Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Beginnersfilmpje

Moderator: moderatorteam

Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Beginnersfilmpje

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Ik vind het doodeng om hier een filmpje te plaatsen, maar ik doe het toch. Alle tips/adviezen van de ervaren mensen zijn natuurlijk welkom.

Kyra en ik zijn pas begonnen met agility, dit is nu onze tweede cursus, in deze cursus zijn we begonnen met het combineren van toestellen en het maken van wissels etc. Dus het ziet er nog best knullig uit allemaal :mann:

Vooral ik heb nog moeite met de juiste houding of ben teveel met het lopen van het parcours bezig dat ik Kyra soms even vergeet. Wat vinden jullie ervan en alle tips zijn welkom hoor, ik moet namelijk nog heel veel leren :engel:

Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Re: Beginnersfilmpje

Ongelezen bericht door Supernova »

Ik heb geen tips, maar ik vind het er leuk uit zien :cheer:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Wat leuk zeg, jullie doen het al best goed toch?! :ok:
Iedereen is een keer begonnen..
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

erg leuk om te zien, maar mag ik vragen hoe jullie de palen aan hebben geleerd? Ze doet het graag zo te zien :cheer:
Persoonlijk vind ik het altijd jammer om de palen niet zelfstandig te laten nemen maar te leiden maar dat is mijn eigen mening (geen commentaar)
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Paaltjes vind ik ook jammer. Hebben ze geen strips en een straatje?

Ik vind het er leuk uitzien. Waar je de komende tijd op moet letten, is dat het gaat om de lijn van je hond. Je gaat een aantal keer heel erg in de weg staan. Jouw taak in het parcours is de hond zo goed mogelijk te laten lopen. Je mag dus nooit in de lijn van je hond gaan staan zodat hij er omheen moet. Snap je wat ik bedoel?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Veronique & Kyra
Zeer actief
Weimaraner

EschaenStefanie schreef:erg leuk om te zien, maar mag ik vragen hoe jullie de palen aan hebben geleerd? Ze doet het graag zo te zien :cheer:
Persoonlijk vind ik het altijd jammer om de palen niet zelfstandig te laten nemen maar te leiden maar dat is mijn eigen mening (geen commentaar)
Je mag best commentaar geven hoor :mrgreen:

We hebben de palen eerst aangeleerd met een straatje, daarna werden ze dichter bij elkaar gezet. Eerst waren het 4 palen en zo uitgebreid. Ik merk wel dat ze het steeds beter begint te begrijpen, nu wil ze steeds meer (niet altijd hoor) op commando de insteek doen waarbij ik haar niet helemaal hoef te begeleiden.
Hoe zou jij de paaltjes aanleren? Tips zijn altijd welkom.
Zoek stok!
Zeer actief

Dat straatje is juist heel goed, dat hebben jullie te snel verlaten. Laat maar lekker racen door het straatje en langzamerhand dichter bij elkaar zetten. Ik heb het met de 2 x 2 methode gedaan, dat doen helaas nog niet veel hondenscholen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Veronique & Kyra
Zeer actief
Weimaraner

Zoek stok! schreef:Paaltjes vind ik ook jammer. Hebben ze geen strips en een straatje?

Ik vind het er leuk uitzien. Waar je de komende tijd op moet letten, is dat het gaat om de lijn van je hond. Je gaat een aantal keer heel erg in de weg staan. Jouw taak in het parcours is de hond zo goed mogelijk te laten lopen. Je mag dus nooit in de lijn van je hond gaan staan zodat hij er omheen moet. Snap je wat ik bedoel?
Strips hebben ze wel maar die vind ze doodeng, daar springt ze overheen, dat was dus helemaal geen succes.

Dat van de lijn is heel herkenbaar. Soms vergeet ik echt op haar te letten en struikel ik zowat over haar :mann:
Vorige week (het filmpje is van 2 weken terug) ben ik daar al extra op gaan letten en toen ging het gewoon super. Maar zodra ik teveel aan het nadenken ben over waar ik heen moet dan gaat het dus mis.
Veronique & Kyra
Zeer actief
Weimaraner

Zoek stok! schreef:Dat straatje is juist heel goed, dat hebben jullie te snel verlaten. Laat maar lekker racen door het straatje en langzamerhand dichter bij elkaar zetten. Ik heb het met de 2 x 2 methode gedaan, dat doen helaas nog niet veel hondenscholen.
Dan gaan we gewoon weer terug naar het straatje. Wat bedoel je met de 2x2 methode?
Zoek stok!
Zeer actief

Mag je wel verkennen van tevoren? Dat je even kijkt hoe je gaat lopen? Denk er dan aan dat het niet om jou gaat, maar om de hond. Stel je voor hoe de hond moet lopen. Je ziet namelijk dat ze er last van heeft. Niet dat ze het eng vindt ofzo, maar je haalt haar uit haar ritme. En dat is logisch ook. Stel dat jij de 100 meter moet lopen en er is iemand die de hele tijd in de weg loopt :wink: Dit is opbouwend bedoeld trouwens, absoluut niet als vervelend commentaar.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Veronique & Kyra schreef:
Zoek stok! schreef:Dat straatje is juist heel goed, dat hebben jullie te snel verlaten. Laat maar lekker racen door het straatje en langzamerhand dichter bij elkaar zetten. Ik heb het met de 2 x 2 methode gedaan, dat doen helaas nog niet veel hondenscholen.
Dan gaan we gewoon weer terug naar het straatje. Wat bedoel je met de 2x2 methode?
2 x 2 is dat de hond zelf de palen gaat zoeken. Eerst met twee palen, dan twee erbij op een afstandje, die steeds dichter bij elkaar etc. Maar daar moet je zelf wel tijd in steken, vaker in de week trainen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
EschaenStefanie
Zeer actief
Contacteer:

ik heb het ook eerst bij mijn HS met de strips (channel wires) aangeleerd, Escha vond ze in het begin doodeng dit sleet na een paar keer erdoorheen gegaan zijn... alleen niet goed afgebouwd (net als bij jouw hond met het straatje) Zou inderdaad de tip aannemen van zoekstok! met of 2 by 2 methode of terug naar het straatje.
Later heb ik Escha terug gezet op de 2 by 2 en zou nooit meer anders willen. Zo zelfstandig en het is echt prettig om zo te werken... Heb ook de dvd gekocht van susan Garreth en prikpaaltjes gebruikt om het aan te leren.

En over dat in de lijn v/d hond lopen en erover nadenken en het weer vergeten komt me heel bekend voor... volgens mij een algemeen beginners kwaaltje... als troost; het gaat over het algemeen steeds minder worden en dan word het lopen natuurlijk en denk je er minder bij na
Afbeelding
Veronique & Kyra
Zeer actief
Weimaraner

Zoek stok! schreef:Mag je wel verkennen van tevoren? Dat je even kijkt hoe je gaat lopen? Denk er dan aan dat het niet om jou gaat, maar om de hond. Stel je voor hoe de hond moet lopen. Je ziet namelijk dat ze er last van heeft. Niet dat ze het eng vindt ofzo, maar je haalt haar uit haar ritme. En dat is logisch ook. Stel dat jij de 100 meter moet lopen en er is iemand die de hele tijd in de weg loopt :wink: Dit is opbouwend bedoeld trouwens, absoluut niet als vervelend commentaar.
Dat vind ik juist heel fijn hoor, ik weet zelf ook dat ik haar soms gigantisch in de weg loop.
We verkenden wel, maar niet zoals het hoort. Vorige week zijn we echt op de manier van verkennen in gegaan. Dus de eerste keer kijken hoe de nummers staan, tweede keer hoe je het wil lopen qua wissels, derde keer echt met hond erbij in gedachte.
En daarna merkte je echt een wereld van verschil. Onze trainster gaf ook aan dat we alleen nog bezig waren met het parcours, maar niet keken naar onze eigen hond, de snelheid van je hond en zijn valkuilen.
Ik kan Kyra bijvoorbeeld vooruitsturen, maar niet iedereen kan dat met zijn hond, dus daar moet je ook rekening mee houden qua wissels natuurlijk.

Nadat ik vorige week echt goed verkend had en me niet van de wijs liet brengen door anderen ging het super, maar daar moet ik inderdaad nog veel op trainen.
Veronique & Kyra
Zeer actief
Weimaraner

Ik ga me eens verder verdiepen in die 2x2 methode. Bedankt voor de tip :ok:
Die prikpaaltjes, zijn dat gewoon die paaltjes die je bij een boerenbond/welkoop kunt kopen? Heb al eerder gedacht om daar paaltjes te halen om ook thuis verder te trainen, maar dat is er nog niet van gekomen.
EschaenStefanie
Zeer actief
Contacteer:

boerenbond kun je ze halen inderdaad, al vind ik die wat minder prettig. Alhoewel als je er pvc buisjes overheen doet zijn ze al wat groter..
ik heb ze toendertijd bij zooplus gehaald http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_ ... lom/119316" onclick="window.open(this.href);return false; deze is het meest goedkoop... weet zelf even niet meer welke ik besteld heb
Afbeelding
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Ik vind de weave ook een beetje jammer, maar de weave is voor mijn dan ook het punt waar ik het meest aandacht aan besteed. Het moet gewoon zelfstandig. Ik train er ook graag en veel op.

Nu, als jij op deze manier dat handje kan afbouwen, zou ik het gewoon zo laten en niet direct helemaal opnieuw beginnen.
2x2 is leuk en goed, maar je moet wel weten waar je mee bezig bent.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

Helaas kan ik hier het filmpje niet openen. Wel lees ik even mee omdat ik met Do volgend jaar ook behendigheid wil gaan doen. Waar volgen jullie de lessen?
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik heb Jamey ook met 2x2 opnieuw de paaltjes aangeleerd (alleen iets te snel erdoorheen gegaan, maar goed, ze doet ze wel zelfstandig, alleen niet heel snel). Ik heb deze youtube filmpjes ervoor gebruikt: " onclick="window.open(this.href);return false;

Je kan vanaf deze steeds verder klikken naar de volgende in de serie.
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Leuk filmpje, jullie hebben er duidelijk plezier in samen en dat is het belangrijkste vind ik. :ok:
Ik ben begin mei begonnen met Tapas met behendigheid, en wij hebben nog steeds het straatje met de channel wires. Inmiddels staan de beide rijen paaltjes op maximaal 10 centimeter van elkaar dus het is al echt heen en weer buigen geblazen voor de lichamen van de honden, maar het grote voordeel is dat de snelheid er heel erg in zit bij de honden.
Ik heb heel lang geleden ooit de paaltjes ook aangeleerd door er naast te lopen en met mijn hand aan te geven of de hond van me af moest of naar me toe, maar dat heeft nooit dezelfde snelheid opgeleverd als waarmee Tapas nu al door de paaltjes raast. Plus dat ze veel zelfstandiger het begin van de paaltjes op gaan zoeken op deze manier.
Veronique & Kyra
Zeer actief
Weimaraner

Bedankt nog allemaal voor de tips/reacties! Ik ga de filmpjes eens bekijken over die 2x2 methode. Wil wel even goed weten hoe het moet voordat ik ermee begin.

Voor de chanelwires is mevrouw dus panisch. Heel vreemd, want die hadden we de eerste lessen ook, maar ineens wil ze dus absoluut niet meer door de palen als die dingen erom zitten. Zodra ze eraf zijn lukt het wel, dus wil het in ieder geval zonder proberen.

Het is voor mij ook nog allemaal erg nieuw, is de eerste keer dat ik het doe, dus niet alleen Kyra moet veel leren maar ik ook :W: Plezier hebben we zeker samen, en iedere week gaat het weer beter dus ik mag niet klagen.
Onze trainster was ook al erg tevreden voor de korte tijd die we bezig waren, zeker omdat het ook voor mij heel erg nieuw is.
Bij de volgende hond die hier komt wil ik eigenlijk wel jonge honden behendigheid gaan doen zodat ze eerder hiermee in aanraking komt. En dan op een rustige niet belastende manier. Maar goed, dat is voor later :mrgreen:

Het is ook niet dat ik op topniveau wedstrijden wil gaan lopen, maar wellicht (ooit) een wedstrijdje lijkt me wel heel erg leuk om te doen.

@ Joyce: wij trainen bij de KC Roermond-Echt
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

Ik vind het filmpje leuk uitzien. Zo te zien heeft ze er veel plezier in. Hopenlijk starten wij volgend jaar ook hiermee en ik ben heel benieuwd hoe Do erop reageert.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”