Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Probiotica
Moderator: moderatorteam
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Probiotica
Ik ben ten einde raad maar zelf een beetje gaan dokteren met Tomas, elke nacht een zieke hond kon niet blijven duren.
Omdat ik niet wist hoe ik er anders aan moest komen heb ik hem Actimel gegeven en het lijkt te werken. Voor het eerst doorgeslapen ( Tomas dus en ik daarom ook) en de dweil kon blijven staan.
Ik denk alleen dat de hoeveelheid niet geschikt is voor een hond, is er ook een versie voor dieren? Of geef ik dan beter de helft van zo'n flesje?
Iemand ervaring met probiotica?
Omdat ik niet wist hoe ik er anders aan moest komen heb ik hem Actimel gegeven en het lijkt te werken. Voor het eerst doorgeslapen ( Tomas dus en ik daarom ook) en de dweil kon blijven staan.
Ik denk alleen dat de hoeveelheid niet geschikt is voor een hond, is er ook een versie voor dieren? Of geef ik dan beter de helft van zo'n flesje?
Iemand ervaring met probiotica?
- Dondersteen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondjes
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Re: Probiotica
Als het nodig is gebruik is de Pro Soluble van Protexin voor mijn honden: https://www.dierapotheker.nl/product/Pr ... tring=1274" onclick="window.open(this.href);return false;.
Niet goedkoop, maar wel goed!
Niet goedkoop, maar wel goed!
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
Lillith
- Zeer actief
Hier ook of rechtsom gedraaide yoghurt (of linksom in ieder geval de alternatieve)Dondersteen schreef:Ik zou hem kefir gaan geven.
Sterkte
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Ik heb ooit gehoord dat ze apen die aan de diaree zijn jakult geven waarna de diaree stopte dus het zal vast wel goed zijn.

- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Je hebt ook viyo speciaal voor honden.
Ik heb er geen ervaring mee maar krijg regelmatig reclame hiervan.
Ik heb er geen ervaring mee maar krijg regelmatig reclame hiervan.
Groetjes, Marjan
- jessica74
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): newfoundlander
berner senner - Aantal honden: 2
zelf gebruik ik primeval probiotica voor honden of die van de groene os dan kan je de grote bus nemen voor een paard is hetzelfde bij primeval weer niet. scheelt enorm in prijs. ik gebruik het alleen tijdens antibiotica kuren.
maar het heb toch ook een oorzaak misschien kan ie niet goed tegen het voer of een ontsteking?
maar het heb toch ook een oorzaak misschien kan ie niet goed tegen het voer of een ontsteking?
- Marie-Josée
- Erelid
Daarom had ik al een verhaal bij Medisch gezet maar niemand weet kennelijk raad met die vage klachtenjessica74 schreef:zelf gebruik ik primeval probiotica voor honden of die van de groene os dan kan je de grote bus nemen voor een paard is hetzelfde bij primeval weer niet. scheelt enorm in prijs. ik gebruik het alleen tijdens antibiotica kuren.
Zelfs de dierenarts niet, die gooide het de vorige keer op een infectie aan het maag-darmkanaal.Helaas gooit hij ook wat te snel met medicatie zonder duidelijke diagnose.
Tomas heeft het met tussenpozen, en vooral in de winter, daarom dacht ik aan stress ( bv onbewust door vuurwerk ed) Ik kan geen link leggen met voer of het moet aan het rundergehakt hebben gelegen. Hij krijgt verder alleen Farm Food juist vanwege die gevoeligheid.
Medicijnen krijgt hij ook niet.
Ik ga in elk geval vragen of de da Primeval of een vervanger heeft
- jessica74
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): newfoundlander
berner senner - Aantal honden: 2
het heet primeval colonflora bij de dierenwinkel ook te krijgen, maar online bestellen is goedkoper.Marie-Josée schreef:Daarom had ik al een verhaal bij Medisch gezet maar niemand weet kennelijk raad met die vage klachtenjessica74 schreef:zelf gebruik ik primeval probiotica voor honden of die van de groene os dan kan je de grote bus nemen voor een paard is hetzelfde bij primeval weer niet. scheelt enorm in prijs. ik gebruik het alleen tijdens antibiotica kuren.
maar het heb toch ook een oorzaak misschien kan ie niet goed tegen het voer of een ontsteking?![]()
Zelfs de dierenarts niet, die gooide het de vorige keer op een infectie aan het maag-darmkanaal.Helaas gooit hij ook wat te snel met medicatie zonder duidelijke diagnose.
Tomas heeft het met tussenpozen, en vooral in de winter, daarom dacht ik aan stress ( bv onbewust door vuurwerk ed) Ik kan geen link leggen met voer of het moet aan het rundergehakt hebben gelegen. Hij krijgt verder alleen Farm Food juist vanwege die gevoeligheid.
Medicijnen krijgt hij ook niet.
Ik ga in elk geval vragen of de da Primeval of een vervanger heeft
dat stukje in medisch heb ik even gemist.
eet hij veel sneeuw in de winter daar kan het ook van komen.
mijn hond krijgt ook farm food ik ben erg te spreken over de samensteling maar ik moet wel zeggen dat de ontlasting niet altijd heel stevig is. ik wissel het af met kvv 4 dagen brok 3 dagen vlees en dan gaat het prima.
farmfood bestaat uit rund misschien is hij daar wel gevoelig voor dat kan zomaar. ontworm je wel af en toe.
- Marie-Josée
- Erelid
Oh ja en die yoghurt ga ik in elk geval ook proberen, is voor mij ook goed
Ik dacht ook aan sneeuw eten , dat zou dit keer in elk geval de oorzaak geweest kunnen zijn.
Voorgaande keren dan weer niet.
Farm Food geeft inderdaad ook bij Tomas geen echt stevige ontlasting, bij Bruno echter wel en Tomas reageert op elk ander voer met nog dunnere ontlasting.
Ik dacht ook aan sneeuw eten , dat zou dit keer in elk geval de oorzaak geweest kunnen zijn.
Voorgaande keren dan weer niet.
Farm Food geeft inderdaad ook bij Tomas geen echt stevige ontlasting, bij Bruno echter wel en Tomas reageert op elk ander voer met nog dunnere ontlasting.
- Cato
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Heb ook bij medische gereageert nu.
Maar op je vraag van Probiotica; onze Da maakt zelf probiotica in poeder vorm voor meer Info;
http://www.dgkcentrum-beek.nl/contentcm ... &Itemid=37" onclick="window.open(this.href);return false;
Cato geven we het nu 1 keer in de week
Maar op je vraag van Probiotica; onze Da maakt zelf probiotica in poeder vorm voor meer Info;
http://www.dgkcentrum-beek.nl/contentcm ... &Itemid=37" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes saskia en een poot van cato

- Marie-Josée
- Erelid
Bedankt. Het lijkt op het verhaal van Cato wat ik inderdaad al had meegekregen, maar bij Cato was dat constant had in begrepen? Tomas heeft het maar een paar keer per jaar.Cato schreef:Heb ook bij medische gereageert nu.
Ik ga mijn da vragen of hij dat ook heeft, of kan maken, maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik hier nog geen da heb gevonden waar ik een klik mee heb.
Voor mij het enige nadeel van de verhuizing
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Marie-Josée
- Erelid
Die hebben dat ook? Hoeveel geef je dan ongeveer?Valerie schreef:Ik koop gewoon de poeder bij de etos oid.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik geef 1 zo een capsule per dag. Die moet je openmaken waar dan de poeder uit komt. Gewoon voor mensen.Marie-Josée schreef:Die hebben dat ook? Hoeveel geef je dan ongeveer?Valerie schreef:Ik koop gewoon de poeder bij de etos oid.
-
mum
of biogarde, werkt hier beter dan de probiotica speciaal voor honden die je bij de tuinen kunt kopen
- Marie-Josée
- Erelid
Is dat geen links-of rechtsdraaiende yoghurt?mum schreef:of biogarde, werkt hier beter dan de probiotica speciaal voor honden die je bij de tuinen kunt kopen
-
Annemarie1961
- Vaste gebruiker
http://www.nmlhealth.com/p,58,1402/Prob ... d-kat.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
- Cato
- Zeer actief
Nee cato had het gelukkig niet constand hoor, maar ook meedere keren per jaar , soms om de paar weken soms zat er een paar maanden tussen.Marie-Josée schreef:Bedankt. Het lijkt op het verhaal van Cato wat ik inderdaad al had meegekregen, maar bij Cato was dat constant had in begrepen? Tomas heeft het maar een paar keer per jaar.Cato schreef:Heb ook bij medische gereageert nu.
Ik ga mijn da vragen of hij dat ook heeft, of kan maken, maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik hier nog geen da heb gevonden waar ik een klik mee heb.
Voor mij het enige nadeel van de verhuizing
Mocht je het willen hebben de DA zit bij mij om de hoek, kan ik het je gewoon halen hoor. Gaan we gewoon weer een keer wandelen. Je kunt ook van mij een keer gewoon een beetje krijgen om het uit te proberen.

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
sammy krijgt aciforce (van vogel volgens mij) 1/3 zakje per dag. dat werkt bij hem goed

- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Dat zou ik ook doenDondersteen schreef:Ik zou hem kefir gaan geven.

Iedere dag feest!
- Marie-Josée
- Erelid
Dat is lief van jeCato schreef:Nee cato had het gelukkig niet constand hoor, maar ook meedere keren per jaar , soms om de paar weken soms zat er een paar maanden tussen.
Mocht je het willen hebben de DA zit bij mij om de hoek, kan ik het je gewoon halen hoor. Gaan we gewoon weer een keer wandelen. Je kunt ook van mij een keer gewoon een beetje krijgen om het uit te proberen.
Kefir? Waar haal je dat? Reform?
- Cato
- Zeer actief
Is prima ik hoor het wel mocht je intresse hebben.

- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Kefir kan je zelf maken. Je kunt via internet kefirkorrels bestellen en dan elke dag een portie zelf maken.Marie-Josée schreef:Dat is lief van jeCato schreef:Nee cato had het gelukkig niet constand hoor, maar ook meedere keren per jaar , soms om de paar weken soms zat er een paar maanden tussen.
Mocht je het willen hebben de DA zit bij mij om de hoek, kan ik het je gewoon halen hoor. Gaan we gewoon weer een keer wandelen. Je kunt ook van mij een keer gewoon een beetje krijgen om het uit te proberen.Mag ik daar eventueel later op terugkomen, dan probeer ik eerst uit wat actimel en re/li draaiende yoghurt doen.
Kefir? Waar haal je dat? Reform?

Iedere dag feest!
- asja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeauxdog x Rottweiler, Bordeauxdog
Wat is het verschil tussen rechts of links draaiende yoghurt? nog nooit van gehoord
En die kefir korrels, waar kan je die het goedkoopst krijgen?
En die kefir korrels, waar kan je die het goedkoopst krijgen?

- Dondersteen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondjes