Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Probiotica

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Probiotica

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik ben ten einde raad maar zelf een beetje gaan dokteren met Tomas, elke nacht een zieke hond kon niet blijven duren.
Omdat ik niet wist hoe ik er anders aan moest komen heb ik hem Actimel gegeven en het lijkt te werken. Voor het eerst doorgeslapen ( Tomas dus en ik daarom ook) en de dweil kon blijven staan.
Ik denk alleen dat de hoeveelheid niet geschikt is voor een hond, is er ook een versie voor dieren? Of geef ik dan beter de helft van zo'n flesje?
Iemand ervaring met probiotica?
Dondersteen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondjes

Re: Probiotica

Ongelezen bericht door Dondersteen »

Ik zou hem kefir gaan geven. :D
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Als het nodig is gebruik is de Pro Soluble van Protexin voor mijn honden: https://www.dierapotheker.nl/product/Pr ... tring=1274" onclick="window.open(this.href);return false;.
Niet goedkoop, maar wel goed!
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Dondersteen schreef:Ik zou hem kefir gaan geven. :D
Hier ook of rechtsom gedraaide yoghurt (of linksom in ieder geval de alternatieve)
Sterkte :engel: :ok:
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik heb ooit gehoord dat ze apen die aan de diaree zijn jakult geven waarna de diaree stopte dus het zal vast wel goed zijn.
Afbeelding
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Je hebt ook viyo speciaal voor honden.
Ik heb er geen ervaring mee maar krijg regelmatig reclame hiervan.
Groetjes, Marjan
jessica74
Zeer actief
Mijn ras(sen): newfoundlander
berner senner

Ongelezen bericht door jessica74 »

zelf gebruik ik primeval probiotica voor honden of die van de groene os dan kan je de grote bus nemen voor een paard is hetzelfde bij primeval weer niet. scheelt enorm in prijs. ik gebruik het alleen tijdens antibiotica kuren.

maar het heb toch ook een oorzaak misschien kan ie niet goed tegen het voer of een ontsteking?
Marie-Josée
Erelid

jessica74 schreef:zelf gebruik ik primeval probiotica voor honden of die van de groene os dan kan je de grote bus nemen voor een paard is hetzelfde bij primeval weer niet. scheelt enorm in prijs. ik gebruik het alleen tijdens antibiotica kuren.

maar het heb toch ook een oorzaak misschien kan ie niet goed tegen het voer of een ontsteking?
Daarom had ik al een verhaal bij Medisch gezet maar niemand weet kennelijk raad met die vage klachten :wink:
Zelfs de dierenarts niet, die gooide het de vorige keer op een infectie aan het maag-darmkanaal.Helaas gooit hij ook wat te snel met medicatie zonder duidelijke diagnose.
Tomas heeft het met tussenpozen, en vooral in de winter, daarom dacht ik aan stress ( bv onbewust door vuurwerk ed) Ik kan geen link leggen met voer of het moet aan het rundergehakt hebben gelegen. Hij krijgt verder alleen Farm Food juist vanwege die gevoeligheid.
Medicijnen krijgt hij ook niet.
Ik ga in elk geval vragen of de da Primeval of een vervanger heeft :ok:
jessica74
Zeer actief
Mijn ras(sen): newfoundlander
berner senner

Ongelezen bericht door jessica74 »

Marie-Josée schreef:
jessica74 schreef:zelf gebruik ik primeval probiotica voor honden of die van de groene os dan kan je de grote bus nemen voor een paard is hetzelfde bij primeval weer niet. scheelt enorm in prijs. ik gebruik het alleen tijdens antibiotica kuren.

Daarom had ik al een verhaal bij Medisch gezet maar niemand weet kennelijk raad met die vage klachten :wink:
Zelfs de dierenarts niet, die gooide het de vorige keer op een infectie aan het maag-darmkanaal.Helaas gooit hij ook wat te snel met medicatie zonder duidelijke diagnose.
Tomas heeft het met tussenpozen, en vooral in de winter, daarom dacht ik aan stress ( bv onbewust door vuurwerk ed) Ik kan geen link leggen met voer of het moet aan het rundergehakt hebben gelegen. Hij krijgt verder alleen Farm Food juist vanwege die gevoeligheid.
Medicijnen krijgt hij ook niet.
Ik ga in elk geval vragen of de da Primeval of een vervanger heeft :ok:
het heet primeval colonflora bij de dierenwinkel ook te krijgen, maar online bestellen is goedkoper.
dat stukje in medisch heb ik even gemist.

eet hij veel sneeuw in de winter daar kan het ook van komen.
mijn hond krijgt ook farm food ik ben erg te spreken over de samensteling maar ik moet wel zeggen dat de ontlasting niet altijd heel stevig is. ik wissel het af met kvv 4 dagen brok 3 dagen vlees en dan gaat het prima.

farmfood bestaat uit rund misschien is hij daar wel gevoelig voor dat kan zomaar. ontworm je wel af en toe.
Marie-Josée
Erelid

Oh ja en die yoghurt ga ik in elk geval ook proberen, is voor mij ook goed :mrgreen:
Ik dacht ook aan sneeuw eten , dat zou dit keer in elk geval de oorzaak geweest kunnen zijn.
Voorgaande keren dan weer niet.
Farm Food geeft inderdaad ook bij Tomas geen echt stevige ontlasting, bij Bruno echter wel en Tomas reageert op elk ander voer met nog dunnere ontlasting.
Cato
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door Cato »

Heb ook bij medische gereageert nu.
Maar op je vraag van Probiotica; onze Da maakt zelf probiotica in poeder vorm voor meer Info;
http://www.dgkcentrum-beek.nl/contentcm ... &Itemid=37" onclick="window.open(this.href);return false;

Cato geven we het nu 1 keer in de week
Groetjes saskia en een poot van cato
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Cato schreef:Heb ook bij medische gereageert nu.
Maar op je vraag van Probiotica; onze Da maakt zelf probiotica in poeder vorm voor meer Info;
http://www.dgkcentrum-beek.nl/contentcm ... &Itemid=37" onclick="window.open(this.href);return false;

Bedankt. Het lijkt op het verhaal van Cato wat ik inderdaad al had meegekregen, maar bij Cato was dat constant had in begrepen? Tomas heeft het maar een paar keer per jaar.
Ik ga mijn da vragen of hij dat ook heeft, of kan maken, maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik hier nog geen da heb gevonden waar ik een klik mee heb.
Voor mij het enige nadeel van de verhuizing :wink:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik koop gewoon de poeder bij de etos oid.
Marie-Josée
Erelid

Valerie schreef:Ik koop gewoon de poeder bij de etos oid.
Die hebben dat ook? Hoeveel geef je dan ongeveer?
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Marie-Josée schreef:
Valerie schreef:Ik koop gewoon de poeder bij de etos oid.
Die hebben dat ook? Hoeveel geef je dan ongeveer?
Ik geef 1 zo een capsule per dag. Die moet je openmaken waar dan de poeder uit komt. Gewoon voor mensen.
mum

Ongelezen bericht door mum »

of biogarde, werkt hier beter dan de probiotica speciaal voor honden die je bij de tuinen kunt kopen
Marie-Josée
Erelid

mum schreef:of biogarde, werkt hier beter dan de probiotica speciaal voor honden die je bij de tuinen kunt kopen
Is dat geen links-of rechtsdraaiende yoghurt?
Annemarie1961
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Annemarie1961 »

http://www.nmlhealth.com/p,58,1402/Prob ... d-kat.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Cato
Zeer actief

Marie-Josée schreef:
Cato schreef:Heb ook bij medische gereageert nu.

Bedankt. Het lijkt op het verhaal van Cato wat ik inderdaad al had meegekregen, maar bij Cato was dat constant had in begrepen? Tomas heeft het maar een paar keer per jaar.
Ik ga mijn da vragen of hij dat ook heeft, of kan maken, maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik hier nog geen da heb gevonden waar ik een klik mee heb.
Voor mij het enige nadeel van de verhuizing :wink:
Nee cato had het gelukkig niet constand hoor, maar ook meedere keren per jaar , soms om de paar weken soms zat er een paar maanden tussen.
Mocht je het willen hebben de DA zit bij mij om de hoek, kan ik het je gewoon halen hoor. Gaan we gewoon weer een keer wandelen. Je kunt ook van mij een keer gewoon een beetje krijgen om het uit te proberen.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

sammy krijgt aciforce (van vogel volgens mij) 1/3 zakje per dag. dat werkt bij hem goed
Afbeelding
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

Dondersteen schreef:Ik zou hem kefir gaan geven. :D
Dat zou ik ook doen :)
Afbeelding
Iedere dag feest!
Marie-Josée
Erelid

Cato schreef:Nee cato had het gelukkig niet constand hoor, maar ook meedere keren per jaar , soms om de paar weken soms zat er een paar maanden tussen.
Mocht je het willen hebben de DA zit bij mij om de hoek, kan ik het je gewoon halen hoor. Gaan we gewoon weer een keer wandelen. Je kunt ook van mij een keer gewoon een beetje krijgen om het uit te proberen.
Dat is lief van je :ok: Mag ik daar eventueel later op terugkomen, dan probeer ik eerst uit wat actimel en re/li draaiende yoghurt doen.
Kefir? Waar haal je dat? Reform?
Cato
Zeer actief

Is prima ik hoor het wel mocht je intresse hebben.
Afbeelding
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

Marie-Josée schreef:
Cato schreef:Nee cato had het gelukkig niet constand hoor, maar ook meedere keren per jaar , soms om de paar weken soms zat er een paar maanden tussen.
Dat is lief van je :ok: Mag ik daar eventueel later op terugkomen, dan probeer ik eerst uit wat actimel en re/li draaiende yoghurt doen.
Kefir? Waar haal je dat? Reform?
Kefir kan je zelf maken. Je kunt via internet kefirkorrels bestellen en dan elke dag een portie zelf maken.
Afbeelding
Iedere dag feest!
asja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeauxdog x Rottweiler, Bordeauxdog

Ongelezen bericht door asja »

Wat is het verschil tussen rechts of links draaiende yoghurt? nog nooit van gehoord :19:

En die kefir korrels, waar kan je die het goedkoopst krijgen?
Afbeelding
Dondersteen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondjes

Ongelezen bericht door Dondersteen »

Ik wil het wel opsturen ,pb je adres maar.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”