Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hele magere pup, hoe krijg ik hem op gewicht

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Zinndy

Re: hele magere pup, hoe krijg ik hem op gewicht

Ongelezen bericht door Zinndy »

dit is idd de kennel waar de vader van MIke wegkomt,
en die vrouw leek hoor heel eerlijk, ik mocht zelfs bij haar komen kijken en ze wilde zelfs mee
als ik die vrouw op ging zoeken de zogenaamde fokker van Mike.

Mike heeft idd een navelbreuk, dat was niet vermeld. Mijn dierenarts heeft dat alsnog vermeld evenals het feit dat de hond veel te mager was.
Ik begin nu aan alles te twijfelen...
Ik ga zowiezo mijn geld terug eisen, evenals de dierenarts kosten of een gedeelte daarvan.
Als zij niet akkoord gaat en vaag blijft doen dan dreig ik met advocaat en evt media.
Ik ga ook zeggen dat ze behalve de slechte zorg voor pup een misleidende adv heeft gezet, met allemaal dingen die later niet bleken te kloppen.
En mócht mike dwerggroei hebben dan moet zij dat ook weten en mag ze nooit meer gaan fokken zo,.
maar dat mag ze eigenlijk helemaal niet :oeps:
De fokker van vader van Mike zei me nog dat de vacht van Mike er ook zo vilterig uit kan zien door vitamine gebrek, en dat het feit dat hij geen dikke poten heeft niet wil zeggen dat hij niet groot kan worden...maar grof zal hij dan nooit worden.

Ik heb al een adv gezet op zoek naar broertjes/zusjes ....
en ik zal zeker dit verhaal en adres doorgeven op de site over broodfokkerij.
ik ben dom geweest.....
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Zinndy schreef:dit is idd de kennel waar de vader van MIke wegkomt,
en die vrouw leek hoor heel eerlijk, ik mocht zelfs bij haar komen kijken en ze wilde zelfs mee

Mike heeft idd een navelbreuk, dat was niet vermeld. Mijn dierenarts heeft dat alsnog vermeld evenals het feit dat de hond veel te mager was.
Ik ga zowiezo mijn geld terug eisen, evenals de dierenarts kosten of een gedeelte daarvan.
Als zij niet akkoord gaat en vaag blijft doen dan dreig ik met advocaat en evt media.
Ik ga ook zeggen dat ze behalve de slechte zorg voor pup een misleidende adv heeft gezet, met allemaal dingen die later niet bleken te kloppen.
En mócht mike dwerggroei hebben dan moet zij dat ook weten en mag ze nooit meer gaan fokken zo,.
De fokker van vader van Mike zei me nog dat de vacht van Mike er ook zo vilterig uit kan zien door vitamine gebrek, en dat het feit dat hij geen dikke poten heeft niet wil zeggen dat hij niet groot kan worden...maar grof zal hij dan nooit worden.

ik ben dom geweest.....
Laat je DA in ieder geval alles op papier zetten, dan heb je dat zwart op wit.
Er is ook een site waar je nestgenoten kan zoeken, hier staat ergens de link op het forum ik zal wel even zoeken vanavond (ga nu eten).
Zet voor jezelf alles op papier wat je wil zeggen voor je contact gaat zoeken, zo voorkom je dat je de helft vergeet door haar antwoorden en opmerkingen om ergens onderuit te komen.
Weet niet of je iets kan opnemen van je tel. gesprek misschien altijd handig om te bewaren...

Goed, slim was het niet idd. maar hij is er nu... je zult de volgende keer vast beter opletten :wink:
Mocht je iets willen weten kun je het eerst hier ook vragen he... er zitten hier zoveel mensen met verschillende rassen, meestal weten is hier wel heel veel kennis over de diverse fokkers, lijnen en honden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Zinndy

Ik heb bericht terug van de fokker van vaderhond...ik zal een stukje laten zien
de moeder van de vaderhond is diela von der mauzenspits keurlasse 1 hd en ed vrij dna get sch 1 en nog in mijn bezit op de foto,is ze niet in top konditie omdat ze toen pups had, de vader van gerro van de ossenstal is brun van damburgerschlos keurkl 1 sch 3 dna get en ad en ed vrij zit in america of canda heb daar geen foto's meer van van deze brun heb ik zelf 2 honden lopen en heb met 2 zusjes van gerro nog steeds kontakt, ik zou maar eens vragen hoe de moederhond heet ik vindt het moeilijk om te zeggen of dat die te klein is, het kan ook door te weinig en te slechte voeding komen,maar zou het maar aan de dierenarts overlaten ,die zal dat wel weten ,ik hoop dat de problemen opgelost worden
Nou weet ik niet precies wat dit allemaal betekent,
word spannende dag morgen, zie het zo gebeuren dat ze natuurlijk met de noorderon vertrekt, of niks van zich laat horen...
maar ik hou van DH maar ben dan zelf een pittbull.....vasthouden
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Zinndy schreef:dit is idd de kennel waar de vader van MIke wegkomt,

ik ben dom geweest.....
Mensen doen zich mooier voor dan ze zijn! Daar doe je niets tegen. Er zijn heel veel valkuilen op het gebied van het kopen van een raspup, omdat er te veel smeerlappen van mensen rondlopen.

Heel goed dat je je geld terug gaat vragen en terecht. Je bent zeker niet toevallig rechtsbijstand verzekerd?

Ik vraag me af of er niet toch een bepaalde regelgeving is t.a.v. het verkopen van een hond. Een hond moet toch tenminste gezond zijn dacht ik zo. Een consument mag in de regel toch ook zijn produkt terugbrengen als het niet voldoet aan de eisen?
In principe mag je mensen volgens mij niet besodemieteren.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
willie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): boxer

Ongelezen bericht door willie »

de oudste hond hier is ook heel lang graatmager geweest, en nog is ie wat iel(13 mnd) maar hij begint nu wat uit te zwaren. maar hij heeft heel lang op 1,5 kg barf per dag gestaan, veel vette dieren (lam, eend enz) erbij, en nog kwam ie niet aan. de jongste was met 12 weken een keer zo zwaar als de ander met 12 weken was, en is nu met 4 mnd en een week bijna 18 kilo. gewoon goed voeren en eerst ff aankijken dus, misschien komt het allemaal wel goed!
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Ik heb geen verstand van herders, maar ik wil even zeggen dat ik mijn petje voor je afneem!
Je doet alles wat je kunt doen en ik duim dat alles goed komt met Mike :ok: :ok:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Even nog een andere vraag... als de vaderhond een stamboom heeft en de moederhond niet, waarom heeft dan de eigenaar van de vaderhond meegewerkt aan een dekking?
Of is dat niet zo raar in "herderland"?

Je kunt zondermeer de "fokker" aansprakelijk stellen, maar ik ozu dat niet zelf doen maar een verzekering of rechtsbijstandburo laten doen. Je hebt waarschijnlijk wel het recht op geld terug, maar, alleen tegen terugbrengen van de pup waarschijnlijk. ;-(
"De koop ongedaan maken" heet dat, maar ja, of je dat nog wilt...?

Als de "fokker" je willens en wetens fout heeft voorgelicht en zij bewust een aantal onderzoeken niet heeft laten doen met haar teefjes maakt de kans van slagen op een "geld terug eisen" of deel vergoeding van de door jou gemaakte kosten waarschijnlijker...
Maar ik schat ook in dat het er uiteindelijk niet van gaat komen ;-(
En dan kun je toch, hoe krom ook, je geld beter uitgeven aan de gezondheid van je hond dan aan een rechszaak ;-(

Suzanne
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Zinndy schreef: maar goed, ik ben dus blijkbaar wel bij een echte broodfokker geweest....ik had van broodfokkers hele ander beelden
in mn hoofd, kleine hokjes....meerdere nesten etc..maar goed die mensen zullen wel heel slim zijn en idd bijvoorbeeld als er mensen komen kijken in ene ander huis gaan zitten ofzo
Niet alle mensen die het voor het geld doen houden de honden in kleine kenneltjes hoor... hier waar ik woon zit er een familie die de 1e keer een "oeps" nest had, eigen reu en eigen teef dh per abuis op elkaar, maar jaar later zie ik weer een pup in de buurt die daar vandaan kwam, half jaar later (echt waar) had de teef weer een nest. Gaat er bij mij dan moeilijk in dat dat oeps is, op marktplaats zie je dan staan "in huiselijke kring opgegroeid en vader en moeder aanwezig", uiteraard wel telkens een ander marktplaats account :ugh:

Fijn dat Mike weer eet, ik zou het even aankijken hij krijgt nu wel het voer lekker binnen en zal daardoor nu gaan aansterken en gaan groeien!

Had je een koopovereenkomst met de fokker van Mike?
Laatst gewijzigd door blondie op 23 dec 2010 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Kyno fokker? Als ik naar de site kijk http://www.ossenstal.hozwal.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false; en dan naar de reu Eros (die ik overigens niet enorm breed vind zie ik daar Scharwachter ook in staan, dat is toch gewoon werklijn ook? Combifok misschien?
Overigens een mooie site en even duidelijk hebben dat dit niet de fokker van Mike is.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

renee-uk schreef:
Dianavdberkt schreef:ik vind m helemaal niet eruit zien als een dwergje. Het is gewoon een klein dondertje wat moet gaan groeien.
dat vind ik ook, volgens mij is het hondje een week of 7 als het dat al is
Ik ook, ik heb meerdere pups gezien die zo klein waren, 7 weken en 3-4 kilo. Zelf alleen pups gehad die kilo per week waren
Perry en Noah

Afbeelding
Zinndy

In mijn geval was het idd in huiselijke kring opgegroeid ( en dat wilde ik zó graag :( )...en ze heeft zelf de moeder én vader hond...

ik denk ook dat ze er niks aan doet, maar ik ga er wel voor knokken dat mensen weten wie ze is....
toen ik net verder ging googelen, vond ik 4 marktplaats adv...allemaal...afstammeling van gerro vv ossenstal...of vader gerro vd ossenstal en t waren niet eens allemaal duitse herders ook mechelaars enzo ... :hmmm:
die advertenties waren uiteraard al verwijderd...maar nu kom je er dan pas achter wat een rare bedoeling het is
ik denk dat ik met Tyson gewoon geluk heb gehad...ook uit huiselijke kring..was nog lekker met zn moeder aan het rondhupsen, was met 7 weken al zindelijk toen ik hem meekreeg.

ik moet nu proberen ene pilletje nou ja zeg gerust PIL bij Mike naar binnen te krijgen tegen de diarre maar dat lukt niet echt en door het voer spuugt ie t uit en dan vertrouwt die zn voer niet meer.....
moet de pil in vieren delen, dus 4 keer in zn bek stoppen....
maar ja t is voor zn eigen bestwil...

thanx voor de reacties!
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Sneu hoor dat je er achteraf achter komt dat je zo belazerd bent :( Ik hoop van harte dat alles goed komt met Mike.
Plakje kaas om de pilletjes heen?
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Pemba schreef: Plakje kaas om de pilletjes heen?
Doe ik ook altijd, werkt als een tierelier want die van mij zijn verzot op kaas.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Ik denk dat je adv op MP een beetje voorbarig is.
er staat wel bij "als", maar ik zou het eerst zeker weten of het zo is, voor je aan de bel trekt.
Wat betreft de andere pups: ze hoeven niet allemaal drager te zijn, als jouw hond een dwerg is (wat ik niet hoop).
Hopelijk knapt hij snel op en kan dan toch bezig met groeien.
Sterkte.

Maar als ik het goed begrijp, heeft de moeder geen stamboom?
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Wat betekent dit:
keurkl 1 sch 3 dna get en ad en ed vrij
en dan vooral dat dna stukje, waar testen ze op?
En wat is ad?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Elly* schreef:Ik denk dat je adv op MP een beetje voorbarig is.
er staat wel bij "als", maar ik zou het eerst zeker weten of het zo is, voor je aan de bel trekt.
Wat betreft de andere pups: ze hoeven niet allemaal drager te zijn, als jouw hond een dwerg is (wat ik niet hoop).
Hopelijk knapt hij snel op en kan dan toch bezig met groeien.
Sterkte.

Maar als ik het goed begrijp, heeft de moeder geen stamboom?
Sterker nog, er kunnen ook volledig vrije in een nest dwerggroei zitten
Perry en Noah

Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

duitse herder schreef: Sterker nog, er kunnen ook volledig vrije in een nest dwerggroei zitten
Ja, uiteraard.
Het is enkelvoudig recessief, en dus zie je niets aan de ouders, ook niet als ze dragers zijn.
Maar 50% van de pups is dan wel drager en 25% lijder en dus dwerg.
De andere 25% is vrij, inderdaad.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Afwisselend diaree en goede ontlasting kan duiden op gardia, neem eerst eens contact op met je DA en dan moet je over een paar dagen verspreid ontlasting verzamelen. Allerlei parasieten kunnen er heel goed voor zorgen dat je hond niet goed groeit naast een eenzijdig slecht dieet. Nu je twijfelt aan de herkomst van de pup, het blijkt niet een oeps nestje in een leuk gezinnetje te zijn, neemt ook de kans toe dat hij uit niet zulke goede omstandigheden is opgegroeid en dat er wel eens een ontworming is overgeslagen.
Ik weet niet of dit stukje hier al heeft gestaan, zie door de quote's het forum niet meer :wink:
http://www.hondenforum.nl/plaza/hondenr ... 48481.html
Misschien heb je er iets aan.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Suzanne123 schreef:Even nog een andere vraag... als de vaderhond een stamboom heeft en de moederhond niet, waarom heeft dan de eigenaar van de vaderhond meegewerkt aan een dekking?
degene die het hondje van TS gefokt heeft heeft volgens mij zowel vader als moeder in haar bezit.
En is vast en zeker geen keurfokker!

edit: van de kleurfokker toch maar keurfokker gemaakt ;)
Laatst gewijzigd door renee-uk op 23 dec 2010 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

blondie schreef:Kyno fokker? Als ik naar de site kijk http://www.ossenstal.hozwal.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false; en dan naar de reu Eros (die ik overigens niet enorm breed vind zie ik daar Scharwachter ook in staan, dat is toch gewoon werklijn ook? Combifok misschien?
Overigens een mooie site en even duidelijk hebben dat dit niet de fokker van Mike is.
kan best, ik heb niet alle stambomen bekeken en combifok werd nogal gepromoot toen Peter van Oirschot nog leefde.
Maar de hondjes die VA gehaald hebben op de ZHS in dld zijn echt kyno's hoor :D
Marjoleine schreef:Wat betekent dit:
keurkl 1 sch 3 dna get en ad en ed vrij
en dan vooral dat dna stukje, waar testen ze op?
En wat is ad?
De hond is aangekeurd in Keurklasse 1
Heeft IPO3 in dld gehaald en daar heet het Schutzhond 3; ad zal een typefout zijn ipv hd
Of er dna getest is weet ik niet, ik denk dat het eerder een manier is om te zeggen dat het dna is opgeslagen bij de SV in dld.
Vrij gebruikelijke procedure bij de dh's, bloed wordt normaal tegelijk afgenomen bij het officiele rontgenen en gaat mee als de HD en ED foto's opgestuurd worden naar de SV ter beoordeling.
Er waren in mijn tijd maar 3 DA's in Nederland die officieel mochten rontgenen voor de SV, maar weet niet of dat er inmidels meer zijn. Vaak gaan dh mensen in Duitsland rontgenen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Elly*
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:
Suzanne123 schreef:Even nog een andere vraag... als de vaderhond een stamboom heeft en de moederhond niet, waarom heeft dan de eigenaar van de vaderhond meegewerkt aan een dekking?
degene die het hondje van TS gefokt heeft heeft volgens mij zowel vader als moeder in haar bezit.
En is vast en zeker geen kleurfokker!
Keurfokker :wink:

AD = ausdauer, oftewel UV

Wendy: dat bedoelde ik dus, geen drager van dwerggroei, dus vrij.
renee-uk
Zeer actief

Elly* schreef:
renee-uk schreef:
En is vast en zeker geen kleurfokker!
Keurfokker :wink:
hahahaha ja inderdaad keurfokker :oeps:

AD = ausdauer, oftewel UV

oh ja dat kan ook nog, maar dat hoeft toch niet apart vermeld te worden bij een 3 hond?
en in de context ad en ed vrij denk ik toch dat het een typefout is ;)

Wendy: dat bedoelde ik dus, geen drager van dwerggroei, dus vrij.
Afbeelding

Elly*
Zeer actief
Contacteer:

Renee, HD zal in deze context inderdaad HD mee bedoeld worden.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nee hoor, mijn reu mag ook gewoon van mij een boomloze teef dekken, als ze maar gezond is en mij het karakter en de lijnen aanstaan. Er is van boomloze mechelaars vaak net zoveel bekend als van stamboomhonden simpelweg door de werklijnen.
Waarom zou dat niet mogen?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zinndy schreef:Ik heb bericht terug van de fokker van vaderhond...ik zal een stukje laten zien
de moeder van de vaderhond is diela von der mauzenspits keurlasse 1 hd en ed vrij dna get sch 1 en nog in mijn bezit op de foto,is ze niet in top konditie omdat ze toen pups had, de vader van gerro van de ossenstal is brun van damburgerschlos keurkl 1 sch 3 dna get en ad en ed vrij zit in america of canda heb daar geen foto's meer van van deze brun heb ik zelf 2 honden lopen en heb met 2 zusjes van gerro nog steeds kontakt, ik zou maar eens vragen hoe de moederhond heet ik vindt het moeilijk om te zeggen of dat die te klein is, het kan ook door te weinig en te slechte voeding komen,maar zou het maar aan de dierenarts overlaten ,die zal dat wel weten ,ik hoop dat de problemen opgelost worden
Nou weet ik niet precies wat dit allemaal betekent,
word spannende dag morgen, zie het zo gebeuren dat ze natuurlijk met de noorderon vertrekt, of niks van zich laat horen...
maar ik hou van DH maar ben dan zelf een pittbull.....vasthouden
Woont ze zelf in Duitsland die 'fokster' van Mike?
Dan zal ze vallen onder de Duitse wet lijkt me, zal dat niet veel ingewikkelder zijn om er wat te halen dan in NL? Misschien dat Suzanne 123 daar wat meer van weet?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zinndy schreef:In mijn geval was het idd in huiselijke kring opgegroeid ( en dat wilde ik zó graag :( )...en ze heeft zelf de moeder én vader hond...

ik denk ook dat ze er niks aan doet, maar ik ga er wel voor knokken dat mensen weten wie ze is....
toen ik net verder ging googelen, vond ik 4 marktplaats adv...allemaal...afstammeling van gerro vv ossenstal...of vader gerro vd ossenstal en t waren niet eens allemaal duitse herders ook mechelaars enzo ... :hmmm:
die advertenties waren uiteraard al verwijderd...maar nu kom je er dan pas achter wat een rare bedoeling het is
ik denk dat ik met Tyson gewoon geluk heb gehad...ook uit huiselijke kring..was nog lekker met zn moeder aan het rondhupsen, was met 7 weken al zindelijk toen ik hem meekreeg.

ik moet nu proberen ene pilletje nou ja zeg gerust PIL bij Mike naar binnen te krijgen tegen de diarre maar dat lukt niet echt en door het voer spuugt ie t uit en dan vertrouwt die zn voer niet meer.....
moet de pil in vieren delen, dus 4 keer in zn bek stoppen....
maar ja t is voor zn eigen bestwil...

thanx voor de reacties!
Is dit die reu dan? de vader van jouw pup? http://link.marktplaats.nl/403855650" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Teuntje56
Zeer actief
Mijn ras(sen): Xborder collie
Schapendoes

Ongelezen bericht door Teuntje56 »

[quote="Suzanne123"]Even nog een andere vraag... als de vaderhond een stamboom heeft en de moederhond niet, waarom heeft dan de eigenaar van de vaderhond meegewerkt aan een dekking?

Wat ik begrijp is dat niet de vader maar de vader van vader. De echte vader van Mike zit net als de moeder bij de fokker volgens mij. Dan kun je natuurlijk zonder dat iemand daar enig invloed op heeft gaan fokken.
renee-uk
Zeer actief

Teuntje56 schreef:
Wat ik begrijp is dat niet de vader maar de vader van vader. De echte vader van Mike zit net als de moeder bij de fokker volgens mij. Dan kun je natuurlijk zonder dat iemand daar enig invloed op heeft gaan fokken.
nee hoor de vader heeft een stamboom
nou zn moeder was een normale DH en zn vader was halflang harige duitse herder met stamboom
maar als ik hem vergelijk met Tyson op de leeftijd zit er wel veel verschil in ja...die had hele dikke grote poten...
Afbeelding

Zinndy

Hoi allemaal en ten eerste Fijne kerstdagen gewenst !

Hier even ene update
Ik heb gister telefoon gehad (nou ja moest haar terugbellen want ze had zogenaamd geen beltegoed)
Ze zei dat het hondje gezond was toen ze hem wegdeed, dat hij 5 kilo woog ( dan is hij bij mij dus in een nacht 2,2 kilo afgevallen)
dat hij geen navelbreuk had toen hij bij haar wegging dat hij niet de kleinste was uit het nest, (oh jee waren die twee anderen dan nóg kleiner /? ) zijn vader was net zo groot als Mike toen ze hem kocht en daar kon je ook alle botjes voelen.
Dwerggroei had ze nog nooit van gehoord, ze had van de andere eigenaren alleen maar positieve reacties ontvangen blabla...
dus...en nu komt het ...het lag allemaal aan mij!!! IK had hem ziek gemaakt en geen eten gegeven en daarom was hij zo mager.
ehm...pfffff toen moest ik wel even proberen rustig te blijven....
Ze wilde niet zeggen wie hoe de moederhond heette....hondjes hadden bonzo gehad....en elke dag een half gekookt ei en stukje kaas? en ze vraten heel goed daarom was hij zo ehhh...dik....( terwijl ze dus eerder zei dat je bij de vader hond ook de botten kon tellen net als bij MIke duhh)
Ze zei dat ze niet blij was met mijn dreigementen ( ik zei alleen ik zal naar je toekomen met Mike dan kun je niet ontkennen dat hij veel te mager is en een navelbreuk heeft enz) Ze wilde me niet tegemoetkomen omdat zij ene gezond hondje had geleverd...
en ze had geen geld meer.....ik zeg dat is dan jammer, ik had hier ook niet op gerekend en ga toch ook met hem naar de dierenarts, dat had jij ook moeten doen..
affijn, ik had 10 min later een mail dat ze me tegemoet wilde komen ( in termijnen .... ja ja dat gaat em dus nie worden) terwijl ze dat niet verplicht was omdat het hondje gezond was....

maar ze kon niet onder mijn argumente uit...en de dingen die de dierenarts heeft geconstateerd....
ik heb gezegd dat ik haar woensdag laat weten hoe of wat, als ik de uistlag van bloed heb....want als er iets mis is, moeten de andere eigenaren dat ook weten....ivm hun pups en mag zij niet meer fokken.
Dit was overigens het eerste nestje zei ze.....
Ik zei. als ik dan naar oudenbosch kom dan wil ik de moederhond nog eens een keer zien, maar dat kon niet....

affijn....ze is nog niet van me af, want ze knijpt em flink dat kon ik aan alles merken...

Hoe nu verder...op advies van de mevrouw van stichting saartje, ga ik eerst bij de DA bloed laten prikken wat de DA alvast kan laten nakijken op schildklierafwijkingen, een te laag TSH en T4.... als dat niet goed is moet ik me ernstige zorgen maken dat hij idd aan dwerggroei kan lijden
Is dat goed, dan kan ik zn naam veranderen in iniminie Mike , dan is het dus gewoon een echt ukkie....maar wel gezond...
hij heeft idd apart koppie, korte pootjes enz...Maandag gaan we naar de DA daarvoor...en dan woensdag de uitslag..spannend blehh...maar nu wil ik zekerheid ook...ik durf me helemaal niet te hechten omdat ik bang ben dat het mis is....

maar weet je
voor nu ....ik wil gewoon even lekker van hem genieten, hij vreet het versvoer....hij weegt nu 4,2 kilo dus is bijna een halve kilo aangekomen deze week...(tenminste als de weegschaal van DA ongeveer gelijk is aan de mijne)
Hij speelt, doet gek, heeft grotendeels vaste ontlasting, slaapt lekker bij Tyson, meestal doet hij zn behoefte buiten maar soms ook gewoon binnen....snachts houd hij het niet droog....maar ik heb hem vandaag precies ene week, hij is nu 8 weken...dat is nog niet zo erg toch?
(Tyson was met 8 weken al zindelijk toen ik hem kreeg nl)

hier nog een fotootje...van mijn kleine (dwerg??) van vanmorgen
(zijn slecht want mn telefoon heeft geen goede camera)Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Contacteer:

Ik kan niets over het verhaal met de fokster zeggen, alleen hoop ik dat jullie er uit komen.
Ook hoop ik dat het geen dwerggroei is, want dan is hij dus niet gezond. Daar zitten heel veel problemen aan vast. Maar wacht maar eerst de uitslag van het onderzoek af.
wel ben ik blij dat hij goed eet en dat hij in ieder geval al een pond is aangekomen, geen kg, zoals je zou verwachten, maar hij is is dan ook klein. Er zijn er meer die zo klein begonnen zijn en een inhaalslag gemaakt hebben.
Ik duim voor jullie!
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”