Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ervaringen behendigheid in Lelystad?

Moderator: moderatorteam

Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ervaringen behendigheid in Lelystad?

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Ik ben eens flink aan het googelen gegaan en heb ik Lelystad wel 5 clubs/scholen gevonden die behendigheidslessen geven :80:
Agility for fun (heeft een binnenlocatie, lekker warm :wink: )
KCF - kynologen club flevoland
Dog Eyes (een 1 persoonszaak, prijs onduidelijk)
Martin Gaus (het duurste)
Jolly Jumpers (voor mij onduidelijk of het gediplomeerde instructeurs zijn)
Ik wil sowieso gaan kijken bij verschillende clubs om de sfeer te proeven en te kijken wat we leuk vinden, maar het zou fijn zijn als ik al wat ervaringen hoorde van andere hondenbaasjes :ok:
HaddockandFriends
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Ervaringen behendigheid in Lelystad?

Ongelezen bericht door HaddockandFriends »

Ik ben inmiddels bijna klaar met de puppycursus en ga door met jongejonden cursus.
Wij lopen bij Agility For Fun.
Erg leuke en gezellige hondenschool. Voel mij er erg op mijn gemak. Tijdens onze les in de agility les ook en dat ziet er erg leuk uit!
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ik moet zeggen dat de website en het verhaal van Agility for fun er wel uitsprong in positieve zin. Het zal denk ik de eerste zijn waar we gaan kijken :lol1: . Zo'n binnenhal is natuurlijk geen vereiste, maar het is wel lekker in de natte maanden :engel:
Leuk dat je met je mops zoveel plezier hebt bij de cursus, misschien komen we elkaar nog eens tegen :ok:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Agility for fun en Jolly Jumpers zijn bekende clubs waar ik goede verhalen over hoor.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Ik heb bij Jolly Jumpers getraind met mijn onuitstaanbaar tegen honden Staffords. En dat hebben ze daar echt heel erg goed opgepakt. De instructeurs daar waren heel allert en gaven mij het vertrouwen dat zij ook in staat waren om mijn honden terug te roepen en te corrigeren als dat nodig was zodat ik mij kon concentreren op het lopen en niet op eventuele confrontaties met andere honden. Dat liep echt een heel stuk prettiger. Ik heb er een hoop geleerd.

Ik heb er in ieder geval een leuke tijd gehad. Dat ik daar niet meer train heeft niet met de club te maken maar met het feit dat ik geen behendigheid meer kan doen ivm mijn knie. Dit was overigens een jaar of 3/4 geleden. Ik weet niet hoe het nu is (volgens mij staat 1 van mijn hondjes nog op de website).
Flevo Bordertje
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Agility for fun en Jolly Jumpers zijn bekende clubs waar ik goede verhalen over hoor.
O.k, goed om te weten :ok: Het lijkt me leuk om bij verschillende clubs te gaan kijken en de sfeer te proeven.
Flevo Bordertje
Zeer actief

dogo4ever schreef:Ik heb bij Jolly Jumpers getraind met mijn onuitstaanbaar tegen honden Staffords. En dat hebben ze daar echt heel erg goed opgepakt. De instructeurs daar waren heel allert en gaven mij het vertrouwen dat zij ook in staat waren om mijn honden terug te roepen en te corrigeren als dat nodig was zodat ik mij kon concentreren op het lopen en niet op eventuele confrontaties met andere honden. Dat liep echt een heel stuk prettiger. Ik heb er een hoop geleerd.

Ik heb er in ieder geval een leuke tijd gehad. Dat ik daar niet meer train heeft niet met de club te maken maar met het feit dat ik geen behendigheid meer kan doen ivm mijn knie. Dit was overigens een jaar of 3/4 geleden. Ik weet niet hoe het nu is (volgens mij staat 1 van mijn hondjes nog op de website).
Dat is dus ook een goede ervaring geweest! Mooi, dan weet ik in ieder geval waar ik zeker moet gaan kijken :ok:
HaddockandFriends
Zeer actief
Contacteer:

Ik vond het ook een lastige keus, en heb met meerdere scholen contact gehad en zo kwam ik bij agility for fun, en toen was het nog in biddinghuizen en echt mazzel want ze verhuisden toen naar Lelystad.
Het is niet super groot, ik heb het idee dat ze het allemaal wel nog gaan uitbreiden, maar weet dit niet zeker.
Maar ik ben erg tevreden :)
En idd wie weet komen we mekaar eens tegen, ben er donderdag avond van 8 tot 9 haha.
Flevo Bordertje
Zeer actief

forestmeisje schreef:Ik vond het ook een lastige keus, en heb met meerdere scholen contact gehad en zo kwam ik bij agility for fun, en toen was het nog in biddinghuizen en echt mazzel want ze verhuisden toen naar Lelystad.
Het is niet super groot, ik heb het idee dat ze het allemaal wel nog gaan uitbreiden, maar weet dit niet zeker.
Maar ik ben erg tevreden :)
En idd wie weet komen we mekaar eens tegen, ben er donderdag avond van 8 tot 9 haha.
Ja, wie weet! Ik zou dat leuke mopsje best eens in het echt willen zien :lol1:
Ik zie op hun site dat de Agility A op vrijdagavond en zaterdag is, dus ik ga snel eens bellen om te gaan kijken! Het is toch ook een beetje sfeer snuiven he, de keuze voor een hondenschool :wink:
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

leuk om zo ook ervaringen te lezen :) ik wil ook straks op cursus met mijn hond, alleen is hij een zwerfhond die nog het sociale moet leren dus ik hoop dat Agility For Fun (waar mijn voorkeur naar uitgaat) hiervoor een cursus geeft, ik zag sociale huishond staan in het rijtje.. daarna wil ik, als de hond het ook leuk vind een sport erna gaan doen..

mijn voorkeur gaat naar Agility For Fun uit omdat het binnen gegeven wordt en de winter staat weer voor de deur :roll: en het is dichtbij :ok:
Afbeelding
SimoneA
Zeer actief

Ongelezen bericht door SimoneA »

Geloof mij maar als ik zeg dat ze bij Jolly Jumper goede en gediplomeerde trainers hebben..... :W:
Flevo Bordertje
Zeer actief

SimoneA schreef:Geloof mij maar als ik zeg dat ze bij Jolly Jumper goede en gediplomeerde trainers hebben..... :W:
Ik geloof je meteen :E: De andere ervaringen bij Jolly Jumpers zijn ook positief hier op het forum. Ik ga er zeker ook kijken!
HaddockandFriends
Zeer actief
Contacteer:

Browny schreef:leuk om zo ook ervaringen te lezen :) ik wil ook straks op cursus met mijn hond, alleen is hij een zwerfhond die nog het sociale moet leren dus ik hoop dat Agility For Fun (waar mijn voorkeur naar uitgaat) hiervoor een cursus geeft, ik zag sociale huishond staan in het rijtje.. daarna wil ik, als de hond het ook leuk vind een sport erna gaan doen..

mijn voorkeur gaat naar Agility For Fun uit omdat het binnen gegeven wordt en de winter staat weer voor de deur :roll: en het is dichtbij :ok:
Dat moet wel goedkomen, mij leraar vertelde vorige week nog over een hond in de sociale huishonden klas voor ons. Die was totaal niet opgevoed en moest alles nog leren, niet bepaald een makkelijk ras. Maar ze nemen er echt de tijd voor.
Gewoon eens mailen.
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

SimoneA schreef:Geloof mij maar als ik zeg dat ze bij Jolly Jumper goede en gediplomeerde trainers hebben..... :W:
Jij slaapt zelfs met een bepaalde trainer :pffff: :wink: :N:
Jan
Afbeelding
SimoneA
Zeer actief

Ongelezen bericht door SimoneA »

janinca2002 schreef:

Ik oh bah nee hoor....... :Q:
Flevo Bordertje
Zeer actief

SimoneA schreef:
janinca2002 schreef:

Ik oh bah nee hoor....... :Q:
Nou, dan hebben we hier in ieder geval inside information :smile: :smile: :smile:
flinnies
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog, Yorkshire Terrier en dan hebben mijn nog thuiswonende kids samen 2 Bordercollies en een Vlinderhondje
Contacteer:

Ongelezen bericht door flinnies »

Flevo Bordertje schreef:Ik moet zeggen dat de website en het verhaal van Agility for fun er wel uitsprong in positieve zin. Het zal denk ik de eerste zijn waar we gaan kijken :lol1: . Zo'n binnenhal is natuurlijk geen vereiste, maar het is wel lekker in de natte maanden :engel:
Leuk dat je met je mops zoveel plezier hebt bij de cursus, misschien komen we elkaar nog eens tegen :ok:
Laatst gewijzigd door flinnies op 26 jan 2013 01:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Flevo Bordertje
Zeer actief

[quote="flinnies] Ik train zelf bij Agility for Fun, ik doe zelf Agility, Heelwork to music en geef daarnaast zelf ook les maar dan in Combi-Sport. Mijn beide kinderen 19 en 15 jaar trainen hier ook met hun eigen hondjes.

Mocht je echt interesse hebben kom dan snel eens kijken!
In december wordt er namelijk weer geinventariseerd wie er in Januari verder gaan en worden de lessen weer ingedeeld voor wat betreft de Agility, Combi-Sport, Heelwork to Music en Dog Dance. Het zou jammer zijn als je hierna komt kijken dan moet je al snel weer wachten tot April voordat je zou kunnen starten. Instroom is vaak niet mogelijk omdat vooral bij beginnende groepen het vervelend is als je later instroomt, zowel voor de mensen in die groep als voor degene die er later bijkomt.

Nou kijk maar wat je doet!
Groetjes en misschien tot ziens!
Petra
[/quote]

Hoi Petra,
Ik ben zaterdag jl wezen kijken bij agility en heb meteen de dog dance les gezien. Ik vond de sfeer echt heel leuk en ongedwongen. Trainer Gerry heeft me het een en ander verteld over agility. Ik kom aankomende zaterdag nog eens kijken bij de beginnersles met mijn vriend, die kon vorige week niet. Dan wil ik Boyke ook meteen inschrijven voor januari :ok:
Ik ben zo benieuwd hoe hij het zal vinden! We komen elkaar vast nog eens tegen bij Agility for Fun :D
Groetjes,
Anne.
flinnies
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog, Yorkshire Terrier en dan hebben mijn nog thuiswonende kids samen 2 Bordercollies en een Vlinderhondje
Contacteer:

Ongelezen bericht door flinnies »

Leuk! Tot ziens!
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”