie zondagmiddag in hetzelfde duin lopen. Maar maandagochtend vroeg ga ik zeker weer.
Afbeelding
Groetjes Marja
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

rubyred schreef:Ik heb nog nooit problemen gehad als honden los zijn maar wel problemen met honden aan de lijn die behoorlijk gefrustreerd raken als er losse honden hen komen besnuffelen. Ze voelen zich klem zitten, kunnen niet doen wat ze willen doen en reageren daarom slecht op andere hond. Losse honden hebben vrijheid en dat is precies wat een hond wil zodat ze lekker zelf uit kunnen zoeken hoe en wat. Ik ben nog nooit een loslopende agressieve hond tegen gekomen, maar wel heel veel aangelijnde agressieve honden omdat hun baasjes hen proberen te (over)beschermen tegen loslopende honden wat het alleen maar erger maakt.
Ben trouwens wel benieuwd waarom er zoveel agressieve loslopende honden zijn in nederland?
Waarom er zoveel agressieve loslopende honden zijn? Dat zijn wrs de mensen die nou net je fabeltje van 'een loslopende hond redt zichzelf' geloven. :smile:
rubyred
Zeer actief

Anne&Taar schreef:
rubyred schreef:Ik heb nog nooit problemen gehad als honden los zijn maar wel problemen met honden aan de lijn die behoorlijk gefrustreerd raken als er losse honden hen komen besnuffelen. Ze voelen zich klem zitten, kunnen niet doen wat ze willen doen en reageren daarom slecht op andere hond. Losse honden hebben vrijheid en dat is precies wat een hond wil zodat ze lekker zelf uit kunnen zoeken hoe en wat. Ik ben nog nooit een loslopende agressieve hond tegen gekomen, maar wel heel veel aangelijnde agressieve honden omdat hun baasjes hen proberen te (over)beschermen tegen loslopende honden wat het alleen maar erger maakt.
Ben trouwens wel benieuwd waarom er zoveel agressieve loslopende honden zijn in nederland?
Waarom er zoveel agressieve loslopende honden zijn? Dat zijn wrs de mensen die nou net je fabeltje van 'een loslopende hond redt zichzelf' geloven. :smile:
Is geen fabeltje, veel honden worden over beschermend opgevoed en krijgen nooit de kans om te leren hoe en wat op de natuurlijke manier. Maar goed, het zal wel ruimte gebrek zijn, honden die in kleine huisjes/tuintjes wonen en nergens uren los kunnen lopen, daar wordt je nu eenmaal niet gelukkig van.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

tycha schreef:
je hond is altijd leuk... ook een hond die andere honden niet leuk vind... dan pas je daar gewoon je wandeling op aan... lekker rustig lopen zonder andere honden.
Doe ik ook altijd, tot vandaag. Baal ervan dat ik nooit eens naar het strand kan ofzo, en ben dus vanmiddag weer een keer gegaan. Ik dacht vrijdag middag, niet echt heel mooi weer dus het zal vast niet druk zijn.
En op het strand was het ook niet druk. Mijn honden hebben eindelijk weer eens heerlijk los kunnen rennen, geen hond te bekennen. :cheer:

In het duin, waar honden nu los mogen, wel een aantal mensen met honden tegengekomen. Mijn honden zijn dan aangelijnd. Ze vallen niet uit aan de lijn, hangen niet als een schreeuwend varken aan de lijn als we een hond tegen komen, maar ze willen gewoon geen contact. Alle honden die ik tegen ben gekomen werden netjes aangelijnd, of bij zich gehouden. Geen enkel probleem. Zo kan het dus ook!

Vanzelfsprekend ga ik niet op een mooie zondagmiddag in hetzelfde duin lopen. Maar maandagochtend vroeg ga ik zeker weer.
dat doe ik ook weleens hoor... bijv. naar een recreatieplas als het giet... dan is er geen kip dus heerlijk rustig :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

rubyred schreef: Is geen fabeltje, veel honden worden over beschermend opgevoed en krijgen nooit de kans om te leren hoe en wat op de natuurlijke manier. Maar goed, het zal wel ruimte gebrek zijn, honden die in kleine huisjes/tuintjes wonen en nergens uren los kunnen lopen, daar wordt je nu eenmaal niet gelukkig van.
Als een hond op een natuurlijke manier laat merken dat hij niet zo van vreemd gezelschap is gediend zijn de rapen soms gaar .. reden om dus wel beschermend te worden en niet zo maar alles laten begaan.. sommige honden zijn nu eenmaal niet van het type hee wat leuk een andere hond en in de kwispel speelhouding "SPEELEN??? :lol1: " staan..
Het gaat er niet in bij veel mensen dat niet alle honden geinteresseerd zijn in vreemd hond contact.. ik blijf daarbij.. komt het van twee kanten prima.. maar als je al ziet dat een hond totaal geen interesse toont in meer dan zijn baas en lekker zelf speelt en zo... waarom dan toch je hond daar op af laten gaan.. dat snap ik nooit zo.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Wat ik nou niet snap he , waarom vinden sommige mensen dat honden allemaal vriendjes met elkaar moeten zijn ?

Bedoel, wij vinden toch ook niet iedereen aardig ?
En als er iemand zo uit de bosjes op mij zou duiken, of me ineens om de nek vliegt ( ff erbuiten gelaten of dat nou goed bedoelt is of niet ) , dan krijgtie van mij ook een knal voor zn harses hoor

Mja mss ben ik wel zo'n aso hondenbaasje :idea:
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.

Ongelezen bericht door sky »

En hoe leg je dit dan uit?
Ik heb een hondenuitlaatservice, mijn herder gaat iedere dag mee (ik loop dan ook op plekken waar ik bijna niemand tegen kom) in de groep en zelfs nieuwe honden klein, groot, jong, oud acsepteerd ze direct als ze uit de bus stappen ze kijkt er niet eens naar.
Met alle honden rent ze en 2 speelt ze zelfs.
Maar zorda er een hond die niet in de roedel hoord naar haar of de groep toekomt grijpt ze hem/haar. zelfs als dit een pup is en met grijpen bedoel ik, ze knalt erop gooid ze op de grond en geven ze zich niet over dan gaat ze najagen tot dit wel gebeurd, wil de andere hond hier op gaan vechten dan draait ze door.
Dit deed ze als pup zijnde.
Dit doet ze ook als ik met haar alleen loop of met mijn andere hond erbij.
Ze word dus voldoende gesosaliseerd.
Alleen alles wat niet bij haar roedel hoord op dat moment jaagt ze weg op haar manier en om deze rede gaat ze niet los als ik met de groep loop vanwegen de overzicht op de groep.

Een tijd geleden werden we lastig gevallen door een golden die losliep in een losloop gebied waar naast een fietspad loopt (liep ik dus op) helaas is dit de enigste weg naar het winkelcentrum vanaf mijn woonwijk.
3x gevraagt of ze der hond bij zich wilde roepen.
"hij doet niets hoor wil alleen spelen" onder tussen mijn hond de hond laten nergeren maar de hond kwam wel heel erg dichtbij en ging ook niet op mijn brul weg, dus mijn herder in de lucht gehesen en looppas .
rent die vrouw mij acterna :denken: dat ik het zeker stoer vondt dat mijn hond zo deed en dat ik een dierenbeul was want ik had mijn hond vals gemaakt niet gesosaliseerd e.d!! :kotz: :piew:
Hierom zit ze aan de lijn, alleen als ik echt voldoende zicht heb kan ze even rennen anders niet.

En qua beweging trainen we 3x per week hoor naast de km die er dagelijks gelopen worden. :wink:
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

rubyred schreef: Is geen fabeltje, veel honden worden over beschermend opgevoed en krijgen nooit de kans om te leren hoe en wat op de natuurlijke manier. Maar goed, het zal wel ruimte gebrek zijn, honden die in kleine huisjes/tuintjes wonen en nergens uren los kunnen lopen, daar wordt je nu eenmaal niet gelukkig van.
Is geen fabeltje, veel mensen worden over beschermd opgevoed en krijgen nooit de kans om te leren op een natuurlijke manier. Maar goed, het zal het ruimtegebrek wel zijn waardoor ze verkassen naar de U.S.A., waar veel te grote huisjes/tuintjes staan zodat ze uren eenzaam los kunnen lopen en daar word je nu eenmaal niet gelukkig van.

Dan gaat zo'n persoon trolgedrag vertonen op forums..... :devil:
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ha, 5 minuten lopen en ze kunnen uren los (wel uitkijken voor fietsen).
Zelf uitlaten zoeken, nee dus, probeer ik altijd te voorkomen soms ben je te laat, vliegt er een dwaas uit de bosjes.
Mijn hondjes hoeven niet met vreemde honden te spelen, ze zijn lekker zelf bezig.
Klikt het, zie je gauw genoeg, dan willen ze wel even een rondje rennen met allerlei volk. :pffff:

Ik heb wat moeite met Lillith gehad omdat die er van uit ging dat grote zwarte honden leuk waren, en het stikt hier van de zwarte kruising rotties en bullen. Vandaar dat zij bij, een mij onbekende zwarte, naast me moet blijven. :ok:
Lucky luke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Lucky luke »

malinois schreef:

Jij hebt er echt verstand van meid :ok:
Opdringerig in de zin van ... opdringerig... vb. zijn vaak Labradors die in komen beuken, totaal geen benul van hondentaal hebben en zich blijven opdringen.
Jaja wij hebben allemaal valse honden :ok: fijn toch dat je hier niet meer woont toch?!
:kotz:
Idd, in mijn ervaring zijn het in de meeste gevallen jonge labradors die onbesuisd aan komen rennen en van geen ophouden weten. Ze willen alleen maar spelen maar ons kleintje houdt niet zo van die grote zware poten en kan dan erg vinnig van zich af bijten.
Wanneer hun baasje de hond niet onder controle heeft dan pak ik hem vast bij de halsband en vraag of ze hem wil aanlijnen totdat wij uit het zicht zijn.
Ik krijg soms de indruk dat Labjes niet de meest intelligente honden zijn, of er in ieder geval erg lang over doen om volwassen te worden. :tongue:
Afbeelding
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

Ragyo's moeder was een Roemeense straathond, alles wat daar in zo'n dorp rondloopt groeit op met tig honden en loopt het hele leven los tussen tig honden.. en ze is evengoed geeindigd doordat ze verscheurd is door andere honden. en dat is niet de enige hond die daar zo eindigt. het is lang niet allemaal koek en ei hoor ook niet in een 'natuurlijke' situatie. 99% van de aanvaringen tussen honden blijft bij geblaf over en weer of een 'gevecht' waarbij de schade tot natte plekken in de vacht beperkt blijft, maar af en toe vallen er wel degelijk gewonden of dooien. bij bepaalde typen hond heb je daar meer kans op dan bij andere; groepen afgedankte schapenbewakers waren daar het meest berucht. daarom moest je ook zelf nooit met minder dan een hond of 3-4 gaan lopen want met minder liep je kans dat je ze kwijt was als je zo'n groep honden tegenkwam.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Mechelfan
Actief

Ik zal speciaal voor jou, omdat je het niet lijkt te begrijpen even een nog duidelijkere omschrijving geven.
Mijn hond wordt elke dag, al 7 jaar lang uitgelaten in een losloopgebied, waar we al 7 jaar lang allerlei honden tegenkomen.
Totdat ze twee jaar was, heeft ze met allerlei honden gespeeld. Vanaf haar tweede wil ze dat niet meer. Ze wil alleen met mij spelen, is niet geinteresseerd in andere honden.
Even snuffelen prima, maar dan wil ze gewoon haar weg vervolgen.
Mijn hond heeft twee afgebroken voortanden, waardoor deze behoorlijk scherp zijn.

In de omschreven situatie ging het om een Weimeranerpup (nee, geen labrador). Deze pup wilde spelen. Rende rondjes om mijn hond heen en sprong speels een aantal keren op haar rug.
Mijn hond heeft twee keer gegromd en duidelijk laten zien dat ze hier niet van gediend was.
Vervolgens sprong de pup met de voorpoten op de kop van mijn hond, waarop mijn hond uitviel. Gromde, snauwde en liep een meter of vijf achter de pup aan. waarbij dus een tand in het oor van de pup bleef hangen.

In mijn optiek praat je dan van opdringerig gedrag.

En ik weet niet of je al eens een bloedend oor hebt gezien, oren kunnen heel goed bloeden, dat komt er bijna spuitend uit dus.

Hopelijk is het nu wat duidelijker voor je.

Mijn hond is gewoon netjes opgevoed en gesocialiseerd.
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Mechelfan schreef:
:neenee: Neenee, je hond is vals want hij heeft die pup tot bloedens toe verwond. Daar moet je echt wat aan doen hoor. :zweep:
:mrgreen:
Mechelfan
Actief

stefanie schreef:
Mechelfan schreef:
:neenee: Neenee, je hond is vals want hij heeft die pup tot bloedens toe verwond. Daar moet je echt wat aan doen hoor. :zweep:
Okeeeee..... ik geef het op.
Ik breng hem vanmiddag nog weg, krijgt 'ie een spuitje. Neem ik wel zo'n schattige labrador.
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Mechelfan schreef:
stefanie schreef:
Mechelfan schreef:
Okeeeee..... ik geef het op.
Ik breng hem vanmiddag nog weg, krijgt 'ie een spuitje. Neem ik wel zo'n schattige labrador.
Hem :denken: Het is toch een haar :scratch: :mrgreen:
Afbeelding
Groetjes Marja
Mechelfan
Actief

Met mannelijke trekjes ja. Een dame zou zoiets nooit doen.
rubyred
Zeer actief

Elke keer als ik langs het huis van buurtbewoner loopt met mijn honden dan volgen zijn honden mij op mijn wandeling en vervolgens krijg ik shit van hem, en niet op een aardige manier. Moet hij zijn honden niet gewoon leren om bij het huis te blijven? Het is toch niet mijn probleem.
xAmberx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar

Ongelezen bericht door xAmberx »

Er is nogal een verschil tussen iemand netjes begroeten, de persoonlijke ruimte respecteren en netjes je hand uitsteken of drie zoenen geven, en als een stuiterbal 5cm van iemands gezicht af staan springen "hoihoihoihoihoihoihoihoi!!!". Kan me voorstellen dat er genoeg mensen zijn die die laatste een klap in zijn smoel zouden geven, ik ook na één of twee keer proberen weg te lopen.

Dat geldt voor honden natuurlijk net zo.

Ik kan mezelf niet bepaald een ervaringsdeskundige noemen wat betreft opdringerige honden tijdens het uitlaten. Mijn vorige huisgenoot had een mechelse herder die een hekel had aan alle andere honden, haar had ik aangelijd waar andere honden waren, en riep ik terug als ik andere honden aan zag komen terwijl ze los liep. Ze zocht ze sowieso niet op omdat ze er bang van was, maar wilde haar bij me hebben voor het geval de andere hond haar wél op zocht. Meestal als mensen mij die woest gevaarlijke herder aan zagen lijnen, riepen ze zelf hun hond al bij zich. Sommige zeiden dat hun hond niet bang was hoor, maar als ik dan zei dat mijn hond dat wel was en dus onvoorspelbaar reageerde, hielden ze hun hond wel bij zich.

Ik heb één keer een groep kleine hondjes achter me aangehad met die hond, baasjes vonden het allemaal wel dolletjes en ben toen ook goed kwaad geworden. Heb iets geschreeuwd dat ze hun honden bij zich moesten roepen net als ik dat deed en iets over het verschil ik kaakgrootte van onze honden. Toen ze loops was hebben we een hond achter ons aangehad die echt niet meer naar zijn baasje wilde luisteren en alleen maar dat teefje zag, ben met van zich af bijtend teefje en geile reu richting zijn baasje gelopen die hem toen wel kon vangen. Niet prettig, maar ik nam zelf het risico om met een loopse teef in een gebied te gaan wandelen waar ook reuen lopen en kan het de reu en eigenaar niet echt kwalijk nemen.

Misschien omdat ik veel heb gelopen met een niet zo sociale hond, ik me ook wat beter in kan leven in baasjes met zo'n hond. Ik wil straks wel graag een sociale hond, daar zoek ik hem deels op uit, maar zal zeker rekening houden met honden die dat niet zijn. Ook in losloopgebieden, maar zeker op andere plekken. Iedereen moet lekke rmet zijn/haar hond kunnen wandelen. Zou het niet leuk vinden als mijn hond die "hoihoihoihoihoi" figuur is.
Bandog
Actief
Mijn ras(sen): Bandog

Ongelezen bericht door Bandog »

Goede respons hoor, dit zijn mensen die het voor mensen die hun hond willen opvoeden willen verpesten :S:
Een hond is zijn baas.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”