De kattenloop op vreemd terrein is met zijn running contacts van groot belang. Omdat hij ook op een vreemde kattenloop zijn pas moet vinden.
De wip is/was bij Sepp een uitdaging omdat hij running contacts gewent is en omdat wij hem uiteindelijk 2 op 2 af moesten aanleren op de wip.
Ben trots op mijn grote man. Af en toe denk ik...poehieh waar ben ik aan begonnen...hoe ga ik dit ooooooooooiiiitttt belopen.....maar aan de andere kant vind ik het allemaal ook wel erg spannend en uitdagend. Het idee is bij running ook dat uiteindelijk de hond volledig zelfstandig de kattenloop kan zoeken en dat jij als handler je kan positioneren (dit is natuurlijk bij 2 op 2 af ook het geval, alleen bij running absoluut noodzakelijk anders loop je echt achter de feiten aan). Op eigen kattenloop ga ik nu beginnen met het trainen van de bochten en trainen dat ik voor hem ben en niet meer achter hem. Hij is daar voor een hoog percentage stabiel rechtdoor.
Waar ik heel erg aan moet wennen is dat de basisinstelling bij running echt anders is. Je gaat nooit voor een 100% goede uitvoering op de wedstrijd. De kans is gewoon groter dat een hond het raakvlak niet heeft, inherent aan de methode.
Hier het resultaat (ennuh commentaar is van een trainingsmaatje van mij

kattenloop
" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij de wip was het de eerste keer dat ik ook echt aan het meelopen was. Dat vind hij nog mega moeilijk...maar stapje voor stapje komen wij er wel

wip
" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes
nanda