Hoi allemaal en ten eerste Fijne kerstdagen gewenst !
Hier even ene update
Ik heb gister telefoon gehad (nou ja moest haar terugbellen want ze had zogenaamd geen beltegoed)
Ze zei dat het hondje gezond was toen ze hem wegdeed, dat hij 5 kilo woog ( dan is hij bij mij dus in een nacht 2,2 kilo afgevallen)
dat hij geen navelbreuk had toen hij bij haar wegging dat hij niet de kleinste was uit het nest, (oh jee waren die twee anderen dan nóg kleiner /? ) zijn vader was net zo groot als Mike toen ze hem kocht en daar kon je ook alle botjes voelen.
Dwerggroei had ze nog nooit van gehoord, ze had van de andere eigenaren alleen maar positieve reacties ontvangen blabla...
dus...en nu komt het ...het lag allemaal aan mij!!! IK had hem ziek gemaakt en geen eten gegeven en daarom was hij zo mager.
ehm...pfffff toen moest ik wel even proberen rustig te blijven....
Ze wilde niet zeggen wie hoe de moederhond heette....hondjes hadden bonzo gehad....en elke dag een half gekookt ei en stukje kaas? en ze vraten heel goed daarom was hij zo ehhh...dik....( terwijl ze dus eerder zei dat je bij de vader hond ook de botten kon tellen net als bij MIke duhh)
Ze zei dat ze niet blij was met mijn dreigementen ( ik zei alleen ik zal naar je toekomen met Mike dan kun je niet ontkennen dat hij veel te mager is en een navelbreuk heeft enz) Ze wilde me niet tegemoetkomen omdat zij ene gezond hondje had geleverd...
en ze had geen geld meer.....ik zeg dat is dan jammer, ik had hier ook niet op gerekend en ga toch ook met hem naar de dierenarts, dat had jij ook moeten doen..
affijn, ik had 10 min later een mail dat ze me tegemoet wilde komen ( in termijnen .... ja ja dat gaat em dus nie worden) terwijl ze dat niet verplicht was omdat het hondje gezond was....
maar ze kon niet onder mijn argumente uit...en de dingen die de dierenarts heeft geconstateerd....
ik heb gezegd dat ik haar woensdag laat weten hoe of wat, als ik de uistlag van bloed heb....want als er iets mis is, moeten de andere eigenaren dat ook weten....ivm hun pups en mag zij niet meer fokken.
Dit was overigens het eerste nestje zei ze.....
Ik zei. als ik dan naar oudenbosch kom dan wil ik de moederhond nog eens een keer zien, maar dat kon niet....
affijn....ze is nog niet van me af, want ze knijpt em flink dat kon ik aan alles merken...
Hoe nu verder...op advies van de mevrouw van stichting saartje, ga ik eerst bij de DA bloed laten prikken wat de DA alvast kan laten nakijken op schildklierafwijkingen, een te laag TSH en T4.... als dat niet goed is moet ik me ernstige zorgen maken dat hij idd aan dwerggroei kan lijden
Is dat goed, dan kan ik zn naam veranderen in iniminie Mike , dan is het dus gewoon een echt ukkie....maar wel gezond...
hij heeft idd apart koppie, korte pootjes enz...Maandag gaan we naar de DA daarvoor...en dan woensdag de uitslag..spannend blehh...maar nu wil ik zekerheid ook...ik durf me helemaal niet te hechten omdat ik bang ben dat het mis is....
maar weet je
voor nu ....ik wil gewoon even lekker van hem genieten, hij vreet het versvoer....hij weegt nu 4,2 kilo dus is bijna een halve kilo aangekomen deze week...(tenminste als de weegschaal van DA ongeveer gelijk is aan de mijne)
Hij speelt, doet gek, heeft grotendeels vaste ontlasting, slaapt lekker bij Tyson, meestal doet hij zn behoefte buiten maar soms ook gewoon binnen....snachts houd hij het niet droog....maar ik heb hem vandaag precies ene week, hij is nu 8 weken...dat is nog niet zo erg toch?
(Tyson was met 8 weken al zindelijk toen ik hem kreeg nl)
hier nog een fotootje...van mijn kleine (dwerg??) van vanmorgen
(zijn slecht want mn telefoon heeft geen goede camera)